Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2024
Hallo,
mijn Sapphire X1950XT heeft momenteel problemen bij een iets zwaarder spel zoals bijvoorbeeld TDU (wat hij makkelijk zou moeten draaien) dat hij oververhit word, ook op 640x400 en detail op low en geen AA.
Eerst speelde ik vooral lichtere spellen, dus geen idee of hij het vanaf dag 1 doet, hij is 2 jaar oud btw.

Voor de rest heb ik een redelijke airflow volgens mij, ik heb een 80mm fan aan de voorkant als intake en 120 mm achter als outtake en op raad van mensen in een ander topic mijn pci brackets open gezet en een fan aan de zijkant die lucht bij de videokaart blaast gezet.
Nu kan ik ongeveer 5-10 minuten TDU spelen op het laagste detail, dan begint hij letterlijk te piepen en komt er een popup dat de temp. te hoog is, ik kan doorspelen maar hij blijft piepen.
Als ik de game afsluit en ga kijken in het Control Center zie ik dat hij 97 graden is, idle meestal rond de 75.
Nooit overgeclocked.

Ik heb ook naar Sapphire gemaild dat ik dit ronduit belachelijk vind, case is trouwens zo goed als stof vrij.
Hebben jullie verder nog tips?

Mvg,
Xzelicon

[ Voor 13% gewijzigd door Xzelicon op 18-05-2009 20:16 ]

Kom ook naar ons #vervoer IRC kanaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Draait ie op normale speeds? Dus niet overgeclockt? Kijk eens of je met Speedfan de fan kan aansturen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36
Zit de fan niet vol met stof?

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
Hehe, ik was de post aan het editten, niet overgeclocked nee.
En met speedfan kan ik alleen mijn CPU fan aanspreken en mijn case fan die lucht naar de videokaart blaast vanaf de zijkant.
De in- en outtake zitten namelijk op molex.
Edit.
De fan zit niet vol stof zoals ik toenstraks kon zien, ik zal er anders even de stofzuiger bijhouden bij het rooster waar hij uitblaast.

[ Voor 23% gewijzigd door Xzelicon op 18-05-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:22

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

is je case niet stofvrij omdat al het stof in de koeler zit ? , wordt de heatsink ook wel zo heet, zo nee ligt het aan de geleiding, je moet dan de koeler los halen, koelpasta er af, nieuwe koelpasta er op :)

is de koeler wel heet is het toch een probleem met airflow of de fan op de koeler zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door BGB4rn op 18-05-2009 20:23 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
Even de stofzuiger bij de outtake van de GPU gehouden, de temp. is nu 1 graden gezakt.
Met nieuwe koelpasta wacht ik nog heel even, wie weet wat Sapphire zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Xzelicon schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:23:
Even de stofzuiger bij de outtake van de GPU gehouden, de temp. is nu 1 graden gezakt.
Met nieuwe koelpasta wacht ik nog heel even, wie weet wat Sapphire zegt :P
wat ook nog een probleem kan zijn is dat de sensor niet goed werkt, heb jij, als je ouderwets met je vingers voelt het idee dat de kaart zo heet is als de sensor beweert ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 17:15

the mod man

iets van beeldmaker

Atitool even draaien. Geeft de temperatuur van de videokaart en kan je hem meteen testen bij 100% belasting.
Een 1950Xt moet TDU makkelijk aan kunen. Ik deed met een 1900xt op 1920*1080 zonder overklok (de rest wel medium low) en 1280*720 met de rest op high.

Begint de kaart te piepen? of iets anders?

[ Voor 8% gewijzigd door the mod man op 18-05-2009 20:27 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
De kaart voelt altijd redelijk tot goed heet aan.
Hij piept letterlijk ja, beep beep zeg maar. Ook CCC geeft een popup, ben nu Atitool installeren.

