Mappen selectief kopieren => welk progsel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 17:06
Ik wil mappen selectief kopieren.

Ik heb bijna 2TB aan films, muziek, documenten e.d. Een schijf staat volledig vol met films, met per film een directory. Mocht die schijf crashen dan wil ik graag de mappenstructuur en alle kleine bestanden (subs, links mapnamen) bewaren. Een manier daarvoor is de gehele directorystructuur te kopieren, maar alleen bestanden kleiner als een paar mb mee te kopieren zodat ik op een backup van een cd-tje oid uitkom.

Weet iemand een programma wat mappen kan kopieren maar bestanden die boven een bepaalde grootte uitkomen hiervan uitsluit?

Ik draai Vista Home Premium, maar onder Ubuntu dit doet is ook geen probleem.

Hoe dat dit gedaan worden:
Voeg de volgende regel in een command prompt in:
robocopy D:\bier D:\sterk /E /MAX:10000000

In dit geval worden alle files en alle mappen vanuit de map bier naar de map sterk gekopieerd en worden de files die groter zijn als 10^7 bytes (een krappe 10 MB) overgeslagen.

Meer info is te vinden op Wikipedia en via Robocopy /?
De Wiki is overigens niet compleet qua attributes, de "/?" wél.

[ Voor 27% gewijzigd door Autoreply op 29-10-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Alleen de structuur: xcopy, of zelfs tree of dir/s. Ook kleine files: ik zou gaan (WHS) scripten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Via je idee (xcopy) kom ik bij Wikipedia: robocopy uit, ik ga 's kijken of hier wat mee te doen is. (Niet selecteren op grootte maar op extensie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:52
Autoreply schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:07:
Via je idee (xcopy) kom ik bij Wikipedia: robocopy uit, ik ga 's kijken of hier wat mee te doen is. (Niet selecteren op grootte maar op extensie)
Waarom niet selecteren op grote?
Je kunt met robocopy eenvoudig een max file size opgeven, en dan zal robocopy alle bestanden met een grotere file size links laten liggen, en de kleinere kopieren.
robocopy /? voor meer informatie

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vette letters zijn op GoT not done, onderstreep het liever.

Elke film in een afzonderlijke map is niet de handigste manier. Selecteren op grootte heeft dan ook geen zin.

Wel een search zoals alles boven de x aantal MB weergeven en dat geheel verplaatsen naar een nieuwe map buiten de Users map?? ...

note: veel films in een map betekend voorbeeldweergave uit, anders heeft je harddisk iets te doen >:)

Ik ben allang blij dat je zo verstandig bent een goede back-up te trekken, veel mensen laten het na met alle gevolgen van agressie op de computer tot echtscheidingsbreuken. Een kopie is ook een back-up namelijk ;)

Tip, maak de map "backmeup" (het liefst op dezelfe partitie als de bronbestanden) aan en sleep alle mappen die je wilt bewaren daarin (deze map op dezelfde partitie want dit noemen we verplaatsen en na de kopie zet je de hele rij in een ogenblik terug in de oude map, dus 2 vensters naast elkaar zoals in Norton Commander (heimwee) en sleep daar je geding naar toe en dit zal veel sneller werken dan dat je elke map afzonderlijk moet aanklikken. Dus 2 verkenners naast elkaar en dan verticaal schikken kiezen of je gaat voor 7-zip die al de optie 2 panelen kent, werkt fijn!)

Dus er zijn legio manieren voor te bedenken en dit is er een van ;)

Nog een tip: Wil je alle kleine bestanden bewaren, gebruik 7-zip of zet je films elders neer, kun je ook heel je users map in %root% in een oogopslag met 7-zip inpakken. Zo doe ik het. Alles staat in de map Users op C:\, dus C:\Users\........ en Nederlands (Gebruikers), wil nog wel eens anders weergegeven worden, beide zijn dezelfde mappen en 7-zip zal een fout geven dat het enkele bestanden niet kan meenemen zoals ntuser.dat.

Ik heb een losse schijf en pak heel de user map in als ongecomprimeerde TAR en het gaat zo mijn 2e schijf op met vet wachtwoord erop en het geheel staat save. Ook mijn films neem ik mee want ik heb er zo'n 12. Meestal Oscars zoals Oliver Twist. Bij een verlies van een van de schijven of bij een herinstallatie is het een kwestie van even alle apps achtermekaar erop knikkeren en heel de users map van je kopie in een ruk terug te kopiëren, zo makkelijk, echt, ik kan het je aanbevelen.

Gebruik admin rechten!!

Filmfreak :P

Windows back-up en films afvinken, idee?
Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 23:02 . Reden: Stoned ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Ik vind juist underlined onduidelijk, vet springt er direct uit maar is niet schreeuwerig. In de OP is te vinden hoe je het binnen robocopy kan doen. Ideaal omdat ik er geen 100 euro (1TB harddisk) voor over heb om alle films te backuppen (downloaden is niet al teveel moeite), maar ik wil wel graag weten welke films ik kwijt ben en additionele info zoals subtitles, imdb-links behouden. Iedereen hartelijk dank voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dank@update :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1