[Paniek] Spoken in mijn computer

Pagina: 1
Acties:
  • 827 views

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10-2025

Hot Pixel

King of no pants

Topicstarter
Ik was dit weekeinde vrij en ik dacht; grut, ik heb nu toch mijn 1tb schijf binnen, kan ik mooi windows 7 installeren. Maar dat doet 'ie dus niet. Windows XP ook niet trouwens. En ubuntu. En opensuse.
Ik dacht; hey, misschien ligt het aan mijn dvd-speler (wokkietokkie ding), maar ook als ik een andere dvd speler pakt hangt hij op een willekeurig moment vast, met een willekeurige foutmelding.
Inmiddels heb ik mijn schijven al geformatteerd, heb ik 3x mijn CMOS gereset, andere ports gebruikt, alle usb dingen eruit gehaald én één reepje geheugen gebruikt.
Maar nu weet ik het niet meer. Ik weet niet waar de foutmeldingen door komen, of wat ik moet doen om het op te lossen. Wie zou mij nieuwe ideeën kunnen geven over wat ik nog kan proberen?
Ondertussen ben ik echt ranzig sacherijnig, dus als ik wat kortaf reageer, weet je hoe dat komt.

Mijn specs:
Mobo: GA-EP35-DS3P
CPU: E8400
Geheugen: OCZ pc2 6400 (4gig tot.)

Anders nog iets?

Verwijderd

Maar dat doet 'ie dus niet
...
hangt hij op een willekeurig moment vast, met een willekeurige foutmelding.
Wat doet hij net niet? Tot welk punt gaat alles goed, en vanaf welk punt komt het probleem?
Kan je wat meer info geven over het probleem? Wat loopt er net mis? Willekeurige foutmeldingen: dus telkens een andere melding (er zit geen patroon of vaste waarde in), heb je enkele voorbeelden van die meldingen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 18:27 ]

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-01 11:52
Als het is gekomen nadat je die nieuwe 1tb schijf hebt geïnstalleerd is die wellicht kapot. Je kan een andere gelijksoortige schijf proberen om te kijken of die het wel doet.

[ Voor 43% gewijzigd door Forcepoint op 17-05-2009 18:28 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:03
Hot Pixel schreef op zondag 17 mei 2009 @ 18:22:
...Ik weet niet waar de foutmeldingen door komen..
Anders nog iets?
De foutmeldingen misschien ?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Geheugen testen met Memtest86+ en Hardeschijf testen met tooltje van de fabrikant of HDTune.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Hot Pixel
  • Laatst online: 12-10-2025

Hot Pixel

King of no pants

Topicstarter
* Aan de 1TB schijf ligt het niet. Dit heb ik er inmiddels uitgehaald (nodeloos om te zeggen misschien, maar ik ben extreem opgelucht dat ik een backup gemaakt heb). Het OS installeer ik op mijn andere schijf (2x een S166)
* HD Tune is leuk, maar dat werkt alleen in een OS. Iets wat maar niet geïnstalleerd wil worden
* Memtest is ook leuk, maar geheugen heeft altijd gewerkt. Bovendien komt hij door de opstart heen.
Wel goeie tips though.

Wat hij niet doet... err, iets installeren. Of ik het nou vanaf CD, DVD, USB (poort/speler maakt niet uit) probeer, hij weigert pertinent dienst. De ene keer loopt hij gewoon vast, terwijl hij de andere keer over certificatie-problemen struikelt. Mocht dit goed gaan, kan hij de cd blijkbaar niet uitlezen, want hij kan sommige bestanden niet vinden van de cd (originele XP cd). Ook als ik ubuntu probeer te starten geeft hij foutmeldingen als dat hij bepaalde clusters niet vinden kan of iets dergelijks.
Een OS heb ik niet meer, en een live-cd gaat ook niet lukken, omdat hij dan een foutmelding geeft (over clusters heb ik het al gehad, maar ook bestanden die missen. Soms).
Maar meestal (in het geval van W7) hangt hij in de 'Windows laad bestanden', nog voor dat filmpje wat je krijgt als alles is ingeladen.

• Stefan_D
  • Laatst online: 30-12-2025
Hot Pixel schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:21:
* Aan de 1TB schijf ligt het niet. Dit heb ik er inmiddels uitgehaald (nodeloos om te zeggen misschien, maar ik ben extreem opgelucht dat ik een backup gemaakt heb). Het OS installeer ik op mijn andere schijf (2x een S166)
* HD Tune is leuk, maar dat werkt alleen in een OS. Iets wat maar niet geïnstalleerd wil worden
* Memtest is ook leuk, maar geheugen heeft altijd gewerkt. Bovendien komt hij door de opstart heen.
Wel goeie tips though.

