Toon posts:

VPN fout 721

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Uiteraard heb ik, voor ik dit topic opende, ook even gezocht wat er allemaal te vinden is over deze problemen, maar ik kom er toch niet uit... Misschien dat jullie het wel snel kunnen traceren.....

Vorige week kreeg ik wat probleempjes met mijn oude router (op de zaak, waar ik een klein netwerkje draaiende probeer te houden) en heb ik de router moeten vervangen. Voorheen werkte de VPN-verbinding (slechts 1 cliënt, ikzelf die van thuis uit kan werken dan) werkelijk super.
Nu heb ik de oude (sitecom)router vervangen door een Belkin N+router. Daarop zitten heel wat meer opties en functies, maar ook ondersteuning voor VPN-passthrough... heb dat in de instellingen nergens teruggevonden als in- of uischakelbaar, dus ik neem aan dat dat automatisch zou moeten werken.
In eerste instantie kreeg ik de foutmelding: 800. Nadat ik de poorten 1723, 47, 500 opengezet heb, is die foutmelding verdwenen. Dat is al positief... nu de volgende drempel.
Op de server en op de client is niks veranderd (tenminste niets bewust ;-)), maar toch krijg ik nu een 721 fout. externe computer reageert niet.

Als iemand weet hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

De client: Windows XP SP3
De server: Windows server 2003

Groetm
Tante_Linda

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Welk protocol probeer je in de stellen ?? Voor zover ik weet werkt alleen PPTP door NAT heen.
L2TP/IPsec niet dus ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik maak niet op of je Server of je router de VPN verbinding deed....
Als het de router is en je had een VPN server op je router en je hebt nu passtrough zou je met RRAS aan de gang moeten.

Verwijderd

Topicstarter
oh jee... eens even denken... het is allemaal gewoon standaard windows instelling.... mijn client vpn stond op automatisch.... en ik moet bekennen dat ik op de server niets kan vinden over vpn-verbindingen, maar ben dan ook geen echte kenner, meer een echte prutser hahaha.

Is er een makkelijke manier om te controleren wie (welk apparaat, router/server) voorheen de VPN-verbinding maakte, m.a.w. hoe zie ik op de server of die wel of niet VPN-verbindingen opzet?