Toon posts:

Welke videokaart voor mijn pc ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb een nieuwe videokaart nodig alleen ik weet niet welke, heb al gekeken bij Best Buy Guides, maar ik weet
niet of dat het juiste is voor mijn computer. Ik heb Intel Pentium D 3.0 Gb 3.01 Ghz. Het gaat mij er voornamelijk
om dat ik spellen als GTA IV op goede resolutie kan spelen, en dan het beeld niet hapert ofzo. Ik heb Full HD 24'' beeldscherm ik weet niet of dat ook uit maakt, misschien kan iemand mij helpen? _/-\o_

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05 12:49

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

iets meer info ? bijv AGP of PCIE? budget ?-

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Dan heb je niet slechts een nieuwe videokaart nodig, maar een heel nieuw systeem. GTA IV is een heel zwaar spel (geprezen zijt gij, oh slechte port) waardoor je een heel erg moderne (bij voorkeur quad-core) CPU en een behoorlijke videokaart nodig hebt, om op 1920x1080 normale speelbare framerates te kunnen krijgen.

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 18:37

ODF

Is je voeding (minimaal 500 watt) en moederbord geschikt voor high-end videokaarten?!

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 09:36
ik denk dat alleen een nieuwe videokaart niet genoeg is.. hoe oud is je computer?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Inderdaad met alleen een nieuwe videokaart kun je nieuwe spellen nog steeds niet spelen op dat systeem. Je CPU is namelijk sowieso ook veel te traag.

Je moet dus inderdaad kijken naar een update van je systeem waarschijnlijk.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-04 15:19
Als je echt GTAIV redelijk wilt draaien, moet je tenminste al denken aan een E8400 , 4Gb geheugen, en een HD4850 / GTX260, HD4770, of iets in die trend.

Wil je op je native resolutie spelen, mag je gerust denken aan een HD4890 1Gb ( al is hij nog niet uit volgens mij ) , of een GTX275 / 280 / 285.

Of te wel, denk dan maar rustig aan 800/900+- EURO

• TWFpa2Vs
thijszor schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:31:
Als je echt GTAIV redelijk wilt draaien, moet je tenminste al denken aan een E8400 , 4Gb geheugen, en een HD4850 / GTX260, HD4770, of iets in die trend.

Wil je op je native resolutie spelen, mag je gerust denken aan een HD4890 1Gb ( al is hij nog niet uit volgens mij ) , of een GTX275 / 280 / 285.

ben ik niet helemaal met je eens ik heb gta4 goed gedraaid op 1280x1024 op een e6600 met 4GB ram en een 8800GTX..

Hij kan ook zijn scherm nog weg doen en een scherm nemen met een lagere resolutie zou ook al schelen ;)

Verwijderd

zoals gezegd heb je meer dan een dikke grafische kaart nodig.
Je kan dan beter je gehele systeem een opknapbeurt geven, met aandacht op een betere processor, werkgeheugen en een goede grafische kaart.

• dahakon
thijszor schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:31:

Overdrijven is ook een vak. Wat je nodig zult zijn is een nieuwe processor (neem bv een Phenom X3 720) met moederbord en geheugen, en een nieuwe videokaart.

Processor 125 euro, moederbord ~125 euro, geheugen (4GB Kingston valueram 1333MHz DDR3) 55 euro en een HD4890 1GB (is al heel erg goed leverbaar, alleen de 1GHz OC versies nog niet) 200 euro.

Bij elkaar zit je dan op 500 euro voor een systeem dat GTA IV redelijk kan draaien. Dit is natuurlijk een voorbeeld, er zijn mogelijkheden zat voor upgrades, maar de 500 euro is toch een redelijk minimum om op Full HD te kunnen gamen met wat hogere settings.

Verwijderd

Topicstarter
welke processor is om dit moment een van de beste dan? budget ongeveer t/m 200 eur.

