Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Winrar rechtsklik doet niks?

Pagina: 1
Acties:

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
Ik heb gisteren de trial versie van winrar geinstalled op mijn pc en die werkte gisteren ook prima.

Alleen vandaag probeer een rar uit te pakken via Rechtsklik --> extract to [foldernaam], maar er gebeurt niks. (geen error melding oid... gewoon niks)
Ook gebeurt er niks als ik kies voor extract here... of extract files...

WEL opent winrar als ik dubbelklik op het bestand. (en kan dan ook het ingepakte bestand eruit slepen).

De FAQ van winrar levert niks op en hier op GoT heb ik het juiste antwoord ook niet gevonden.
Het aanmaken van een nieuwe user biedt ook geen oplossing, daar doet hetzelfde verhaal zich voor.

Iemand een idee?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou je een andere versie van Winrar kunnen uitproberen? Misschien dat dat wel werkt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
thnx, net geprobeert maar situatie blijft hetzelfde.

Het lijkt ergens een register instelling te zijn. Ik heb even op een andere pc winrar geinstalleerd en de 2 registers globaal tegen elkaar gehouden maar lijkt hetzelde te zijn. (echter, het register is zo groot... dus dikke kans dat ik iets gemist heb)

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 19:45
Heb je dit grapje alleen bij WinRAR bestanden. Ik heb wel eens gehad dat ik als ik op een willekeurige file rechts klikte dat er pas na 1 minuut het menu-tje kwam. Het bleek een corrupte virusscan install te zijn. Misschien heb je nog andere programma's die zich ook in je rechter muis klik menu bevinden zoals WinAMP, WinZip, CuteFTP.

probeer ook eens om WinRAR te uninstallen en kijken of je dan nog steeds dit probleem heb bij RAR-files zo ja kan je (als je de kennis er voor hebt) in het register even de niet verwijderde keys van WinRAR weg gooien, en vervolgens WinRAR er weer op zetten.

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
Giga_Bjorn schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:26:
Heb je dit grapje alleen bij WinRAR bestanden. Ik heb wel eens gehad dat ik als ik op een willekeurige file rechts klikte dat er pas na 1 minuut het menu-tje kwam. Het bleek een corrupte virusscan install te zijn. Misschien heb je nog andere programma's die zich ook in je rechter muis klik menu bevinden zoals WinAMP, WinZip, CuteFTP.

probeer ook eens om WinRAR te uninstallen en kijken of je dan nog steeds dit probleem heb bij RAR-files zo ja kan je (als je de kennis er voor hebt) in het register even de niet verwijderde keys van WinRAR weg gooien, en vervolgens WinRAR er weer op zetten.
Het gaat er niet om dat mijn context menu traag is... dat menu is er meteen.

Het gaat erom dat de optie Extract to.. niet werkt. (er gebeurt niks)

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:29

DizzyWeb

Ondertiteld

Als je in WinRAR naar Options > Settings gaat, tabblad Integration, staat "Integrate WinRAR into shell" aangevinkt?

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
ja staat aan, anders zou ik die optie uberhaupt niet zien, toch?

• Vaan Banaan
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Kan inderdaad zijn wat Giga_Bjorn zegt. De virusscanner die zichzelf opvreet bij het scannen van de .rar. Ik zit hier met McAfee en die bonkt ook regelmatig op tilt, bij het scannen van een .RAR met veel bestanden (Alle bestanden in de .RAR worden dus eerst gescand)
Is het bij elke .rar op .zip?

500 "The server made a boo boo"

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
ja elke rar of zip, maakt niet uit... Ook het disablen van de virusscanner helpt niet.

Verwijderd

Scan je pc online met een virusscanner en deinstalleer winrar en install deze opnieuw

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
nope... online scannen vond geen virus of verdacht iets.... (opnieuw installen had ik al gedaan)

• Vaan Banaan
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Lijkt toch iets niet goed te zijn in je registry.
[HKCR]\*\shellex\ContextMenuHandlers\WinRar
Daar staat een waarde van een GUID (in mijn geval {B41DB860-8EE4-11D2-9906-E49FADC173CA} )
Als je op dat ding zoekt, zou die in [HKCR]\CLSID\{GUID-waarde} moeten staan met een standaard waarde WinRAR
En verder een sleutel InProcServer32 met 2 waarden:
standaard (REG_SZ): C:\Program Files\WinRAR\rarext.dll
en bij mij ook nog iets van ThreadingModel (REG_SZ): Apartment

Die RarExt.dll staat in mijn geval ook inderdaad in map C:\Program Files\WinRAR\

Ik denk dus dat die RarExt.dll niet bestaat of de verwijzing in de registry niet klopt

500 "The server made a boo boo"

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
Vaan_Banaan schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:52:
Lijkt toch iets niet goed te zijn in je registry.
[HKCR]\*\shellex\ContextMenuHandlers\WinRar
Daar staat een waarde van een GUID (in mijn geval {B41DB860-8EE4-11D2-9906-E49FADC173CA} )
Als je op dat ding zoekt, zou die in [HKCR]\CLSID\{GUID-waarde} moeten staan met een standaard waarde WinRAR
En verder een sleutel InProcServer32 met 2 waarden:
standaard (REG_SZ): C:\Program Files\WinRAR\rarext.dll
en bij mij ook nog iets van ThreadingModel (REG_SZ): Apartment

Die RarExt.dll staat in mijn geval ook inderdaad in map C:\Program Files\WinRAR\

Ik denk dus dat die RarExt.dll niet bestaat of de verwijzing in de registry niet klopt
RarExt.dll bestaat en staat ook op de locatie die in het register gedefinieerd word.
Ook datgene wat je hierboven nog meer zegt staat allemaal in mijn register... Ik vrees dat het een speld in een hooiberg wordt.

Iemand alternatieven voor winrar (7-zip ben ik niet erg tevreden over)
Pagina: 1