Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe berekent een gokkast het winstpercentage?

Pagina: 1
Acties:

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:45
Ik heb een paar maanden geleden een gokkast gekocht. Een club 2000 SE. Nu staat in de handleiding dat ik door middel van de DIL-switch kan aangeven hoeveel % van iets winkans je hebt. Nu vraag ik me af hoe hij uiteindelijk op het percentage komt. Is die bijvoorbeeld 80% dat je van elke betaalde euro gemiddeld 80 cent terug krijgt. Is het dat je 80% van de rondes een prijs wint. Ik kan deze informatie nergens in het boekje vinden, ook niet in de field engineers handleiding en het onderhoudsboekje. Zijn er misschien ergens formules beschikbaar die die 78% t/m 85% verklaren?

Afbeeldingslocatie: http://gratispils.nl/henk/IMG_0007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lvselectronics.nl/Fruitautomaten/club2000se.lvs.JPG

[ Voor 0% gewijzigd door HenkEisDS op 21-05-2009 00:26 . Reden: typo ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het is niet helemaal in lijn met het idee achter spielerij, maar toch is het wel interessant en heeft het wel met games te maken.

Wel een tikkie van Hardware & Spielerij Algemeen naar Spielerij - Problemen & Vragen omdat het een vraag is, geen discussie ;)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:36
HenkEisDS schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:26:
Ik heb een paar maanden een gokkast gekocht. Een club 2000 SE. Nu staat in de handleiding dat ik door middel van de DIL-switch kan aangeven hoeveel % van iets winkans je hebt. Nu vraag ik me af hoe hij uiteindelijk op het percentage komt. Is die bijvoorbeeld 80% dat je van elke betaalde euro gemiddeld 80 cent terug krijgt. Is het dat je 80% van de rondes een prijs wint. Ik kan deze informatie nergens in het boekje vinden, ook niet in de field engineers handleiding en het onderhoudsboekje. Zijn er misschien ergens formules beschikbaar die die 78% t/m 85% verklaren?

[afbeelding]

[afbeelding]
Gokje: gemiddeld zal je die xx% van je inleg terugzien, en die percentages hebben vast iets met de wetgeving te maken?

discussie over gokkasten* geeft meer info

• HenkEisDS
Ah, volgens ene EXX doet ie het met mysteryprijzen. Dat zijn in mijn geval de clubprijzen. Dus wat hij zegt is dat de kans op bijvoorbeeld BAR BAR BAR 1/ 24*24*24 is, omdat mijn kast uit 24 logo's per rol bestaat. En dat de kans op KOP of MUNT na een winst, je kan dan doorgokken, gewoon 50/50 is. Om op die percentage's van 78% en 85% te komen houdt de kast volgens hem bij hoeveel geld er is uitgekeerd in verhouding met de inleg. Als het dan weer tijd is om te winnen keert hij bij 2x of 3x CLUB een hoger bedrag uit dan het minimum bij 2x of 3x club.

Het draait dus allemaal om de mysterieprijzen.

edit: Voor de liefhebber heb ik de hele manual geupload. http://gratispils.nl/henk/Club2000Manual.rar

[ Voor 7% gewijzigd door HenkEisDS op 21-05-2009 15:51 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:21
HenkEisDS schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:46:
En dat de kans op KOP of MUNT na een winst, je kan dan doorgokken, gewoon 50/50 is.
Dit geloof ik niet. Keertje op tv een documentaire gezien en daar vertelde men dat de kast van tevoren "bepaalt" hoe vaak je kop/munt goed mag drukken. Dus stelt er valt een kers en je mag gokken, dan zegt de kast okay je mag nu vier keer goed drukken, de vijfde is fout. Dus of je munt munt munt munt doet of munt kop kop kop maakt niet uit. Dat is pre-determined.

Weet niet of dat met élke gokkast zo is maar een "kans van 50%" heb je sowieso niet bij het drukken op kop of munt. Ook hierbij, net als met de rollen, wordt het zo gedaan om dat 75-85% gebeuren te behalen.

Het genoemde percentage is inderdaad procenten van de inleg. Tegenwoordig "mag" je op een kast ook niet meer dan x-Euro per uur (ik dacht 50) verliezen volgens de wet. Dus wát er ook valt of wordt aangegeven of hoe je gokt, álles is pre-determined.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 21-05-2009 15:58 ]

Nickname does not reflect reality

• HenkEisDS
Toch heb ik een keer bijgehouden hoevaak er kop en hoevaak er munt is gevallen. Ik heb toen met een papiertje ernaast zo'n 200 keer KOP/MUNT gedaan, en die kwam toen 50/50 uit.

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De 80% betekent afaik dat je bij een keer spelen, bij een inleg van een euro gemiddeld 80c terugkrijgt.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:21
HenkEisDS schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:07:
Toch heb ik een keer bijgehouden hoevaak er kop en hoevaak er munt is gevallen. Ik heb toen met een papiertje ernaast zo'n 200 keer KOP/MUNT gedaan, en die kwam toen 50/50 uit.
Dus met kop/munt drukken "wint" de gokkast niets? Dat is onmogelijk, die kans is 100% zeker géén 50% ;)

Daarom heeft een roulette-tafel ook één of twee groene inzetmogelijkheden hè. Op puur rood/zwart gokken winnen ze niet "op zeker". Gokken met een kans van 50% is niet iets dat zin heeft, voor een winstgevende instelling/apparaat dan hè.
ThomasB schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:09:
De 80% betekent afaik dat je bij een keer spelen, bij een inleg van een euro gemiddeld 80c terugkrijgt.
True ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 21-05-2009 16:14 ]

Nickname does not reflect reality

• HenkEisDS
Dus met kop/munt drukken "wint" de gokkast niets?
Dat is wat ik denk inderdaad, dat met het kop en munt spel de kast altijd 50 % kans bied op goed gokken. Nu is het natuurlijk wel zo dat mensen hebzuchtig zijn en nooit tevreden, ze gokken dus lekker door tot ze verliezen. :D

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:46

Brons

Fail!

Persoonlijk denk ik niet dat de gokkast iets in het geheugen heeft over wat er moet vallen. Wat mij waarschijnlijker lijkt is dat de gokkast voor iedere 'worp' de winkans op een percentage zet. Neem kop of munt: jij stelt in dat 60% van de keren kop moet vallen. De kast kijkt dan niet hoe vaak in het verleden munt is gevallen maar bij het 'werpen' geeft de kast gewoon 60% dat deze op kop valt.

EDIT: met als resultaat dat het percentage de uitbetalingsfactor is.

[ Voor 8% gewijzigd door Brons op 21-05-2009 16:43 ]

Pagina: 1