Matrox G400 MAX - Win2K Dual head compatibility

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53
Yo Dudes en Dudinnen,

Matrox heeft eindelijk een verbeterde Dual Head ondersteuning in win2k. Maar ik krijg het niet aan de praat :D

Help me please :)

Het is als volgt, ik heb op m'n tweede poort mijn TV aangesloten, het gaat dus vooralsnog om divx-jes full screen te kunnen kijken op m'n TV en dat niet m'n main display naar een ruk-resolutie moet switchen als ik dual head inschakel. Dat was eerst het geval.

Nu kun je dus instellen dat je secundary display een andere resolutie en kleurdiepte hanteerd, maar ik zie nergens wáár ik dat kan doen :( Een paar screens ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/icons/G400-00.gif

Zo heb ik dus de standaard instellingen staan, Dual Head Clone geactiveerd.
Als je dan bij de multi-display-settings wilt instellen dat de twee schermen op verschillende resoluties draaien, lijkt het ook geen probleem:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/icons/G400-01.gif

Als je de tekst bij het bovenstaande plaatje leest staat er dat je de resolutie van de tweede monitor kan instellen op deze plek:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/icons/G400-04.gif

Maar hier staat alleen een mogelijkheid voor het instellen van het 'main' display... En dus geen mogelijkheid om andere instellingen te kiezen voor de secundaire display (in mijn geval een TV).

Voor de duidelijkheid, dit zijn mijn andere Dual Head instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/icons/G400-02.gif

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/icons/G400-03.gif

Heb ik iets fout staan..? Zie ik iets over het hoofd..?

• Obi
Trouwens voor de mensen die de nieuwe drivers nog niet hebben:

ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/soft/83k.059kjdy/edualhead.exe

De bovenstaande zorgt voor de verbeterde Dual Head functionaliteiten (je MOET je registreren bij Matrox om ze te kunnen downen, dus ik geef voor de luie mensen maar even een linkje :))

En je hebt de laatste drivers nodig:

ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/archive/win_2k/2001/w2k_551.exe

(let op: De bovengenoemde drivers zijn voor de G400MAX icm win2K)

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Schat.. kijk eens onder de monitor settings tabblad.. vul daar iets in voor een 2e Monitor van 800 bij 600 of zo... Speel daarmee..

BTW.. ik moet het thuis ook nog uitproberen hoor... Ik heb binnenkort die marmitek geval btw..

• Obi
Dank je wel poepie! :*

Ik heb een beetje zitten spelen met de 2nd screen, maar ik krijg nu met geen mogelijkheid een film op m'n TV afgebeeld... Alle opties geprobeerd (volgens mij)...

Wel zie ik bij het configgen van de resolutie van de 2de monitor (TV) beeld op de TV, dat ziet er ook gewoon goed uit. En bij het instellen van de kleuren enz bij onderstaand scherm krijg ik ook een mooie kleurenbalk op TV afgebeeld:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.orgut/icons/G400-03.gif

Maar ik krijg verder niets afgebeeld. Help me Honeys ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:34
één: je moet alle oude G400 drivers verwijderen (gebruik pd_unin).

twee: het werkt geloof ik alléén onder de Engelse W2K (dus niet onder NL).

Heb zelf van alles geprobeerd, maar kreeg de melding dat de nieuwe dualhead fuctie niet met deze windows variant (ik heb dus NL) werkt:(, maar met een oudere (?). Heb op de Matrox site gekeken, en bij de drivers staat ook 'English only'. Ik hoop dat ik het fout heb, maar ben bang van niet. Zal n's een meeltje naar Matrox sturen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Obi> Vervelend.. zal ik dus ook nog wel tegenkomen dan... Maar eeuh...Je gebruikt dus dat verloopstekkertje dat je erbij hebt gekregen? En daarbij...Je kent die issue met die DivX en Matrox?.. misschien daar iets mee te maken?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik heb me voor het gemak ook maar ff geregistreert... maar toen las ik dus: "Internet Explorer 5.5 (SP1) is required for the eDualHead Browser Enhancement Suite" .. daar iets mee te maken? ......Let me know!

• Obi
Op woensdag 28 februari 2001 23:51 schreef henkleerssen het volgende:
Ik heb me voor het gemak ook maar ff geregistreert... maar toen las ik dus: "Internet Explorer 5.5 (SP1) is required for the eDualHead Browser Enhancement Suite" .. daar iets mee te maken? ......Let me know!
Nee, die eDual Head werkt perfect, paar extra browser opties.
Het werkt verder ook gewoon, eerst als ik m'n dual head op 'dvd max' zetten ging m'n main en sec display allebei op 1024 @ 60Hz.. dat is dus ruk op een 22" maar op m'n TV werkte dat perfect. Nu kan ik dual head wel activeren terwijl de resolutie op mijn main display hetzelfde blijft. Aleen krijg ik het niet meer voor elkaar beeld op m'n TV te toveren, en da's best vervelend want ik wil zo nog een film kijken :)

Verdere specs die van belang kunnen zijn:

Win2K SP1, IE 5.5 SP1, Genoeg proc-kracht en genoeg ram, Matrox G400 MAX. TV is een Philips breedbeeld 82CM 100Hz (zou geen reet moeten uitmaken btw).

