Low profile geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01 08:04

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb een media-center met een onboard geluidschip die gecastreerd is naar 2 speakers (wel hd audio) waarom die fabrikant dat heeft gedaan mag joost weten. Fujitsu-siemens.

Omdat het een media-center is geworden ben ik gedwongen om een geluidskaart erbij te kopen ,maar...

Waar kan ik low-profile geluidskaarten vinden met een coaxiale en een optische uitgang?

Ik heb ergens op dit forum gevonden dat de sweex sc003 een optie is maar dat is een full length kaart waarvan ik de gamepoort af moet zagen wil ik zorgen dat hij past.

Is er een aparte benaming voor want ze zijn bijna niet te vinden.

Damn it's good 2b a Tweaker!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

EMP

Krulloos!

Best lastig met coax EN optisch..

Je hebt de AudioTrak Prodigy HD2, maar die zal niet goedkoop zijn:
http://www.audiotrak.net/products/prodigyhd2/

De AudioTrak Prodigy 7.1 lt zal beter betaalbaar zijn, maar wordt niet meer nieuw gemaakt (dus mss via ebay/marktplaats etc.):
http://www.audiotrak.net/products/prodigy71lt/

Anders, als je met minder genoegen neemt heb je bijvoorbeeld deze:
http://global.aopen.com/products_detail.aspx?Auno=1277

en deze
http://www.siig.com/ViewProduct.aspx?pn=LP-000022-S1

Alternatieve oplossing is natuurlijk een usb-geluidskaart, heb je ook kwalitatief goede oplossingen voor.

Suc6 in ieder geval! Laat even weten welke voor wat voor oplossing je uiteindelijk kiest :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 16:49
Heb je perse een optical aansluiting nodig? Zo niet kan je ook een Creative Audigy of een Xfi kopen. Daar zijn ook low-profile versie van, maar Creative heeft daar nooit optical aansluitingen op.

De andere manier is een Creative Audigy 2 NX op te duiken. Dat is een usb geluidskaart met zowel coax als optical aansluitingen.

Ik heb hier hetzelfde probleem met een Dell SFF kastje dat ik als mediacenter in gebruik heb. Daar zit wel een hd-audio chip op die ook wel digi-uit heeft, maar ook geen connectoren waar je dat mee kan gebruiken. Zit nu te bedenken of ik er een draadje aan ga solderen. Dat is wel de meest elegante oplossing eigenlijk, maar wel een gefreubel.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
eigenlijk is de optische het belangrijkst ivm mijn toekomstige reciever die optisch zal hebben.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:14

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Externe geluidskaart is geen optie? Zou ook minder storingen moeten geven...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, waar denk je dat Audio & Hifi voor is :?

Move OH -> AUD

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Misschien een USB dac :)

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:49
Vorlon schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:10:
Heb je perse een optical aansluiting nodig? Zo niet kan je ook een Creative Audigy of een Xfi kopen. Daar zijn ook low-profile versie van, maar Creative heeft daar nooit optical aansluitingen op.

De andere manier is een Creative Audigy 2 NX op te duiken. Dat is een usb geluidskaart met zowel coax als optical aansluitingen.

Ik heb hier hetzelfde probleem met een Dell SFF kastje dat ik als mediacenter in gebruik heb. Daar zit wel een hd-audio chip op die ook wel digi-uit heeft, maar ook geen connectoren waar je dat mee kan gebruiken. Zit nu te bedenken of ik er een draadje aan ga solderen. Dat is wel de meest elegante oplossing eigenlijk, maar wel een gefreubel.
kun je voor zo'n audigy niet een optical out bracket kopen? dat is vaak ook niet veel elektronica wat erop zit.

overigens, als je coax uit hebt kun je heel makkelijk een coax/optical convertor kopen. En het is mijn gok dat je toekomstige receiver ook wel coax zal ondersteunen (als het een beetje een knap ding is)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Ik denk dat ik dan maar voor de sweex sc003 ga ik hoop alleen dat er nog goede vista drivers voor uitkomen.

Pagina: 1