Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista 64 bit] Update failed, niet meer corrigeerbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:42
Windows Vista Home Premium, 64 Bit, schone homebuilders installatie. Meeste updates gefailed (partitie vol). Partitie vergroot, maar krijg het op geen enkele manier voor elkaar om de updates opnieuw te installeren. Wat nu?

Op google veelvuldig rondgespookt, maar daar krijg je eigenlijk alleen XP-oplossingen of oplossingen die niet werken. Ik word in Vista iedere keer weer terug verwezen naar Windows Update en die weigert nog nieuwe (of hernieuwd installeerbare) updates te laten zien, is opnieuw installeren dan echt de enige optie?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 17:32

Shuriken

Life is all about priorities

Kan je via Installed Updates, niet de updates verwijderen en te opnieuw installeren.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Autoreply schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:05:
Windows Vista Home Premium, 64 Bit, schone homebuilders installatie. Meeste updates gefailed (partitie vol). Partitie vergroot, maar krijg het op geen enkele manier voor elkaar om de updates opnieuw te installeren. Wat nu?

Op google veelvuldig rondgespookt, maar daar krijg je eigenlijk alleen XP-oplossingen of oplossingen die niet werken. Ik word in Vista iedere keer weer terug verwezen naar Windows Update en die weigert nog nieuwe (of hernieuwd installeerbare) updates te laten zien, is opnieuw installeren dan echt de enige optie?
Misschien een cursusje: Hoe zoek ik op het internet? Tweakers is geen persoonlijke helpdesk. Kijk eens in je WindowsUpdate.log (te vinden in C:\WINDOWS), welke foutcodes je daar tegenkomt.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 15-05-2009 22:22 ]

• Autoreply
shadowman12 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:17:
[...]

Misschien een cursusje: Hoe zoek ik op het internet?
Misschien een cursusje wat de fuck doe je hier ipv op Fok! ? Kom maar met een google-resultaat met een oplossing. Anders gewoon opzouten.
Helaas kan je al helemaal niet lezen. Die foutcode is allang gecheckt en is volstrekt irrelevant, die updates zijn gefaild omdat de partitie te klein was en dit is allang aangepast. Ook dat is keurig in de OP terug te vinden.
Shuriken schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:07:
Kan je via Installed Updates, niet de updates verwijderen en te opnieuw installeren.
Helaas, bij "installed updates" staan er geen, bij een overzicht van de updates staan alle beschikbare updates (stuk of 80), met failed en sommigen succesful. Daar kan je met rechtsklikken of klikken echter alleen de status bekijken en niets aan wijzigen :?

[ Voor 12% gewijzigd door Autoreply op 15-05-2009 22:22 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Autoreply je mag wel wat vriendelijker zijn. Hij geeft wel een hele handige tip dus post die logs eens daar kunnen we wat mee.

Eerste hit op google http://windowshelp.micros...fbc-d9b09f2b2a1a1043.mspx

kijk of ze geinstalleerd zijn en welke foutcodes krijg je in het update scherm?

Edit:
Autoreply schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:05:

Op google veelvuldig rondgespookt, maar daar krijg je eigenlijk alleen XP-oplossingen of oplossingen die niet werken.
Wat heb je dan geprobeerd dat maakt het uitzoeken van het probleem een stuk makkelijker.

p.s. aan je post history te zien en wat topics gebruik je tweakers meer als vraagbaak dan dat je eigen inzet toont.

[ Voor 40% gewijzigd door bobsquad op 15-05-2009 22:27 ]

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Autoreply schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:21:
[...]

Misschien een cursusje wat de fuck doe je hier ipv op Fok! ? Kom maar met een google-resultaat met een oplossing.
Jij hoort zelf aan te geven waar je op hebt gezocht. Ik ga niet zoeken voor je, en daarnaast heb ik geen enkel aankopingspunt voor bijvoorbeeld foutmeldingen o.i.d. Ook bij Vista, als een update failed, zie je altijd als je op de gefailede update klikt een foutmelding.
Kijk in je eventlogs en dergelijke. Op mijn blog staat trouwens een script waar veel WU fout oplost, zie hier:
WU Script

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 15-05-2009 22:31 ]

• Autoreply
bobsqaud schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:25:
Autoreply je mag wel wat vriendelijker zijn. Hij geeft wel een hele handige tip dus post die logs eens daar kunnen we wat mee.
Nee, daar kan je niets mee. Ik heb in de OP aangegeven dat er te weinig schijfruimte was en dat dat probleem verholpen is. Dat is de enige foutmelding.
Helaas, zoals 4 minuten eerder gemeld staan er geen updates bij [i]
kijk of ze geinstalleerd zijn en welke foutcodes krijg je in het update scherm?
Just for clarity:

In Review your update history staan alle updates, de meesten met een failed erbij. Foutcode is 80070070 (te weinig ruimte op de partitie). Rechtsklikken of klikken lijdt niet tot de mogelijkheid om de update te deinstalleren.

Bij Installed updates staan geen updates.

Windows update blijft eindeloos zoeken naar nieuwe updates en vind er geen, an sich logisch aangezien ze een uurtje geleden nog geupdate zijn..
bobsqaud schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:25:
p.s. aan je post history te zien en wat topics gebruik je tweakers meer als vraagbaak dan dat je eigen inzet toont.
Ah, het afzeikteam is begonnen. Dat baseer je op wat, 3 minuten research??

Mappen selectief kopieren => welk progsel?

Succes met lezen :w

@ Shadowman, ik ben wat huiverig voor scriptjes die via een derde partij komen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen manier is om updates opnieuw te installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Autoreply op 15-05-2009 22:39 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
Zet hem eens terug naar een eerder herstelpunt. Dan zijn die updates ook hersteld en kan je ze opnieuw installeren. Aangezien je de foutcodes e.d. al het doorgenomen hoef ik je niet meer te vertellen hoe je dat moet doen ;)

Carpe Diem

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zooo...

Zullen we even overnieuw beginnen zonder alle recriminaties van alle kanten tegelijk?
Lijkt me wat constructiever dan het afzeikfeestje wat nu aan de gang is.

Wie de schoen past, trekke hem aan. En dat geldt ook voor meerdere personen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.