Toon posts:

Uitvallen complete PC incombinatie met Zware spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij zitten met een probleempje, ( PROBLEEM).

Als eerste de Specificaties van de PC

CPU : Core i7 920
Mem: 6 GB DDR 3 1600 OCZ Tripple Channel
graka: GTX280 MSI
Mobo: Asus P6T
Voeding Zalman 600 Watt ( er staat op de voeding dat hij Continu 600 wat afgeeft )
Hdd's , Samsung 1 tb's
OS ± Vista Ultimate 64 bits

Nu doet zich het volgende probleem voor:

Wanneer wij Crysis Warhead spelen gaat dat op normale settings prima, Wanneer wij hem op ''Enthousiast'' Het hoogst . Dan komen er soms vreemde piepende geluidjes uit de GTX 280 , ieeeeeeeee ......

Soms draait hij het spel prima , Maar meestal worden we verrast met een rebootje,

Logboek is gewoon SCHOON ! niets te vinden.
Nou twijfel ik of aan de GTX280 Of dat de Zalman toch te weinig wattage levert?

Alles is standaard geinstalleerd , Alles werkt op de normale snelheid.

Via google kom ik wel soort gelijke probs tegen echter hebben deze mensen een logboek om de fout in op te kunnen zoeken.

Zou er dan toch een 1000 watter in moeten ?

Verwijderd

Ik vermoed een probleem met je videokaart in combinatie met warmte, heb je de temp gecheckt.
Ook is het mogelijk een geheugen probleem zie topic hangen opstart problemen

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-12 15:40
Wordt ie niet gewoon te heet? Mijn laptop knalde er bij het bewerken (renderen) van video ook altijd uit. Installeer gewoon een temperatuurmonitor die zijn waarden constant logt en ik denk dat je dan zult zien dat hij telkens bij 80* eruit knalt.

[ Voor 78% gewijzigd door HenkEisDS op 17-05-2009 14:44 ]

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Volgens een aantal sites zou de MSI N280GTX moeten kunnen werken met een 550 watt, met 40 ampere op de 12 volt rail.
Wat geeft jouw voeding af? Zit wel een stickertje op. Amperes kun je volgens mij niet checken in je BIOS...

Maar goed, ik weet niet welke referentie pc MSI heeft gebruikt bij de bewering dat er minstens 550 watt nodig is. Als de Core i7 920 ook aardig want stroom gebruikt, kan het zijn dat je voeding inderdaad te zwak is.

Voor je direct een nieuwe / zwaardere aanschaft, weet je zeker dat het bijvoorbeel dniet de temperaturen zijn van je kaart / systeem? Dat je misschien een brakke kaart hebt?

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Dank Allen voor de Reactie ,

Nou Tijdens het laden van een spel ( wat trwns GIGANTISCH snel gaat ) hoor je het piepen weer,
Heb het intern geheugen laten memtesten, Ging 4 x goed , en is ook nieuw trwns.

Tja Warmte valt ook reuze mee ,

CPU 45 Graden
GPU schommelt , Stressed zo rond de 90 graden , Dit moet toch gewoon kunnen ?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-12 16:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

90? NEGENTIG? Dat is 'iets' boven de norm, vrind :) Zet je kast eens open, kijken wat er dan gebeurt.

Verwijderd

inderdaad is je graka veel te heet. Heb je hem overgeklokt?

EDIT: en 600 watt voeding is meer dan voldoende, dus daar zal het waarschijnlijk niet in zitten.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 16:28 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

*proest* 90 graden?
Die is gekookt en wellicht inmiddels onherstelbaar beschadigd.

Dergelijke uitvallen zijn heel vaak tekenen van warmte of slechte afvoer van warmte.

Alles kan stuk.

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

In wat voor een kast heb je het geheel?

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Verwijderd

remco_k schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:27:
*proest* 90 graden?

Dergelijke uitvallen zijn heel vaak tekenen van warmte of slechte afvoer van warmte.
Nee is niet beschadigd ofzo. Een videokaart kan heel wat hebben (veel meer dan een CPU). Heb nog een oude Geforce FX5800 en daarbij is 90 graden heel normaal (werden ze allemaal) :P

Graadje of 70 stressed is nog wel acceptabel voor een GPU. Voor een CPU zou ik dat absoluut niet acceptabel vinden. Maar 90 is inderdaad te heet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 16:42 ]

• remco_k
  • Laatst online: 10:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik ben een beetje van de electronica, maar het zou kunnen zijn dat ik de plank helemaal mis sla omdat ik niet in video kaarten zit. Maar 90 graden lijkt mij toch echt schadelijk...

... Tenzij de sensor defect is en een veel te hoog resultaat afgeeft.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
nou eigenlijk 80 graden ...... ik lees via google dat dit heeeel normaal is naja wel warm maar er zijn tig mensen met deze temp...

idle is die maar 45 graden :)

In cod 5 word die 70 graden met alles op max .... mja dat k*t piepen is irritant , af en toe rebootje , zonder logboekje .... Burn in test loopt prima 5 x achter elkaar goed.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-12 15:34
remco_k schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:27:
*proest* 90 graden?

