Toon posts:

ultimate overclocking systeem voor +/- € 2000 of niet voor ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste overclockers,

Ik heb de kans om een systeem samen te stellen voor ongeveer € 2000,- excl. BTW en ik wil me graag in overclocken gaan verdiepen. Om deze reden heb ik uitvoerig onderzoek gedaan om een zeer goed systeem samen te stellen binnen een grens van +/- € 1750,- en € 2250,-. Hier uit is het volgende systeem gekomen volgens de pricewatch van Tweakers.net (Let op: hierbij zijn de laagste prijzen gebruikt en de verzend kosten niet meegerekend) :

Processor: Intel® Core™ i7-920 Processor (8M Cache, 2.66 GHz, 4.80 GT/s Intel® QPI) € 245,00
Moederbord: EVGA X58 SLI Classified (141-BL-E759-A1) € 411,00
GPU: EVGA GeForce GTX 295 € 488,00
PSU: Corsair HX1000 Power Supply ATX12V 2.2, 2.01 & EPS12V 2.91 € 196,75
RAM: OCZ Gold Low-Voltage 3x2GB Kit PC3-12800 CL8-8-8-24 (OCZ3G1600LV6GK) € 84,90
Monitor: Samsung Syncmaster 2443BW € 253,00
Behuizing: Cooler Master Cosmos Type S (RC-1100-KKN1-GP) € 187,46
Harde schijf: Samsung Spinpoint F1 1TB € 78,90
CPU koeling: Asus Triton 88 € 55,00
Dvd-brander: Lite-On LH-20A1S (20x) € 30,00
Toetsenbord: OCZ Alchemy Elixir € 24,00
Muis: Logitech MX518 € 29,00
Luidsprekers: Logitech G51 € 99,00
Headset: Creative Fatal1ty Gaming Headset € 25,00 +

Totaal: Incl. BTW € 2.207,-
=/119*100 Excl. BTW € 1.854,63

Op een later moment wil ik graag nog betere harware toevoegen zoals een tweede EVGA GTX 295 (Quad) en een solid state harde schijf. Ook waterkoeling wil ik open houden. Ik zou daarom graag willen weten of dit een goed systeem is en er geen compatibiliteitsproblemen optreden met een van de huidige onderdelen.
Bijvoorbeeld met de Asus Triton 88 cpu koeling en de ruimte van de RAM's op de EVGA classified. Ook het overclocken van de "toekomstige" quad GTX 295 formatie met de 1000 Watt Corsair PSU baart mij zorgen. Liever een TT Armor+, Ikonik ar 10x sim, Cosmos S of Cosmos 1010. En als laatst hoe presteert de Samsung Syncmaster 2443BW onder zo'n systeem?

Alvast bedankt voor de reactie.

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:14
als je zoveel geld uit geeft neem dan ook een speakerset die er op aansluit zoals de pricewatch: Logitech Z-5500 Digital

En ik geloof dat je dit systeem beter kan plaatsen onder dit draadje: [BBG Aanschaf] Mainstream en high-end gamesysteem mei 2009

Alle vragen hebben een antwoord

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
Dit is een gamesysteem, geen overclocksysteem.

CPU koeling => TRUE

EVGA SLI Classified is een overclockbord ja, maar voor de echte die-hards, volgens mij zit je veel eerder aan de limit van je CPU dan aan die van het bord, neem een ander leuk bordje als de DFI UT Lanparty X58-T3eH8. Die schijnt ook heel goed te clocken en is wat vriendelijker voor het budget. (en ja de EVGA heeft een nForce chip, dat maakt geen moer uit als je gewoon SLi draait, alleen bij triple SLi is het eventueel nuttig)

Verder vermoed ik dat je ongeveer evenveel plezier van een GTX 285 hebt als van een GTX 295, maar das weer mijn mening. Ik zou meer in de speakerset steken persoonlijk. Oh en die voeding gaat het echt wel trekken, maar ik denk dat je zelf toch iets meer onderzoek moet verrichten voordat de andere GoT'ers je verder gaan helpen, willekeurige lijst met onderdelen posten is geen kunst, of het met elkaar werkt kun je gewoon googlen en de prestaties vind je ook via google, gewoon naar reviews zoeken ;)

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bij een ultiem overklok systeem had ik toch wat anders in gedachten.
Een AMD Phenom II 955BE inplaats van de Intel Core i7 omdat de AMD CPU een unlock multiplier heeft.
De Intel zal tegengehouden worden, omdat je de blk niet eeuwig kan verhogen.
Als CPU koeling zou ik vloeibare helium gebruiken, dat vindt de AMD CPU heel fijn.

