Toon posts:

Verbinding LCD>Receiver>Dreambox 500 sat ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn oude breedbeeld TV is een langzame dood aan het sterven dus moet er een Full HD LCD voor in de plaats komen.
Aangezien ik veel documentaires in HD op de PC heb staan wil ik de PC ook verbinden aan LCD TV.
Vandaar dat mijn oog is gevallen op deze receiver van Onkyo:
http://www.kieskeurig.nl/...607/specificaties/327183/

Van wat ik heb kunnen lezen d.m.v. google-en en neuzen op fora heb ik begrepen dat de PC makkelijk middels een DVI>HDMI kabel aan de receiver te koppelen is en dat de receiver gewoon HD signaal doorstuurt naar de TV. Hier geen probleem dus.

Ondanks dat mijn dvd speler geen HD speler is, is er wel een HDMI uitgang. De DVD speler aan de receiver koppelen levert dus ook geen probleem op.

Waar ik echter geen duidelijke informatie over kan vinden is het volgende:
Mijn Dreambox 500 heeft de volgende aansluitingen aan de achterkant:
http://antennacenter.eu/images/dreambox_dm_500t_plus.JPG
Nu heeft de Onkyo receiver geen scart ingang maar wel component. Dus ben ik gaan google-en en zag zowaar dat er SCART>Component kabels te koop zijn. Na nog meer google-en zag ik op een aantal fora dat zo een kabel met aan de ene kant SCART en de andere kant Component niet altijd blijkt te werken...

Concreet mijn vraag:
Gaat voor mijn dreambox 500 de SCART>Component kabel via de receiver goed beeld geven op de HD LCD?
Zo niet, zal ik waarschijnlijk moeten overstappen op de Dreambox HD...

Alvast bedankt voor de hulp:)

Grt,
Max

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

HQ SCART to Component kabel + Dreambox YPbPr AV instelling werkt perfect :)
Zie alleen geen verschil vergeleken met fatsoenlijke RGB SCART :X

Overigens vind ik wel dat de DM600 een betere tuner heeft en mooiere kleuren. Dit alles op een LG 42 inch Plasma.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 13:22
Bij zo een verloopkabel lijkt het inderdaad om component te gaan, echter gaat het om RGB. Via scart kun je geen component signaal uit sturen. Het is dus zaak om er achter te komen of de onkyo receiver een RGB signaal accepteerd.

blijkbaar kan het dus wel...... weer wat geleerd

[ Voor 11% gewijzigd door lexi op 18-05-2009 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
lexi schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:25:
Bij zo een verloopkabel lijkt het inderdaad om component te gaan, echter gaat het om RGB. Via scart kun je geen component signaal uit sturen. Het is dus zaak om er achter te komen of de onkyo receiver een RGB signaal accepteerd.

blijkbaar kan het dus wel...... weer wat geleerd
Kan iemand vertellen wat dan het verschil is tussen RGB en Component? Ze hebben toch beide de rode, groene en blauwe stekkers?? Ik zag op een site de Scart>Component kabel met rood, groen en blauw en ging er automatisch van uit dat dit "past" in de Onkyo:
http://www.kieskeurig.nl/...607/specificaties/327183/
(klik op foto en scrol naar beneden, dan zie je de achterkant van de receiver)

@Nero,
Kan jij mij vertellen wat "YPbPr AV" is?

Groet,
Max

Verwijderd

Topicstarter
Laatste 2 vragen v.w.b. het verbinden van apparatuur aan de Onkyo receiver:

Ik lees in de specs dat de receiver inkomend signaal via component upscaled naar 1080i..
Zou dit ook gelden voor signaal dat dan via de SCART>Component kabel binnenkomt?? Dat zou ik wel erg prettig vinden:)

Ik lees net in een andere topic dat als je de PC aansluit middels DVI>HDMI kabel, dat je geen Full HD films vanaf de PC op de LCD kan kijken (wel kijken maar niet in Full HD).... althans, dat is wat ik er van begrijp met mijn zwaar beperkte kennis. Dat zou alleen kunnen als je de VGA aansluiting op de LCD gebruikt... nu heeft mijn PC 2 DVI uitgangen en geen VGA. Hoe krijg ik dan wel HD films in full HD op mijn LCD vanaf mijn PC?

Grt,
Max

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 22:38 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
maakt niet uit, de scaler in de onkyo is toch bagger :)

Je kan die het beste gebruiken om te deinterlacen is mijn ervaring.

