Toon posts:

G450 DivX laten afspelen op je TV MET acceleration

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Matrox G450. Ik laat via de S-Video (S-VHS) uitgang van de kaart DivX-tjes afspelen op m'n TV.

Probleem is alleen dat het alleen werkt _zonder_ hardware acceleration in de Windows Media Player. Met hardware acceleration zie je dus wel wat op je monitor maar niet op TV.

Nu vind ik dat niet zo vreemd. Ik kan me d'r iets bij indenken... Alleen: is het oplosbaar??? M'n P2 staat namelijk te kreunen en te steunen als ie het allemaal zeluf moet doen (video + geluid decoderen)!

Verwijderd

Je kan dixv :-) niet hardwarematig decoderen...

Dus je p2 moet maar blijven door kreunen. Btw, als ik het trouwens goed begrijp zijn is er op het moment wel een driver probleem met de tv-out. Dus als het schokt zou het daardoor kunnen komen.

Verwijderd

bijna elke videocodec kan wel zeker tot bepaalde hoogte in hardware worden afgespeeld. Deze methode wordt ook wel overlay surface genoemd.

DivX ;-) kan alleen overlay surface gebruiken op een Matrox G450 en G400 als de horizontale resolutie van de video deelbaar is door 32. Waarom is een heel verhaal, maar het heeft ermee te maken dat er én een bug in de MS MPEG-4 codec zit waar DivX ;-) van is afgeleid (en tevens in alle andere MS MPEG-4 varianten), én het ligt aan het feit dat de G4x0 bepaalde limitaties tijdens gebruik van overlay surfaces heeft, die nodig zijn voor features zoals DVD-MAX. Deze limitaties zijn _niet_ te verwijderen.

Het beste kun je dus of een bepaald aantal pixels van je video afknippen (i.e. zo croppen dat de horizontale resolutie wel weer door 32 deelbaar is), of de video te resizen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even voor alle duidelijkheid: een DivX-tje met hardware acceleration laten spelen op je 'normale' computerscherm levert een goed beeld op. De G450 heeft wat faciliteiten om het beeld in z'n buffer op een snelle manier op het computerscherm te zetten.

Zet je dit uit dan krijg een minder goed/schokkerig beeld op je computerscherm.

Ga je nu ook je tv op de G450 aansluiten met de clone faciliteit aan (dan wordt het beeld van je monitor op je TV weergegeven) dan kan de G450 niet het gedeelte van het scherm waar de DivX wordt afgespeeld weergeven op m'n tv.

Ik zie dan dus m'n complete desktop. Op de plek waar de video zou moeten worden afgespeeld (in de Media Player) zie je een zwart vlak. Op de monitor heb je dan wel beeld en zie je de film afgespeeld worden...

Een technische beperking van de G450 dus???? Nogmaals zonder hardware acceleration gaat het wel goed, alleen...

(edit: typo's)

Verwijderd

inderdaad... de G450 kan geen overlay via clone mode afspelen... daar moet je DVD-MAX feature voor gebruiken, hetzij de video surface dan in fullscreen op de 2e uitgang van je kaart komt

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ok jongens ik ga binnenkort ook eens aan het werk met TV.. practisch gezien moet ik dus die DivX encoden .. op een resolutie van horizontaal en verticaal welke deelbaar is door 32 dus?

Verwijderd

hoeft niet meer.. (er is een fix):
http://www.tac.ee/~prr/divxg400/

wel nog steeds met een horizontale en verticale resolutie deelbaar door 16, omdat MPEG compressie zo werkt (iig, ik geloof door 16, anders moet je even zoeken op internet hoe macroblocks precies werken om het zeker te weten).

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

dzeus> thanks man!
Pagina: 1