Wat hij niet doet... err, iets installeren. Of ik het nou vanaf CD, DVD, USB (poort/speler maakt niet uit) probeer, hij weigert pertinent dienst. De ene keer loopt hij gewoon vast, terwijl hij de andere keer over certificatie-problemen struikelt. Mocht dit goed gaan, kan hij de cd blijkbaar niet uitlezen, want hij kan sommige bestanden niet vinden van de cd (originele XP cd). Ook als ik ubuntu probeer te starten geeft hij foutmeldingen als dat hij bepaalde clusters niet vinden kan of iets dergelijks.
Een OS heb ik niet meer, en een live-cd gaat ook niet lukken, omdat hij dan een foutmelding geeft (over clusters heb ik het al gehad, maar ook bestanden die missen. Soms).
Maar meestal (in het geval van W7) hangt hij in de 'Windows laad bestanden', nog voor dat filmpje wat je krijgt als alles is ingeladen.
Problemen met het vinden van bestanden van de CD van XP ligt aan het geheugen. Klinkt misschien vreemd, maar ik had het laatst ook bij een andere PC. Geheugen getest, bleek inderdaad fouten te bevatten. Geheugen vervangen, alle problemen weg.

Moraal van het verhaal: Memtest.

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10-2025

Dat zegt natuurlijk niets. Niet je hele geheugen wordt bit voor bit gechecked tijdens de boot, anders zou een prog als Memtest vrij zinloos zijn. ;)
En probeer de exacte foutmeldingen hier te posten, dingen als "Soms", "ofzoiets" zijn niet echt zinvol voor een oplossing..

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De voeding is misschien aan het overlijden? Of heb je bij het inbouwen van de 1TB een koelblok los gedrukt?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Dit lijkt toch echt op een fundamentele instabiliteit of defect , die zowel in mainboard, CPU als geheugen kan zitten. Is de voeding voldoende?
Probeer je systeem eens onder te klokken, kijken of het dan wel stabiel is.
Anders zit er niets anders op dan per onderdeel te gaan testen, hoewel dat natuurlijk lastig is om uit te voeren. Hopelijk heb je familie/vrienden kennissen met een CPU/ mobo/ geheugen.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
[
Nee, want dit type je ook niet op een PC waar je de HD op zou kunnen aansluiten.
* Memtest is ook leuk, maar geheugen heeft altijd gewerkt.
En geheugen kan natuurlijk niet kapot gaan na een tijdje.
Bovendien komt hij door de opstart heen.
Dus
Wel goeie tips though.
Doe er dan ook wat mee. :>

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WinPE óf BartPE hebben geloof ik HD Tune ingebouwd zitten en anders is er wel een leuke Linux live CD waarmee je out-of-the-box wel HD test tools hebt.
Wat hij niet doet... err, iets installeren. Of ik het nou vanaf CD, DVD, USB (poort/speler maakt niet uit) probeer, hij weigert pertinent dienst.
Zo ver was je al gekomen in je TS, nu nog een reden waarom, geef foutmeldingen. "Mijn auto start niet, doe er wat aan", zo komt het op mij over nu.
De ene keer loopt hij gewoon vast, terwijl hij de andere keer over certificatie-problemen struikelt.
Waar loopt hij dan vast als ie vast slaat? Zo 'gewoon' vind ik het niet. ;)
Mocht dit goed gaan, kan hij de cd blijkbaar niet uitlezen, want hij kan sommige bestanden niet vinden van de cd (originele XP cd). Ook als ik ubuntu probeer te starten geeft hij foutmeldingen als dat hij bepaalde clusters niet vinden kan of iets dergelijks.
Dan is je drive dus gewoon ruk... :)
Ik heb anders geen filmpje gezien bij de installatie van W7 dus ik heb geen flauw idee wat je hiermee bedoeld.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:04
Ik zou zeggen, bel de Ghostbusters. Misschien dat zij het spook uit je computer kunnen krijgen en terug in zijn kast kunnen stoppen.
En deze reactie zegt dan ook alles. Op GoT verwachten we dat je je inzet. Jij hebt een probleem en wij komen met tips om het op te lossen. Echter moet je dat dan wel doen.

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

En daarbij wilde ik het ook laten. Als je geen oplossing met de troubleshooter kan vinden, dan kun je nog een topic in Processors, Moederborden en Geheugen openen. Zorg verder voor een duidelijke titel waarbij men weet wat het probleem min of meer is. Ik denk dat 99% van de Tweakers niet meer gelooft in spoken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.