• TWFpa2Vs
budget voor alles 200 euro of voor de processor?

als 200 euro het max budget is zou ik als ik jou was opzoek gaan naar een 2de hands systeem of een xbox 360?

[ Voor 53% gewijzigd door TWFpa2Vs op 20-05-2009 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
TWFpa2Vs schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:01:
budget voor alles 200 euro of voor de processor?

als 200 euro het max budget is zou ik als ik jou was opzoek gaan naar een 2de hands systeem of een xbox 360?
nee voor de processor, en dan een waardoor systeem mooi snel is _/-\o_

Verwijderd

dahakon schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:26:
.........em. GTA IV is een heel zwaar spel (geprezen zijt gij, oh slechte port) waardoor .............
LoL

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 16:46
Ik weet niet of je moederboard dat dan ook kan snappen, een veel nieuwere processor erin? je kan kijken naar een e8400/8500 en bijv een moederboard uit Asus p5Q serie ofzo. Anders kun je kijken naar een tweedehands q9550. Let wel op, een nieuw moederboard is denk ik nodig.

• dahakon
Tot en met 200 Euro zit je een beetje vast aan een Core2 of een Phenom II. Als het je dan puur om het spelen van games gaat, ben je op het moment waarschijnlijk het beste af om te kijken naar een X3 720 zoals ik eerder aangaf in een vorige post. Goede prestaties en je houdt wat extra geld over voor een goede videokaart.

Je zult hoe dan ook heel waarschijnlijk niets aan je huidige moederbord meer hebben, houdt daar sowieso ook rekening mee.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:32:
[...]
nee voor de processor, en dan een waardoor systeem mooi snel is _/-\o_
Je kan ook zelf even rondkijken wat er in de winkels ligt. Dan kan je kijken wat jij in je pc gaat willen.

Zoals je het nu vraagt kunnen we willekeurig wat zeggen, en ik ben bang dat je het dan nog aanneemt ook. Als ik jou was zou ik met jouw vragen naar een computerwinkel gaan en aan die mensen vragen wat ze voor je kunnen betekenen, aangezien je niets laat zien dat het je ook maar iets intereseert. Dus wij je echt niet kunnen helpen

[ Voor 3% gewijzigd door disjfa op 20-05-2009 15:50 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

disjfa schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:50:
[...]

Je kan ook zelf even rondkijken wat er in de winkels ligt. Dan kan je kijken wat jij in je pc gaat willen.

Zoals je het nu vraagt kunnen we willekeurig wat zeggen, en ik ben bang dat je het dan nog aanneemt ook. Als ik jou was zou ik met jouw vragen naar een computerwinkel gaan en aan die mensen vragen wat ze voor je kunnen betekenen, aangezien je niets laat zien dat het je ook maar iets intereseert. Dus wij je echt niet kunnen helpen
En in de winkel wordt je wel altijd goed geholpen? ;)
Daar krijg je soms een Q8200 en 4650 1GB aangeboden als game PC. _O-
Met als onderbouwing ja het is een quadcore en de videokaart heeft wel 1GB geheugen erop zitten. :X

@hieronder daar heb ik het ook over. ;)

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:56:
[...]

En in de winkel wordt je wel altijd goed geholpen? ;)
Daar krijg je soms een Q8200 en 4650 1GB aangeboden als game PC. _O-
Met als onderbouwing ja het is een quadcore en de videokaart heeft wel 1GB geheugen erop zitten. :X
Ik zei computerwinkel

disjfa.nl

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:20
Als we het wat duidelijker maken, wat is je budget voor een eventuele complete upgrade?

En wat is daarnaast het type van je huidige moederbord?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:44

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Jongens als jullie willen ranten over de gemiddelde pc-winkel medewerker ga je gang maar liever ergens anders!

