• janneman19
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05-2021
Dames en heren,

Allereerst een goedemorgen. Maar goed daar zit ik dan in het verkeerde board.

Ik heb een vraag en zoek wat hulp met/over een 2-tal cpu's.

Ik wil een nieuw systeem bouwen, een 'power-pc' zeg maar.

Goed al heel lang had ik dus de i7 in mijn hooft als cpu.
Echter viel laatst mijn oog op de AMD phenom.
Als ik een rustig naar de stats kijk lijkt het alle schijn te hebben dat (op het topmodel van de i7 serie na) de AMD sneller is, mhz, fsb etc etc. Echter als ik een benchmark bekijk op het IE komt de i7 er toch weer sterker uit.
Nu speelt ook mee dat de i7 ongeveer de helft duurder is.

Goed ik wil een goede pc bouwen, ik vind het niet erg om wat extra pieken uit te trekken voor een duurder cpu. Echter wil ik wel dat dat de betere is van dit moment.

Goed jullie snappen denk ik de strekking. Graag hoor ik van jullie input.
Je mag ook lekker 'out of the box' denken.

Heel erg dank alvast voor de input.

Grzz

Jan ;)

Verwijderd

Ligt er vooral aan wat je ermee gaat doen.
Voor de rest kijk hier maar eens: [BBG Aanschaf] Mainstream en high-end gamesysteem mei 2009

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gewoon benchmakrs bekijken. en anders naar de BBG in Complete Systemen & Laptops

de i7 is sneller maar duurder. (met name het moederbord is nog duurder)

Als je een bepaald budget hebt is het vaak aantrekkerlijker een recent Phenom te nemen en het geld wat je niet uitgeeft aan de i7 uit te geven aan een snellere videokaart ofzo. Als budget niet zoveel uitmaakt kun je de i7 nemen en alles erop en eraan wat je wilt.

Aangezien je niet aangeeft waarvoor je je PC gaat gebruiken is het niet zinvol een goed advies in jouw geval te geven. (dus bovenstaande regel van mij is ook uit de glazen bol)

Zoek benchmarks voor de dingen die jij er mee gaat doen en beslis dan zelf. ( *LET OP* - Wat moet ik kopen ;) ;) )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Als ik een rustig naar de stats kijk lijkt het alle schijn te hebben dat (op het topmodel van de i7 serie na) de AMD sneller is, mhz, fsb etc etc
Dat komt omdat ze totaaaaal andere architecturen hebben. Die kan je niet vergelijken op specs. Die vergelijk je op prestatie en prijs. Daarbij ligt het er maar net aan wat je gaat doen. Ga je beetje internetten en office, heb je genoeg aan een dual coretje. Ga je gamen met een niet te groot budget dan Phenom 2 een mooie cpu, ga je top off the line en of videobewerken dan core i7. Dat in een nutshell.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Qua rekenkracht is de i7 in elk geval sneller, misschien dat de phenom beter uit bepaalde benchmarks komt maar ik zou voor de i7 gaan.

Signature

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Eerlijk gezegd is dit geen taak voor ons, maar voor jou.

Jij zegt het niet erg te vinden om te gaan voor de beste processors money can buy.

Dan kijk je naar de verschillen tussen de phenom II en de i7 van intel.
Weegt ze tegen elkaar over.
Kiest wat belangrijker is voor je ''power pc'' (i.e. performance, zuinigheid, prijs etc.)
En dan kies je wat het wordt, toch niet echt een moeilijk om te doen?

Voorbeeld: Ik ga zelf gewoon voor de phenom II x3 720, ik kan gewoon de high end games spelen, tis toch de videokaart dat een echte impact zal hebben op welke graphics ik die games kan spelen, lekker goedkoop, makkelijk te overclocken, ik heb geen quad-core nodig. Piece of cake :).

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
BGB4rn schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:36:
Qua rekenkracht is de i7 in elk geval sneller, misschien dat de phenom beter uit bepaalde benchmarks komt maar ik zou voor de i7 gaan.
Dan wel de allerduurste natuurlijk he, want die is het allersnelst.

Zoals anderen al meldden, is het vooral heel erg belangrijk wat je er mee wilt gaan doen en of je later je systeem eventueel wilt kunnen upgraden. Een i7 920 (de enige die prijs in de buurt blijft bij de Phenom II 955) is prestatiegewijs amper sneller in de meest gangbare gebruiken. Alleen wanneer je echt zware videobewerking zou willen doen voor grote delen van de dag, ben je inderdaad beter af met de i7. Voor nomaal spelletjes spelen en wat andere hand en span werk is de Phenom II 955 net zo goed.

• BGB4rn

BGB4rn

maar als je een i7 overclockt is het echt een beest ^^

Signature

Verwijderd

BGB4rn schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:31:
maar als je een i7 overclockt is het echt een beest ^^
De phenom 2 kan ook goed overclocked worden. Your point being?

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:00:
[...]

De phenom 2 kan ook goed overclocked worden. Your point being?
dat de i7 sneller is dan de phenom :+

dus ook als je een i7 overclock en een phenom ook lijkt mij dat de i7 nog sneller is. maar als je niet te veel geld kwijt wil zijn kun je ook gaan voor een phenom, die schijnt ongeveer zo te presteren als de vorige generatie quadcores van intel (q9450,q9550,q6600)

Signature

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Haal de Q6600 en Q9450 sowieso maar weg. Daarnaast kan de Q9550 in sommige zaken redelijk meekomen met een Phenom II 955, maar ook met de i7 920. Punt daarbij is, dat tenzij je zware videobewerking gaat doen, je net zo goed/beter af bent met de Phenom II 955, dan de i7 920.

Verwijderd

Jah en veel duurder. Dat is al gezegt. Je hebt dus geen nieuw punt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke cpu je moet kopen is iets dat je aan de hand van je budget en reviews/benchmarks prima uit kan vinden. Of de i7 z'n geld waard is kun alleen jijzelf bepalen.

Omdat we er vanuit gaan dat je je eigen hardware kan uitzoeken gaat dit topic op slot. De posts hierboven geven al een prima beeld welke kant je op moet kijken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.