Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Ik ga binnenkort mijn nieuwe gaming computer bouwen, en ik heb dus ook een degelijk surround systeem nodig. Daarbovenop luister ik ook veel naar muziek, vooral rock en metal.
Na vele reviews en sites afgedweild te hebben, viel mijn oog op de Logitech G51 en de Logitech Z-5500.

Er zijn mensen die zeggen dat de G51 alleen maar goed is voor games (verklaart ook de "G"), en er zijn mensen die zeggen dat het zowel goed is voor muziek als gamen.

De logitech Z-5500 heeft dan weer meer kracht dan de G51 en is THX certified, maar deze schijnt dan weer meer geluidskwaliteit te hebben dan de G51.

Ik ben geen audiophiel die de meest extreme geluidskwaliteit wil, maar ik wil toch wel een goede geluidskwaliteit. Ik zal de Creative soundblaster X-FI titanium geluidskaart gebruiken.

Mijn computer zal op mijn kamer staan, 4 op 4 meter, dus ik vraag me eigenlijk af welke van de 2 ik nu zou kopen (de logitech G51 heeft meer dan genoeg kracht voor maar een kleine kamer). Momenteel heb ik de logitech x-230 speakers voor mijn oudere desktop, en ik vind dat zelfs deze redelijk luid kunnen gaan met een goede geluidskwaliteit.

Zit er dan echt zoveel verschil tussen die twee speakers? (voor op een 4X4m kamer)
Ik wil gewoon een goede geluidskwaliteit voor zowel games, muziek en eventueel films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 17:21

the mod man

iets van beeldmaker

Z-5500 is erg goed voor een 'simpel' pc setje. ik denk neit dat de g51 daar aan kan tippen kwa geluidskwaliteit.
Vermogen moet je je niet op blindstaren (marketingpraat) maar ik weet zeker dat ze beide voldoende power hebben. (ik heb ervaring met z5500, g51 nooit gehoord)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb ervaring met beide sets.
De G51 is een leuke set, maar voor muziek is het werkelijk een drama.
De tonen zijn niet altijd zuiver, en wanneer je net een stapje harder wil gaat de subwoofer zichzelf overstemmen, en dat klinkt voor geen meter.
Verder zijn de kabels met geen mogelijkheid te verlengen(signaal wat wegvalt).

De z-5500 daar in tegen is THX gecertificeerd zoals je aangaf, en klinkt met zowel optisch als analoog perfect.
Ook als je hem op zijn maximale volume draait is er geen vervorming.
Enige nadeel kan zijn dat de subwoofer nogal groot is!

Maar wil je een allround setje voor films, muziek & Games, ga voor de Z-5500 ;)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
hmm, ik vind de z-5500 toch een beetje van de dure kant. Is er geen ander product dat zowel games als muziek met goede kwaliteit kan weergeven maar dan wel minder kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 17:21

the mod man

iets van beeldmaker

Als het een surround system moet zijn blijft er niet heel veel keus over wat in de buurt komt van de z-5500.
misschien kan je naar teufel kijken: [PC Speakers] Teufel, wat zijn de ervaringen?
of: Speakerset; Teufel of Z-5400?

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:59

Shunt

Boe

DennusB schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:05:
Ik heb ervaring met beide sets.
De G51 is een leuke set, maar voor muziek is het werkelijk een drama.
De tonen zijn niet altijd zuiver, en wanneer je net een stapje harder wil gaat de subwoofer zichzelf overstemmen, en dat klinkt voor geen meter.
Verder zijn de kabels met geen mogelijkheid te verlengen(signaal wat wegvalt).

De z-5500 daar in tegen is THX gecertificeerd zoals je aangaf, en klinkt met zowel optisch als analoog perfect.
Ook als je hem op zijn maximale volume draait is er geen vervorming.
Enige nadeel kan zijn dat de subwoofer nogal groot is!

Maar wil je een allround setje voor films, muziek & Games, ga voor de Z-5500 ;)
Ok even voor al dat THX gedoe dat is niets meer dan een stikkertje dat Logitech er bij gekocht heeft als extra wow factor. Bijde systemen zijn goed en klinken vergelijkbaar alleen de Logitech Z-5500 gaat een stuk harder zonder (extreem) te vervormen. Als je budget rond de prijs van de Logitech Z-5500 zit dan neem die lekker meer bang for buck ga je niet snel krijgen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Shunt schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:41:
[...]

Ok even voor al dat THX gedoe dat is niets meer dan een stikkertje dat Logitech er bij gekocht heeft als extra wow factor. Bijde systemen zijn goed en klinken vergelijkbaar alleen de Logitech Z-5500 gaat een stuk harder zonder (extreem) te vervormen. Als je budget rond de prijs van de Logitech Z-5500 zit dan neem die lekker meer bang for buck ga je niet snel krijgen.
Ik weet niet hoe jij luistert, maar als je zegt dat een G51 & Z-5500 vlak bij elkaar liggen moet je je oren snel laten controleren ;)
Slaat totaal nergens op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

DennusB schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:46:
[...]

Ik weet niet hoe jij luistert, maar als je zegt dat een G51 & Z-5500 vlak bij elkaar liggen moet je je oren snel laten controleren ;)
Slaat totaal nergens op....
Ik heb ze bijde verkocht ik heb ze bijde gehad en ik heb ze bijde zo snel mogelijk weer weg gewerkt.
Ik VIND ze het zelfde klinken veel bass bij plekken waar geen bass hoort en een schel hoog en geen midden.

