Toon posts:

Foute prijs C6380 van Pixmania in de Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:14
Kan iemand deze prijs eens aanpassen
Deze staat momenteel nog steeds op € 109,-- moet zijn € 158,--.
Heb dit reeds meerdere keren vermeld maar is nog steeds ongewijzigd. Ook via het prijs-edit-knopje.
De link van Pixmania.com verwijst naar de C5380 en daar is inderdaad de prijs € 109,-- + verzendkosten.
Voor de C6380 moet men echter € 158,-- betalen + verzendkosten.

[Voor 17% gewijzigd door donnervogel op 15-05-2009 19:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 204528
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Och ik heb zelf ook al wat artikelen gemeld, maar gebeurt ook niks mee..
pricewatch: Asus VX2-AK009G
pricewatch: Toshiba Satellite Pro P100-334
pricewatch: Asus A8JR-4P005C
pricewatch: Toshiba Satellite Pro A120-245

Als we nou eens daadwerkelijk nieuwe laptops voor 30 euro hadden :D

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 15-05-2009 19:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Hmm alle zijn al meerdere keren eerder fout gegaan, en inderdaad is CentralPoint er erg vaak bij betrokken, zal ik even melding van maken. Hoe dan ook ze staan nu in ieder geval weer goed.

• donnervogel
Malarky schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 20:43:
Hmm alle zijn al meerdere keren eerder fout gegaan, en inderdaad is CentralPoint er erg vaak bij betrokken, zal ik even melding van maken. Hoe dan ook ze staan nu in ieder geval weer goed.
En wat zien we weer, juist de onjuiste vermelding van de C6380 van PIXmania is weer terug, na even een paar uur te zijn weggeweest. De vermelde prijs is van de C5380 en de link ook. Ze zijn erg hardleers bij PIXmania. Ze moeten eens de juiste link plaatsen van de C6380 met de juiste prijs van € 158,-- + verzendkosten. Het is bijna een vorm van misleiding.

[Voor 14% gewijzigd door donnervogel op 16-05-2009 12:25]

• Niet online
Malarky schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 20:43:
En ze staat er alle vier weer in :X
Anoniem: 204528 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:26:
Och ik heb zelf ook al wat artikelen gemeld, maar gebeurt ook niks mee..
pricewatch: Asus VX2-AK009G
pricewatch: Toshiba Satellite Pro P100-334
pricewatch: Asus A8JR-4P005C
pricewatch: Toshiba Satellite Pro A120-245

Als we nou eens daadwerkelijk nieuwe laptops voor 30 euro hadden :D

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Anoniem: 204528 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 18:26:
[...]

En ze staat er alle vier weer in :X

[...]
Dat ze terug komen is vrij normaal zolang er een fout in de koppeling staat (prijzen worden meerdere malen per dag gesynchroniseerd). Niet iedere FPA kan die koppelingen verwijderen en aangezien het voor de meeste mensen weekend is kan het best zijn dat dit niet direct opgepakt wordt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Niet online
FlipFluitketel schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 18:50:
[...]

Dat ze terug komen is vrij normaal zolang er een fout in de koppeling staat (prijzen worden meerdere malen per dag gesynchroniseerd). Niet iedere FPA kan die koppelingen verwijderen en aangezien het voor de meeste mensen weekend is kan het best zijn dat dit niet direct opgepakt wordt.
Ahh ik ging er van uit dat als Malarky ze had verwijderd ze niet zomaar terug konden worden gezet door Centralpoint :$. Mijn fout :Y)

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Floppus

Customer Experience matters

Tsja, bij structureel foutieve prijzen zal een blokkade ingesteld moeten worden (en dat kan slechts een zeer beperkt aantal mensen), en eventueel contact met de winkel opgenomen worden...

De reden dat dingen terugkeren, is dat als winkels het zelf niet merken en corrigeren, het gewoon in de volgende import weer meegaat. Het is dus niet zo dat dit soort fouten actief de PW in gepubliceerd worden, maar het is simpelweg een auto-sync die - ik geloof - 4x per dag plaatsvindt.

