• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:17
Ik ben sinds kort verhuisd van een studentenkamer naar een appartement, en ja er zijn toch nadelen :). De computer staat nu niet meer in de kamer, en ik keek vaak via de computer op de tv . Mijn computer heeft een 6800 ultra met tweemaal DVI. Ik gebruikte een DVI -> HDMI kabel naar mijn Sony Bravia. Werkt prima. Nu moet diezelfde kabel door de muur, waar al een gat zit voor UTP kabel. Alleen past de HDMI kabel er niet door heen. Nu wil ik het volgende proberen: aansluiten via mini HDMI. Is dit mogelijk en heeft dit beperkingen? Of is er in principe geen kwaliteitsverlies. het wordt dan zoiets:

DVI (PC) > HDMI, HDMI > Mini HDMI, Mini HDMI > HDMI (TV).

Ik heb geen idee of dit verstandig is en welke kabels ik dan principe nodig heb, maar een Mini HDMI kabel moet door het gat in de muur passen.

Graag jullie advies!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

In theorie verlies je signaal bij elke koppeling (want daar ligt de kabel 'open') maar in de praktijk haalt dat totaal niks uit.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 17:16

FeaR

In GoT we trust

Vooral met digitale signalen maakt het eventueel koppelen en verlengen van kabels niet heel veel uit. Zorg wel dat je goede kabels hebt met betrekking tot de connectoren. Vooral als je (zoals jij) veel gaat verlengen wil je wel dat alles stevig in elkaar vast zit...

Maar nu als zuinige Hollander sprekende:
Is het niet goedkoper omdat gat wat groter te boren?
Zo heel veel kleiner is mini-HDMI toch niet.
Plus dat een gaatje groter boren goedkoper is dan die verloopstukken en de mini-HDMI kabel :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• buddow
Op zich heb je wel gelijk, maar het is niet zo makkelijk om nu het gat nog groter te maken. Ik heb de DeWalt boormachine niet meer (die was geleend) en er zat ook geen dikkere boor bij. Daarnaast is het huis nu helemaal ingericht.

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 14:28
Ik weet niet hoe dik die muur is, en of je UTP kabel met de connector door het gat is gegaan of dat echt alleen de kabel past, maar ik zou op zoek gaan naar een HDMI kabel met een zo klein mogelijke connector, en je muur een beetje bijbikken...
Dan de UTP kabel eruit halen, je HDMI kabel er doorheen en dan je UTP kabel weer terug...

als je gebruik gaat maken van mini HDMI krijg je echt een wirwar van connectoren, niet echt netjes en dan moet het ook nog allemaal goed op elkaar kunnen klikken (lees; dure connector's is dure kabels)

ik heb dit 'gezeik' gehad met een VGA kabel die door de muur moest, er lagen al 2x2 audiokabels en stroom, maar de connector van de VGA kabel kon niet door het gat, ik heb eerst alle kabels uit de muur gehaalt, toen de muur vierkant groter gemaakt met een bijtel, VGA kabel er doorheen, toen de connectors van audio en op het laatst stroom... het ligt nu allemaal goed alleen het nadeel is dat er een groter gat in de muur zit, wat best wel lelijk is. de kabels liggen in een kabelgoot maar boven de kabelgoot zit dus nog een gat.

• buddow
dat klinkt ook als een goed plan. Ik ga vanmiddag even naar de stad, zal dan ook kijken of ik significant kleinere hdmi kabels kan vinden. Ik twijfel namelijk ook nog een beetje over de mini-hdmi oplossing. UTP ging er met stekker en al doorheen, net als de optische kabel. Maar hdmi heeft z'n eigen (even grote) gat, waar dus nog niets doorheen ligt. Het past alleen net niet :). De muur is wel vrij dik, ik schat zo'n 25+ cm. Eerst maar eens een dunne kabel, en dan een keer het gat slopen :)

• buddow
Ben nog op zoek naar een Mini HDMI Female - HDMI male verloopstekker:) (om de Mini HDMI kabel in een HDMI aansluiting te kunnen pluggen ) Is blijkbaar niet zo gebruikelijk, lastig te vinden op nederlandse sites!

Het volgende ga ik dan bestellen:

(vanaf PC)
1 DVI male -> HDMI female verloopstekker
2 HDMI -> Mini HDMI kabel (ongeveer 3-5m)
3 en bovenstaande verloopstekker
(naar LCD tv)

[ Voor 33% gewijzigd door buddow op 24-05-2009 17:34 ]

• buddow
Voor mensen die nog willen weten hoe ik het opgelost.

Het is gelukt, met het volgende dat ik had besteld:

HDMI - mini HDMI kabel+
HDMI - mini HDMI (beide female) adapter, google op AVREPEAT 36/37

En de HDMI - DVI kabel vanaf de computer die ik al had. Beide kabels worden gekoppeld met de adapter. Het werkt perfect, net zo goed als via een enkele kabel. Ik heb alleen nog één issue, maar dat is driver gerelateerd. Als ik gebruik maak van de 'video full-screen mirror' optie in de driver dan schakelt ie naar 1080i, terwijl ik 720P wil..
Full screen video optie niet op 720p

[ Voor 17% gewijzigd door buddow op 06-06-2009 15:57 ]

Pagina: 1