GPU kan nog wel wat warmer worden voor hij onherstelbaar beschadigt hoor. 100-120 graden max geloof ik.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:33

Haan

dotnetter

90 graden voor een videokaart kan prima hoor, het is geen cpu.

edit:
edit spuit11..

[ Voor 18% gewijzigd door Haan op 17-05-2009 16:44 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoe komen jullie erbij dat 80/90 graden veel te hoog is?
Dat is misschien iets warmer dan de gemiddelde videokaart, maar nog niet te warm.
Het kan wel de videokaart zijn, maar misschien dan een ander deel van de videokaart, want de GPU moet gewoon 80/90 graden kunnen hebben.

Het zou trouwens ook de voeding kunnen zijn. Heb het wel vaker gezien bij die voeding namelijk. Het probleem is niet dat de voeding niet genoeg zou kunnen leveren. Maar de voeding heeft verschillende 12 voltlijnen die elk zoveel ampere kunnen leveren. Bij deze voeding is dat niet zo goed verdeeld over de aansluitingen zodat je 1 lijn overbelast. Dit is simpel op te lossen door een verloopje van molex naar PCIe te gebruiken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 16:19
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:40:
nou eigenlijk 80 graden ...... ik lees via google dat dit heeeel normaal is naja wel warm maar er zijn tig mensen met deze temp...

idle is die maar 45 graden :)

In cod 5 word die 70 graden met alles op max .... mja dat k*t piepen is irritant , af en toe rebootje , zonder logboekje .... Burn in test loopt prima 5 x achter elkaar goed.
Dat je videokaart piept, computer reboot en geen logboek hebt weten we denk ik nu wel. Dat er verder een veelvoud aan mensen zijn die zulke temperaturen hebben zegt ook niet zo heel veel, als het bijvoorbeeld standaard 30 graden in je kamer is, dan zit je snel op de 90 graden stessed.
Probeer gewoon eens die kast open te zetten met desnoods extra koeling. Lost dat het rebooten of het piepen op?

Maakt soms wel eens een foto ...

Verwijderd

Topicstarter
We zijn aan het testen met CoD 5 nou , Alles High uiteraard ( inc de gamer zelf ) En dat gaat perfect 140 Fps !!!
Temp Idle :45
Na 25 minuutjes gamen : 74

In Crysis Warhead word die echter wel zon 85 Graden , Er zit een perfecte Airflow in de kast ( antec )
1 x 20 Cm fan
en dan nog een stuk of 8 8 Cm's

??? vreemd allemaal . Nieuwe Bios in de Graka Flashen ?

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

Welke Antec kast? Zit nogal verschil in de ene of de andere.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Loopt het vinnetje van de koeler wel goed, ander is het een optie om de koelblok eraf te halen schoonmaken, aan de onderkant , en opnieuw koelpasta aanbrengen goed spul van articsilver.
Temp van 85c is niet normaal dacht ik.... draai al ff op w*koeling kom strest niet boven de 50c uit

Verwijderd

Topicstarter
Twelve Hundred

Van Antec , Is opzich geen rommel of zo ..... Ik twijfel nog steeds aan de voeding ........

de PC zit NIET op een geaard stopcontact ..... heb nog geen mogelijkheid gehad dit te veranderen ... wat denken jullie daarvan ?

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
Zoals -The_Mask- al aangaf, is de temperatuur helemaal niet zo schokkend en is de kans heel groot dat 1 van de 12V lijnen het gewoon niet helemaal trekt met volle belasting op de videokaart. Het beste wat je kunt doen is zoals aangegeven, 1 van de aansluitingen op de videokaart via de molex op een andere 12V lijn te zetten, of gewoon een hele andere voeding te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
nou jaaaa ik denk wel dat ik het in die richting moet zoeken.. een andere voeding is geen optie momenteel , ( ken niemand in de buurt met een 600 watter )

Verwijderd

Topicstarter
nou de VGA aansluitingen komen rechtsreeks uit de voeding 6 pin en 8 pins geloof ik..

• -The_Mask-
  • Niet online
Weet ik daarom voor de zoveelste keer gebruik een verloopje van molex naar PCIe.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
heb een verloopje gescoord , vanavond testen , 6 polig .

Dus de 8 polige komt nog steeds rechtstreeks uit de voeding.

En de 6 , vanaf 2 molexen.

Verwijderd

klopt.
edit: maar die 8 pollige kan ook gewoon uit je molex.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat verloopje was hiero niet op voorraad , Maar dan is die al verdeeld toch ?

Ik bedoel word de ene ietswat ontlast.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:01
Komt jou 6 pin verloopje vanaf 2 molex?
Ik kreeg bij mijn HD4890 ook een verloopje van molex naar PCI-e 6pin. Maar er zit maar 1 molex op de 6 pin verloop.