• Obi
Shit, dat gaat vanavond niet meer lukken ben ik bang, ik wil nog een film kijken... ;( maar ik ga toch écht niet op m'n monitor kijken...

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Hoezo, werkt DVDmax niet bij jou?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 20:24

Nicap

Tsssk....

Ik krijg met m'n G400 geen onafhankelijke resoluties in w2k. Je TV werkt trouwens niet in onafhankelijke resoluties in w2k, dit staat in iedergeval op het forum op matroxusers. Ik krijg trouwens niet eens dat keuzemenu-tje wat jij wel krijgt. Dat ik kan kiezen of ik onafhankelijke reso's wil. Hoe kan dat? Heb engelse w2k en de nieuwe drivers en geuninstalled met de uninstaller.

• Obi
Op donderdag 01 maart 2001 17:52 schreef Nicap het volgende:
Ik krijg met m'n G400 geen onafhankelijke resoluties in w2k. Je TV werkt trouwens niet in onafhankelijke resoluties in w2k, dit staat in iedergeval op het forum op matroxusers. Ik krijg trouwens niet eens dat keuzemenu-tje wat jij wel krijgt. Dat ik kan kiezen of ik onafhankelijke reso's wil. Hoe kan dat? Heb engelse w2k en de nieuwe drivers en geuninstalled met de uninstaller.
Heb je wel de EDual Head software geïnstalleerd..? Die zorgde er bij mij voor dat ik in ieder geval wél verschillende resoluties kon instellen (hoewel ik er dus geé'n gebruik van kan maken).

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Het is mij niet helemaal duidelijk wat de voordelen van dat Edual zijn! :?:?:?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Obi,

aan je screenshots te zien draai je een Neerlandsche Win2k. En de nieuwe matrox drivers werken alleen onder de Engelsche versie...

• omitz
Jeetje, het werk nu wel op mijn pc, ik zie de divxjes op mijn tv :) Euhh ff kijken hoe ik dat ook alweer heb gedaan...

Te eerste:
Mijn w2k is Engelstalig, SP1. Verder alle W2k updates die volgens mij noodzakelijk zijn van windowsupdate-site.
Ten tweede:
Ik heb alle matrox utilities net ook maar geinstaleerd.
EdualHead
Uninstal oude driver matrox g4*0
Engelse win2k driver voor matrox g4*0
DivXG400

Goed, och ja, ik kon ook nog speciaal voor dat Edualhead explorer 5.5 downloaden en installeren. Maar goed, ik zal mijn instellingen geven, wellicht helpen ze bij jou...

Mijn monitor staat op 800bij600@24bit (ik heb niet zo'n grote monitor :( )

Tabbladen:

Dualhead

DualHead Clone, DVDMax or Zoom
Multidisplay:SameResolution (toch kan dit anders...)
use DualHeadClone
Clone OPtions: Keep optimal....
use DVDMax
DVDOptions:
-Preserve aspect ratio 4:3
-Detect based on video window
-Advanced Settings: alle 3 de opties

TvStandaard: PAL

TV Settings
-Desktop: enchance text (composite s-video)
-DVDMax: enchance text (composite s-video)

[u]Monitor Settings[/u]
Current Display 2 (zelf instellen)

Options
-Use 32 bit Z-buffering ook enablen

Ik heb een beetje lopen prutsen, en met die instellingen, ziet mijn beeld op de monitor er echt niet meer uit, maar wat hij vervolgens doorgeeft aan de tv is werkelijk waar perfect.
Vergeet trouwens niet in je Mediaplayer die ander codec aan te vinken!
Misschien staan er wat fouten in het bovenstaande wat volgens sommigen sowieso kan worden weggelaten, nou dat zal allemaal wel:), ik heb ook maar wat lopen prutsen en de tijd genomen om dit even uit te schrijven. Suc6 Ik ga eens een divXje kijken, heb toch nog geen slaap, was er 12 uur geleden pas uit....

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Op vrijdag 02 maart 2001 00:03 schreef Obi het volgende:

[..]

Heb je wel de EDual Head software geïnstalleerd..? Die zorgde er bij mij voor dat ik in ieder geval wél verschillende resoluties kon instellen (hoewel ik er dus geé'n gebruik van kan maken).
Ja, ik heb eDualhead ook geinstalleerd. Om precies te zijn heb ik IE5.5 SP1, de eDualhead software en de nieuwe drivers.
Als ik op dualhead properties klik dan kan ik alleen kiezen of ik de tweede monitor naast of boven de andere wil hebben. Maar die verschillende resoluties zie ik nergens

Verwijderd

de nieuwe drivers zijn niet voor de marvel G400 k*t

Verwijderd

Dat je geen movies af kunt spelen op het tweede scherm ligt volgens mij aan win2000. Als ik bijv. mijn desktop uitbreid naar een tweede monitor (of tv) en vervolgens een movie op fullscreen afspeel, dan heb ik alleen op mijn primary display beeld. De helft van de film zie je dus niet. Daarom zet ik m'n DualHead altijd op 'clone' om films op tv te bekijken. Ik gebruik trouwens de oude drivers, die nieuwe ga ik nu installeeren...

