• Whissie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 22:41
Goed,

Ik heb een aantal zaken gezocht, maar ik kom er niet uit.

Ik wil gewoon heel simpel mijn bios updaten, maar dat wil blijkbaar niet werken.
Mobo = M4A78 Pro

Daar zit een EZ Flash in, maar als ik wil updaten geeft het aan " boot block file is invalid" oid.
Ook geeft de bios aan dat de express gate niet geinstalleerd is, maar dat zal geheid met de update te maken hebben?

De reden waarom ik wil updaten? Als ik een 3/4 uur CoD5 speel dan valt de pc uit......

Voor de rest dan nog maar een paar kleine details ;)

AMD Phenom II X4 920 2.80 Ghz
Saphhire HD 4870 1G Toxic
M4A78PRO
4 Gb (kit) DDR 2 Hyperx Zit op slot 1a en 1b (ieg allebei op 1)

Weet iemand hoe ik moet updaten en anders waarom mijn pc uitvalt?

Groeten, Whissie

ps: ik draai op vista64 (maar dat zou in theorie niets te maken moeten hebben met de bios... toch ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Whissie op 19-05-2009 19:10 ]

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Je zou even een stick bootable kunnen maken met de info van deze pagina en daar gewoon de DOS versie van je bios + update tool op kunnen zetten.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 18:42
Whissie schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:07:
De reden waarom ik wil updaten? Als ik een 3/4 uur CoD5 speel dan valt de pc uit......
Dit is exact de reden waarom ik niet zou beginnen met het flashen van je mobo.

dat de pc uitvalt kan heel goed te maken hebben met temperatuur (lijkt me niet zo'n vreemd idee als het elke keer gebeurd na 45 minuten gamen) of een hele rij met andere oorzaken.

Als ik jou was zou ik beginnen met het downloaden en installeren van HWMonitor en eens gaan kijken wat er met de temperaturen van je systeem gebeurd als je gaan gamen.

Verder kan het nog een probleem met je RAM, voeding en tal van andere zaken zijn, maar begin eens met de temperaturen!

[ Voor 22% gewijzigd door Rupie op 19-05-2009 19:16 ]

Desktop | Server | Laptop

• Whissie
Rupie schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:15:
[...]

Dit is exact de reden waarom ik niet zou beginnen met het flashen van je mobo.

dat de pc uitvalt kan heel goed te maken hebben met temperatuur (lijkt me niet zo'n vreemd idee als het elke keer gebeurd na 45 minuten gamen) of een hele rij met andere oorzaken.

Als ik jou was zou ik beginnen met het downloaden en installeren van HWMonitor en eens gaan kijken wat er met de temperaturen van je systeem gebeurd als je gaan gamen.

Verder kan het nog een probleem met je RAM, voeding en tal van andere zaken zijn, maar begin eens met de temperaturen!
Heb ik, tot mijn kunnen, gedaan.....

Heb een pc probe erop staan. MOBO en CPU lijken normaal te blijven draaien...(qua temp)
De temp van de videokaart kan ik nergens vinden... ook niet via google voor een prog.

Ik ga zodadelijk ff HWMonitor googlen en dll-en... Dan laat ik meer weten... Hopelijk kennen zij wel een Saphire HD 4870 :X PC probe nl niet....

Maargoed ik zal ff zoeken en dll-en. Dank tot zover

• Whissie
Xorsist schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:14:
Je zou even een stick bootable kunnen maken met de info van deze pagina en daar gewoon de DOS versie van je bios + update tool op kunnen zetten.
Ik heb me rot gezocht naar mijn of mijn vriendin haar usb stick... nergens te vinden...

• Whissie
HWMonitor... Hij kent de videokaart... TY!

Ik zal de logs ff bekijken na het gamen en dan post ik weer...

Nu is het zo:

[img] <--- Wil me nog niet lukken... (komt wel ;) )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ten eerste, loop je topic niet zo te kicken. Kicken binnen 24 uur is niet wenselijk en wordt als vrij asociaal gezien.
Ten tweede, probeer eens uit te vogelen waarom je systeem vastloopt. Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen, net als PMG FAQ waar staat hoe je je bios kunt updaten. Omdat we verwachten dat je dit soort zaken eerst uitzoekt voordat je een topic opent gaat dit topic op slot. Neem de FAQs en troubleshooter eens door, grote kans dat je het probleem dan hebt weten te achterhalen. Mocht je echter nog steeds tegen problemen aanlopen kun je natuurlijk een nieuw topic openen, maar geef dan wel aan wat je hebt gedaan en waar je tegenaanloopt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.