[ Voor 50% gewijzigd door Xzelicon op 18-05-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 17:15

the mod man

iets van beeldmaker

Xzelicon schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:27:
Videokaarten kunnen inderdaad goed hete aanvoelen maar ik denk dat je bij 97 graden wel iets meer zegt dan goed heet. Nou is dat natuurlijk de temperatuur van de chip en niet het koelblok maar dan nog zou het koelblok ook erg heet zijn. Misschien zit ie niet goed of is er inderdaad een probleem met koelpasta.

piepen kan een condensator zijn of een spoeltje op de kaart (maar daar weet ik verder niet heel veel af dus als het fout is zeg het)

[ Voor 12% gewijzigd door the mod man op 18-05-2009 20:31 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Laatst online: 22-08 22:36
Xzelicon schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:27:
Hij piept letterlijk ja, beep beep zeg maar. Ook CCC geeft een popup, ben nu Atitool installeren.
Is altijd ook al vroeger of is altijd sinds hij vastloopt?

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

the mod man schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:27:
Atitool even draaien. Geeft de temperatuur van de videokaart en kan je hem meteen testen bij 100% belasting.
Een 1950Xt moet TDU makkelijk aan kunen. Ik deed met een 1900xt op 1920*1080 zonder overklok (de rest wel medium low) en 1280*720 met de rest op high.

Begint de kaart te piepen? of iets anders?
dan word ie nog 3x zo heet, lijkt me niet dat de TS dat wil.

het ligt dus waarschijnlijk aan de koeler. draait de fan automatisch wel hard genoeg zodra de kaart warmer word ?, dat kun je horen/checken in gpu-z.

anders kun je met riva tuner de fan wel op 100%laten lopen :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
AtiTool geeft dezelfde temperatuur aan, ongeveer 1 graden verschil.
De temperatuur loopt goed op nu ik aan het scannen ben voor artifacts.
89 Graden nu, de fan begint harder te draaien.
Nu 90 graden.
91 graden, fan nog een tikkeltje harder.
Nu 93
95 graden, fan nog harder
96
97
Fan gaat nog harder draaien
98 graden
99 graden
100
101, fan nog harder, hardste stand dacht ik.
102
103 graden.

En rust voor de kaart, kwam niet meer echt hoger

[ Voor 35% gewijzigd door Xzelicon op 18-05-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

the mod man schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:29:
[...]

Videokaarten kunnen inderdaad goed hete aanvoelen maar ik denk dat je bij 97 graden wel iets meer zegt dan goed heet. Nou is dat natuurlijk de temperatuur van de chip en niet het koelblok maar dan nog zou het koelblok ook erg heet zijn. Misschien zit ie niet goed of is er inderdaad een probleem met koelpasta.

piepen kan een condensator zijn of een spoeltje op de kaart (maar daar weet ik verder niet heel veel af dus als het fout is zeg het)
dat de gpu 97 graden is zegt niet dat de hele kaart zo warm is.

je bent geloof ik niet de enige die er achter is dat de koeler brak is google

[ Voor 15% gewijzigd door BGB4rn op 18-05-2009 20:34 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Ik heb hier ook nog zo'n kaart zitten en ik heb er indertijd een Zalmann op geplaatst. Dit hielp niet al te veel voor de temperatuur (paar graden minder), wel voor het geluid. Ik heb dan maar mijn case opengebroken, het moederbord omgedraaid en bovenaan een gat in de case met een fan erop.
De Zalmann blaast de lucht naar die bovenste outtake fan en zo blijft de kaart wel wat koeler. Dit is natuurlijk nogal ingrijpend maar volgens mij zijn dat nu eenmaal nogal warme kaartjes. 97 graden is wel vrij veel maar de mijne ging oorspronkelijk ook boven de 90.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
Dat vind ik een beetje overdreven als oplossing :P.
Mijn vorige post word trouwens geupdate met temperaturen, we tikken de 102 graden celsius aan dames en heren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

welke koeler ik de TS aanraad is de Accellero S1 Rev.2, die houd zelfs mijn 9800GTX koeler dan dit zonder veel herrie te maken, de koeler is eigenlijk passief maar daar was het mij te heet voor geworden. Waarschijnlijk kun jij je kaart wel passief koelen met deze koeler, aangezien je zegt een aardige airflow te hebben moet dat wel goed komen :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ah, je gaat hem maar roosteren?

