Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben me een beetje aan het orrienteren op het gebied van HD recorders omdat ik er misschien een wil gaan kopen binnenkort. Tot nu toe heb ik me er niet echt mee bezig gehouden dus ik weet er weinig vanaf.

Wat me opvalt is dat het zo schijnt te zijn dat je niet naar een andere zender kan kijken als je een zender opneemt. Dat lijkt mij nogal primitief. Volgens mij konden de eerste videorecorders zo'n 20 jaar geleden dat wel omdat ze een ingebouwde tuner hadden. Is dat bij een HD recorder anders? Waarom? En, wat kan je eraan doen behalve een tweede digitale tuner aanschaffen (omslachtig en duur).

Ik heb digitale TV via de kabel (van Caiway).

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 18:16
Een digitale ontvanger met harddisk recorder in één kopen met 2 tuners erin. Of een TV met DVB-C tuner, dan heb je dezelfde situatie als de 20 jaar oude videorecorders. Daar zaten namelijk geen 2 tuners in, maar je neemt op met de tuner van de VCR en zapt met de tuner van de TV.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Neem gewoon de humax irhd 5050
Digitaal kijken en (hd) opnemen tegelijk.

Prima apparaat en is ook nog een gebruiksvriendelijk

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

De video recorders van 20 jaar geleden konden dat ook niet. Daar zat ook maar 1 tuner in. Dus nam je op dan keek je tv via de tuner in je tv. Dit gebeurt nu nog steeds met HD recorders.
Kijk je digitale tv dan is het vaak zo dat je of digitaal opneemt of digitaal kijkt. Beide lukt niet. Tenzij je een decoder hebt met 2 tuners hebt zoals bv de humax.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.