Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249083

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een relatief goedkope camera, met name voor het maken van alledaagse foto's en vakantiekiekjes, en voor een concert waar ik volgende week heen ga..

De eerste camera waar ik interesse in had was de G9, na het zien van deze concertfoto's

Nu werd ik daarna getipt op de TZ5, met vergelijkbare specificaties (ik moet eerlijk toegeven dat ik nul technische kennis heb en het moeilijk vind om iets op die cijfertjes te baseren), een compacter model en een lagere prijs..

Kan iemand die (1 van) deze camera's kent wellicht argumenten aandragen voor welk model ik zal kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-07 16:27
Er gaat vast een slotje op dus snel kijken op:

http://www.dpreview.com/reviews/Q408enthusiastgroup/

Test tussen oa deze en vergelijkbare cameras.

persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de Panasonic. Het zijn beide goede camera's. Het bereik en hoe de panasonic omgaat met zijn fotos spreekt mij gewoon meer aan. Maar goed zoals ik zeg dit is persoonlijk,.

[ Voor 41% gewijzigd door thefox154 op 18-05-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik heb zelf de TZ5, en persoonlijk ben ik zeer tevreden over dit toestel. Ik heb 'm nu ongeveer een jaar, en gebruik hem vooral voor point-and-shoot foto's. Op auto-mode ben ik meer dan tevreden over het resultaat, maar ik verwacht uiteraard ook geen professionele shots. Het toestel is bijzonder makkelijk in gebruik, en werkt écht vlot. Ik krijg wel vaker een complimentje dat er bijzonder scherpe shots bij zitten voor zo'n compact! Een aantal van mijn collega's hebben het toestel ook, en de ervaringen zijn bij hen zowat hetzelfde.
Ik kan helaas niet vergelijken met het andere toestel, maar er zijn heel wat reviews op het net te vinden over de TZ5 waar ook heel positief over dit toestel wordt gesproken.

[ Voor 0% gewijzigd door Darkstar op 18-05-2009 23:00 . Reden: spelling ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Definieer voor jezelf wat je eisen zijn. Veelzijdigheid, compactheid, en/ of lichtgevoeligheid? Geef vervolgens prioriteiten aan deze eisen en je kunt daarbij een camera selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou zeggen, check het volgende topic ff:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1343336

Die link die thefox heeft geplaatst zegt eigenlijk al alles. Zelf heb ik een TZ3 naast mijn 40d en die bevalt me goed. Zelf zou ik toch ook voor m'n compact liever eentje hebben die in raw schiet..als dat niet belangrijk is voor je, dan is de TZ5 een hele leuke keuze met een subliem zoombereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Concert is vaak donker, en mijn ervaring met een TZ5 en donkere plekken is niet echt denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nedra schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:33:
Ik zou zeggen, check het volgende topic ff:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1343336

Die link die thefox heeft geplaatst zegt eigenlijk al alles. Zelf heb ik een TZ3 naast mijn 40d en die bevalt me goed. Zelf zou ik toch ook voor m'n compact liever eentje hebben die in raw schiet..als dat niet belangrijk is voor je, dan is de TZ5 een hele leuke keuze met een subliem zoombereik.
Ik ben niet heel erg thuis in wat RAW precies is (behalve dat het meer geheugen in neemt en iets minder makkelijk verwerkbaar is), maar begrijp ik het goed dat je op de G9 óók voor JPG kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
RAW minder makkelijk verwerkbaar? Het is zwaarder omdat het ongecomprimeerd is, maar het is juist béter bewerkbaar (ok, misschien daardoor ook 'minder makkelijk' :P) omdat je er alles nog aan kan aanpassen. RAW zou dus zeker een pluspunt zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De keus valt zeer ws op de G9.. nu is alleen nog even de vraag hoe ik die vóór zaterdag in huis kan krijgen..
Tips zijn welkom!
Pagina: 1