Ik zou inderdaad maar kijken voor een andere koeler.. :X

[ Voor 51% gewijzigd door Humma Kavula op 18-05-2009 20:40 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
BGB4rn schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:37:
welke koeler ik de TS aanraad is de Accellero S1 Rev.2, die houd zelfs mijn 9800GTX koeler dan dit zonder veel herrie te maken, de koeler is eigenlijk passief maar daar was het mij te heet voor geworden. Waarschijnlijk kun jij je kaart wel passief koelen met deze koeler, aangezien je zegt een aardige airflow te hebben moet dat wel goed komen :)
Heb wel aardig wat over deze koeler gehoord ja, maar ik heb gehoord dat deze de warmte ophoopt onder de GPU dus dan zou ik een outtake moeten plaatsen bij mijn PCI brackets denk ik om het weg te krijgen anders heeft het ook geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

dat valt ook wel weer mee, de warme lucht stijgt van nature tenslotte op :) ik heb mijne met 2 120mm fannetjes gepimpt en dat doet het ook prima :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

--------

[ Voor 97% gewijzigd door Humma Kavula op 18-05-2009 20:47 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Kan je die Accellero niet omdraaien, zodanig dat de koelvinnen niet onder de GPU zitten maar erboven? Als het de Accellero niet is is het een andere koeler maar volgens mij bestaan die ook wel. Dan heb je het probleem van opgehoopte warme lucht niet.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Plastic omhulsel eraf slopen en dan de fan + koelribben goed schoonmaken. Hield m'n 8800gtx stock-koeler ook altijd goed schoon - dacht ik, totdat ik 'm helemaal open maakte en ie in "onzichtbare hoekjes" stampes-verstopt bleek te zitten.

Heb er uiteindelijk ook een after-market koeler opgezet; scheelde ruim 15 graden bij zowel idle als load ...
Maar een goede schoonmaak beurt moet eerder 5 tot 10 graden schelen, niet slechts ~1.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
Dan gaan we dat vanavond of morgen maar eens doen dan :).
Ik hoop dat dit het probleem oplost, want dit is belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Jegapia schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:08:
Kan je die Accellero niet omdraaien, zodanig dat de koelvinnen niet onder de GPU zitten maar erboven? Als het de Accellero niet is is het een andere koeler maar volgens mij bestaan die ook wel. Dan heb je het probleem van opgehoopte warme lucht niet.
dat kan wel alleen zullen je koelprestaties naar de haaien gaan, kortweg nee :+ maar warme lucht stijgt op en de ts zegt ook airflow te hebben dus dat lijkt me geen prob.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
Misschien ook nog handig om te melden, mijn core temp van mijn cpu ligt rond de 45 graden, ik dacht max 60 stressed, unsure.
En MB 36 graden, dus echt een GPU issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Xzelicon schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:22:
Misschien ook nog handig om te melden, mijn core temp van mijn cpu ligt rond de 45 graden, ik dacht max 60 stressed, unsure.
En MB 36 graden, dus echt een GPU issue.
dat is wel netjes, gebruik je een standaard koeler ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
Nee, ik heb de processor in tray variant gekocht en een cheap ass Xilence koelertje van 8 euro geloof ik erop gezet.
Behehe, wel een belachelijke reactie van Sapphire zeg:
quote: Email
Dear Sir

Sir, Actually your warranty is expire, but I still give you some suggestion. Please check those points:

1: Check your power supply is sufficient enough. (Official recommend 600W at least)

2: Change other third party fan cooler. (Warranty expire, so it doesn't matter)

3: Try use "Riva Tuner" or 'ATI TOOL" to increase your fan speed when playing the game.

If GPU temp still overheat or error message popup again, then it should be hardware issue. You may need to upgrade your graphic card this time. Thank you.

Regards
Oftewel: ze raden me aan om een andere koeler te kopen omdat die van hun het niet goed doen, of de kaart vervangen.

