Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 40D met een aantal objectieven waar ik graag me op pad ga in de stad, echter wil ik graag dagelijks een camera mee nemen naar mijn werk omdat je dan juist de dingen tegenkomt die je normaal niet ziet als je foto's gaat maken. Ook wil ik een compact er bij voor de momenten dat ik geen zin heb om met een foto rugtas rond te lopen.

Wat wil ik:

Compact camera manueel instelbaar
RAW
Goede video opnamen (tóch een van de redenen om een compact er bij te hebben)

Ik heb een sterke voorkeur voor de Powershot G10, omdat ik in het verleden een Powershot A80 heb gehad, die ik met veel plezier gebruikt heb, en ik eventuele accessoires van de 40D kan gebruiken op de G10.

Toch zou ik graag willen weten of er evt. betere alternatieven zijn, en of het misschien de G10 tóch de beste keuze is naast mijn 40D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja, de G10 trekt mij ook wel, maar 't blijft prijzig voor een compact. Op DPReview wordt deze in de recensie vergeleken met de Panasonic LX3 en de Nikon P6000. Ik dacht trouwens dat er ook een review was waar deze allemaal tegen over elkaar gezet zijn, maar die kan ik niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In zo'n situatie zou ik ook wel gecharmeerd zijn van de sigma DP2...maar die is wel duur en enigzins gelimiteerd.. (en slecht video bijv)

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 29-03-2009 15:28 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Nedra: €400 voor een compact is vrij 'fors' maar ik wil niet al té veel beeldkwaliteit en gebruiksgemak inleveren als ik mijn compact mee neem.

@maratropa: Die Sigma schijnt behoorlijk traag te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op eBay onlangs een G9 gekocht voor 270 euro, nieuw. Heb er ook een onderwaterhuis bij gekocht later zodat ik straks op Curacao ook onder water/op de jetski platen kan schieten!

Ben er onwijs blij mee! Ruis is alleen wel gigantisch (als je 'n 40D gewent bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=31767184,noline]Ben er onwijs blij mee! Ruis is alleen wel gigantisch (als je 'n 40D gewent bent)
Ik had ook gelezen inderdaad dat je niet boven de ISO 100 (als ik het goed heb) moet gaan zitten. Ik wil hem trouwens vooral overdag gebruiken, en voor de avondshots en lowlight gebruik ik wel de 40D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vergelijkingstest van dpreview is deze:
http://www.dpreview.com/reviews/Q408enthusiastgroup/

Ik zou zo goed als zeker voor een panasonic lx3 gaan. Scherpe, lichtsterke lens met groothoek, uitstekende sensor (ook op hogere iso's bruikbaar, komt van alle compacts het dichtst in de buurt van een dslr crop sensor). Zelf zou ik er maar al te graag een bij hebben voor naast mijn 20d.

http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmclx3/

Oh, en niet te vergeten: 24 fps 720p video.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gekozen voor 'n Canon (wat je keuze dus zou beperken) omdat ik daar mijn flitser en mijn batterijen van m'n 350D op kan gebruiken.

Een Panasonic maakt ook goede platen, maar wat je zegt, die ruis heb je met donkere foto's. Overdag dus niet en dan is dit buitengewoon geschikt. Kwestie van hoe ver ga je met je budget! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vader heeft zo'n G 10. Gewoon een geweldig ding. Overdag maak je niet veel betere foto's met menige dslr(heb zelf de D 300), of het moet echt top materiaal worden. Natuurlijk wordt het minder als de lichtomstandigheden minder worden, logisch anders had ik me geen D300 gekocht. Veel is instelbaar vanaf de body. Super camera, ik kan hem iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Ik heb zelf z'n voor-voor ganger, de G7. Prima toestel, mooie foto's en goede filmpjes.
Heb er ook een onderwaterhuis bij en dat gaat perfect samen met snorkelen in de Middelandse zee, mooie foto's en filmpjes gemaakt rond de griekse eilanden :)
Zeker een aanrader, de Powershot G serie.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even dit: Stel je wel niet veel voor bij het RAW gebruik van deze camera, volgens mij zal dat bij de meeste compacts zo wie zo niet erg bruikbaar zijn. Moet ik wel zeggen dat mijn vader daar ook niets mee doet maar wat hij ervan geprobeerd had stelde niets voor. Zelf werk ik ook niet met RAW(nog niet in ieder geval).

Hij heeft ook de ixus 960 gehad, was qua foto's een tikkie minder, deze foto's tonen iets proffessioneler hier en daar, iets voller. Vooral dat je veel vanaf de body kunt instellen maakt van dit ding een toppertje, leuk speeltje naast een Dslr. Foto's zijn bruikbaar tot iso 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Ik ben in hetzelfde segment aan het zoeken en de LX3 wordt overal waar ik heb gekeken het beste naar voren.

Toen de G9 uit kwam heb ik op het punt gestaan om die te kopen maar die werd beschreven als een "sheep in wolves clothing". Die zelfde term is ook gebruikt in reviews van de G10.

Dit is de conclusie van een review waar onder andere de lx3 en de g10 worden vergeleken:
http://www.dpreview.com/r...nthusiastgroup/page13.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren de beslissing genomen en de G10 besteld omdat die mij toch meer aanspreekt.
Nu nog even een paar dagen wachten voor die binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede keuze jspr, ga je geen spijt van krijgen ;) . Veel mee exprimenteren(niet met de auto stand werken)en je krijgt zeer mooie resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Auto stand? Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3196/2986761853_0232d6949d_o.gif
Die gebruik ik niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook in de auto stand maakt het ding prima foto's hoor. Het is heus niet zo dat je jezelf een betere fotograaf mag noemen als je alles in de A stand schiet (wat overigens niet heel veel invloed heeft bij een compact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Grappig, ik heb om dezelfde redenen als de TS vorige week dezelfde camera gekocht (MM 350 euro). Gewoon fijn om altijd een camera bij je te hebben die foto's maakt om je niet voor te hoeven schamen.

Kwa "feel" was ik ooit verliefd geworden op een G9. De G10 ligt, dankzij de verdikking voor de batterij, nog lekkerder in de hand (voor een compactje dan).

Wat me tegenvalt is de doorzichtzoeker. Als leesbrildrager kan ik zonder bril nauwelijks iets zien op het LCD, terwijl ik door de zoeker wel een scherp beeld heb, dus een doorzichtzoeker was een primaire eis voor m'n altijd-bij-me-cam. Helaas blijkt het zoekerbeeld slechts 77% van het beeld te bevatten en, wat erger is, er zijn geen instellingen in zichtbaar. Dan is het best wel prettig eigenlijk, dat er een "P"-stand (= auto, maar dan zonder die irri flitser) op het ding zit. :)

Ik heb er nog niet zo heel veel mee gedaan, anders dan instellingem doen/zoeken. Ongelofelijk wat een instelmogelijkheden, daarbij zijn m'n 40D en 50D simpele apparaatjes, maar veel lijken onzinnig of gaan weer verloren, wanneer de cam uitgeschakeld wordt, bv die voor continu-opnamen...

Wel vreemd dat er opeens een flinke afdrukvertraging optreedt, wanneer geflitst wordt icm een 430EX.
Pagina: 1