Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WinRAR shell extensies werken spontaan niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem als deze meneer in 2006 had:
Winrar rechtsklik doet niks?

Situatieschets:

Ik probeerde vandaag een WinRAR archief uit te pakken door met mijn rechtermuisknop op het bestand te klikken en op "Hier uitpakken" te klikken. Er gebeurde echter niets, ik heb toen andere opties geprobeerd(bijv. "Bestanden uitpakken" en alle anderen die er beschikbaar zijn), maar er gebeurde helemaal niet, geen error message, niks.
Ik heb geen virusscanner actief op dit systeem(er is ook geen virus gevonden bij de online scan die ik gedaan heb) er ook geen firewall.

Ik heb geprobeerd WinRAR opnieuw te installeren, maar dit heeft geen effect gehad op het probleem. Ook ben ik in de instellingen van WinRAR gedoken en heb ik de shell extensies uitgezet en vervolgens weer aangezet, maar ook dit lost mijn probleem niet op.
Ik heb extensief op google gezocht en een enkele gevallen gevonden van mensen het hetzelfde probleem, maar zonder oplossing(tenzij je "Try installing 7-Zip, it's much better." al oplossing beschouwt).

Het enige wat ik aan mijn computer veranderd heb ik de installatie van Autodesk 3DS Max 9, voorheen had ik een Trial versie van 3DS Max 2009 geïnstalleerd, deze heb ik verwijderd en vervolgens weer 3DS Max 9 erop gezet.

Ik betwijfel dat dat ook maar iets te maken heeft met mijn probleem, maar je weet maar nooit.

Heeft er iemand een idee waar ik de oplossing/oorzaak van het probleem moet zoeken?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je twee keer achter elkaar probeert te extracten doet winRar het dan wel? Wat voor OS draai je winRar op?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Sefyu
  • Niet online
Ik kan het duizend keer achter elkaar proberen, maar er gebeurt helemaal niks noppes nada...

Ik draai Windows XP SP2.

Het moet haast wel zijn dat de shell extensie niet goed het commando doorgeeft aan WinRAR, of helemaal niet, want WinRAR verschijnt niet eens in taakbeheer. Maar ik heb echt geen idee waar ik zou moeten zijn als dat het probleem is.

• Sefyu
  • Niet online
Ik heb nog een uurtje erbij gegoogled, maar ik kan niks vinden..

Iemand enig idee?

Verwijderd

In deze post had iemand last van een virus, misschien je computer even grondig scannen?

Zelf ben ik toevallig ook bezig geweest met het rightclickmenu en heb het zelf aangepast in folderoptions>filetypes>rar.
Ik werk met 7zip maar met winrar kan het ook.
Je kan daar nieuwe opties toevoegen en de standaard instellen.
Je kiest het programma waarmee de extensie geopend moet worden en dan kan je er ook commandline opties achter zetten.
Nu heb ik als standaard optie (dat is als je er op dubbelklikt) dat hij het uitpakt in de folder waar de rar staat, erg handig.
Maar ik heb ook een aantal favoriete mappen toegevoegd waar hij het dan in uitpakt.

Ik gebruik ook shelltools en dat is helemaal handig.
Als je de rar rechtsklikt en sleept naar een andere map krijg je de optie " extract here", scheelt weer een aantal muiskliks.

EDIT:
Ik gebruik geen shelltools maar Shelltoys. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2009 16:54 ]

• Sefyu
  • Niet online
Ik was net bezig met een online scan en dan crash firefox door xul.dll...
Straks weer even een volledige scan uitvoeren.

Ik kom net ook tot de ontdekking dat WinRAR niet het enige probleem is...
Windows Media Player doet ook helemaal niks met zijn contextmenus...

Het probleem ligt dus nog wat dieper...

Ik heb het gevoel dat een volledige reinstall er toch aan zit te komen, maar doen moet ik eerst een nieuw moederbord hebben, want de huidige heb ik 3 jaar terug voor 50 euro gekocht..

Bedankt voor je bijdrage in ieder geval, ik zal kijken of ik met Shelltools misschien nog een tijdelijke oplossing kan fixen.

EDIt:
Ik kon al zo weinig met die command line van Shelltools :P

[ Voor 5% gewijzigd door Sefyu op 16-05-2009 17:20 ]

Pagina: 1