Speakerset; Teufel of Z-5400?

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Matched: teufel
Ik heb hier een audigy 2 platinum ex staan met break-out box en heb dringend behoefte aan fatsoenlijke speakers.

Mijn budget ligt rond de 200-250 euro.

Nu op het eerste gezicht leek mij de Z-5400 wel wat, totdat ik bij iemand een teufel Magnum E hoorde. Deze klonk mij nog wat beter in de oren. Nu had hij het er alleen over, dat er geen digitale decoder inzat en je dus alleen stereo zou hebben (Hier begon ik er al minder van te snappen :P), daarna vertelde hij dat je dan geen dolby digital, DTS 8)7 enzo kan afspelen.

Kan iemand mij nou precies uitleggen wat hij bedoelde? Over wat ik nu wel en niet kan afspelen en hoe ik dat op een manier wel kan laten afspelen?

Nou dacht ik moet ik maar kijken naar een digitale decoder ofzo, toevallig werd in die week de teufel site gerefreshed en stond er ook een decoder bij voor 109 euro extra.

Toen zei weer iemand dat ik die decoder nu nog niet nodig had (ik wil hem op dit moment alleen aansluiten op mijn pc (waar ik trouwens ook dvd's opkijk)) omdat ik een audigy 2 platinum ex heb met ingebouwde decoder

Tenslotte had een vriend van mij ook nog een decoder namelijk een creative Creative Decoder DDTS-100, nu belde hij dat hij deze eigenlijk niet meer zo nodig had en ik hem eventueel wel mocht overnemen. Dus nog een vraag;

is de decoder van creative hetzelfde als die van Teufel, of is die beter/slechter? De ingangen van de Creative lijken mij wel beter qau ingangen en compabiliteit met mijn creative kaart.

Of tenslotte is die teufel (die in mijn oren beter klinkt) wel de moeite waard voor de z-5400?

Ik wil op dit moment er eigenlijk alleen mee gamen, muziek en luisteren, maar in de toekomst wil ik hem ook wel aansluiten op mijn televisie, dvd, radio (te weinig geld voor een echte home cinema O-) )

alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door J-air op 18-08-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 21:35
Geen matches
Voor 28 euro extra kan je een Z-5500 krijgen: dat is pas een set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
masser120 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:34:
Voor 28 euro extra kan je een Z-5500 krijgen: dat is pas een set!
Ühmz |:( ..... voor 100 euro meer heb ik een Teufel 7.1 THX zo blijf ik bezig :). Ik kan maximaal 250 euro uitgeven :) geen dubbeltje meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

decoderstation 3 und Concept E Magnum 259 Euro (statt 278 Euro)
Da's 90 dubbeltjes meer, maar geen slechte deal toch?
Ik heb dat Teufel setje nog nooit gehoord, maar 't verbaast me niks dat 'ie beter klinkt dan een Logitech setje. Teufel is al sinds jaar en dag een gerenommeerde fabrikant van hifi satellite/subwoofer systemen, maar buiten Duitsland kent niemand ze. Als ik blind moest kiezen tussen een willekeurig Logitech setje en eentje van Teufel, zou ik direct voor Teufel gaan.
Logitech doet nl. in "computer peripherals", en Teufel in geluid.

Edit: Overigens heeft jouw Audigy 2 Platinum ex volgens mij geen DD/DTS decoder, maar geeft 'ie doodgewoon het digitale signaal door aan een setje dat daarmee overweg kan, en die "decoderstation 3" van Teufel heeft 2 optische en 1 coax aansluitingen. Geen probleem dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:48:
[...]
Da's 90 dubbeltjes meer, maar geen slechte deal toch?
Ik heb dat Teufel setje nog nooit gehoord, maar 't verbaast me niks dat 'ie beter klinkt dan een Logitech setje. Teufel is al sinds jaar en dag een gerenommeerde fabrikant van hifi satellite/subwoofer systemen, maar buiten Duitsland kent niemand ze. Als ik blind moest kiezen tussen een willekeurig Logitech setje en eentje van Teufel, zou ik direct voor Teufel gaan.
Logitech doet nl. in "computer peripherals", en Teufel in geluid.

Edit: Overigens heeft jouw Audigy 2 Platinum ex volgens mij geen DD/DTS decoder, maar geeft 'ie doodgewoon het digitale signaal door aan een setje dat daarmee overweg kan, en die "decoderstation 3" van Teufel heeft 2 optische en 1 coax aansluitingen. Geen probleem dus.
90 dubbeltjes jah, maar ook nog 500 dubbeltjes verzendkosten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Ik heb zelf een Z-5400, voor mij is dit een superset.

Ik heb het nog niet kunnen vergelijken met een Teufel dus mijn keuze zal nu eigenlijk uitgaan naar een Z-5400 :)...

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48
Geen matches
logitech zou ik maar lekker in de winkel laten liggen als ik jou was.

Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic

er lopen nu al 4 complete topics over het ploppen van een hoop logitech speakers en daar gaat geen oplossing voor komen door logitech.

lekkere service daar maar doe maar ff niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:24
Geen matches
batman73 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:20:
[...]

90 dubbeltjes jah, maar ook nog 500 dubbeltjes verzendkosten 8)7
Ehm, je wilt kwaliteit maar 5 euro verzendskosten is teveel? 8)7 8)7 8)7

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:27

R-B

Blokkert

Geen matches
Denizz schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 02:43:
[...]

Ehm, je wilt kwaliteit maar 5 euro verzendskosten is teveel? 8)7 8)7 8)7
1 duppeltje = 10 cent.

500x10 = 5000 cent. Is 50 euro. :+

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:29
Haal de US Blaster rebrand van de Teufel Concept E Magnum (USBlaster 4022) in Nederland. Dat heb ik zelf ook gedaan. Tevens zitten er twee staanders bij, voor de rearspeakers. Er komt echt topgeluid uit (zie daarvoor het 'Welke speakerset moet ik kiezen deel xx'-topic en de productsurvey). De set zelf is niet goedkoper maar op deze manier vallen de verzendkosten een heel stukje lager uit. Je kunt de set inderdaad niet digitaal aansluiten, maar of je DTS e.d. af kunt spelen hangt af van je software. Je kunt het in ieder geval niet hardwarematig afspelen. In dat geval moet je een decoder kopen waarbij de Teufel iets beter zal zijn dan die van Creative, maar die van Creative ook zal voldoen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Heb zelf de Teufel Magnum, echt referentiemateriaal heb ik niet, maar kan je verzekeren dat het geluid erg goed is (speakers hebben ook echte tweeters, niet zo'n pinnen als bij de logitechs). De bass is ook naar wens aanpasbaar. In samenwerking met die creative decoder heb je meteen ook alle in en uitgangen die je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:24
Geen matches
R-B schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:53:
[...]

1 duppeltje = 10 cent.

500x10 = 5000 cent. Is 50 euro. :+
Sorry ik heb nog vakantie :+ :+ .

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
Geen matches
monterey schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:30:
logitech zou ik maar lekker in de winkel laten liggen als ik jou was.

Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic

er lopen nu al 4 complete topics over het ploppen van een hoop logitech speakers en daar gaat geen oplossing voor komen door logitech.

lekkere service daar maar doe maar ff niet.
Ik heb een Z-5400 en nie teen 5500 en ik heb nog geen plopje kunnen bekennen dus...

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48
Geen matches
Dan zou ik als ik jou was het topic een goed doorlezen dan kom je er achter dat er meer sets dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
Geen matches
dan heb ik dus geluk :)

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Geen matches
Jij wel ja, maar wellicht de TS niet.. ;)
Pagina: 1