Systeem hangt. Vage POST text-layout ineens

Pagina: 1
Acties:

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Ben al 3 dagen aant stoeien met systeem van aangetrouwde zus, en mijn compie was mijn steevaste helper, vooral dankzij jullie tweakers. (zie: Harddisk lijkt computer uit te zetten bij WinXP setup )

Maar nu, mijn compie (uurtje geleden) startte niet op.
Krijg slechts scherm met

AWARD Vx.xxx BLABLA (dat is POST toch?)

Athlon X2 4600+ ,2

Deed verder niks.
Ok, BIOS reset. Zelfde.
Toen ik deze 2de keer ff wachte, kreeg ik wel "detecting IDE drives", en zo. 1ste keer niet.
Maar deed verder niets.

Garantie verneukt door battterij eruit te halen...10 minuutjes
Ook trouwens alles disconnected en weer plugged in, zoals mem, video, HD, SB live, etc.
Batterij er weer in, opstarten.
BIOS zag er weer zo vaag hetzelfde uit, maar hij ging na een kleine 20 seconden wel door naar Windows (op dit moment W7 RC)

Meteen restart om te kijken hoe het nu zit, en alles lijkt nu weer normaal.
Normaal is: Monitor is nog niet eens volledig warm/aan terwijl POST scherm al klaar is ( en er normaal uitziet)

Nu werkt het weer zoals altijd.
Wat is hier gebeurd?

Specs: (Vergeten)
Athlon X2 4600+
ECS NFORCE 6M-A V2.0
2GB PC5300 DDR2 ( Merk: V-GEN)
ASUS 9600GT
Maxtor 150 GB

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 18-05-2009 13:44 . Reden: Specs nodig ]

Eat the bugs, live in a pod

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor hardware gaat het om?
Verder kan dit wel eens gebeuren door brak mem en dergelijke. Test het spul eens aan de hand van Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Topicstarter
mijn sig is mijn compie.

Nu ist weer zoals normaal.
Zit ook aant geheugen te denken, maar het merk V-GEN heeft het voor mij hier Indoland altijd goed gedaan.
Deze reep van 2GB ook.
Het is geen A-merk, maar ook geen slecht merk, en min-of-meer 't enige wat je hier kan krijgen.

Dat het nu weer als normaal loopt, lijkt ook op een batterij probleem, maar t systeem is net half jaar oud.

Eat the bugs, live in a pod

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Post specs gewoon even in de text, veel mensen hebben signatures uitstaan, en als je die een keer verandert is het topic gelijk waardeloos.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
HMC schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:25:
Dat het nu weer als normaal loopt, lijkt ook op een batterij probleem, maar t systeem is net half jaar oud.
Er zijn net als elk ander toestel/apparaat/... goede en slechte batterijen. Ook goede merken kunnen al eens een slechte batterij hebben. Niet elke batterij afzonderlijk wordt getest/gecontroleerd maar het word met een steekproef en statistieken gedaan. Dus het kan wel dat een goed merk van batterij het na een half jaar het laat afweten. De kans is klein maar het kan.

Ik heb hier een laptop staan van 5 jaar waarvan de bios opeens geen instellingen meer kon vasthouden. Ik heb die batterij toen vervangen door een uit een pc van 10 jaar oud en alles is terug in orde.

[ Voor 14% gewijzigd door kluyze op 18-05-2009 13:46 ]