Inderdaad videokaart mogen zo heet worden. De mijne werd ooit zonder dat ik het in de gaten had en de fan op auto had staan soms wel eens 96 graden maar viel niet uit en geen artifacts.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Verwijderd

Topicstarter
Helaas het verloopje heeft niet geholpen , Heb al de 3 mogelijkheden geprobeert.

Ook krijg ik soms de melding van Windows

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/my.php?image=naamloosn.jpg

Heb effe gewisseld van Driver naar 182.52

Heb de machiene nu wel iets stabieler ( Performance test van Crysis loopt tot het eind en dan reboot )
Hiervoor direct een reboot.

Ik haal wel een 1000 watter klap er nog wel 200 pleuries achter aan lol

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:04:

Ik haal wel een 1000 watter klap er nog wel 200 pleuries achter aan lol
Koop dan een nieuwe PC. :z

Wat is trouwens het nut van een 1000 Watt voeding, koop dan een 450/500 Watt goede voeding. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• larry laffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-12-2021
Als je de automatic restart optie in vista uitschakelt, kan je misschien de foutboodschap lezen die de reboot veroorzaakt, dan ben je waarschijnlijk al een stap dichter bij de oplossing.
link
Dat gepiep komt waarschijnlijk van de spoelen van je grafische kaart en komt wel vaker voor bij hoge belasting (bij de nvidia 200 serie en sommige ati kaarten, mijn kaarten hebben er gelukkig geen last van), de gevallen waar ik over gelezen heb is als de kaarten belast worden met folding@home of bij hoge framerates (als dat het geval is, en het stoort erg kan je Vsync aanzetten).

Verwijderd

Tja, als jij zo graag geld wilt verspillen, het is niet van mij. Maar 1000W voor dat systeem.... dat is gekkenwerk. Koop dan liever een Accelero Xtreme Twin Turbo en monteer die op die 280.

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:23:
[...]

Koop dan een nieuwe PC. :z

Wat is trouwens het nut van een 1000 Watt voeding, koop dan een 450/500 Watt goede voeding. :)
hallooooo :P zit een 600 wat zalman in ....

Verwijderd

Topicstarter
naja kan ik er nog eens een kaartje bij Prikken ;)

Verwijderd

Topicstarter
larry laffer schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:00:
Als je de automatic restart optie in vista uitschakelt, kan je misschien de foutboodschap lezen die de reboot veroorzaakt, dan ben je waarschijnlijk al een stap dichter bij de oplossing.
link
Dat gepiep komt waarschijnlijk van de spoelen van je grafische kaart en komt wel vaker voor bij hoge belasting (bij de nvidia 200 serie en sommige ati kaarten, mijn kaarten hebben er gelukkig geen last van), de gevallen waar ik over gelezen heb is als de kaarten belast worden met folding@home of bij hoge framerates (als dat het geval is, en het stoort erg kan je Vsync aanzetten).
Ik dacht idd ook zo achter het probleem te komen, Echter laat de PC geen BSOD zien,

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Ik weet bijna zeker dat het je voeding is, heb het namelijk ook gehad met mijn GTX285.

Oplossing is simpel: Pak voor de 2e PCI connector op je videokaart niet PCI2/CPU2 maar een HDD lijn. Koppel dan met de videokaart bijgeleverde molex 2 molex tot 1 en plug die in de kaart. Dan zal je zien dat hij niet meer uitvalt 8)

Heb hetzelfde gehad met deze voeding, het is erg verwarrend. Blijkbaar zit CPU2/PCI2 op de zelfde lijn als je CPU, wat hij met een zware CPU niet trekt en reboot. Als je een HDD lijn pakt pakt hij een andere en dan gaat het prima.

Die Zalman 600watts zijn beresterk, heb een voedingtest van OCCT gedaan en daarbij trok hij 580Watt continu (uit het stopcontact, dus nog zonder efficiency) een uur lang zonder problemen. (ter indicatie max load is 350-400 tijdens Crysis).

Succes!

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-12 17:55
Als je dan een dikkere voeding zoekt is de corsair TX750W een betere keus, stuk goedkoper ong 110,- euro en heeft een enkele 12v lijn van 60A dus dan kan dat het probleem ook al niet meer zijn
pricewatch: Corsair TX750W

Maar dan zou de Corsair TX650W ook al wel kunnen aangezien die al 52A op de 12V lijn weet te leveren. Scheelt ook weer een euro-tje of 20,-
pricewatch: Corsair TX650W

Maar ik zou ook eerst proberen te kijken waarom je kaart zo warm wordt, een graad of 80 at load moet genoeg zijn. Misschien komt er weinig koude lucht langs de kaart. Zet de kast eens open met eventueel een ventilator er op, kijken wat dan de waarden zijn.

[edit]

Ik heb net een review gevonden van een zalman 600w en een CoolerMaster silent Pro voeding. De Zalman heeft daar 4 12V lijnen van 16A, waardoor je makkelijk problemen zou kunnen krijgen, maar nou geloof ik dat de GTX280 2 voeding aansluitingen heeft waardoor je al automatisch 2 lijnen van 16ampere pakt. Wat samen al goed ik voor een synhroon verbruik van 384W.

reviews: Cooler Master Silent Pro M 600W-voeding getest

[ Voor 47% gewijzigd door bassiexp op 18-05-2009 23:46 . Reden: review toegevoegd ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-12 15:11

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat een onzin over dat de voeding te zwak zou zijn zeg! Pffff... een GTX280 trext maximaal, en echt maximaal 300W uit je voeding. Met een Zalman 600W is dit makkelijk te leveren, en hou je nog voldoende over!

En vwb de temperatuur; de max temp waarbij de beveiliging van de GT200-GPU aanslaat ligt rond 105 graden celsius. Tot die temp mag hij niet vastlopen. Daarboven knalde mijn GTX260 naar de desktop (maar pc bleef gewoon werken).
Ik heb in Rivatuner een profiel ingesteld waarbij ik 75 graden als max temperatuur tijdens het gamen wil hebben. Af en toe tikt de fanspeed de 40% aan, maar meestal blijft hij op het basisniveau van 30% hangen (=onhoorbaar).

Verwijderd

maar dat vreemd geluid heb ik ook met mijn Msi gtx280 oc bij lage games zoals Alone in the dark (nieuwste) dan piept het niet maar als je Crysis of dawn of war 2 doet krijg je vreemd piep geluid Die ook nog eens veranderd met toonhoogtes... ik heb het zelfde system en ook een zm600Hp en zeg maar hoe lager je de settings doet hoe minder de pc uit valt lol... maar als je dow2 direct op het hoogste doet Bam pc uit en restart weer. En er staat niets en de LOgboeken.

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-12 19:57
woelders schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 00:53:
Wat een onzin over dat de voeding te zwak zou zijn zeg! Pffff... een GTX280 trext maximaal, en echt maximaal 300W uit je voeding. Met een Zalman 600W is dit makkelijk te leveren, en hou je nog voldoende over!
Als je goed gelezen had wist je dat het niet om de totale capaciteit gaat maar de capaciteit op de 12v rails.
Als hij maar 1 12v rail pakt is dat dus I*V=P -> 16*12=192W

En als je het volgende meerekend:
InfinityG35 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:26:
Heb hetzelfde gehad met deze voeding, het is erg verwarrend. Blijkbaar zit CPU2/PCI2 op de zelfde lijn als je CPU, wat hij met een zware CPU niet trekt en reboot. Als je een HDD lijn pakt pakt hij een andere en dan gaat het prima.
Dan kan het ook met 2 12v rails die hij dan nog moet delen met andere onderdelen krap worden.

Vandaar het advies om met behulp van een converter een andere 12v rail in de videokaart te proppen.

Verwijderd

er zit maar 42A in en de videokaart neemt minimaal 40A in (A bedoel ik mee Ampères)

leg dat dan eens uit:P?? dat is toch Nooit voldoende.

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:05:
en de videokaart neemt minimaal 40A in (A bedoel ik mee Ampères)
Een videokaart die minimaal 40 Ampere neemt van 12 volt? Dat is 480 Watt voor alleen een videokaart. :D
Gelukkig neemt de GTX 280 'maar' 185 Watt maximaal. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

hahah juist oke minimaal ik bedoel max maar dat klopt ook niet:P

tja als ik hoge game doe valt pc direct uit en als ik heb Laag zet. valt hij pas naar 10 a 40 minuten pas uit.

en ik ben niet de enige want mijn vriend heeft de ook het zelfde videokaart hij bracht hem terug toe had hij een nieuwe Maar Piep ook en valt ook uit dus het zal wel aan de voeding moeten liggen.

Gelukkig neemt de GTX 280 'maar' 185 Watt maximaal. ;) (uhm 235 Watt:P) haha want hij is wel OC:D

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-12 23:50

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:42:
hahah juist oke minimaal ik bedoel max maar dat klopt ook niet:P

tja als ik hoge game doe valt pc direct uit en als ik heb Laag zet. valt hij pas naar 10 a 40 minuten pas uit.

en ik ben niet de enige want mijn vriend heeft de ook het zelfde videokaart hij bracht hem terug toe had hij een nieuwe Maar Piep ook en valt ook uit dus het zal wel aan de voeding moeten liggen.
Help mijn videokaart valt uit! haalt een nieuwe videokaart --> Help mijn videokaart valt nog steeds uit! --> het moet dan wel de voeding zijn!
Beetje kort door de bocht...
1: hoe weet je zo zeker dat je videokaart het probleem is? softwarematige problemen, andere onderdelen in de computer waaronder chipset, geheugen, cpu, southbridge, corrupte meuk op je harddrive
2: Voedingslijnen getest? fatsoenlijk testen doe je met een degelijke multimeter. Alle waarden kunnen afwijken, maar op een degelijke multimeter kun je het meest vertrouwen.
3: Temperatuur gechecked? De sensor(s) op een videokaart meten maar een klein gedeelte van de kaart. Checken of temperatuur je probleem is doe je met een enorme overmaat aan frisse lucht door een tafelventilator voor je pc te zetten. Dan kun je temperatuurproblemen uitsluiten, of als schuldige aansluiten.
4: Ook videokaarten bevatten productiefouten en kunnen gewoon spontaan kapot gaan. Ook de geheugenblokjes van een videokaart zijn niet altijd foutvrij (en zijn te testen met een tooltje waar ik de naam even van kwijt ben)
Gelukkig neemt de GTX 280 'maar' 185 Watt maximaal. ;) (uhm 235 Watt:P) haha want hij is wel OC:D
ik denk toch echt warmte. maar om het zeker te weten: download rivatuner, en een progje wat je voltages in de gaten kan houden
Doe crysis windowed en houd de grafiekjes en waarden naast je speelveld. Wacht totdat de pc vastloopt en kijk naar de grafiekjes. Het voltage laag? (12V +- 10%?) dan is het je voeding (wat ik niet verwacht want een zalman 600W kan veel meer leveren dan je pc gaat verbruiken)
Is het de temperatuur? dan zie je dat in de grafiekjes van rivatuner of GPU-Z

Optie 2: open die kast, zet er een dikke tafelventilator voor op full speed en kijk of je je pc kunt laten crashen.

edit: het feit dat bij de ene game je pc wel crashed en bij de andere niet ligt aan het gebruik van je videokaart. Als je videokaart 100% gebruikt wordt zuipt het ding ook 100% van zijn vermogen en krijg je dus de meeste warmte waardoor het geheel op een gegeven moment oververhit kan raken en uit kan vallen.

Over het voeding verhaal van hierboven:
Mijn systeem: een E8400 op 3.8 GHz, 7 schijven, 1 GTX260 op GTX280 snelheden, een X-Fi Fatality op een P5Q-E moederbord trekt als piekvermogen 330 watt uit de muur (Bij het aanslingeren van crysis terwijl er redelijk wat schijfactiviteit is), idle is het geheel dan ongeveer 160 watt en onder load komt het in de buurt van 280 watt. Een voeding van 600 watt van een A-merk is dan echt wel voldoende voor de setup van de TS. (tenzij hij zijn systeem enorm overgeklokt heeft...)

[ Voor 46% gewijzigd door M2M op 19-05-2009 19:02 ]

-_-

Verwijderd

oke 1 tip :P Ljippio werkt aan mijn pc daar gaat deze topic ook over:D

echt waar alles is goed temperaturen Noem maar op Antec 1200 met iets van 9 ventilatie's ik test hem nu even maar Als ik een game ga game is de pc onstabiel (door de voeding want ja Hoe lager je de settings zet des de minder power het nodig heeft des de minder hij uit valt en de pc overnieuw opstart...

dus het zal dan echt even aan de voeding moeten liggen maar het is zo klaar want vrijdag komt er een 1000 watter in want ja Hoger hoe beter voeding is altijd welkom:P en ik wil er later weer nieuwe spullen er in hebben en miss ook wel 3 videokaart en geld speelt geen roll Alleen als het voor niets is en daar kom ik wel achter vrijdag want ja de ventilatie van de videokaart kan ook stuk zijn.

maar ik zeg het wel even op vrijdag hoe het ging:P:P

Mensen hartstikke Bedankt Tot de volgende Keer:)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-12 19:22
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:30:
maar dat vreemd geluid heb ik ook met mijn Msi gtx280 oc bij lage games zoals Alone in the dark (nieuwste) dan piept het niet maar als je Crysis of dawn of war 2 doet krijg je vreemd piep geluid Die ook nog eens veranderd met toonhoogtes...
Dat piepen kan geen kwaad. Meestal een spoeltje maar dat zou dus niet voor problemen mogen zorgen. Ook een voeding of moederbord kan piepen bij een bepaalde belasting.

En een 1000W voeding is overdreven maar dat moet jij weten natuurlijk. Zoals eerder aangehaald belast je waarschijnlijk één lijn van de voeding teveel. Persoonlijk heb ik het meer voor Enermax voedingen. Liever 3 lijnen van 25A dan 4 van 16A ;)

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:10:
oke 1 tip :P Ljippio werkt aan mijn pc daar gaat deze topic ook over:D

echt waar alles is goed temperaturen Noem maar op Antec 1200 met iets van 9 ventilatie's ik test hem nu even maar Als ik een game ga game is de pc onstabiel (door de voeding want ja Hoe lager je de settings zet des de minder power het nodig heeft des de minder hij uit valt en de pc overnieuw opstart...

dus het zal dan echt even aan de voeding moeten liggen maar het is zo klaar want vrijdag komt er een 1000 watter in want ja Hoger hoe beter voeding is altijd welkom:P en ik wil er later weer nieuwe spullen er in hebben en miss ook wel 3 videokaart en geld speelt geen roll Alleen als het voor niets is en daar kom ik wel achter vrijdag want ja de ventilatie van de videokaart kan ook stuk zijn.

maar ik zeg het wel even op vrijdag hoe het ging:P:P

Mensen hartstikke Bedankt Tot de volgende Keer:)
we zullen zien wat het wordt. Ik ben eigenlijk inmiddels ook wel benieuwd geworden of een 1000W voeding jouw 280GTX van voldoende prik gaat voorzien :)

-_-

• -The_Mask-
  • Niet online
M2M schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:09:
[...]

we zullen zien wat het wordt. Ik ben eigenlijk inmiddels ook wel benieuwd geworden of een 1000W voeding jouw 280GTX van voldoende prik gaat voorzien :)
Als een goede 500 Watter dat al doet waarom zou het dan niet kunnen met een 1000 Watter, want slechte (Trust, Qtec, Sweex, X-Gear) 1000 Watt voedingen heb ik nog niet gezien. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Antec TruePower Quattro 1000Watt komt er in:P

en we gaan zien wat er gaat gebeuren op vrijdag:D

• Bramos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 09:43
De GTX 280 heeft 2xPCI-E Power nodig!

Heb je er inderdaad 2 x extra power aangesloten? of maar 1 extra power connector op de videokaart?

Als je er maar 1 hebt aangesloten(bijvoorbeeld uit de voeding) moet je er even een bij regelen. Een lokale pc-winkel heeft ze wel eens liggen. Je kunt vragen naar een verloopstukje van molex naar pci-e. (plaatje: http://www.materiel.net/live/32249.jpg)

• dahakon
Als je de discussie had gevolgd Bramos, dan had je kunnen lezen dat de oorzaak eerder ligt bij de 12V lijnen van de Zallman voeding, die gewoon niet genoeg kunnen leveren voor de combinatie van de hardware, of beter, de verdeling over de 2 12V lijnen die de PSU heeft kan niet optimaal geregeld worden. Dat is de waarschijnlijke oorzaak en met een beetje geluk kunnen we van de eigenaar binnenkort horen of dat echt zo is, wanneer de nieuwe PSU wordt geplaatst.

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik zou voor de grap ook eens een 32bit Vista proberen, en dan eens Far Cry 2 ofzo proberen.. Als die game vastloopt op deze pc dan lijkt het mij inderdaad een hardwareprobleempje.. Ik vind Crysis niet echt het meest stabiele spel moet ik zeggen..

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:44

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:38:
[...]

Nee is niet beschadigd ofzo. Een videokaart kan heel wat hebben (veel meer dan een CPU). Heb nog een oude Geforce FX5800 en daarbij is 90 graden heel normaal (werden ze allemaal) :P

Graadje of 70 stressed is nog wel acceptabel voor een GPU. Voor een CPU zou ik dat absoluut niet acceptabel vinden. Maar 90 is inderdaad te heet.
Inderdaad, de moderne gpu kan wel lekker warm worden zonder te beschadigen (110graden ?)

Verder zie de TS iets over piepen waarvan ik vermoed dat het coilwhining is, niet schadelijk alleen storend.
Dat kun je als je het graag wil oplossen door middel van een druppeltje hot glue op de spoelen van je videokaart/mobo.

En voel ook eens of de kaart echt zo heet is als de sensor aan geeft te zijn, is de kaart niet heet heb je waarschijnlijk een kapotte sensor.

Je kunt ook gewoon je kast open zetten en er een fan tegenaan zetten dat we warmte er van af word geblazen en geen hete lucht rond staat te pompen.

De voeding hoeft geen probleem te zijn, als je nog twijfelt kun je je voltages meten maar ik denk ook niet da het problematisch gaat zijn.

Signature

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
BGB4rn schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:51:
[...]

Inderdaad, de moderne gpu kan wel lekker warm worden zonder te beschadigen (110graden ?)

Verder zie de TS iets over piepen waarvan ik vermoed dat het coilwhining is, niet schadelijk alleen storend.
Dat kun je als je het graag wil oplossen door middel van een druppeltje hot glue op de spoelen van je videokaart/mobo.

En voel ook eens of de kaart echt zo heet is als de sensor aan geeft te zijn, is de kaart niet heet heb je waarschijnlijk een kapotte sensor.

Je kunt ook gewoon je kast open zetten en er een fan tegenaan zetten dat we warmte er van af word geblazen en geen hete lucht rond staat te pompen.

De voeding hoeft geen probleem te zijn, als je nog twijfelt kun je je voltages meten maar ik denk ook niet da het problematisch gaat zijn.
Het zou inderdaad kunnen dat de sensor een verkeerde temperatuur aangeeft, (te hoog) waardoor de kaart zichzelf zeg maar uit zet bij een te hoge temperatuur?

• BGB4rn

BGB4rn

Zou kunnen, probeer ook eens je kaart los van een game te testen, met een tool als gpu-tool of gpu caps.

Signature

• Baddo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-04 22:21
Het toeval wil dat ik dat ook heb gehad (eveneens met crysis warhead).
oorzaak deffect videokanon.
Remedie nieuw videokanon gehaald(GTX260 o.c. van MSI) op garantie geruild.
sindsdien geen problemen meer.

de koeler was niet goed op de gpu bevestigd. en dan wordt hij veel te warm. eenmaal te warm geweest is er kans op onherstelbare schade. ik denk eigenlijk dat je met 90graden al niet eens meer beeld zou hebben, dat is echt VEEEEEEEEEEEL te warm. Als je met goed fatsoen een onderdeel niet meer aan kunt raken door de hitte is de koeling onvoldoende en is er waarschijnlijk al wel iets naar de kloten waardoor je eigenaardige vastlopers, spontane reboots en andere ellende kunt krijgen (misschien heb je daar al last van?).

Wat die voeding betreft in geval van twijfel DOE ER MEER IN ik heb een GXT 260 en een e8500 zwaar overgeklokt en hij loopt stabiel met een 650 WATT corsair. let er ook op dat je pciexpress power niet op een molex doet met een converter maar dat die er gewoon standaard in zitten. als dat niet kan zorg dan dat ze op verschillende lijnen in de voeding zitten anders trekt je voedignhet met zware belasting niet.

• dahakon
Baddo schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:30:
ik denk eigenlijk dat je met 90graden al niet eens meer beeld zou hebben, dat is echt VEEEEEEEEEEEL te warm.
90 graden voor een videokaart is helemaal niet VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL te warm zoals je nu schrijft. Het is zeker wel heet, maar videokaarten kunnen daar over het algemeen nog wel tegen. Pas wanneer het richting 110-120 graden gaat, moet je je echt zorgen gaan maken, maar de meeste videokaarten komen daar zelfs met slechte airflow over het algemeen niet.

• BGB4rn

BGB4rn

Signature

• -The_Mask-
  • Niet online
Baddo schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:30:

Wat die voeding betreft in geval van twijfel DOE ER MEER IN ik heb een GXT 260 en een e8500 zwaar overgeklokt en hij loopt stabiel met een 650 WATT corsair. let er ook op dat je pciexpress power niet op een molex doet met een converter maar dat die er gewoon standaard in zitten. als dat niet kan zorg dan dat ze op verschillende lijnen in de voeding zitten anders trekt je voedignhet met zware belasting niet.
Er is geen twijfel dat een goede 600 Watt voeding te weinig is het enige wat een probleem zou kunnen vormen dat 1 12 voltlijn wordt overbelast.
Wat betreft jouw eigen PC als je er geen 20 HD's aan hebt hangen had je ook genoeg kunnen hebben aan een 400 Watt voeding. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• M2M

M2M

medicijnman

toch wel weer leuk om te zien dat er doorgegaan wordt over voedingen, belasting van 12V lijnen (16A met 12V, verdubbeld omdat je 2 lijnen hebt --> vermogen van ongeveer 400 watt...) en het bericht dat 90 graden echt niet veel is voor een videokaart.

Even een correctie: het is 90 graden voor de GPU. Er zitten meer onderdelen op een videokaart die ook snoeiheet worden, behoudens de gpu chip zelf. Sommige high end kaarten hebben zelfs meer dan 3 temperatuursensors op hun kaart zitten, die zullen toch echt niet allemaal hetzelfde meten? Enfin, een ding is zeker, zodra 1 onderdeel op een videokaart raar begint te doen is de kans groot dat je pc uitvalt of artefacten vertoont. Uitzetten en krimpen door verhitting kan zorgen voor losse contactjes of extra weerstand op slechte soldeerpunten. Zonder de temperatuur te testen door de methoden die door verschillende mensen zijn aangehaald is daar gewoon geen uitsluitsels over te geven, en kun je tot in den treure blijven vergelijken met je eigen systeem of in het luchtledige speculeren.

en zolang de kerel met het probleem genoeg geld heeft om een nieuwe voeding aan te schaffen, zullen wij zometeen wel horen of het aan het voedinkje lag of dat sommige onderdelen op de videokaart (of misschien wel andere onderdelen in de pc) de problemen veroorzaken.

mijn temps: klik, dus 90 graden is wel veel...

[ Voor 10% gewijzigd door M2M op 20-05-2009 11:23 ]

-_-

• Dukekiller
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03-2021
Ik wil toch even reageren op de topicstarter. Hoe lang heb je deze voeding al? Ik heb eind 2006 2 van dezelfde voedingen aangeschaft. Vorig jaar begaf 1 het (release van Far Cry 2) en een paar weken geleden de andere. Hetzelfde symptoom, reboot zonder waarschuwing. Wat ik wel merkte bij de eerste is dat het probleem na verloop van tijd erger wordt, waarna er op het einde helemaal geen spellen gespeeld kunnen worden. Eerst rebootte de pc alleen op far cry.

