output geluidskaart te zacht!

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 08:27
hi,

Voor een radiostation gebruiken we twee geluidskaarten. Waarvan we pas eentje hebben vervangen.

Het gaat hier om de terratec aureon 5.1 kaartje (ik besef me dat dit geen professionele kaart is dus bespaar me die opmerkingen :) ;) ).

Via een radio automatiseringsprogramma wordt er een mp3 afgespeeld wat binnenkomt via de WAV (mixer) van de geluidskaart. Nu is het geluid vanuit dit programma nooit een probleem geweest alleen met deze kaart lijkt het nogal zacht. De WAV en hoofdvolume staan vol open en vanuit het programma is het netjes 0db en nis er niets af te stellen.

volgens mij zijn er in XP SP3 niet veel meer mogelijkheden om dat geluid nog harder te krijgen of zie ik iets over het hoofd? Iemand ervaring met dit probleem?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24
Vink even alle sliders aan, het kan zijn dat je nog een losse front, rear en center/sub slider hebt welke dan halverwege staan. Heb je de drivers van de kaart geïnstalleerd of enkel de standaard windows drivers?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-02 11:20
Ik zou net zeggen: vinj de niet gebruikte sliders vooral uit.
Het zou kunnen dat Windows daar "ruimte" voor voorziet en daar door de signalen die wel doorkomen zachter laat doorkomen.
Kan je ook ruis op een andere poort meteen annuleren...

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 08:27
ShittyOldMan schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 02:28:
Vink even alle sliders aan, het kan zijn dat je nog een losse front, rear en center/sub slider hebt welke dan halverwege staan. Heb je de drivers van de kaart geïnstalleerd of enkel de standaard windows drivers?
het is de software van de kaart..

sja nu alles wel of of juist niet aan :-)

Verwijderd

Last van een standaard compressor of limiter oid?

Oplossing: steek een tweede kaart erbij van hetzelfde type. Nu kun je naar hartelust andere bronnen versterken :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24
xon schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:27:
[...]

het is de software van de kaart..

sja nu alles wel of of juist niet aan :-)
Alles aanvinken, dan alle sliders die nodig zijn omhoog en de rest muten/naar beneden. Daarna kun je ze weer uitvinken als ze teveel ruimte innemen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1