• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
vrienden van me vroegen mij een range extender te installeren. Hoe moeilijk kan dat zijn dacht ik, dus maar even een avondje aan gespendeerd.

De handleiding van de sitecom was erg simpel wat betreft de extender functionaliteit.
doe een scan naar draadloze netwerken, selecteer het netwerk wat extend moet worden en druk op continue. zo gezegd, zo gedaan.

het draadloze netwerk werd opgenomen in de configuratie van de extender. volgens de handleiding was dit alles wat nodig was. Alleen als je security op je wireless netwerk had geconfigureerd moest je ditzelfde ook configureren op je extender. Security had ik tijdelijk even disabled om eerst eens te zien of het zonder werkte.

Ook de extender nog een ip-adres gegeven in de range van de router en klaar is kees...dacht ik...

Na installatie is de extender te zien onder de naam SitecomAP. Ik kan dit netwerk ook joinen, maar krijg geen ip adres. Ook wanneer ik handmatig een ip invoer terwjil ik op dit netwerk geconnect ben krijg ik geen internet verbinding.

Wat is nu precies de bedoeling ? De handleiding zegt hier niets over, maar zou ik het netwerk van de Sitecom moeten hernoemen naar de naam van het originele draadloze netwerk ?

Iemand ervaring met deze extender ? De gebruikte router is van linksys, maar in de handleiding staat nergens dat het alleen met sitecom routers zou werken.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zo'n kastje ook al eens ergens geinstalleerd (volgens mij was het ook een sitecom) en het is de bedoeling dat je m via de ethernetpoort configureert binnen bereik van het netwerk (dus laat verbinden met het oorspronkelijke netwerk). Je configureert dan op de sitecom een nieuw draadloos netwerk met eigen ssid en beveiliging. Als je verder weg gaat (buiten bereik oorspronkelijk netwerk) kun je dan verbinden met de "nieuwe" en die sluist alles gelijk door naar het andere netwerk. Het ip krijg je gewoon van de DHCP server in het oorspronkelijke netwerk.

• mcetweaker
  • Niet online
Erik1 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:40:
Ik heb zo'n kastje ook al eens ergens geinstalleerd (volgens mij was het ook een sitecom) en het is de bedoeling dat je m via de ethernetpoort configureert binnen bereik van het netwerk (dus laat verbinden met het oorspronkelijke netwerk). Je configureert dan op de sitecom een nieuw draadloos netwerk met eigen ssid en beveiliging. Als je verder weg gaat (buiten bereik oorspronkelijk netwerk) kun je dan verbinden met de "nieuwe" en die sluist alles gelijk door naar het andere netwerk. Het ip krijg je gewoon van de DHCP server in het oorspronkelijke netwerk.
dat doorsluizen lijkt dus niet te werken. ik krijg geen ip zodra ik met dat nieuwe wireless netwerk connect :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
nou ja, niemand verder ervaring met dat Sitecom ding ? :)

het lijkt me ook dat ik het goed uitvoerde. stond weinig meer in de beschrijving, maar helaas...dhcp werkt wel als ik aan het originele netwerk connect, maar zodra ik aan de extender connect krijg ik geen ip :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16
mcetweaker schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:31:
nou ja, niemand verder ervaring met dat Sitecom ding ? :)

het lijkt me ook dat ik het goed uitvoerde. stond weinig meer in de beschrijving, maar helaas...dhcp werkt wel als ik aan het originele netwerk connect, maar zodra ik aan de extender connect krijg ik geen ip :{
Excuus voor het forse kickje.

Ik heb exact het probleem wat mcetweaker beschrijft. Heb jij (of iemand anders) inmiddels een oplossing gevonden?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Mocht iemand in de toekomst op dit topic stuiten: ik heb de oplossing gevonden.
In de router stond de optie 'MAC-filtering' ingeschakeld. De MAC-adressen in de tabel waren die van mijn beide laptops. De extender had dus geen toestemming om verbinding te maken met de router.

Het werkt nu perfect, kan dit apparaatje aanraden :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
In mijn router stond dus niet MAC-filtering ingeschakeld (geen enkele vorm van beveiliging trouwens, om het even simpel te houden), en toch werkte hij niet. Het meeste wat ik voor elkaar kreeg, dat was dat ik een IP adres kreeg via de sitecom en dat ik de sitecom kon bereiken wanneer ik via m'n router wireless was. Echter, wat ik ook deed, internet kreeg ik niet aan de gang via de sitecom. Ik heb hem maar teruggebracht, want na twee dagen werd ik gek van het ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
had het inmiddels ook aan de praat. geen idee wat ik anders heb gedaan dan de eerste keer overigens :) MAC Filtering stond al niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149719

mcetweaker schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:05:
had het inmiddels ook aan de praat. geen idee wat ik anders heb gedaan dan de eerste keer overigens :) MAC Filtering stond al niet aan.
heb ook een sitecom wl130 aanggeschaft , instellen alles oke maar kan op de een of andere wazige manier geen beveiliging ins tellen op dit apparaaat
zodra ik dit doe is de verbinding verbroken kan ik in toetsen op mn laptop wat ik wil maar niks geen verbinding meer
ook het zelf laten zoeken en dan instellen werkt niet

als ik dan hard reset dan kan ik weer alles doen staat er geen beveiliging op

ligt dit aan wind. vista of zie ik iets over het hoofd

de helpdesk weet t natuurlijk ook niet die geven een driver updat en danis t over dat moet t zijn .... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De firmware-update heeft bij mij wel geholpen. Ik kreeg het apparaat überhaupt niet aan de praat, maar hij werkt inmiddels zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149719

Yohan schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:38:
De firmware-update heeft bij mij wel geholpen. Ik kreeg het apparaat überhaupt niet aan de praat, maar hij werkt inmiddels zonder problemen.
dat aan de praat krijgen is geen probleem maar t beveiligen helaas gaat dat niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkseas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-03 22:47

darkseas

Sailing dark seas of internet.

