Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]Mijn documenten in andere computer uitlezen*

Pagina: 1
Acties:

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 20:24
enkele weken geleden is een paar huizen verderop de bliksem ingeslagen. Omdat een deel hiervan via het telefoon netwerk reisde komt dit neer op een kapotte scanner, printer, tft monitor en computer. Deze computer (van mijn vader, niet degene waar ik nu op werk) heeft het loodje gelegd. Ik heb de computer opengehaald en de hardeschijf vervolgens op mijn computer aangesloten, om hem uit te kunnen lezen. De hardeschijf bleek nog gewoon te werken en alle documenten zijn gecopieerd (dit is van groot belang, er staan dingen op waarbij het niet handig is als die verloren gaan) het enige wat de computer weigert is het openen van ''mijn documenten'' omdat deze beveiligd is. (hij accepteer mijn windows dus niet)
Mijn computer volledig op zijn hardeschijf laten opstarten hebben we nog niet gedaan, bij het bouwen van mijn computer hebben we de bios beveiligd, maar het wachtwoord zijn we kwijt (heel erg dom, maak daar ook nog een keer een draadje over) en ik weet niet wat er gebeurt als ik hem op een IDE schijf laat opstarten ipv de standaard Sata.
Is er een manier waarop ik om de beveiliging van ''mijn documenten'' van mijn vaders windows heen kan en we ook alle documenten in die mappen kunnen redden?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bios wachtwoord is gewoon te verwijderen door even het batterijtje van je moederbord te trekken!
Even eraf houden, en weer aanzetten :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Doorzoek GoT en/of het web eens op de termen "take ownership xp"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

@dennus2006, dit heeft niets met een bioswachtwoord te maken.
Wat de TS zoekt is 'take ownership': How to take ownership of a file or folder in Windows XP

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Als de bestanden gecodeerd zijn met EFS kun je het wel vergeten... tenzij je een backup hebt van het gebruikte beveiligingscertificaat.

We are shaping the future

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:49:
Wat de TS zoekt is 'take ownership': How to take ownership of a file or folder in Windows XP
Pardon? Juist wel :S Hoe denk je anders dat het bioswachtwoord altijd wordt gereset?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dennus2006 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:53:
[...]

Pardon? Juist wel :S Hoe denk je anders dat het bioswachtwoord altijd wordt gereset?
Nee, juist niet. Het bioswachtwoord heeft niets met je OS installatie te maken.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Grote kans dat je pa's PCtje niet kapot is :+

Waarschijnlijk is de voeding doorgebrand. probeer je eigen voeding eens op je pa's pc aan te sluiten.
Als de HAL van je pa's PC niet gelijk is aan die van jou gaat die HDD nooit opstarten...

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:55:
[...]

Nee, juist niet. Het bioswachtwoord heeft niets met je OS installatie te maken.
De TS vroeg ook om z'n BIOS wachtwoord om zijn PC op te laten starten met de HDD van z'n pa.

Niet dat dat zou werken, maar toch.

• darkpluisje
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 20:09:
[...]

De TS vroeg ook om z'n BIOS wachtwoord om zijn PC op te laten starten met de HDD van z'n pa.

Niet dat dat zou werken, maar toch.
naja het ging er mij meer om dat ik zijn windows installatie (en bijhoorbehoordende wachtwoorden) in zou kunnen voeren om zo gewoon bij de bestanden te kunnen komen.

dat vraagje met die bios was gewoon een tussendoor iets, maar daar is een appart topic niet voor nodig zie ik zo ;)
ik zal kijken naar dat ownership overtake

• darkpluisje
To_Tall schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 20:00:
Grote kans dat je pa's PCtje niet kapot is :+

Waarschijnlijk is de voeding doorgebrand. probeer je eigen voeding eens op je pa's pc aan te sluiten.
Als de HAL van je pa's PC niet gelijk is aan die van jou gaat die HDD nooit opstarten...
denk niet dat het de voeding is, hij start namelijk wel op maar start niet door (de computer dan) ook is de stroom binnengekomen via de netwerkpoort en niet via het stroomnet (router+modem en splitters waren ook allemaal kapot, netwerk poort was half gesmolten en ook op mijn computer werkt mijn netwerkpoort niet meer ,maar de rest is gelukkig de dans ontsprongen)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Dit is inderdaad de oplossing. Hier was ik al een tijdje naar op zoek, maar op een of andere manier vond ik nergens dat je Simple File Sharing moest uitzetten.

