Full screen video optie niet op 720p

Pagina: 1
Acties:

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:46
Ik heb mijn Sony Bravia LCD aangesloten op mijn PC via DVI -> HDMI. Daarbij maak ik gebruik van het afspelen van video (streaming via internetbrowser, dvd's, windows mediaplayer en divx e.d.) op de Bravia via de full screen video optie in de Nvidia driver. De full screen video optie zorgt ervoor dat alle video beelden automatisch op het tweede scherm in full screen worden afgespeeld. Erg handig, want PC staat niet in dezelfde kamer als de TV. Daarnaast werkt klonen ook niet super omdat mijn monitor gewoon 4:3 is. De Bravia staat op 1280 * 720 en 720p/60. Echter, die full screen video optie pakt telkens weer 1080i/50. Ongeacht de ingestelde resolutie of wat dan ook. Maar het is wel de prettigste optie voor het afspelen van video op een tweede scherm.

Ik speel liever af op 720p, omdat dat beter schijnt te zijn. Ik vind het er ook beter uit zien, vooral bij slechtere kwaliteit zoals streaming via uitzendinggemist.nl. Wie iemand hoe ik dit kan instellen/ forceren?

De videokaart betreft een Nvidia Geforce 6800 Ultra met tweemaal DVI. Ik maak gebruik van de Dualview optie, zodat monitor in 4:3 en TV in 16:9 tegelijk aangestuurd kunnen worden.

[ Voor 12% gewijzigd door buddow op 06-06-2009 15:54 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

van welke drivers maak je gebruik? De laatste drivers voor de 6xxx serie? of misschien custom gemodde drivers?

-_-

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:46
Ik heb drie versies geprobeerd. Ben begonnen met de laatste versie (ik dacht 185.85). In deze drivers zit de genoemde optie niet meer, vanwege incompatibiliteit met de Geforce 8xxx serie. Ik moest dus terug naar een oudere versie. Dit is 175.19 geworden. Daarnaast ook 163.75 en 174.74 geprobeerd. Allemaal officiele drivers van Nvidia zelf.