Verwijderd

Topicstarter
Beste

Ik heb wat advies nodig omdat ik 99 % zeker ben dat ik ergens in Juni een LCD ga kopen liefst Full HD & min 42 inch, hoger mag ook maar niet boven m'n budget.

Je hebt merken zoals Samsung, LG, Sony, Panasonic, Philips,..... teveel merken vind ik dus hoe kan ik dan de juiste LCD vinden die bij me past? :?

Max. budget = 800 à 900 € max. 1000 maar als het niet meer.

Waarvoor ga ik het scherm gebruiken?

- PS3 (Bluray & Games)
- Gamen (via pc)
- Later Digitale TV

Grtz

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 15:25 ]

Verwijderd

Meestals wordt er hier op deze forum verlangt dat je zelf al beetje zelf onderzoek hebt gedaan aan wat volgens jouw zou voldoen aan jouw wensen.
Maar zo als het nu is lijkt het dat jij wilt dat wij het voor jouw moeten uitzoeken wat zou moeten voldoen aan jouw wensen die jij hebt opgenoemd.

Mijn advies is kijk eens rond in de topics er zijn zeer velen merk gerichte topics over lcds dus kijk eerst daar en kies daar uit wat volgens jouw zou voldoen aan je wensen en dan kun je eventueel meningen vragen maar er zijn al heel veel meningen in die topics te vinden over de types lcd`s

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Als ik jou was zou ik er nog maar even goed voor gaan zitten. Je hebt een budget en je hebt vast wel je favorieten merken. Hiermee kom je al een heel eind. Even googlen naar wat prijzen en reviews en je kan al wat gaan wegstrepen. Dan nog je shortlist bekijken in de winkel en wat met de instellingen spelen alvorens je tot de koop overgaat.
Een TV kopen doe je, meestal, niet zomaar. En als je, net als jij, niet echt een vooronderzoek hebt gedaan kunnen wij wel wat gaan roepen maar het gaat om jouw TV met jouw specifieke wensen. Er zijn hier altijd mensen die zweren bij 1 bepaald merk/type dus daar word je ook niet wijzer van.
Als je dan toch tot een shortlist gekomen bent. Zijn er hier op GOT nog genoeg topics over bepaalde merken waar je nog meer gerichte info vandaan kan halen.

suc6 en veel plezier met het uitzoeken (is altijd leuk).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen al wat research gedaan ze.

LG

http://koopinfo.nl/produc...lg-42lh5000.html#tab:info

of

http://koopinfo.nl/produc...et-42lg7000.html#tab:info

Sony

http://koopinfo.nl/produc...kdl-40w5500.html#tab:info

Ik hou het dus bij LG of Sony, Samsung laat ik vallen omdat er daar teveel keuze in is. Ik ben wel content van Samsung als het gaat qua lcd's.

Ik denk toch dat die LG-42lh5000 mij het meest aanspreekt.

Wat denken jullie daarover?

ps: Ik zal nog ff wachten om m'n scherm aan de muur te hangen omdat ik wil dat er geen 1 kabel zichtbaar mag zijn. Zie hier op deze foto (voorbeeld van iemand anders vanop een ander forum: http://lh5.ggpht.com/_P0c...20en%20nog%20wa%20188.jpg )

Grtz

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
Probeer ze beiden in een winkel te vinden en vergelijk ze?

Nickname does not reflect reality

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 16:49
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:24:
Ik heb ondertussen al wat research gedaan ze.

LG

http://koopinfo.nl/produc...lg-42lh5000.html#tab:info

of

http://koopinfo.nl/produc...et-42lg7000.html#tab:info

Sony

http://koopinfo.nl/produc...kdl-40w5500.html#tab:info

Ik hou het dus bij LG of Sony, Samsung laat ik vallen omdat er daar teveel keuze in is. Ik ben wel content van Samsung als het gaat qua lcd's.

Ik denk toch dat die LG-42lh5000 mij het meest aanspreekt.

Wat denken jullie daarover?

ps: Ik zal nog ff wachten om m'n scherm aan de muur te hangen omdat ik wil dat er geen 1 kabel zichtbaar mag zijn. Zie hier op deze foto (voorbeeld van iemand anders vanop een ander forum: http://lh5.ggpht.com/_P0c...20en%20nog%20wa%20188.jpg )

Grtz
Dus je bent wel tevreden over Samsung, maar omdat ze teveel keus hebben ga je voor een ander merk?
Die redenering is nieuw voor me :)

Als je op de tweakers pricewatch gaat zoeken naar LCD schermen, kun je onder andere filteren op prijs (prijsrange)/merk/resolutie/formaat. Lijkt me als je dat doet, dat je dan een vrij kleine lijst krijgt.

Die tv's kun je dan proberen te zoeken in de winkel zodat je er een beeld van kan krijgen.

btw, waarom geen plasma?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben tevreden over Samsung als het gaat over LCD's voor pc.

