Toon posts:

Oude harddisk booten

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een prangende vraag. Een pc van me heeft het leven gelaten, en is te duur om te repareren. Nu wil ik wel graag alle gegevens van de hardeschijf hebben, zoals word documentjes, outlook instellingen/mails/contacten ect. ect.

Ik heb de HD van deze defecte pc aan een andere pc gehangen, als tweede hardeschijf (slave) en ik kan hem nu gewoon openen. Daar schiet ik alleen niet veel mee op omdat ik nog niet bij de bestanden kan (toegang geweigerd) en alles natuurlijk verstopt zit onder de verschillende gebruikers.

Nou is mijn vraag: Kan ik deze schijf op een of andere manier booten, zodat ik alles veilig kan stellen naar een externe hardeschijf? Of is er een andere manier om alsnog bij alle gegevens van alle gebruikers te komen?

Alvast bedankt _/-\o_

Floris

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Booten in een ander systeemm is niet handig. Mits dat andere systeem identiek is aan dat "ouwe" beestie.

Andere hardware, andere chipset, en daar zitten dus geen drivers van in de installatie.

Gewoon zoals je net hebt beschreven, als externe schijf eraan hangen, en dan in verkenner zorgen dat je eigenaar wordt van mappen waar je krijgt: "Toegang geweigerd"

Dan kan je er namelijk gewoon bij komen, en alles netjes kopieeren.

Ey!! Macarena \o/

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Ik denk als je de search had gebruikt in het windows forum hier dan had je het vast wel gevonden.
Maar dat heb ik nu ook niet gedaan maar wel ff een google voor je gedaan.
I did a search here is what I've got.
Log in as Administrator.

Right click on drive, choose properties.

Click on security tab.

Click on ADD button.

Select users or groups window will open up.

Search through users and groups, add Administrators, Administrator, & Your User name.

Click OK.

On the Security tab again, click in the Full Control box to make check marks appear in all the permissions boxes.

Click Advanced button.

Click in the box where it says "Reset permissions on all child objects and enable propagation of inheritable permissions."

Click Apply.

A popup box will warn you that it will remove explicitly defined permissions on all chiild objects and enable propagation of inheritable permissions to those child objects. Only inheritable permissions from "D" share, (drive letter you are trying to change permissions on), will take effect.
Do you wish to continue?

Click Yes.

On the same Advanced window, click on the Owner tab, third one at the top.

Highlight Administrator or Administrators and click in the box that says: "Replace owner on subcontainers and objects."

Click Apply. Ownership will transfer. You now own and have full control of the entire drive. Passwords are no longer blocking out the Administrator.

Click OK on the Security sheet and happy copying
Succes

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
[XP]Mijn documenten in andere computer uitlezen*

In dat topic wordt uitgelegd hoe je eigenaar kunt worden van die mappen (take ownership)

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Zoek bij een schijf met Windows eens naar het begrip "Take ownership". Dan kan je alles retrieven.... ;)

Edit:
waar zit die F5 toets wanneer je hem nodig hebt :+

[ Voor 22% gewijzigd door Black Piet op 17-05-2009 13:18 ]

Mooooooeeeee......

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Of je kan hem booten in een vm, dat gaat waarschijnlijk ook lukken ;)

Jouw naam in onder mijn Post

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor julie snelle respons! Ik ga er mee aan de gang, als ik er niet uitkom meld ik me wederom, en als het gelukt is natuurlijk ook ;)

Nogmaals bedankt so far

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Wat je kunt doen is de VMWare converter downloaden, dan heb je een image dat je in VMWare kunt starten. Goede ervaringen mee, zo heb ik mijn oude configuratie (live!!) van mijn laptop een image van getrokken en die draai ik nu onder Windows 7. Zo kan ik altijd terug naar mijn vorige config.

edit:

Kenonne wat gaat dat snel... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Marlibica op 17-05-2009 13:19 ]

Sign here against sigs

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Met een beetje zoek werk had de TS genoeg antwoorden kunnen vinden op dit vraagstuk. Op GoT wordt er van een ieder verwacht eerst zelf op zoek te gaan naar een oplossing voordat er een topic gestart wordt. Wat je reeds zelf gevonden hebt vermeld je dan ook in de topic start. In dit topic mis ik dit geheel, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.