Reciever zonder versterker

Pagina: 1
Acties:

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 12:02

DSK

boeiend...

Topicstarter
Medetweakers,

Ben al een tijdje op zoek naar een soort reciever (2.0) (tuner + diverse ingangen, volumeregeling,...) zonder een versterker.

Weet niet of dit bestaat of niet? En/of het dan nog betaalbaar is.

Achtergrond:
Momenteel heb ik 2x KRK RP8 (powered speakers) die aangesloten zijn om een mengpaneel. Voorlopig regel ik alles (CD-speler, TV, Xbox,...) via dit mengpaneel. Lui als ik ben zou het handig zijn om een afstand bediening te hebben. Bovendien zou een tuner ook welkom zijn.

Blog (Linux-related)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's eigenlijk heel simpel: zoek een receiver die ook pre-outs heeft (dus onversterkte uitgangen. Dan ben je d'r :)
Die zijn er genoeg volgens mij, alleen zit je dan mogelijk wel meteen in een wat hoger segment. Ik weet niet wat je budget is?

Een receiver zonder versterking whatsoever is eigenlijk gewoon een tuner namelijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

waarschijnlijk heb je meer keus als je gaat zoeken naar een losse tuner + losse preamp

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Vind het wat zonde om een reciever met ingebouwde versterker te kopen om het bewust dan niet te gebruiken. Budget ligt rond de €100-€200, afhankelijk van de mogelijkheden.

Heb zelf al liggen zoeken voor een pre-amp die geschikt zou zijn voor wat ik wil maar echt iets met die functionaliteit kan ik niet vinden.

Blog (Linux-related)

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Denk dan dat je naar het verkeerde zoekt:

Een receiver is een radio-ontvanger met ingebouwde versterker, maar zonder luidsprekers. De luidsprekers moeten dus apart worden aangesloten. (niet de meest betrouwbare bron: Wikipedia NL)

Dusss je moet denk ik een ander apparaat zoeken, of zoals The Eagle zegt, in het hogere segment zoeken.. of gewoon geen powerd speakers aansluiten ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Vesper64 op 15-05-2009 12:53 ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:47
In ieder geval niet zoeken naar receivers, want dat zijn per definitie apparaten die een tuner en een versterker combineren. Een betere zoekterm is denk ik 'preamp with remote' o.id. en daar dan een losse tuner bij aanschaffen.

Er bestaat volgens mij niet een gecombineerd apparaat zoals jij zoekt, een receiver zonder versterking ingebouwd.

edit: eigenlijk zeg ik dus precies hetzelfde als AtomicShockwave :P

[ Voor 9% gewijzigd door FreddyFish op 15-05-2009 13:02 ]

Verwijderd

FreddyFish schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:01:
In ieder geval niet zoeken naar receivers, want dat zijn per definitie apparaten die een tuner en een versterker combineren. Een betere zoekterm is denk ik 'preamp with remote' o.id. en daar dan een losse tuner bij aanschaffen.

Er bestaat volgens mij niet een gecombineerd apparaat zoals jij zoekt, een receiver zonder versterking ingebouwd.

edit: eigenlijk zeg ik dus precies hetzelfde als AtomicShockwave :P
Off topic: zo'n apparaat heeft ooit wel bestaan, een voorversterker met ingebouwde tuner (of omgekeerd als je wil). McIntosh heeft het ooit gebouwd, en als ik het goed voor heb heeft Philips ook zoiets gehad, in de periode van de befaamde MFB-speakers (met ingebouwde versterking).

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 08:49
Volgens mij zoek jij gewoon een preamp ofwel voorversterker met tuner. Bijvoorbeeld:

NAD T-175 (kost helaas wel 2000 euro, maar heeft HDMI aansluitingen)
of de Adcom GTP-502

[ Voor 22% gewijzigd door Sikkek op 15-05-2009 22:47 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

DSK schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:39:
Vind het wat zonde om een reciever met ingebouwde versterker te kopen om het bewust dan niet te gebruiken. Budget ligt rond de €100-€200, afhankelijk van de mogelijkheden.

Heb zelf al liggen zoeken voor een pre-amp die geschikt zou zijn voor wat ik wil maar echt iets met die functionaliteit kan ik niet vinden.
Tja, het is wel de goedkoopste oplossing. Wat jij wilt, komt niet zo vaak voor. Apparaten waarbij het niet 'zonde' is om de versterkers niet te gebruiken, zijn een veelvoud duurder.

je kunt dus die receiver met pre-outs nemen voor 200-500 euro (geen idee, maar voor dat geld moet het lukken) of een losse 5.1 voorversterker van minimaal 1000 euro en daar een losse tuner bij kopen.

Dan weet ik wel wat 'zonde' is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24
Ik heb een zelfde soort opstelling maar dan in 5.1, met een wat oudere sony receiver met 5.1 preout. Dat werkt perfect, dergelijke receivers zijn 2e hands voor weinig te krijgen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Heb hier wat op zitten zoeken maar is het niet zo dat een pre-out of vergelijkbaar een vast volume heeft? Zoals bijvoorbeeld een rec-out van een mengpaneel?

Hierdoor vervalt voor mij het nut van zo'n receiver (behalve dan dat ik ook radio kan luisteren).

Heb bijvoorbeeld een Marantz SR6200 op het oog. Deze lijkt me wil interessant en heeft een pre-out. Maar ik vraag me af of deze reageert op het veranderen van het volume.

Blog (Linux-related)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24
Nee, het is variabel, bedoeld om een eigen eindversterker eraan te hangen, of actieve speakers :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Beslist om een Marantz SR4001 aan te kopen (was te krijgen als demo voor een goeie prijs) en heeft pre-outs + onmiddelijk deftig als ik in de toekomst iets anders wil.

Het werkt voortreffelijk goed, met dank voor het goede advies.

zie hier voor het resultaat :):
DSK in "Post hier pics en specs van je home cine..."

Blog (Linux-related)

Pagina: 1