Toon posts:

Tips aankopen eBay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik wil graag een servertje kopen op eBay. Kunnen jullie tips geven betreft waar ik als koper op moet letten als ik een artikel wil kopen bij een eBay shop.

En stel dat het misgaat: wat kan ik dan doen?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 23:53 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Wat voor tips doel je op?
Tips wat je moet kopen?
Tips bij wie je moet kopen?
Tips waar je op moet letten tijdens de koop?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
Kijk naar de hoeveelheid positieve reviews een gebruiker heeft gehad. Kijk ook of dit niet tekort op elkaar ligt (en dus waarschijnlijk fake is?). Verder voor koperbescherming kun je PayPal gebruiken en voor meer informatie moet je even in de eBay help kijken.

Verwijderd

Bedenk wat je ervoor wilt uitgeven en laat je niet opnaaien om hoger te gaan bieden!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:31:
Hallo mensen,

Ik wil graag een servertje kopen op eBay. Kunnen jullie tips geven betreft waar ik als koper op moet letten als ik een artikel wil kopen bij een eBay shop.

Ga vergelijken of je hem niet ergens anders goedkoper kan krijgen
Lees de positieve revieuws
Kijk wat de transport kosten zijn en of ze uberhaupt in NL leveren
Kijk of je op een veilige manier kan betalen (bijv paypal)
Ga pas bidden in de laatste minuut :)
Stel voor jezelf een max bedrag vast.
Er komt altijd wel weer een nieuwe aanbieding dus kijk je niet suf op al het moois :)
kijk of de aanbieding bij een website hoort en of die te vertrouwen is.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Verwijderd

Topicstarter
Maar bij elk percentage, goede reviews en slechte reviews kan ik een verkoper echt vertrouwen?

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Het klinkt misschien gek maar eBay heeft zelf een zeer uitgebreide Help afdeling:

klik

Dat zou je eerste stap moeten zijn.

Bijvoorbeeld:

Kopen op eBay (demonstratiefilmpje)
Leer waar u op moet letten wanneer u op eBay een object koopt. U leert in dit filmpje ook hoe u de feedbackscore van een verkoper moet interpreteren.

[ Voor 45% gewijzigd door Neobahamuth op 15-05-2009 10:30 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48

Robtimus

me Robtimus no like you

thewizard2006 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 07:43:
Ga pas bidden in de laatste minuut :)
Laatste 15-30 seconden is nog beter; als je verbinding en jijzelf (;)) snel genoeg zijn kun je het zelfs op 10 of misschien zelfs 5 seconden laten komen.

Voordeel: na jouw bod is er voor anderen te weinig tijd om alsnog hoger te gaan.
Nadeel: als jouw bod niet genoeg is kun je niet nog een keer hoger bieden. Bied dan dus meteen wat je echt maximaal kwijt wilt.

Verder wat al genoemd is. Kijk naar:
  • Feedback, als verkoper. Als iemand eerst 10 jaar lang een voorbeeldige koper is geweest en je biedt op zijn eerste verkoop, dan kan hij het alsnog verprutsen als verkoper.
  • Wordt er wel verstuurd naar Nederland?
  • Kun je wel betalen, bv met overschrijving of PayPal? Als de verkoper alleen Wester Union accepteert, laat de veiling meteen links liggen. Als er dan iets fout gaan kun je daar niks tegen doen.
Ga nergens vanuit; als jij straks biedt en de verkoper heeft aangegeven dat hij niet naar NL wil sturen, moet jij alsnog betalen. Hoe het dan bij jou komt mag je dan zelf oplossen. Onthoud: de verkoper bepaalt de regels (binnen de grenzen van eBay en de wetten van het land waar de veiling geplaatst is), niet de koper. Ben je het daar niet mee eens, bied dan niet. Bij twijfel, stel de koper een vraag.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
IceManX schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:40:
[...]

Laatste 15-30 seconden is nog beter; als je verbinding en jijzelf (;)) snel genoeg zijn kun je het zelfs op 10 of misschien zelfs 5 seconden laten komen.

[...]
Mee eens, ooit geboden en ingelogd in de laatste 13 seconden.. Nog gewonnen ook!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Daarvoor zijn zgn. snipers uitgevonden. zie oa. www.bidnip.com

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

j-a-s-p-e-r schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:25:
Snipers zijn voor watjes. Echte mannen snipen zelf ;)

More than meets the eye
system specs

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

IceManX schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:02:
[...]

Snipers zijn voor watjes. Echte mannen snipen zelf ;)
Hear hear!
Neobahamuth schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:45:
[...]