[ Voor 39% gewijzigd door Chevy454 op 18-05-2009 22:37 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:30:
Kan iemand vertellen wat dan het verschil is tussen RGB en Component? Ze hebben toch beide de rode, groene en blauwe stekkers??
@Nero,
Kan jij mij vertellen wat "YPbPr AV" is?
AV setting he dus geen YPbPr AV maar gewoon YPbPr wat gewoon Component is en dat moet je instellen bij je AV Settings van de DM500 ;)
RGB en Component gebruiken totaal verschillende signalen en via RGB kan je geen grotere resolutie dan 576i sturen, terwijl Component to 1080p kan over het algemeen. Ligt vooral aan het apparaat !!
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:08:
Laatste 2 vragen v.w.b. het verbinden van apparatuur aan de Onkyo receiver:

Ik lees in de specs dat de receiver inkomend signaal via component upscaled naar 1080i..
Zou dit ook gelden voor signaal dat dan via de SCART>Component kabel binnenkomt?? Dat zou ik wel erg prettig vinden :)
Lijkt me wel, maar meestal kan je TV dit het beste doen denk ik. Verschilt per apparaat en anders gewoon testen en kijken wat je het mooist vindt.
Ik lees net in een andere topic dat als je de PC aansluit middels DVI>HDMI kabel, dat je geen Full HD films vanaf de PC op de LCD kan kijken (wel kijken maar niet in Full HD).... althans, dat is wat ik er van begrijp met mijn zwaar beperkte kennis. Dat zou alleen kunnen als je de VGA aansluiting op de LCD gebruikt... nu heeft mijn PC 2 DVI uitgangen en geen VGA. Hoe krijg ik dan wel HD films in full HD op mijn LCD vanaf mijn PC?
Hoezo dat dan ?? Bij ATI videokaarten heb je gewoon een DVI>HDMI converter die perfect zijn werk doet :)
En anders heb je altijd nog DVI>VGA converters.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:17:
[...]

AV setting he dus geen YPbPr AV maar gewoon YPbPr wat gewoon Component is en dat moet je instellen bij je AV Settings van de DM500 ;)
RGB en Component gebruiken totaal verschillende signalen en via RGB kan je geen grotere resolutie dan 576i sturen, terwijl Component to 1080p kan over het algemeen. Ligt vooral aan het apparaat !!

[...]

Lijkt me wel, maar meestal kan je TV dit het beste doen denk ik. Verschilt per apparaat en anders gewoon testen en kijken wat je het mooist vindt.

[...]

Hoezo dat dan ?? Bij ATI videokaarten heb je gewoon een DVI>HDMI converter die perfect zijn werk doet :)
En anders heb je altijd nog DVI>VGA converters.
Nero,
Bedankt voor je hulp!!!
Even resume:)
- Dus gewoon een SCART>Component kabel kopen en op de DM500 de juiste AV instelling doen?
- Ik heb een ATI X1950 kaart. Ik weet dat er in de doos nog wat kabels liggen, die ga ik vanavond dus even bekijken:) Maar dat wordt dus gewoon Full HD vanaf mijn PC naar LCD:)
- Upscaling, dat ga ik wel zien. Het beeld van de satelliet tv is nu al byzonder goed. Zonder upscaling wordt het op een LCD alleen maar beter volgens mij. Dus met upscaling (van LCD of Receiver) kan het dan alleen maar mooier worden:)

Nogmaals dank!!!
Grt,
Max

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:07:
- Dus gewoon een SCART>Component kabel kopen en op de DM500 de juiste AV instelling doen?
YUP :)
- Ik heb een ATI X1950 kaart. Ik weet dat er in de doos nog wat kabels liggen, die ga ik vanavond dus even bekijken:) Maar dat wordt dus gewoon Full HD vanaf mijn PC naar LCD :)
Resolutie wel ja. Wat betreft HDCP en Audio door je HDMI kabel gaat het niet werken denk ik. Je moet hiervoor een van de volgende kaarten hebben :

- HD2xxx reeks behalve het top model.
- HD3xxx reeks.
- HD4xxx reeks.

Bij nVidia moet je volgens mij een van deze hebben :

- 8xxx reeks.
- 9xxx reeks.
- 2xx reeks.

Waarbij je eraan moet denken dat bij ATI geluid via HDMI makkelijker gaat dan bij nVidia :)
Zonder upscaling wordt het op een LCD alleen maar beter volgens mij.
Klopt niet, maar je moet maar gewoon even kijken wat het mooist is ;)
Een LCD of Plasma moet altijd de input naar het panel toe schalen dus er gebeurt altijd wel wat met de input !!

Pagina: 1