Toon posts:

Low Profile Geluidskaart PCI-e x1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt het al, ik ben op zoek naar een LP geluidkaart PCI-e x1. Ik heb al wel wat gegoogled maar veel is er niet te vinden... :'(

Ik vond alleen deze: http://www.azerty.nl/8-12...skaar.html?tab=tech_specs

Dit leek me de enige die in mijn PC (ACER ASPIRE X3200) zou passen, totdat ik zag dat die een externe Floppy power connectot nodig heeft. :( Nou weet ik niet of ik iets met de bekabeling kan doen waardoor ik 'm wel kan aansluiten, maar heeft iemand anders misschien andere suggesties?

Groetjes!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 06:52

Younes

Wie, Wat, Waar?

Omdat nog niemand heeft gereageerd:

Low profile geluidskaart

Graag gedaan... :)

...en waarom?

• SuperPietje
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-01 21:55
laat maar :P

[ Voor 93% gewijzigd door SuperPietje op 14-05-2009 13:33 ]

Kerst is near! https://www.bijnakerst.nl

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Asus Xonar DX
http://techreport.com/articles.x/14500/2

edit: Woops die noemde je al, maar via molex kan je gewoon een adapter kabeltje voor floppy drive aansluiting kopen.

Heb deze kaart zelf ook, best grappig, zit ook gewoon een front panel header op wat wel handig is.

[ Voor 74% gewijzigd door Vandread op 14-05-2009 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Younes, dit topic idd gezien maar het gaat er ECHT om dat het voor mij een PCI-e x1 kaartje is... Verder is mijn case een beetje moeilijk aangezien het lijkt dat ik geen lege power adapter dinges op mn mobo heb... ik heb namelijk ook GEEn floppy drive ;)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dus? adapterkabeltje is er wel voor te krijgen hoor, gewoon van normale molex naar floppydrive plugje.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
dat is het probleem niet ;) ik heb volgens mij geen vrije aansluitingen op mijn mobo OF voeding... betekent dat ik de case weer eens ga openmaken om te kijken of ik iets kan vinden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:17:
dat is het probleem niet ;) ik heb volgens mij geen vrije aansluitingen op mijn mobo OF voeding... betekent dat ik de case weer eens ga openmaken om te kijken of ik iets kan vinden...
Je kan altijd een splitter kopen voor een euro.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar op welke aansluiting moet ik deze zetten? Ik neem aan NIET op de cpu fan, lijkt me niet zo practisch werken... verder heb ik dus geen aansluitingen lijkt het... anders zou ik graaaaaaag een suggestie horen ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:35:
Ja, maar op welke aansluiting moet ik deze zetten? Ik neem aan NIET op de cpu fan, lijkt me niet zo practisch werken... verder heb ik dus geen aansluitingen lijkt het... anders zou ik graaaaaaag een suggestie horen ;)
Ben je echt zo blond? :+

Een molex splitter... je weet wel, met stekkers zoals aan een hardeschijf... en dan een verloopstekker naar floppy...

Afbeeldingslocatie: https://www.linuxappliance.net/catalog/media/catalog/product/cache/5/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/m/o/molex_splitter.jpg
Zo een dus.

Afbeeldingslocatie: https://secure.cdlmicro.co.uk/images/user/fullsize/RB-512.jpg
Of zo een, das nog handiger...

Verwijderd

Topicstarter
Ja die snapte ik en nee ik was alleen vroeger blond :P

Maar kijk in mijn case zitten andere soort kabels, niet degene die jij hier aangeeft. Als dat wel zo was, had ik deze vraag niet eens hoeven stellen :)

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Je hebt alleen sata voedings kabels, als je zoekt naar sata to molex vind je die wel:
http://www.cooldrives.com/sapoto4pinmo.html
en die dan weer terug converten naar sata....
Maar ik heb even niet zo'n zin die in Nederland voor je te zoeken ;)
Succes!

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 09:47
Als je die omzetter niet vindt in Nederland kan je hem altijd bij DX bestellen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24504 :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:22:
Ja die snapte ik en nee ik was alleen vroeger blond :P

Maar kijk in mijn case zitten andere soort kabels, niet degene die jij hier aangeeft. Als dat wel zo was, had ik deze vraag niet eens hoeven stellen :)
Ah ok, my bad ;) dat dat al bestaat, computers zonder normale molex pluggen...

anyway, dan heb je wel iets aan een kabeltje wat Evinyatar al aangeeft. Daar nog ff een adaptertje op naar floppy en je bent klaar.

DX is trouwens een super tent. Lekker goedkoop en ze hebben de meest obscure spulletjes.
Enige is dat de levertijd 2 weken is... Maja, dat voor die prijs, die al incl transport is... beter vind je het niet.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 15-05-2009 09:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik maar wat gaan rondsnuffelen in die winkel :) bedankt he! ;)

En dan maar even puzzelen hoe ik dat ga doen in mijn case ;)

Groeten

Verwijderd

Topicstarter
@McKaamos,

Wat betreft die plaatjes... Als jij mij kan vertellen van welke site die kabels komen ben ik al heel blij en dan denk ik dat het verder wel gaat lukken... beetje puzzelen met de kabels maar dat komt goed... ;) :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 09:46:
@McKaamos,

Wat betreft die plaatjes... Als jij mij kan vertellen van welke site die kabels komen ben ik al heel blij en dan denk ik dat het verder wel gaat lukken... beetje puzzelen met de kabels maar dat komt goed... ;) :)
Zoals ik al zei, DealExtreme ;) Veel obscure spulletjes tegen dumpprijzen. Transportkosten zitten al bij de prijs in, dus daar hoef je ook al geen rekening mee te houden.
Enige is dat DX in HonKong, China zit. Levertijd opzich is kort, maar transport vergt nogal wat tijd. Reken totaal twee weken voordat je pakje in huis is.
Maja, voor die prijzen hoef je het niet te laten.

In het specifiek heb je nodig:
SATA Passthrough naar 2x 4pin Molex
Adapters naar floppyplug lijken ze op het moment niet te hebben, maar die kan je in NL ook wel krijgen. Gewoon even vragen bij de lokale computerboer. Vaak krijg je ze voor niks mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens even gaan kijken bij de XS4U in de buurt, klein winkeltje maar ze zouden het toevallig kunnen hebben...

Alvast bedankt he! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het anders ga doen, maar dan wil ik wel even zeker weten dat het zal gaan werken:

De SATA power cable splitten en een andere kabel eraan verbinden, een floppy power cable... zoals ik al gevonden heb. Het enige wat ik me nog afvraag:

De SATA kabel zit ingedeeld als: Zwart - Rood - Zwart - Geel, dus met 2 ground cables. Ditzelfde geltd ook voor de floppy kabel, alleen dan andere volgorde: Rood - Zwart - Zwart - Geel... Nou zit ik dus met die ground cables... Denk dat de combo's van Rood + Zwart EN Geel + Zwart bij mekaar moeten blijven... iemand hier nog een idee over?

PS: admin, ik weet het... beetje offtopic maar dat maakt niet uit ;)

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 01:07

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ground is ground, maakt niet uit hoe je die aansluit

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:00

M2M

medicijnman

en google anders even (of scroll naar boven voor een voorbeeldje) over hoe de eigenlijke kleurcodering er uit moet zien. Rood is trouwens +5V, geel is +12V

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke super dan weet ik dat gewoon zeker he ;) geen zin om door zoiets stoms mijn pc te ver***** bedankt he! Dan lijkt het erop dat ik eraan kan gaan werken :D
Pagina: 1