[edit]
* Floppus geeft Flippie een rotschop :P

[Voor 7% gewijzigd door Floppus op 16-05-2009 18:52]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• donnervogel
Floppus schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 18:51:
Tsja, bij structureel foutieve prijzen zal een blokkade ingesteld moeten worden (en dat kan slechts een zeer beperkt aantal mensen), en eventueel contact met de winkel opgenomen worden...

De reden dat dingen terugkeren, is dat als winkels het zelf niet merken en corrigeren, het gewoon in de volgende import weer meegaat. Het is dus niet zo dat dit soort fouten actief de PW in gepubliceerd worden, maar het is simpelweg een auto-sync die - ik geloof - 4x per dag plaatsvindt.

[edit]
* Floppus geeft Flippie een rotschop :P
Dit betekend dat er geen of weinig controle is op de import!!!
Ze staan er allemaal weer in!!! :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 00:27

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Die controle is de verantwoordelijkheid van de winkel, als deze zich daar niet aan houdt wordt de drastische maatregel genomen van het blokkeren van zijn prijzen. Dat lijkt me alleszins redelijk.
En zoals Flip al aangaf, er wordt waarschijnlijk pas na het weekend door mensen met voldoende rechten naar gekeken, want de pricewatch wordt bijgehouden door (betaalde) kantoormensen. En hoewel het forum doorgaat in het weekend, zijn zij toch echt vrij nu.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
stelletje ambtenaren... :+

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
donnervogel schreef op zondag 17 mei 2009 @ 10:45:
[...]

Dit betekend dat er geen of weinig controle is op de import!!!
Ze staan er allemaal weer in!!! :?
Je weet hoeveel prijzen er in de pricewatch staan? :+
Al die prijzen handmatig controleren is dus gewoonweg niet te doen en daarvoor is er dus ook het meldpunt zodat gebruikers die foute prijzen zien staan dit kunnen melden en het voor ons overzichtelijker wordt of een foute prijs terug blijft komen.
DirkW schreef op zondag 17 mei 2009 @ 11:20:
Die controle is de verantwoordelijkheid van de winkel, als deze zich daar niet aan houdt wordt de drastische maatregel genomen van het blokkeren van zijn prijzen. Dat lijkt me alleszins redelijk.
En zoals Flip al aangaf, er wordt waarschijnlijk pas na het weekend door mensen met voldoende rechten naar gekeken, want de pricewatch wordt bijgehouden door (betaalde) kantoormensen. En hoewel het forum doorgaat in het weekend, zijn zij toch echt vrij nu.
Pricewatch wordt ook door vrijwilligers bijgehouden, maar voor zover ik weet zijn er alleen op kantoor een paar mensen die de koppeling definitief kunnen verwijderen. :)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• donnervogel
FlipFluitketel schreef op zondag 17 mei 2009 @ 12:01:
[...]

Je weet hoeveel prijzen er in de pricewatch staan? :+
Al die prijzen handmatig controleren is dus gewoonweg niet te doen en daarvoor is er dus ook het meldpunt zodat gebruikers die foute prijzen zien staan dit kunnen melden en het voor ons overzichtelijker wordt of een foute prijs terug blijft komen.

[...]

Pricewatch wordt ook door vrijwilligers bijgehouden, maar voor zover ik weet zijn er alleen op kantoor een paar mensen die de koppeling definitief kunnen verwijderen. :)
We weten echt wel dat er veel prijzen in de pricewatch staan :)
Echter er zijn al eerder diverse meldingen gemaakt van onjuiste info en prijzen, maar ze blijven iedere keer weer terugkomen :? De melding van mij is slechts 1 week oud, maar er zijn meldingen die ouder zijn en waar ook niets mee gebeurd is :O

[Voor 6% gewijzigd door donnervogel op 17-05-2009 12:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Het is denk ik ook het punt dat veel mensen het gevoel hebben dat ze voor piet snot doorgeven dat een prijs fout is.
Misschien moet hier toch wat meer aandacht voor komen. Wanneer mensen geen foute prijzen meer door gaan geven, dan wordt de betrouwbaarheid van de prijzen nog slechter.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus
  • Nu online

Floppus

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen inderdaad... Als je het doorgeeft en later staat het er voor je gevoel nog (maar eigenlijk weer) dan is dat niet prettig. Van de andere kant gebeurt het vaak dat winkels zelf ook dit soort foutjes herkennen en bij de volgende import gecorigeerd zijn.

