Beste Tweakers,
Afgelopen week heb ik een nieuwe PC aangeschaft met de volgende hardware:
Allereerst World in Conflict. De introfilmpjes spelen zonder problemen af. Zodra ik in het menu kom, hoor ik tussen 1-3 seconden geluid uit mijn systeemkast komen (fan?) en reboot de PC onmiddellijk. Onspeelbaar dus.
Ten tweede World of Warcraft. Af en toe reboot de PC spontaan als ik aan het einde van het laadscherm zit (na het geselecteerd te hebben van een character). 9 van de 10 keer gaat het goed, maar af en toe valt ie uit en start ie opnieuw op. Ook bij het ' zonen' gebeurt dit nog wel eens, wat natuurlijk vreselijk irritant is.
Ik begrijp niet waarom mijn PC bij deze twee games reboot. Hij is in staat de meest zware games probleemloos te draaien (Far Cry 2 op de hoogste settings om maar wat te noemen), maar bij WiC en WoW krijg ik een reboot.
Ziet iemand wat er aan de hand is? Iedere vorm van hulp waardeer ik bijzonder. Bij voorbaat hartelijk dank!
Afgelopen week heb ik een nieuwe PC aangeschaft met de volgende hardware:
Ik draai op dit systeem Windows Vista Ultimate 32-bit met Service Pack 1. Mijn videokaart draait op de nieuwste officiele drivers van de Nvidia-website. Ik heb al vele games op dit systeem uitgetest, maar er zijn er twee waar mijn PC bij reboot.Behuizing Antec Sonata 3 Zwart 500W (2jr)
Asus P6T Deluxe, X58, SLI, 2xGlan, T-DDR3, 3x PCI-E, Soc i7 (2jr)
Intel Quad Core i7 920 (2,66GHz) 1333fsb 2x4MB Box Soc1366 (3jr)
2GB Kingston DDR3-1333 p/n KVR1333D3N9/2G (10jr)
WD 500GB SATA2 7200rpm 16mb p/n: WD5000AAKS (2jr)
WD 500GB SATA2 7200rpm 16mb p/n: WD5000AAKS (2jr)
SATA DVD-brander NEC AD-7203S *LabelFl.* 20x Zwart bulk (2jr)
All-in-One interne cardreader ZWART 3.5" (1jr)
Harddisk verdeling: Raid 0 en C-Partitie 100GB
Asus GeForce ENGTX285/HTDP 1GB DDR3 PCI-E 2xDVI (2jr)
Zalman 600 Watt (ZM600-HP) voeding (2jr)
Geluidskaart Creative X-FI Xtreme Gamer Retail (1jr)
Allereerst World in Conflict. De introfilmpjes spelen zonder problemen af. Zodra ik in het menu kom, hoor ik tussen 1-3 seconden geluid uit mijn systeemkast komen (fan?) en reboot de PC onmiddellijk. Onspeelbaar dus.
Ten tweede World of Warcraft. Af en toe reboot de PC spontaan als ik aan het einde van het laadscherm zit (na het geselecteerd te hebben van een character). 9 van de 10 keer gaat het goed, maar af en toe valt ie uit en start ie opnieuw op. Ook bij het ' zonen' gebeurt dit nog wel eens, wat natuurlijk vreselijk irritant is.
Ik begrijp niet waarom mijn PC bij deze twee games reboot. Hij is in staat de meest zware games probleemloos te draaien (Far Cry 2 op de hoogste settings om maar wat te noemen), maar bij WiC en WoW krijg ik een reboot.
Ziet iemand wat er aan de hand is? Iedere vorm van hulp waardeer ik bijzonder. Bij voorbaat hartelijk dank!