Project: Black Li
Period: October 2008 - April 2009 Powered by
Thema Casemod
Mijn eerste serieuze casemod . Gebaseerd op een zwarte Lian Li V1200 kast. Het uitgangspunt van deze casemod is het thema “Pirates Black”. De bedoeling is om een strakke kast te ontwerpen, wat oogt als een sieraad voor het oog.
Plan/ idea
Sidepanel 1: Pirates skull mod, ofwel een piratenkop of soortgelijk laten lazeren, tevens eens spiegelmod met ingegraveerde naam van het project.
Sidepanel 2: Plexiglas met mooie afronding over de volle breedte van het paneel. Met als afwerking zilveren thumbscrews. Wat hier eigenlijk niet bedoelt voor zijn.
Bovenkant: Gevreesde bevestiging voor Koolance 1000BK radiator.
Binnenkant: Bodemplaats wat bestaat uit UV actief plexiglas met gevreesde gaten. De opstelling heeft een achterliggend doel namelijk de nabootsing van water. De binnenplaat van de Lian Li kast wordt opgeschuurd en gepolijst tot korrel 2000. Hierdoor ontstaat een spiegel effect in de kast.
Overige componenten worden voorzien van UV actieve paint. Kabel management wordt toegepast in de vorm van sleeving en het mooi weg werken van de kabels. Inwendige delen worden hier en daar gespoten in de kleur zwart. Verder wordt het thema aangevuld met een piraten opstelling wat een bijhorende achterliggende gedachten omvat. Hierover ga ik niets toelichten, dit blijft een verrassing .
Kleurgebruik: Silver/ Zwart/ Blauw
Project Setup
Manufacturer: By DenDrees
Computer Case: Lian Li pc-V1200
Processor: Intel Core I7 920
Memory: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB
Hard Drive: Seagate Barracuda 7200.10 500GB x2,
Video Card: Asus 8800GTX soon changed
XFX 9500 GT Alpha dog for HD TV and Nvidea Physics
Motherboard: Asus Rampage Extreme X58
Monitor: Samsung 206BW x3 Triple DVI setup
Power Supply unit: AXP Supernova 1000Wat
Sound Card: Creative XFI stock Rampage Extreme 2
Cooling: Koolance 1000BK KIT, CPU-350, MB-ASR2E Asus Rampage Extreme 2 NB/SB, MVR-40 (VReg), MVR-PLTAS72, MVR-PLT76.
Speakers/Headphones: Razor Piranha
Keyboard: Logitech G15 V1
Mouse: Razor Diamond Black 3G Forest blue
Mouse Surface: Razor Exactmat/ Everglide Titan, Mouse bungee
Operating System: Windows Vista x64
Gebruikte merken: Intel, Nvidea, Asus, XFX, Corsair, Case Ryan, Koolance, AreoCool, AXP, Lian Li, Ocz, Bitspower, PrimoChill, Scythe,

Schematic designs

De binnenkant met het uv-actieve plexiglas wat het water moet benadrukken en de mooie gepolijste binnenplaten. Een strakke afwerking is het doel bij deze casemod.

Een schets van de zijkant. Met het opvallende piratenlogo (japanse anime)

Sketchup sidepanel mod
De voorkant (rechthoekig gebied) zal in deze vorm worden uitgefreesd. Op dit punt zal een spiegelmod komen. Dit is een spiegel met ingegraveerde letters van mijn project. Deze letters zijn doorschijnend wanneer er een lamp achter geplaatst is.

De eerste opzet van mijn waterkoeling loep.

De final van mijn waterkoeling loop.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Final Result

Word of thanks
Mede mogelijk gemaakt door:
Azerty.nl
Afuture.nl
PC-Koolance.eu
IT-service.be
Graveerbedrijf Putters VOF
Daemen kunstoffen
Zandstra Metaalbewerking
Met dank aan:
Computer Solutions Echt , voor het toezien op dit project