Scheelt een hoop werk met het overzetten van data bij een verse installatie van Windows.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit topic hoort niet echt htuis in OM, maar meer in WOS. Aangezien het antwoord reeds gegevens is (met een beetje zoek werk was het antwoor overigens ook wel zelf te vinden) laten we het topic maar in WOS afzakken. Tenminste als mijn collega's aldaar het er mee ees zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:30
dennus2006 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:48:
bios wachtwoord is gewoon te verwijderen door even het batterijtje van je moederbord te trekken!
Even eraf houden, en weer aanzetten :)
Dat is niet per definitie zo.

Bij DELL kun je net zo vaak je batterij eruit halen, maar je BIOS wachtwoord zal er nog steeds opzitten.
Daar is weer een jumper omzetting voor nodig ;)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ter aanvulling op Terw_Dan:
WOS FAQ: Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map? :)

Daar staat het makkelijk omschreven voor je :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• darkpluisje
hoewel dit in de eerste opslag de opslossing lijkt, is het dit niet. Ze gaan er hier (dat is ook de standaard windows manier die we al hadden gevonden) dat je in de map het kopje beveiliging ziet. Echter bij het openen van mijn documenten (nogmaals, dit is een andere hardeschijf als waar de computer op draait, hoewel er dus wel een volledige windows en mijn documenten opstaat) kan je alleen maar kiezen uit algemeen - delen - aanpassen. Ook bij geavanceerd van algemeen is er niets te vinden. Van de map een gedeelde map maken is ook geen mogelijkheid omdat hij de toegang wijgerd.
We hebben ook een programma geprobeert wat wachtwoorden van office en documenten kan kraken maar ook deze geeft een error bij het lezen van de file, hij krijgt geen toegang.

• gwystyl
  • Laatst online: 14:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

darkpluisje schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:55:
[...]

hoewel dit in de eerste opslag de opslossing lijkt, is het dit niet. Ze gaan er hier (dat is ook de standaard windows manier die we al hadden gevonden) dat je in de map het kopje beveiliging ziet. Echter bij het openen van mijn documenten (nogmaals, dit is een andere hardeschijf als waar de computer op draait, hoewel er dus wel een volledige windows en mijn documenten opstaat) kan je alleen maar kiezen uit algemeen - delen - aanpassen. Ook bij geavanceerd van algemeen is er niets te vinden. Van de map een gedeelde map maken is ook geen mogelijkheid omdat hij de toegang wijgerd.
We hebben ook een programma geprobeert wat wachtwoorden van office en documenten kan kraken maar ook deze geeft een error bij het lezen van de file, hij krijgt geen toegang.
Datzelfde nog een keer proberen in veilige modus. Als je XP Home hebt, bestaat het tabje beveiliging niet in gewone modus.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

maw
1) wat is je xp versie
2) welk bestandssysteem is er op die hd gebruikt? (ntfs, fat32, fat)
3) is de map met speciale software beveiligd geweest

probeer eens met een linux livecd op te starten om dan in die map te komen
linux heeft meestal geen problemen met windows rechten :D

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Even een kick van dit topic..

Ik probeer met Windows XP home take ownership uit te voeren in de veilige modus. OP zich gaat dit goed, alleen krijg ik het alleen voor elkaar om dit per map te doen. Voor alle submappen en bestanden zou ik dit dus elke keer moeten herhalen en daar voel ik niet zo veel voor. Ik geef wel aan dat ik ownership wil hebben voor de map, submappen en bestanden. Iemand een idee wat het probleem of de oplossing hiervoor is?

alvast bedankt..

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
klein kickje,

iemand een idee?

• gwystyl
  • Laatst online: 14:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij moet je bij take ownership onder de naam van de nieuwe eigenaar een mogelijkheid hebben om een vinkje neer te zetten bij 'Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen'.

Het is niet mogelijk om meerdere 'hoofdmappen' tegelijkertijd van eigenaar te verwisselen.

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 14:36
Wat er een eventuele oplossing is in zo'n gevallen is op de documenten Getdataback laten lopen. Die zal ze gewoon zonder de restricties terugvinden en dan kun je ze gewoon opslaan. Reden van dit probleem is meestal dat er op de pc een wachtwoord stond voor die specifieke user account.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Verwijderd

Met permissie wil ik mijn gelijksoortige probleem hier neerzetten.

Ik had een PC met windows XP. Deze is helaas overleden maar de harde schijven zijn in orde. Deze schijven kan ik nu via een externe case hangen aan mijn laptop met Vista. De schijven worden herkend, behalve de map "mijn documenten" lijken spoorloos. Hoe kom ik met mijn laptop met Vista, bij mijn "mijn documenten" op die exteren XP schijf ?
Pagina: 1