Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Image van HD

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views

• distructor
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Beste mede tweakers,

Ik ben opzoek naar een programma waarbij ik een image kan maken van mij C: partitie zodat als mijn hd crasht ik die zo met gemak en zonder enige problemen terug kan zitten.
Deze image wil ik op een dvd bewaren.

Groetjes Distructor

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat heb je gevonden? Hier zijn op Got alleen al tig topics over te vinden...

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11 07:38
http://www.lmgtfy.com/?q=HD+image+back+up

moeilijk he

Modbreak:Normaal reageren zonder UTFS linkjes blijkbaar ook?

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 14-05-2009 13:08 ]

• distructor
Ik heb al genoeg gezocht op google maar vind zelf niet iets wat ik bedoel of begrijp.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

distructor schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:17:
Ik heb al genoeg gezocht op google maar vind zelf niet iets wat ik bedoel of begrijp.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet erg geloofwaardig kan vinden, zelfs een zoektocht op het forum had je genoeg informatie opgeleverd. Maar goed, zoek maar eens op Norton Ghost of Acronis TrueImage :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-11 16:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

norton ghost bijvoorbeeld. bewaren op dvd is afhankelijk van de grootte van je c schijf

• distructor
Norton ghost is geen gratis programma

En acronis trueimage gratis versie heb ik al en daar heb ik al bij gekeken maar weet niet hoe het daarbij werkt. ik weet wel hoe je er een clone van je hd van kan maken maar dat is noujuist het geen wat ik niet nodig heb.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:41

Matis

Rubber Rocket

distructor schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:17:
Welkom op GoT, zoals hierboven staat is Ghost wel handig, echter zijn er genoeg topics te vinden die je vraag/probleem beantwoorden/oplossen.

Ik zal zeggen gooi je vraag eens hierin: http://gathering.tweakers.net/forum/find

Edit: Je wilt je C schijf op een DVD van 4 of 9 GB 8)7

/me denkt aan RAID

[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 14-05-2009 12:24 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

distructor schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:21:
Daar werd niet naar gevraagd.

Maar als je zelf geen kennis van zaken hebt. En geen inzet wilt tonen (aan je TS te zien) dan kan je toch beter gewoon iemand zoeken die het wel weet. Die kan je veel gemakkelijker helpen dan zomaar een willekeurige vraag hier dumpen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 08:50
Dat het gratis moest zijn stond er niet bij hè. Dan nóg is met echt zeer weinig zoekwerk alle nodige informatie makkelijk te vinden.
Hmmm, sneller leren tikken dus ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 14-05-2009 12:25 ]

Nickname does not reflect reality

• distructor
wat worden mensen tegenwoordig steeds arroganter zeg niet eens respect dat er een leek iets komt vragen of hij word al achterlijk behandeld :S
En de hulp die je krijgt is ook maar van jan lik me vestje. Zouden ze eens in een computer bedrijf moeten zeggen tegen een klant als die wat vraagt. kijk maar op google.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

distructor schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:26:
wat worden mensen tegenwoordig steeds arroganter zeg niet eens respect dat er een leek iets komt vragen of hij word al achterlijk behandeld :S
En de hulp die je krijgt is ook maar van jan lik me vestje. Zouden ze eens in een computer bedrijf moeten zeggen tegen een klant als die wat vraagt. kijk maar op google.
*wordt (of je bedoelt dat programma van MS ;) ).

Je dumpt hier een vraag, dat is niet gewenst (zie de gewenste topicstarts e.d. in de FAQ). We willen graag zien wat je al onderzocht hebt, wat je budget is (gratis dus) en hoeveel keer per week/maand/jaar je wilt backuppen.

Zoals je misschien ook wel leest is het gewenst om te vermelden wel OS je gebruikt en je topictitel kon ook wel wat duidelijker, maar enfin. Niemand is te oud om te leren!

Ook wil ik graag weten hoe je je C schijf op een DVD denkt te krijgen....

Het is hier geen afhaalbalie voor antwoorden.

[ Voor 15% gewijzigd door Matis op 14-05-2009 12:31 ]

• distructor
zeg dat dan eerst voordat je begint van ja kijk op google en dit en dat. vraag dan eerst wat de bedoelingen er verder van zijn. En ik neem aan dat een forum toch is voor vragen te stellen als je er niet uit komt?

De backup word gewoon 1 keer gemaakt zodat ik mijn complete installatie met alle nodige standaard programma's terug kan zetten als mijn schijf crasht. En zoals ik al zeg ik ben leek weet ik het dat dat niet lukt :S voortaan denken ze veel te vlug dat je egt veel van de computer af weet.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09
Zouden ze eens in een computer bedrijf moeten zeggen tegen een klant als die wat vraagt. kijk maar op google.
Ja die worden er dan ook voor betaald.

