[forum/feat] pref-preset aan sessie koppelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Beste Devvers :)

Ik wil toch weer even dit topic oplepelen uit de diepten van de db: [Feat] Prefs per computer instellen

Hedentendage hebben meer en meer mensen flat-fee internet op hun mobieltje. Niets is natuurlijk leuker om lekker te GoT'ten in de trein, in college of luierend in het zonnetje (wat er hopelijk snel aankomt :)) Het probleem is echter dat 200 berichten per pagina (zoals dat standaard bij * Wokkels ingesteld staat voor normale PC's) toch wel een beetje (flink) traag is op een mobiele telefoon. Vooral topics met veel afbeeldingen erin, daar wordt de GSM niet blij van ;)
Het zou dus fijn zijn als de prefs (of misschien sommige prefs zoals het aantal ppp) per sessie opgeslagen zouden kunnen worden in plaats van per user. Ik heb natuurlijk ook bedacht hou dat toegepast zou kunnen worden!
Een mogelijkheid hiervoor zou zijn dat een user op de voorkeurenpage een nieuwe 'preset' zou kunnen aanmaken waarin hij bepaalde (of alle) instellingen kan doen die anders zijn dan zijn standaard prefs, en deze preset een naam kan geven. Deze preset kan dan onder dat naampje in de db worden opgeslagen bij de user. Deze preset kan de user dan in de sessiemanager toewijzen aan een sessie of bij het inloggen kan de user kiezen welke preset er gebruikt moet worden. Zo kan de gebruiker voor elke sessie die hij wil een aparte preset selecteren. Wellicht met een max van 3 presets per user oid, als dat de serverload zou verminderen.

Nogmaals: vooral met de flinke opkomst van fatsoenlijk mobiel internet (ik denk oa aan de iPhone e.d.) in het achterhoofd zou het volgens mij geen overbodige luxe zijn! Het vorige topic hierover is gesloten in januari '06, dus ik kan me voorstellen dat de heren devvers nu anders zijn gaan denken over het nut hiervan? :)
Persoonlijk zou ik het in ieder geval erg prettig vinden, aangezien ik nu telkens in de prefs moet duiken om de ppp van 200 naar 20 te zetten en vice versa.

voordelen:
- tegemoedkomen van mobiele gebruikers
- flexibiliteit voor toekomstige devices

nadelen:
- devwerk :+

Bedankt voor uw aandacht. :)

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:22

crisp

Devver

Pixelated

Er wordt al nagedacht over hoe we de mobile experience van onze normale site kunnen verbeteren. Hoe we dat precies technisch gaan implementeren is nog niet uitgewerkt, maar zal zeker in de richting gaan van presets afgestemd op het (soort) device. In hoeverre we de gebruikers-prefs daarbij betrekken of die juist negeren in het geval van een mobile device is nog niet bekend.

Intentionally left blank