Yohan schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:38:
Had zelf problemen met het connecteren van dit apparaat. Had alle instellingen goed, want het had al eerder gewerkt. Deze was ook al ge-update naar laatste Sitecom firmware v1.27. Ook de firmware van de Edimax EW-7106APg geprobeerd, maar deze ging maar tot versie 1.26 en dat schoot dus niet op.
Uiteindelijk de firmware van de Freenet Antennas UltraWAP erop gezet. Zij hebben een versie 1.29, welke in één keer connectie maakte..! Geen lange wachttijden, herstarten nog eens proberen etc., maar gewoon meteen verbinding.

Freenet Antennas UltraWAP firmwares download page

De Sitecom WL-130, Edimax EW-7206APg en de Freenet Antennas UltraWAP (b)lijken gewoon hetzelfde apparaat in een ander jasje. Ook de firmwares hebben dezelfde (OEM-) nummering en (grofweg) dezelfde functies, enkel het uiterlijk van de interface is anders. De laatste (1.29) versie van Freenet Antennas lijkt echter iets uitgebreider en beter te werken: een echte update dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egodepego
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 09:19
Soms moet je in bepaalde wireless routers eerst iets van WDS aanzetten. Wireless Distibution System. Dan kun je de extender dezelfde SSID en encryptie gebruiken en roam je als het ware op de extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320748

Ik kocht op 2 oktober 2009 bij de Mediamarkt in Den Haag een dergelijk apparaat. De verbinding met de Linksys WRT54G was echter erg instabiel en onwerkbaar. De firmware updaten naar 1.27 lukte niet. De firmware 1.30 via deze site http://freenet-antennas.c...=News&file=article&sid=27 bracht uitkomst. Aparaat werkt nu correct. Kostte wel een middag zoeken. Met dank aan de eerder gepostte bericht van Darkseas (aug 2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339035

Hallo,
Ik heb de laatste update op mijn WL-130 gedaan maar nu reageert hij helemaal niet meer.
Als ik hem reset doet hij nog steeds niks.
De lampjes branden wel maar ik kan niet meer inloggen.
Kan iemand mij hier misschien mee helpen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:46

MagicTempest

Fly pig!

206.dave: Het is een beter idee om daar zelf een topic voor aan te maken. Ik zal eens vragen of een moderator een nieuw topic voor je wil openen met jouw post. Door een eigen topic aan te maken in plaats van een reactie te geven in een (oud) topic van een ander kun je ervoor zorgen dat mensen alleen op jouw vraag antwoorden. Dat komt iedereen dan ten goede :)

Daarnaast als antwoord op je vraag, kan het zijn dat het apparaat weer het standaard wachtwoord gebruikt? Misschien zou je die even kunnen proberen om mee in te loggen.

[ Voor 25% gewijzigd door MagicTempest op 18-01-2010 23:15 ]

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Plus: zorg dat je connect met het standaard IP-adres. Mocht je het IP-adres handmatig gewijzigd hebben, dan is het door de firmware update weer ge-reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339035

Hallo bedankt voor jullie snelle reactie.
Ik dacht ik post hier mijn bericht omdat het hier over die update ging.

Ik kan nieteens meer op de configuratie webbrowser komen (192.168.0.254).
Het lijkt mij sterk dat die is aangepast?

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen?
Ik heb nu namelijk 2 routers in huis :S (Sitecom wl306 en Linksys wrt320) het leek mij dat 1 router al voldoende was voor internet door het hele huis, maar niet bij mij thuis :S)

Gr. Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentkok
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-08-2024
Hoi,
Ik ben in het bezit van een wl 130 en een wl 330, allebei perfecte apparaten.

Bij het in stellen van je extender moet je een paar dingen in de gaten houden.

Bij Site Survey moet je eigen router aan vinken en op slaan.
Je moet de zelfde beveiliging hebben al de router dus ook de zelfde wachtwoorden.
Je moet in de zelfde kanaal zitten waar je router op uitzendt.
Dit moet je doen door alleen apply te drukken en in het tweede scherm op CONTINUE. pas bij het veranderen van je ip kom je er niet meer onder uit.
Je moet in de zelfde IP range zitten. Dus je router zit op 192.168.1.1 zet je sitecom dan op 192.168.1.100 of zo iets.

Het mooiste is als hij het doet dat je dan ook nog het zelfde ssid over neemt van je router dan hoef je niet te wisselen als je de tuin zit dan pakt je laptop/computer het gewoon automatisch over.

hoop dat dit wat duidelijkheid geeft.
Pagina: 1