Er zijn best wel wat programma's te vinden. Het lijkt me ook dat Acronis een backup kan maken van je HDD. Het lijkt me dan dat je het beste eens op hun site kunt kijken wat ze daar zelf over hun programma uitleggen.

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-11 21:15
Ga je de mensen die hierboven gereageerd hebben dan ook betalen voor de dienst die zij jou leveren?
Je moet blij zijn dat ze de moeite nemen om te reageren, maar goed...
Lees anders dit artikel eens: http://www.computeridee.n...ubriek=1620361&id=2314794

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
En acronis trueimage gratis versie heb ik al en daar heb ik al bij gekeken maar weet niet hoe het daarbij werkt. ik weet wel hoe je er een clone van je hd van kan maken maar dat is noujuist het geen wat ik niet nodig heb.
Acronis is een uitermate simpel te begrijpen / bedienen programma en kan simpeltjes wat jij wilt. En die kloon van je hd is nu net wat je wel nodig hebt voor het geval die hd crashed.

Ik heb de schurft aan de hier wel erg gangbare reacties in de trant van "doe eens wat beter je best enz." maar in dit geval zijn ze nog terecht ook :) en heb je alle benodigde info al gehad.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:48

ResuCigam

BOFH

Om te beginnen is het hier geen helpdesk en je bent dus ook geen klant van ons. Dat men hier van je verlangt dat je enige eigen inzet toont heeft niks met arrogantie te maken danwel met de forum regels.

En als je niet tevreden bent met de vrijwillige/gratis hulp die je hier krijgt moet je misschien ergens anders gaan kijken.

We do what we must because we can.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Dames dames toch, kom op nou niet gaan vechten :D

@T distructor: Je bent gewoon te lui om te zoeken, als je dat nou gewoon eerlijk zegt ;)

@T alle anderen: Als je je hieraan stoort geef dan gewoon geen antwoord.
Net zo'n kansloze reactie als de TS start, reageer dan gewoon niet :)

[ Voor 31% gewijzigd door crack_en_hack op 14-05-2009 12:39 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

distructor schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:32:
zeg dat dan eerst voordat je begint van ja kijk op google en dit en dat. vraag dan eerst wat de bedoelingen er verder van zijn. En ik neem aan dat een forum toch is voor vragen te stellen als je er niet uit komt?
Ik heb toch geen glazen bol :P Het is dus de bedoeling dat je eerst de FAQ leest over hoe je een topic kunt/moet starten. Dit heb je kennelijk niet gedaan en de TS is er voor dat je erin vertelt wat je al gedaan hebt, waar je gezocht hebt en als je iets vind wat je wel wat lijkt, maar niet begrijpt DAN kun je die vraag natuurlijk hier stellen.

Natuurlijk mag je vragen stellen of je problemen voorleggen, daar is dit forum immers voor, maar zoals hierboven al gezegd wordt verwachten wel wat inzet/voortgang in je *leerproces*.
crack_en_hack schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:38:
@T distructor: Je bent gewoon te lui om te zoeken, als je dat nou gewoon eerlijk zegt ;)
Volgens mij heeft hij daar gelijk in, je verwacht toch niet dat we het voor komen doen op je PC. We (ik althans) probeer je opweg te helpen, maar het zou zonde zijn voor mij om iets te beschrijven wat je al gedaan hebt.

Je had bijvoorbeeld ook al kunnen zeggen dat het een gratis oplossing had moeten zijn. Dat had al een hele hoop onnodige reacties gescheeld. Het is niet de bedoeling dat we de vragen uit je moeten trekken. Een beetje positieve bijdragen aan deze draad kan geen kwaad O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 14-05-2009 13:01 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eigenlijk heb ik aan het laatste niks meer toe te voegen :)

GoT is niet echt de plek waar je moet zijn als je 'effe snel' een antwoord wil zonder dat je ook zelf enige moeite neemt om een oplossing te vinden.
Natuurlijk is zoeken een kunst op zich, maar zelfs een eenvoudige zoekopdracht als [search=backup image van harddisk maken] levert al meer dan voldoende aanknopingspunten op om zonder nieuw topic alvast je research te doen.

Aangezien dat toch wel één van de belangrijkste zaken is waar we hier prijs op stellen, en dat nergens in terugkomt in dit topic gaat er dan ook een slotje op.
Je mag het altijd opnieuw proberen, met een topicstart die wél aan Het algemeen beleid conformeert - daar ben je ook mee akkoord gegaan toen je je aanmeldde overigens.

[ Voor 86% gewijzigd door alt-92 op 14-05-2009 13:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.