Het zou fijn zijn als er een systeem was die kon bijhouden hoeveel meldingen over een bepaalde periode gedaan worden over een bepaald artikel; op dit moment werkt het meldpunt gewoon in- en uit: verwerkt is verwerkt. Of misschien niet toestaan dat dezelfde (verwijderde) prijs geimporteerd wordt bij een volgende run; alleen een andere prijs.

Is de vraag alleen of zoiets te realiseren is met de toch al gigantische database die erachter hangt... Maar goed, ik zie wel verbeterpunten hier. In ieder geval kunnen we eens gaan nadenken :)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• donnervogel
Floppus schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:00:
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen inderdaad... Als je het doorgeeft en later staat het er voor je gevoel nog (maar eigenlijk weer) dan is dat niet prettig. Van de andere kant gebeurt het vaak dat winkels zelf ook dit soort foutjes herkennen en bij de volgende import gecorigeerd zijn.

Het zou fijn zijn als er een systeem was die kon bijhouden hoeveel meldingen over een bepaalde periode gedaan worden over een bepaald artikel; op dit moment werkt het meldpunt gewoon in- en uit: verwerkt is verwerkt. Of misschien niet toestaan dat dezelfde (verwijderde) prijs geimporteerd wordt bij een volgende run; alleen een andere prijs.

Is de vraag alleen of zoiets te realiseren is met de toch al gigantische database die erachter hangt... Maar goed, ik zie wel verbeterpunten hier. In ieder geval kunnen we eens gaan nadenken :)
Niet een systeem die bijhoud hoeveel meldingen er over een bepaalde periode gedaan wordt van een artikel, maar gewoon alle meldingen bijhouden en controleren of die juist zijn en bij de volgende run niet toestaan om geïmporteerd te worden tenzij de info/prijs een andere is. In ieder geval is het positief dat er over nagedacht gaat worden, nu nog invoeren en dat we niet het gevoel hebben dat we de meldingen voor piet snot doorgeven.

[Voor 6% gewijzigd door donnervogel op 17-05-2009 13:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus
  • Nu online

Floppus

Om even aan te geven dat het niet stilligt als het hier stilvalt; er wordt achter de schermen gebrainstormd, maar een oplossing is niet iets wat even 1-2-3 gemaakt is als het eenmaal bedacht is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Misschien is in de tussentijd een hardnekkige productkoppelingen topic een idee?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus
  • Nu online

Floppus

Oh, maar dat topic is er al :)
In de crewfora :+

Maar als iemand een mooie algemene TS wil maken, zet ik er graag een sticky op :) Wachten tot ik (wij) het doen mag ook, maar als ik even naar m'n eigen agenda kijk, zou dat even kunnen duren.
Zoiets: "[PW] Terugkerende foutieve prijzen"

[Voor 8% gewijzigd door Floppus op 18-05-2009 17:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus
  • Nu online

Floppus

Done: [PW] Terugkerende foutieve prijzen :)

Je hebt overigens gewoon editrechten op het topic, mocht je er nog iets vreemds in vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• donnervogel
Om het topic niet te laten verzanden.!
De foutieve informatie van PIXmania staat er nog steeds in de [PW}. :?
De info/prijs is van de C5380 en niet van de C6380.
Ook al eens gemeld in [PW] Terugkerende foutieve prijzen. :'(
Er zijn een paar lieden eigenwijs/ontzettend hardleers. :(

[Voor 19% gewijzigd door donnervogel op 29-05-2009 11:55]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee