enkele weken geleden is een paar huizen verderop de bliksem ingeslagen. Omdat een deel hiervan via het telefoon netwerk reisde komt dit neer op een kapotte scanner, printer, tft monitor en computer. Deze computer (van mijn vader, niet degene waar ik nu op werk) heeft het loodje gelegd. Ik heb de computer opengehaald en de hardeschijf vervolgens op mijn computer aangesloten, om hem uit te kunnen lezen. De hardeschijf bleek nog gewoon te werken en alle documenten zijn gecopieerd (dit is van groot belang, er staan dingen op waarbij het niet handig is als die verloren gaan) het enige wat de computer weigert is het openen van ''mijn documenten'' omdat deze beveiligd is. (hij accepteer mijn windows dus niet)
Mijn computer volledig op zijn hardeschijf laten opstarten hebben we nog niet gedaan, bij het bouwen van mijn computer hebben we de bios beveiligd, maar het wachtwoord zijn we kwijt (heel erg dom, maak daar ook nog een keer een draadje over) en ik weet niet wat er gebeurt als ik hem op een IDE schijf laat opstarten ipv de standaard Sata.
Is er een manier waarop ik om de beveiliging van ''mijn documenten'' van mijn vaders windows heen kan en we ook alle documenten in die mappen kunnen redden?
Mijn computer volledig op zijn hardeschijf laten opstarten hebben we nog niet gedaan, bij het bouwen van mijn computer hebben we de bios beveiligd, maar het wachtwoord zijn we kwijt (heel erg dom, maak daar ook nog een keer een draadje over) en ik weet niet wat er gebeurt als ik hem op een IDE schijf laat opstarten ipv de standaard Sata.
Is er een manier waarop ik om de beveiliging van ''mijn documenten'' van mijn vaders windows heen kan en we ook alle documenten in die mappen kunnen redden?