Snipers zijn voor mietjes! :+

Echte eBay-junkies blijven wakker tot 03u20 om dan in de laatste 4 seconden hun kill uit te voeren.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• j-a-s-p-e-r
Lol, en 1 seconde daarna biedt mijn sniper -,01 daar overheen :p

Maar ff wat anders; vooral voor TS. Laat je niet gek maken. Als jij een server ziet die je wilt hebben, bedenk dan eerste wat je er voor wilt geven. Het is zooo makkelijk om in de laatste 10 minuten overboden te worden door een of andere harrie, waarna je denkt.. acht een 10tje meer moet kunnen.. hoppa klik. En uiteindelijk ben je dan weer 40 euro verder. Dat zou je op bijv. marktplaats nooit doen.

Wat trouwens ook nog wel een tip is, maar in een wat ander segment; ebay winkels. Als je op zoek bent naar nieuwe dingen (daar zullen dit soort servers wel niet onder vallen) dan kan je daar ook een boel halen. Het voordeel is dat je direct duidelijkheid hebt over de prijs.

Ohja, en maak een paypal account aan, koppel die aan je creditcard of aan je bankrekening. Dat duurt beide wel een tijd voordat het klaar is dus wacht daar niet mee tot na je aankoop.

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

j-a-s-p-e-r schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:28:
Lol, en 1 seconde daarna biedt mijn sniper -,01 daar overheen :p
Zelfs snipers houden zich aan een maximum bod (mag ik iig hopen), en dan heb jij daar meer voor over dan ik. Zodra je gaat snipen moet je meteen echt het maximale opgeven wat je ervoor wilt betalen, want je weet dat je geen tweede kans hebt.

More than meets the eye
system specs

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:59
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:31:
Hallo mensen,

Je hebt mazzel dat een aantal mensen behoorlijk wat moeite hebben gedaan om te antwoorden.

Een volgende keer zouden we graag zien dat er wat meer moeite in de startpost gestoken wordt en aangegeven wordt wat er zelf al is gevonden en wat specifiekere vragen gesteld worden :)

Op zich sympatiseer ik wel met de vragen want na paypal vind ik ebay de meest verschrikkelijke dienst ter wereld om (voor de eerste keer) te gebruiken.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:21

MsG

Forumzwerver

j-a-s-p-e-r schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:25:
Ik gebruik altijd jBidwatcher. Wel java :r, maar iig gratiesj :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• j-a-s-p-e-r
MsG schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 23:01:
[...]

Ik gebruik altijd jBidwatcher. Wel java :r, maar iig gratiesj :).
oh dat ga ik eens checken. Dank voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies tot nu toe. Ik heb er veel aan gehad. Nogmaals bedankt!

• captnemo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:14
N.a.v. mijn eigen -minder prositieve- ervaring het volgende:
- betaal via Paypal, en betaal Paypal met je creditcard. CC maatschappijen geven meer bescherming dan Paypal zelf, en via afschrijving (machtiging) heb je niets.
- Let op de claim termijn van Paypal (45dagen?), zorg dat je binnen die termijn tevreden bent óf een claim indient, ook als je nog in onderhandeling bent over afwikkeling. Daarna sta je op jezelf.
- Kopieer altijd alle communicatie naar jezelf via e-mail en bewaar dit. E-bay heeft een beperkte bewaartermijn voor communicatie via hun systeem.
- 96% klant-tevredenheid kan schijn zijn, ik kon na 30 dagen geen feedback meer geven voor een dispuut wat daarna pas uitonderhandeld bleek.

Voldoet een product, geen probleem. Bij mij begonnen de problemen met DOA en een winkel in Hongkong.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Rukapul schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:24:
[...]

Je hebt mazzel dat een aantal mensen behoorlijk wat moeite hebben gedaan om te antwoorden.

Een volgende keer zouden we graag zien dat er wat meer moeite in de startpost gestoken wordt en aangegeven wordt wat er zelf al is gevonden en wat specifiekere vragen gesteld worden :)
[...]
* Orion84 sluit zich daar bij aan. Dankzij de nuttige antwoorden zie ook ik het nut er wel van in om dit topic open te laten, maar dan sloop ik nog wel even die lelijke [] onzin uit de titel, want dat is nergens voor nodig.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• j-a-s-p-e-r
Is het misschien een idee om van dit topic, of eventueel een opgeschoonde variant, een soort sticky te maken? Ik heb een aardig aantal tips voorbij zien komen waarvan ik weet dat ik ze graag wilde weten toen ik beginnend ebayer was. Misschien is het ook uit te breiden naar verkopen via ebay, als dat aansluit op het forum, zowaar dit nog _vele_ malen ondoorzichtiger is dan kopen via ebay.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een beetje in lijn met \[V&A] Wat algemene tips dus? Daar is opzich wel wat voor te zeggen :)

Het lijkt me niet echt handig om daar een al dan niet opgeschoonde variant van dit topic voor te gebruiken, maar als iemand met gedegen eBay ervaring zich geroepen voelt om hier een goede tekst over op te stellen dan is dat zeer zeker welkom.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1