Ik heb hier zelf een 20inch van Samsung aan me pc hangen en daar ben ik content over. Maar als het aankomt op LCD's groter dan 40inch dan weet ik niet of Samsung nog goe is want die zijn stukken goedkoper dan bv. Sony.

Je kan al naar schijnt een 50 inch FD van Samsung kopen voor iets meer dan 1000 € terwijl je voor de zelfde groter maar dan van het merk Sony mss 3 x meer zal betalen.

Ik heb zo gelezen dat Plasma's veel lawaai maken en nogal veel Watt verbruiken.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 16:49
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:33:
Ik ben tevreden over Samsung als het gaat over LCD's voor pc.

Ik heb hier zelf een 20inch van Samsung aan me pc hangen en daar ben ik content over. Maar als het aankomt op LCD's groter dan 40inch dan weet ik niet of Samsung nog goe is want die zijn stukken goedkoper dan bv. Sony.

Je kan al naar schijnt een 50 inch FD van Samsung kopen voor iets meer dan 1000 € terwijl je voor de zelfde groter maar dan van het merk Sony mss 3 x meer zal betalen.

Op je pc sluit je TFT's aan en geen LCD (enkelingen daar gelaten ;))

Wat betreft beeldkwaliteit zul je toch echt zelf in de winkel moeten gaan kijken en ik zou de Samsungs zeker niet uitsluiten wat kwaliteit betreft. Ook zijn veel mensen heel erg gecharmeerd van het natuurlijke beeld van plasma's tegen over het harde felle (onechte) beeld van LCD's, maar zien is geloven natuurlijk :)

Plasma's maken geen lawaai, als het muisstil is in huis kun je inderdaad een ventilator horen, maar als je gewoon tv aan het kijken bent hoor je daar niets van.

Wat betreft energie gebruik doen sommige LCD's het slechter dan plasma, daarnaast gebruikt een plasma alleen het maximum wattage bij een volledig wit scherm en dat komt echt niet vaak voor. Bij gewoon film/tv kijken is het gebruik te verwaarlozen. De meeste mensen kijken toch niet 24/7 tv :), dus op jaarbasis zal je er geen buil aan vallen. Vergeet ook niet dat een LCD van groter formaat dan een plasma meer energie zal gaan verbruiken. FullHD tv's verbruiken meer energie dan hd-ready tv's, aangezien jij op zoek bent naar een fullhd tv vervalt IMHO jouw opmerking over energie verbruik ;)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Samsung en Sony maken gebruik van dezelfde panelen (als het om LCD gaat) alleen de aansturing is anders. Hierin is Sony over het algemeen iets beter. Maar Sony is ook duurder. Of het dat jouw waard is moet jij weten. LG staat nu ook niet bekend als een duur/top merk. Maar die staat ook in jouw lijstje.
Vwb die samsung van 50" zeg je zelf naar het schijnt. Je hebt dus geen idee welk model. Misschien is het wel een model van 2 jaar oud? Daarbij heeft Samsung ook leuke Plasma's die niet duur zijn.

Zoals eerder verteld. Maak eerst een shortlist (3 á 4 TV's) die voldoen aan jouw wensen (min. aantal HDMI poorten, resolutie, design, en reviews etc). En ga dan eens goed kijken in de winkel (vergeet niet met de instellingen te spelen) om het verschil tussen de TV's te zien.
En hier op GoT lopen echt veel topics over Sony, Samsung,Philips en LG tv's.
En als je ook even verder kijkt dan je neus lang is. Zul je zien dat panasonic bv ook hele goede plasma's maakt. Waarbij je met een HD-ready (dit is echt niet zo erg als mensen denken) een stuk onder je budget kan blijven. Maar wel een heel mooi beeld oplevert.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Goed startpunt. Gewoon eens een paar reviews lezen en dan weet je vanzelf wat voor jou belangrijk is: http://www.hdtvtest.co.uk/

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:33:
Plasma's hebben last van de zogenaamde plasma-buzz. Dat kun je niet echt typeren als "veel lawaai", maar als het geluid op de tv zacht is en je een beetje oplet dan kun je hem idd horen. Het verbruik ligt ietsjes hoger dan bij LCD, maar van het verschil in kosten kun je na een paar jaar misschien een lolly kopen, dus om het daar nu vanaf te laten hangen.

Als ik jou was zou ik toch eerst nog even goed het huiswerk doen, denk goed na over wat je wil en wat je belangrijk vindt en ga eens in de winkel kijken en kijk ook eens bij Panasonic plasma's (hebben heel goede prijs/kwaliteit verhouding).

Verwijderd

Topicstarter
Thx all voor de deskundige uitleg. :)

Ik zal idd eerst goed men huiswerk doen, tv's vergelijken in winkels, wat instellingen veranderen, reviews lezen,....

Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Grtz :w

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 09:55 ]

Pagina: 1