Hij geeft minder geheugen aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views

• Aariejj
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05-2021
Hallo,

ik heb sinds kort een computer in elkaar gebouwd.
met 1x 2 gb
en 3x 1gb

Maar als ik de computer opstart en dan kijk bij deze computer dan geeft hij maar 2bg aan?

kan iemand mij misschien helpen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44
Gebruik een 64bit OS en zorg dat je bios en chipset memory remap ondersteunt.

Verwijderd

wat zijn je specs?

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Het zou kunnen komen doordat je het geheugen niet in de goede volgorde hebt geinstalleert, ook zou het zo als Nielson zegt kunnen komen doordat je een 32bits OS hebt, een os met 32 bit kan maar tot 3,25Gb aan geheugen addresseren.

Voor de rest is het ook wel handig als je wat meer zegt over je systeem, mijn glazen bol is toevallig kapot.

verder denk ik dat je wel wat hebt aan de PMG FAQ

[ Voor 15% gewijzigd door BGB4rn op 20-05-2009 09:43 ]

Signature

• Bramos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10-2025
Kan je wat meer details geven over het geheugen, cpu, e.d.

Graag ook welk type geheugen (Bijvoorbeeld DDR2, 000Mhz, CL0-0-0-00)

Eventueel merk...

[ Voor 7% gewijzigd door Bramos op 20-05-2009 09:42 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:01

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Bramos schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:42:
Kan je wat meer details geven over het geheugen, cpu, e.d.

Graag ook welk type geheugen (Bijvoorbeeld DDR2, 000Mhz, CL0-0-0-00)

Eventueel merk...
En ook moederbord graag.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:47

Umbrah

The Incredible MapMan

Het helpt om te weten wat voor moederbord + CPU + GPU er aanwezig zijn in die computer, en wat voor besturingssysteem er wordt gebruikt. Met een 32bit OS is het logisch dat er niet de volle 5GB wordt getoond, als dit al ondersteunt wordt;

Sommige chipsets zijn vrij strikt in het gebeuren wat Dual Channel heet; Als Kanaal 1 Slot 0 een 1GB module heeft, Kanaal 1 Slot 1 een 2GB, Kanaal 2 Slot 0 een 1GB en Kanaal 2 Slot 1 een 1GB, dan kan hij niet een Dual Channel 'array' vormen tussen de tweede sloten, aangezien die een verschillende grootte module hebben, waardoor alleen de eerste sloten een dual channel array vormen. En daar zit 2x1GB in, wat 2GB wordt. Dit heb ik zien gebeuren op vroege Socket 939 CPU's, en sommige 4-dimm nForce2 moederborden. Tegenwoordig zie je het wat minder.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aariejj, allereerst welkom op GoT.

Op GoT verwachten we dat voordat je een topic opent je zelf probeert je probleem op te lossen en als je een topic opent je aangeeft wat je zelf al hebt gedaan, waar je tegenaan loopt en niet onbelangrijk de specs van je systeem. Dit mis ik echter allemaal in je topic.
Neem Abbadon in "RAM FAQ" eens door om te kijken of je voldoet aan alle eisen om meer dan 4GB te kunnen gebruiken in je systeem.

Dit topic gaat in elk geval op slot wegens gebrek aan inzet. Neem Het algemeen beleid nog even door. En mocht je er na het doornemen van de FAQs nog niet uitkomen, dan kun je uiteraard een nieuw topic openen dat voldoet aan het PMG Beleid
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.