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Hoe heb je je tv aan je g400 gekoppeld, via video of s-vhs. Bij mij kreeg ik het ook niet aan de gang via S-VHS, maar wel via video (die geele cinch).

Verwijderd

Zelfde probleem hier. Overigens werkt de zaak met een 2e VGA monitor wel. Lijkt een door Matrox erkend probleem te zijn, zie ook http://forum.matrox.com/mgaforum/Forum3/HTML/001482.html

Maar het wordt nog wel eens wat met Matrox...

• omitz
Op vrijdag 02 maart 2001 22:17 schreef Delate het volgende:
Dat je geen movies af kunt spelen op het tweede scherm ligt volgens mij aan win2000. Als ik bijv. mijn desktop uitbreid naar een tweede monitor (of tv) en vervolgens een movie op fullscreen afspeel, dan heb ik alleen op mijn primary display beeld. De helft van de film zie je dus niet. Daarom zet ik m'n DualHead altijd op 'clone' om films op tv te bekijken. Ik gebruik trouwens de oude drivers, die nieuwe ga ik nu installeeren...
Vreemd, die problemen bij jullie.
Ik ben ook een gebruiker van w2k en bij mij werkt alles perfect, ik hoef mijn monitor niet eens meer aan te doen om eenn divX-je uit te zoeken, ik zie het gewoon via de tv.
Nadeel is dat de WindowsMediaplayer soms roet in het eten gooit door het beeld te 'freezen' ik zie dan helemaal niks meer. Maar zodra ik een andere divx player gebruik (zoals BsPlayer) dan heb ik er geen last meer van.

Ik gebruik trouwens dat gele stekkertje (video out) naar de tv toe.

En de optie die ik hier heb, hebben jullie die dan ook niet? (rechtsonderin?)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/omitz/Matrox.jpg

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Leuk gemaakt omitz. Maareh, we willen graag geholpen worden en niet op het verkeerde been gezet worden.
Boven de dropdownbox staat max secundairy resolution. waarom zou daar een dropdownbox moeten staan met verschillende resoluties? max=max en kun je niet iezen. Volgens mij ben je met photoshop bezig geweest ofzo.

• omitz
Ik snap best dat als het niet lukt dat je wat gefrustreerd wordt. Maar dat je durft te beweren :( dat ik mijn tijd in photoshop of weet ik veel wat stop om medetweakers om de tuin te leiden, dan is de situatie wel heel erg bij jou! :)
Ik ben hier om te helpen en niet voor mijn eigen vermaak. (hoe zit dat met jou dan?)
Ik kan er ook weinig aan doen dat jij je zaakjes minder goed voor elkaar heb dan ik. ;)
Maar goed, ik heb het draaien en ik heb het met mijn uitleg al bij 3 andere mensen aan de praat weten te krijgen. Als je gewoon leest wat er staat dan moet het gewoon werken, of je het nou wil geloven of niet!

Enne misschien, als je bezig ben met de refreshrate van je tv, moet je eens kijken bij de Customizations van de Matroxlist (zie plaatje, 3e icoon), maar als ik niet mag helpen, ook goed, hou ik mijn mond wel. :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/omitz/matrox2.jpg

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik raak idd aardig gefrustreerd ja. sorry voor de beschuldiging, maar frustratie kan een hoop doen.
Ik wil ook geen tv als tweede monitor. Ik had altijd wel m'n tv als output voor m'n divx-jes, maar ik wil nu dus m'n 2e monitor aansluiten. En dat wil me dus niet lukken, tenminste niet op 2 verschillende resoluties.

• omitz
Ahh, ok, gelukkig maar. :)
Met een extra monitor kan ik je (nog) niet helpen.
Maar serieus, probeer die lijst van matrox zelf eens, pak een standaard monitor en vervolgens een beetje pielen, bij mij werkte dat perfect en het resulteerde in die dropdownbox.
Succes

Verwijderd

die dropdown box krijg je alleen als je monitor geen DDC ondersteunt. Anders weet de Matrox driver vanzelf wat de maximum resolutie van je 2e monitor is.

Om verschillende resoluties in te stellen, moet je bij de installatie van de nieuwe drivers (5.51) YES antwoorden op de vraag of je de nieuwe independant desktop feature wil gebruiken. Daarnaast moet je misschien ook in multi-display properties ff de optie 'use independant res' aanvinken.

Als dit niet lukt, zeg dan ff wat je niet lukt van deze stappen.
Pagina: 1