Toen de eerste voeding kuren kreeg ben ik beginnen zoeken naar mogelijke oorzaken. Blijkt dat Zalman goede condensators gebruikt, behalve 1 kleine, een Teapo, en deze zouden berucht zijn om het uitdrogen/ opblazen. Zou het aan deze ene condensator kunnen liggen?
Deze gebruiker heeft het zelfs als hij niet gamed. Misschien moet iemand met een bit-tech account hem maar attent maken erop. ;)

Hoe dan ook, ik ga eens mailen met Zalman customer service. 1 voeding heb ik al opengemaakt, dus ik hoop nog wat garantie te kunnen claimen voor de tweede en de eerste te herstellen.
Na het vervangen van de voeding door een Cooler Master Silent pro M700 zijn alle problemen weg. Ik denk dus dat de zalman voedingen een probleem hebben in hun regelcircuits voor de spanning en dat de reboot gebeurd om andere hardware niet te beschadigen (OVP?).

hieronder nog enkele users met problemen:
Nieuwe PC reboot in enkele games
http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-247270_10_0.html

Verwijderd

oke nog 1 ding Bijna Bij alle games piept hij eerst had ik nog een q6600 2.4Ghz en een Asus Formula Rampage
msi gtx280 oc (zeg maar de zelfde nog) en toen piepte hij ook alleen bij Stalker Clear sky bij Options niet in de game zelf nu heb ik dus deze system met i7 920 er in en Nu piept hij bijna bij alle games en farcry 2 gaat wel maar hij piept hij valt Niet direct uit naar 30 minuten pas...???? zeg maar hoe lager de settings Hoe minder snel hij uit valt en ik heb mij pc nu 24 uur aan en hij valt niet uit dusAlleen bij games valt hij dus uit dus ik zelf denk gewoon dat de 600Watt wel voldoende is maar de Ampères niet want ze gaan maar tot 16A per lijn lol.

maar ik weet zelf er niet veel van maar we gaan kijken op vrijdag en als je zelf vragen heb van welke games het gebeurd zeg je het maar Tot nu valt hij Bijna direct uit is bij: Crysis 1 of warhead Call of duty World at war Alone in the dark Dawn of war 2<deze Direct hij hoeft niet eens in de game te zijn en valt al uit.
Company of heroes ook Farcry 2 niet direct alleen naar 20minuten pas???? temperaturen staan bij de processor 55Graden en bij de Videokaart iets van 70 tot 90 graden ik gebruik PC WIZARD 2008

en heb 8 cores aan staan.

Mvg Elle John:D

• Haan

Haan

dotnetter

• M2M

M2M

medicijnman

ik vond mijn generalisaties, overhaaste conclusies en sofismen toch redelijk in lijn met sommige replys in deze draad ;), maar misschien was een smiley wel op zijn plaats geweest.

-_-

Verwijderd

Mensen het is nu klaar het kwam 100% door de voeding 600Watt was genoeg maar de Ampères niet.
de 1000Watter had Direct al 50 Ampères in de videokaart en de andere voeding kwam niet eens naar 40 Ampères..

De piep Geluiden (uit de Videokaart) komt door de FPS als hij laat en de main menu of in het laad Scherm
Krijgt hij 1500 a 9000 FPS!! en dan gaat de videokaart Piepen, verder kon ik wel game in die tussen tijd Alleen games die niet meer dan 800 Videogeheugen pakt en niet Direct 10 was.

er komt ook nog een Prt screen, van de pc:D

Iedereen Nogmaals Bedankt, Mvg Elle John

• Haan

Haan

dotnetter

offtopic:
doe eens iets aan je taalgebruik, dit is verschrikkelijk om te lezen

Voor de te hoge FPS kan je Vsync aanzetten, dan wordt de FPS niet hoger dan het aantal Hz van je monitor (meestal 75/60 voor een TFT monitor)

Verwijderd

Topicstarter
Gister avond de nieuwe psu er in gezet , Problem Solved ,

De GTX kaart word naar mijn weten nu ook zo'n 20 Graden koeler, En de games Spelen perfect met een SUPER frame rate ;)

de Zalman 600 levert domweg niet genoeg ampere's , ( NE HE 380 levert al meer kwamen we gister achter ) lol

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
ik heb dit probleem ook gehad. toen ik (een tijdje terug) een 8800GTX er in deed
nieuwe voeding loste het probleem op
denk dat je met dit sys een 800-1000watt voeding wel nodig hebt
check eens hoeveel stroom elke component gebruikt

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:20:

de Zalman 600 levert domweg niet genoeg ampere's , ( NE HE 380 levert al meer kwamen we gister achter ) lol
Hoe bedoel je niet genoeg amperes? Op de 12 voltlijnen?
Jouw voeding heeft volgens mij 4 12 voltlijnen van elk 16 ampere, het komt bij jouw voeding wel eens voor dat je 1 van die 12 voltlijnen overbelast terwijl de anderen niks te doen hebben. Slechte verdeling van de connectoren dus. ;)
De Antec voeding kan trouwens niet meer ampere leveren op de 12 voltlijnen. ;)
jorg5 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 17:20:
ik heb dit probleem ook gehad. toen ik (een tijdje terug) een 8800GTX er in deed
nieuwe voeding loste het probleem op
denk dat je met dit sys een 800-1000watt voeding wel nodig hebt
check eens hoeveel stroom elke component gebruikt
In principe moet zijn PC ook werken op een goede 500 Watt voeding hoor. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1