Ok, het zusje van mijn vrouw heeft altijd virussen, altijd makkelijk te repareren, soms WINXP re-install nodig, als het echt te gortig was.
Maar nu...week geleden.
Windows pagefile.sys blauw scherm error.
Ok, niet kunnen fixen, dan maar reinstall van WINXP.
Computer deed niks meer meteen nadat ik em mee naar huis had genomen (uiteraard voorzichtig,in een auto)
Monitor werd niet geactiveerd, geen piepjes, niks. CMOS clear deed ook niks.
Na paar dagen batterij eruit gehaald te hebben, kon ik weer in de POST.
Maar zodra de HD aangesproken werd, voor windows laden...zwart scherm, monitor op standby.
Ok, weer BIOS reset, en booten van XP CD, zodat ik em meteen kan installeren.
Maar, als ik setup draai, dan laden alle files gewoon, maar zodra "Windows setup is loading" verschint, wat in mijn ogen betekent dattie de HD moet gaan gebruiken om te lezen, dan gaat de computer gewoon uit....
Ok, denk ik dan, die HD is echt verneukt.
Laat ik 1 van mijn backup HD's gebruiken, en dan later kunnen we wel zien wat het probleem was met die schijf, als we de data terugzetten.
Mijn HD geeft echter zelfde resultaat.
Win setup start, kopieert bestanden, en dan zodra "win setup is loading" gaat de comp weer uit.
Hardware die ik al veranderd heb:
* Eerst CPU, toen die helemaal niks deed in begin. Beide CPU's werken (eerst: Duron 800, nu Athlon XP 2600+, beide socket A)
* Voeding; mijn oudere EnLight erin, ouwe was ook Enlight. Werken beiden gewoon goed.
* HD, de mijne geprobeerd, zelfde resultaat (zoals eerder beschreven)
Als ik comp gewoon van HD laat booten, dan stopt ie gewoon met werken na de POST,
en als ik boot van WinXP CD, dan gaat de comp uit, opt moment dat Win setup klaar is met bestanden kopieren, en de message "windows setup is loading" komt.
Maar nu...week geleden.
Windows pagefile.sys blauw scherm error.
Ok, niet kunnen fixen, dan maar reinstall van WINXP.
Computer deed niks meer meteen nadat ik em mee naar huis had genomen (uiteraard voorzichtig,in een auto)
Monitor werd niet geactiveerd, geen piepjes, niks. CMOS clear deed ook niks.
Na paar dagen batterij eruit gehaald te hebben, kon ik weer in de POST.
Maar zodra de HD aangesproken werd, voor windows laden...zwart scherm, monitor op standby.
Ok, weer BIOS reset, en booten van XP CD, zodat ik em meteen kan installeren.
Maar, als ik setup draai, dan laden alle files gewoon, maar zodra "Windows setup is loading" verschint, wat in mijn ogen betekent dattie de HD moet gaan gebruiken om te lezen, dan gaat de computer gewoon uit....
Ok, denk ik dan, die HD is echt verneukt.
Laat ik 1 van mijn backup HD's gebruiken, en dan later kunnen we wel zien wat het probleem was met die schijf, als we de data terugzetten.
Mijn HD geeft echter zelfde resultaat.
Win setup start, kopieert bestanden, en dan zodra "win setup is loading" gaat de comp weer uit.
Hardware die ik al veranderd heb:
* Eerst CPU, toen die helemaal niks deed in begin. Beide CPU's werken (eerst: Duron 800, nu Athlon XP 2600+, beide socket A)
* Voeding; mijn oudere EnLight erin, ouwe was ook Enlight. Werken beiden gewoon goed.
* HD, de mijne geprobeerd, zelfde resultaat (zoals eerder beschreven)
Als ik comp gewoon van HD laat booten, dan stopt ie gewoon met werken na de POST,
en als ik boot van WinXP CD, dan gaat de comp uit, opt moment dat Win setup klaar is met bestanden kopieren, en de message "windows setup is loading" komt.
Eat the bugs, live in a pod