@TS: verdiep je eens in wat benchmarks, reviews etc. etc. Het is hier Tweakers, niet GeenStijl of Fok.nl...
Er wordt wel eigen inzet van je verwacht. Je hebt er duidelijk nog niet al te veel verstand van, er is genoeg op internet te lezen. Of bekijk eens één van de Best-Buy-Guides van Tweakers...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al jullie reacties gelezen, ik heb een Intel Pentium D 925 en 3GB werkgeheugen maar als ik bijvoorbeeld een spel als GTA IV opstart kan ik nu maar tot 256 MB graphics instellen. Ik denk dat als
ik een videokaart van 1 GB zou nemen dat de graphics(hoeft niet op FULL HD) en de speel-snelheid al een heel stuk verbetert zou zijn(en dan zonder de instellingen op 1920X1080 FULL HD)?
ik hoor het graag van julllie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 11:17 ]

• disjfa

disjfa

be

disjfa.nl

Verwijderd

1GB geheugen op een videokaart zegt niks over de videokaart en dat van GTA IV kun je gewoon omzeilen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:17:
1GB geheugen op een videokaart zegt niks over de videokaart en dat van GTA IV kun je gewoon omzeilen. ;)
Hoe bedoel je dat dan? ik heb nu 256 MB videokaart geheugen en bij GTA kan ik nu maar tot 256 MB instellen aan graphics, het lijkt mij logisch als je 1GB hebt dat je dan goede resoluties kan instellen of niet ?

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:20
Stel dat je een videokaart neemt met 1GB geheugen die langzamer is qua kloksnelheden dan een willekeurige kaart met 256MB, dan schiet je er dus vrij weinig mee op.

Opnieuw: geef het type van je moederbord, geheugen en voeding eens op..?

[ Voor 18% gewijzigd door rscheper op 22-05-2009 11:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:20:
[...]

Hoe bedoel je dat dan? ik heb nu 256 MB videokaart geheugen en bij GTA kan ik nu maar tot 256 MB instellen aan graphics, het lijkt mij logisch als je 1GB hebt dat je dan goede resoluties kan instellen of niet ?
Gewoon dat je die restrictie gewoon kunt omzeilen, kijk maar in het GTA IV topic of Google even hoe dat moet is super simpel. :)

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 12:55
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:14:
Ik heb al jullie reacties gelezen, ik heb een Intel Pentium D 925 en 3GB werkgeheugen maar als ik bijvoorbeeld een spel als GTA IV opstart kan ik nu maar tot 256 MB graphics instellen. Ik denk dat als
ik een videokaart van 1 GB zou nemen dat de graphics(hoeft niet op FULL HD) en de speel-snelheid als een heel stuk verbetert zijn niet(en dan zonder de instellingen op 1920X1080 FULL HD)?
ik hoor het graag van julllie.
De vorige replies geven aan dat alléén een nieuwe videokaart erin niet ervoor gaat zorgen dat jij GTA4 lekker kan spelen. Al stop je er een videokaart in met 2gb geheugen, maakt totaal niets uit. GTA4 is vooral een CPU (en daarbij horend werkgeheugen) intensief spel.
Wil je GTA4 lekker kunnen spelen dan wordt het een compleet (nieuwe/tweedehandse) computer.
De enige manieren waarop wij jou kunnen adviseren is zelf een systeem samen te stellen en je budget neer te zetten (budget = je maximale geldbedrag wat je wilt spenderen aan je nieuwe pc onderdelen).
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:23:
[...]

Gewoon dat je die restrictie gewoon kunt omzeilen, kijk maar in het GTA IV topic of Google even hoe dat moet is super simpel. :)
Ja het is mogelijk, echter loopt het spel dan ongelofelijk klote :)

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchy007 op 22-05-2009 11:24 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Upgrade artikel:

[UG Aanschaf] Midrangesysteem april 2009

Of diet voldoende is voor GTA VI weet ik niet, wel dat het waar meer power heeft dan wat jij nu hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door leuk_he op 22-05-2009 11:28 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1