[ Voor 76% gewijzigd door Xzelicon op 19-05-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LM1
  • Laatst online: 14-09 20:40

LM1

Xzelicon schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:03:
Nee, ik heb de processor in tray variant gekocht en een cheap ass Xilence koelertje van 8 euro geloof ik erop gezet.
Behehe, wel een belachelijke reactie van Sapphire zeg:

[...]

Oftewel: ze raden me aan om een andere koeler te kopen omdat die van hun het niet goed doen, of de kaart vervangen.
Je hebt geen garantie meer, dus dat zijn toch ook gewoon de enige mogelijkheden die je nu hebt? Heb je je kaart al eens uit je case gehaald? Zuig de intake van de koeler is uit, en check of je uberhaupt nog wel door de koelvinnen heen kan kijken, of dat ze helemaal dichtgestoft zijn...Want uitzuigen aan de kant van de outtake heeft niet echt nut natuurlijk..

Maar ja vervelend probleem wel, ik heb dezelfde kaart gehad (van MSI, wel zelfde koeler) en die bleef stressed (OC'ed!) netjes onder de 70'C..

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Xzelicon schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:03:
[...]
Tuurlijk willen ze je een nieuwe kaart verkopen, dan verdienen ze weer :+ maar wat jij het beste kunt doen lijkt mij is ergens een Accellero S1 Rev2 bestellen en eventueel een 120mm fan er op maken.

Dat van die voeding geloof ik eerlijk gezegt niet heel erg maat het is niet onmogelijk, je zou eventueel je 12v lijn kunnen controleren d.m.v. met een multimeter. Dat werkt doorgaans nouwkeuriger dan een programmatje omdat er dan een chip word gebruikt die niet heel precies werkt.

En als je een Accellero S1 Rev 2 bestelt (bij highfow) raad ik je aan een tubetje goede koelpasta er bij te kopen mocht je die niet hebben, de standaard prut is namelijk erg matig.

ik had het met mijn accellero eerst ook, standaard prut, de gpu was toen 80 graden stressed. Met goede koelpasta (MX-2) was het gedaalt naar onder de 70 ^^.
Daarna was de kaart echt niet warmer te krijgen dan dat met fur mark, ookal speel ik fals met 2 120mm fans maar toch.

[ Voor 13% gewijzigd door BGB4rn op 19-05-2009 10:28 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
Ik ga eerst de koeler eens schoonmaken enzo, en koelpasta heb ik nog liggen.
En ik verwacht daar aardig wat temperatuur winst, maar nu moet ik eerst even weg.
En voeding is het niet, heb namelijk een 580W HKC voeding erin, 30A 12 volt lijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Xzelicon op 19-05-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Xzelicon schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:27:
Ik ga eerst de koeler eens schoonmaken enzo, en koelpasta heb ik nog liggen.
En ik verwacht daar aardig wat temperatuur winst, maar nu moet ik eerst even weg.
En voeding is het niet, heb namelijk een 580W HKC voeding erin, 30A 12 volt lijn.
meet nou maar :P, je kunt wel naar de sticker kijken maar dat zegt niet dat de voeding het ook daadwerkelijk levert,

ten eerste kan een voeding naar mate van gebruik slijten en minder vermogen kunnen leveren.

ten tweede ken ik het merk HKC niet bepaalt en reken ik het IHMO als b merk, b merken hebben de naam (met voedingen) niet te doen wat de sticker zegt, zo kan een voeding van een a merk met 520 watt meer stroom leveren dan een b merk voeding met 600 watt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
Dat klopt, heb ik ervaring mee, heb al ooit een voeding verbrand.
Nee, dit is toch wel redelijk a-merk achtig.
Maar goed, ga nu de videokaart onder handen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

ok, wat ga je er precies aan doen? echt grondig ? (koeler er af, koeler uit elkaar onder de kraan, gpu poetsen, heatsink poetsen, pasta er op koeler in elkaar en er weer op zetten)

of ga je alleen de stofzuiger er langs halen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
Ik heb hem zojuist uit elkaar gehaald, koeler eraf, redelijk stof vrij was hij, een beetje schoon geblazen, oude koelpasta eraf, nieuwe erop.
En hij doet het nog, mag jij de temp. raden. (idle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

10.000 graden ? nee zeg eens :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
Toen ik hem opstartte 43 graden, nu blijft hij ongeveer staan op 46 graden, heel wat beter als 73 he :P
En het is 21.3 graden op mijn kamer

[ Voor 15% gewijzigd door Xzelicon op 19-05-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Zeker :) gelfeliciteert met het oplossen van het koeling probleem, is de kaart nu ook stabieler of komt dat nog ?