Waarom vind ik ze vergelijkbaar klinken ? Wel simpel omdat het bijde speakertjes zijn uit plastic met minatuur drivertjes waar gewoon weg geen bass uit komt. Op een suwboofer waar alle middentonen modder en dan ook echt moddervet gemaakt worden tot in een grote bass brij. Ik VIND dit vergleijkbaar klinken of de TS dit ook vergelijkbaar vind klinken dat weet ik niet en zal hij dus zelf moeten luisteren. Dat kan ik hem / haar dan ook alleen maar aan raden gewoon ffe gaan luisteren.

In de periode dat ik veel naar hardstyle trance techno luisterde was dit setje en zijn voorloper (de Z680) mijn favoriet. Voor het geld vind je niet veel dat beter en harder gaat.

IPV gewoon te melden dat het totale onzin is en er iets mis met mij is zou je het ook kunnen onderbouwen daar heeft de TS teminste wat aan ;).

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Shunt schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:07:
[...]

Ik heb ze bijde verkocht ik heb ze bijde gehad en ik heb ze bijde zo snel mogelijk weer weg gewerkt.
Ik VIND ze het zelfde klinken veel bass bij plekken waar geen bass hoort en een schel hoog en geen midden.

Waarom vind ik ze vergelijkbaar klinken ? Wel simpel omdat het bijde speakertjes zijn uit plastic met minatuur drivertjes waar gewoon weg geen bass uit komt. Op een suwboofer waar alle middentonen modder en dan ook echt moddervet gemaakt worden tot in een grote bass brij. Ik VIND dit vergleijkbaar klinken of de TS dit ook vergelijkbaar vind klinken dat weet ik niet en zal hij dus zelf moeten luisteren. Dat kan ik hem / haar dan ook alleen maar aan raden gewoon ffe gaan luisteren.

In de periode dat ik veel naar hardstyle trance techno luisterde was dit setje en zijn voorloper (de Z680) mijn favoriet. Voor het geld vind je niet veel dat beter en harder gaat.

IPV gewoon te melden dat het totale onzin is en er iets mis met mij is zou je het ook kunnen onderbouwen daar heeft de TS teminste wat aan ;).
Aangezien ik werk in een zaak waar die dingen verkopen, en ook opgesteld staan heb ik ze naast elkaar geluisterd.
Meerdere keren, met films, muziek en games.
Daarnaast heb ik beide sets in huis(G51 bij zusje, Z-5500 bij mij)
De z-5500 is qua bass prima in te stellen, en hoeft helemaal niet overheersend te zijn.
De G51 klinkt gewoon qua algeheel geluid een stuk minder, de middentonen zijn standaard al minder en vervormen snel.
Verder is de driver van de speakers van de Z-5500 absoluut geen miniatuur, en niet van plastic zoals jij zegt ;)
Beter kijken :D

TS, kies wat jij wilt :) Ga lekker luisteren, en maak je keuze ;) Ik denk dat je kiest voor de Z-5500 ;)

Oja, een front speaker van een Z-5500 is niet gemaakt om bass te produceren zoals jij probeert te verkondigen.
Daar heeft men nou een subwoofer voor uitgevonden :9

[ Voor 4% gewijzigd door DennusB op 17-05-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

DennusB schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:13:
[...]

TS, kies wat jij wilt :) Ga lekker luisteren, en maak je keuze ;) Ik denk dat je kiest voor de Z-5500 ;)

Oja, een front speaker van een Z-5500 is niet gemaakt om bass te produceren zoals jij probeert te verkondigen.
Daar heeft men nou een subwoofer voor uitgevonden :9
Laatste reactie op dit subject als het aan mij ligt. De subwoofer van de logitech Z-5500 produceert al het geluid van af 0 tot 200 hz +- en de satalietes doen 250 tot de top van deze (full banders). Een subwoofer zou alles onder de 80hz moeten produceren en niet hoger dit is omdat dan de subwoofer te plaatsen is in de ruimte (hoorbaar is waar hij staat en dus geen voledig kloppend 5.1 beeld kan geven.)

Ik heb het niet over dat de drivers van plastic zijn maar de kastjes van de sats zelf en deze zijn van een dermate formaat dat hier ook nooit een klein beetje bass uit kan komen. Maar nogmaals dit is niet anders te verwachten van een set in de prijs range van de Z-5500.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
hmm dan zal ik maar voor de Z-5500 gaan, aangezien deze het beste klink voor zijn geld. Trouwens het is geen cinema surround dat ik nodig heb aan sommige reacties te zien. Het is maar voor in mijn kamer voor games en muziek, en ik denk inderdaad na vele reviews gelezen te hebben dat de logitech Z-5500 de beste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
egon088 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:56:
hmm dan zal ik maar voor de Z-5500 gaan, aangezien deze het beste klink voor zijn geld. Trouwens het is geen cinema surround dat ik nodig heb aan sommige reacties te zien. Het is maar voor in mijn kamer voor games en muziek, en ik denk inderdaad na vele reviews gelezen te hebben dat de logitech Z-5500 de beste keuze is.
De set zal je zeker niet teleurstellen en ik denk dat je mond openvalt als je hem thuis ff lekker opendraait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 08:26
Ik heb een G51, maar ik heb last van kraak/wegval in mijn linker box. Ik heb geen idee hoe het komt en vraag me af of dit een bekend probleem is. Zo ja dan ga ik garantie claimen.
Zo nee, ook, Maar weet iemand misschien hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Klinkt gewoon als een fabrieks-defect (?), in ieder geval kan je het beste Logitech emailen/bellen, daar rustig het probleem uitleggen en vervolgends heb je een grote kans dat je een nieuw setje krijg van hun. (tenzij hij net van de winkel vandaan komt, dan verwijzen ze je daar naartoe.)

Pentaxiaan

Pagina: 1