Ik heb een thuisnetwerk met 2 sitecom wireless WL-130 repeaters, alles werkt prima alleen kan ik niet tussen de aangesloten PC's pingen. Ik kan wel pingen van een PC naar de repeaters en de gateway. Vreemd genoeg werkt het sharen van directories tussen de PC's probleemloos, maar het feit dat je niet kunt pingen baart me toch zorgen. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?
misschien staat pingen uitgeschakeld in de repeaters?
Te weinig informatie om een nuttig advies te geven. Welk OS draai je op die PC's? Heb je alles getest zonder ook maar een enkele firewall ertussen?Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:15:
Ik heb een thuisnetwerk met 2 sitecom wireless WL-130 repeaters, alles werkt prima alleen kan ik niet tussen de aangesloten PC's pingen. Ik kan wel pingen van een PC naar de repeaters en de gateway. Vreemd genoeg werkt het sharen van directories tussen de PC's probleemloos, maar het feit dat je niet kunt pingen baart me toch zorgen. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Niet gewoon een firewall op de pc's die ICMP blocked?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Lijkt erop dat Norton Internet Security op de PC inderdaad dit verkeer tegenhoud, onlangs een nieuwe versie geinstalleerd, schijnbaar is een deel van mijn oude settings weg. Thxs!
Ai toch nog een probleem, de PC die rechstreeks naar de wireless router gaat werkt perfect met DHCP, de PC die via de repeaters gaat krijgt geen IP adres toegewezen hoewel hij de gateway kan pingen, heeft iemand nog een tip? Firewall heb ik voor alle zekerheid uitgeschakeld op de PC.
Pagina: 1