Was de koelpasta ingedroogt of wat ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
De koelpasta was een droge hap die er zo af ging met een pasje, zonder moeite, lag er zelfs in slierten op.
De kaart was stabiel, ga zometeen TDU spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
Net even TDU gespeeld, met wat experimenteren natuurlijk, zit nu op mijn volledige scherm resolutie en details op Medium en geen AA op 70 graden ongeveer, natuurlijk niet helemaal waar want ik zit nu weer in windows.
Ga het nu even proberen met alles een tikkeltje hoger.
Ben nu al tevreden in ieder geval!
EDIT: oops, sorry voor de dubbelpost

[ Voor 5% gewijzigd door Xzelicon op 19-05-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

nu alleen nog even een fur achtig ding draaien en dan weet je zeker dat de GPU op 100% loopt :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
Fur achtig? Je bedoelt AtiTool met die artifact check?
Dat doe ik vanmiddag/vanavond wel, zit nu TDU te spelen met alles op max en 4X AA (dat is het maximale wat mogelijk is), en de GPU tikt 80 graden aan, geweldig.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

ja fur achtig :P , dat zit geloof ik in meerdere tools zo`n fur stresstest, dan zie je een blokje of donut met haartjes die je gpu laten clippen op 100% :) erg handig als je je koeling eens op zijn staart wil trappen :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Laatst online: 13:38
dat is furmark (waarschijnlijk)

http://www.geeks3d.com/?p=3246

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

bijvoorbeeld, het zit ook in GPU Caps en gpu tool, in ati tool zit het geloof ik ook.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn Sapphire X1950XT heeft precies hetzelfde probleem gekend. (Gelukkig) nog 2 maanden voor het verstrijken van de garantie kwam de kaart in idle windows niet meer onder de 70 graden Celcius (Vista). Koeler schoongemaakt, pasta vervangen, mocht allemaal niet baten. De kaart zelf werd bloedverziekend heet, kon hem na even aan te hebben gehad niet meer vasthouden.

Kaart is RMA gegaan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
Nou, hier is het probleem zo goed als verholpen volgens mij, net wat uurtjes TDU achter de rug met alles op max, net gestopt kaart is 64 graden nu.
Hij koelt snel af.
Nu al 53 graden.
En nu 48, oftewel hij doet het weer goed :)

[ Voor 15% gewijzigd door Xzelicon op 19-05-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

BGB4rn schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:22:
[...]

Tuurlijk willen ze je een nieuwe kaart verkopen, dan verdienen ze weer :+ maar wat jij het beste kunt doen lijkt mij is ergens een Accellero S1 Rev2 bestellen en eventueel een 120mm fan er op maken.

Dat van die voeding geloof ik eerlijk gezegt niet heel erg maat het is niet onmogelijk, je zou eventueel je 12v lijn kunnen controleren d.m.v. met een multimeter. Dat werkt doorgaans nouwkeuriger dan een programmatje omdat er dan een chip word gebruikt die niet heel precies werkt.

En als je een Accellero S1 Rev 2 bestelt (bij highfow) raad ik je aan een tubetje goede koelpasta er bij te kopen mocht je die niet hebben, de standaard prut is namelijk erg matig.

ik had het met mijn accellero eerst ook, standaard prut, de gpu was toen 80 graden stressed. Met goede koelpasta (MX-2) was het gedaalt naar onder de 70 ^^.
Daarna was de kaart echt niet warmer te krijgen dan dat met fur mark, ookal speel ik fals met 2 120mm fans maar toch.
Het is in dit geval een beetje overbodig omdat het probleem van TS al is opgelost, maar vind je het nou wérkelijk verstandig om 2-3 tientjes voor een koeler uit te geven voor een X1950XT??? Voor 50 euro heb je een splinternieuwe videokaart die waarschijnlijk ook nog eens 2x zo snel is, met ondersteuning voor DirectX 10.1 etc etc.

Dus ik vind je bovenstaand advies, ook voor degenen die in de toekomst nog eens dit topic tegenkomen, écht heel slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
woelders schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:09:
[...]

Het is in dit geval een beetje overbodig omdat het probleem van TS al is opgelost, maar vind je het nou wérkelijk verstandig om 2-3 tientjes voor een koeler uit te geven voor een X1950XT??? Voor 50 euro heb je een splinternieuwe videokaart die waarschijnlijk ook nog eens 2x zo snel is, met ondersteuning voor DirectX 10.1 etc etc.

Dus ik vind je bovenstaand advies, ook voor degenen die in de toekomst nog eens dit topic tegenkomen, écht heel slecht!
Ja en nee.
Ik ken namelijk mensen die serieus 5 jaar met hun pc doen, dus voor de resterende 3 jaar zou dat voor deze mensen inderdaad de oplossing kunnen zijn.
Ik zou nu voor mijn kaart ook geen koeler meer kopen omdat hij nog max. 1 jaar meegaat ofzo.

Maar, heb je de specificaties van de Accellero al eens opgezocht?
Hij past echt op 1001 videokaarten met het bijgevolg dat je hem dus over kan liften naar je nieuwe kaart.

Oftewel, het is echt een keuze die je moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Xzelicon schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:36:
[...]

Ja en nee.
Ik ken namelijk mensen die serieus 5 jaar met hun pc doen, dus voor de resterende 3 jaar zou dat voor deze mensen inderdaad de oplossing kunnen zijn.
Ik zou nu voor mijn kaart ook geen koeler meer kopen omdat hij nog max. 1 jaar meegaat ofzo.

Maar, heb je de specificaties van de Accellero al eens opgezocht?
Hij past echt op 1001 videokaarten met het bijgevolg dat je hem dus over kan liften naar je nieuwe kaart.

Oftewel, het is echt een keuze die je moet maken.
zeker, de nieuwe reeks kaarten werkt geloof ik niet, ook omdat daar de veel warmte afgevoert moet worden

ik heb trouwens ook een review over de koeler

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

woelders schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:09:
Dat kan jij niet bepalen ;)

Zelf ben ik 100% happy met mijn 1900XTX bijvoorbeeld en vind het ook een bagger actie van ATI dat ze ineens minder vaak updates ervoor uitbrengen :/
Best begrijpelijk ook dat iemand een Accellero aanraadt sinds die geen drol kost en redelijk koelt. Bang for Buck!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

nero355 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:53:
[...]

Dat kan jij niet bepalen ;)

Zelf ben ik 100% happy met mijn 1900XTX bijvoorbeeld en vind het ook een bagger actie van ATI dat ze ineens minder vaak updates ervoor uitbrengen :/
Best begrijpelijk ook dat iemand een Accellero aanraadt sinds die geen drol kost en redelijk koelt. Bang for Buck!!
Hoezo kan ik niet bepalen wat ik vind?
Daarnaast, ieder onvolledig advies vind ik slecht!

Die accellero kan inderdaad op veel kaarten, maar niet meer op de nieuwste modellen (48xx-series/GTX2xx-series), en welke kaart ga je nou juist kopen als je een nieuwe videokaart wilt? Juist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

woelders schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:42:
[...]

Hoezo kan ik niet bepalen wat ik vind?
Daarnaast, ieder onvolledig advies vind ik slecht!

Die accellero kan inderdaad op veel kaarten, maar niet meer op de nieuwste modellen (48xx-series/GTX2xx-series), en welke kaart ga je nou juist kopen als je een nieuwe videokaart wilt? Juist...
nee allicht maar dat is toch ook niet nodig voor deze kaart ? of moet er volgens jouw een opsomming worden gemaakt van koelers voor alle kaarten ?

Signature

Pagina: 1