Als videokaart zou ik twee cherrypicked HD 4890's gebruiken. Die overklokken zo goed. :Y

Dit dus als basis en geen Intel nVidia systeem als ultieme overklok systeem. :)

Iets in de richting van dit hieronder, zit nog geen toetsenbord, muis en geluidset bij. Kast mist trouwens ook maar dat lijkt me vrij nutteloos. Een ultiem overklok systeem zit namelijk niet in een kast. Daar is het veel te mooi voor. :D

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 221,06€ 221,06
1Corsair Dominator TW3X4G1800C8DF€ 242,46€ 242,46
1Enermax Revolution85+ 1050W€ 274,-€ 274,-
1Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P€ 149,50€ 149,50
2HIS HD 4890 Turbo€ 239,-€ 478,-
1LG GGC-H20L€ 85,-€ 85,-
1Samsung SH-S223F€ 17,68€ 17,68
2Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 70,90€ 141,80
1Samsung Syncmaster T240HD€ 299,-€ 299,-
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,24€ 32,24
ImporterenTotaal€ 1.940,74

De luchtkoeler zit erbij omdat je moeilijk 24/7 met vloeibaar helium kunt draaien. ;)

[ Voor 78% gewijzigd door -The_Mask- op 14-05-2009 10:43 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11-2025
Hierboven is al genoeg gezegd, en 2000,- vind ik een aardig bedrag om een systeem samen te stellen. De eerste vraag is natuurlijk: wat wil je, AMD of Intel, en dat is altijd persoonlijk, die beslissing kunnen wij niet voor je nemen...
Je zegt te willen gaan verdiepen in overclocken, dan zou ik als ik jou was toch echt gaan denken aan waterkoeling. En net wat DJDuivert zegt, kan je geld besparen om een GTX285 nemen en kan je dat geld stoppen in een goed waterkoelingsysteem. Die heb je voor +/- 250.- (midrange)

[ Voor 3% gewijzigd door XenoMorpH op 14-05-2009 22:54 . Reden: typo ]

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 14:23
Als je amd kiest dan zou ik de MSI 790fx mobo nemen waar 4ATI kaarten in kunne en ook gemaakt is om te OC. En dan de phenomIIx4 955BE. En crosair 4G plaatjes.

• -The_Mask-
  • Niet online
MSI moederborden zijn niet altijd de beste OC moederborden en 4 PCIe sloten lijkt me echt nutteloos, want quad crossfire schaalt maar in een enkele game. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Beste overclockers
Bij overclocken gaat het er in principe niet om, om met geld te smijten, maar om met zo weinig mogelijk geld het maximale uit je hardware te halen. Wat je hier neerzet is gewoon een high-end game systeem.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:39

Audione0

Strijdt der titanen

warp schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:16:
[...]

Bij overclocken gaat het er in principe niet om, om met geld te smijten, maar om met zo weinig mogelijk geld het maximale uit je hardware te halen. Wat je hier neerzet is gewoon een high-end game systeem.
Maar wel weer luek om hier het beste uit te halen.. _/-\o_ :9~ Wat aan de andere kant ook wel weer risico's met zich mee brengt als het kapot geclockt wordt. Kost je een hoop geld.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:57

the mod man

iets van beeldmaker

Voor overklokken zou ik ook voor meer koeling zorgen. sowiesow een aantal fan er bij en een niet stock koeler voor je videokaart. De scythe mugen is een erg goede koeler, dat zal de overklok prestaties ten goede komen. (is tevens goedkoper)

Verder lijkt het me een beetje duur 488 euro voor een videokaart die maar een klein beetje beter presteerd dan andere veel goedkopere kaarten.

Voor het oveerklokken is goed geheugen ook raadzaam zoals het dominator geheugen dat the mask hier neerzet.

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Die EVGA classified heb je alleen maar 'nodig' als je een wereldrecord base clock wilt halen. Of 2 i7's tegelijk op de stroomvoorziening van die Classiefied wilt draaien, om te laten zien dat het kan. Neem een goedkoper moederbord. Tenzij je DICE of LN2 hebt en wilt spelen.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Het ultieme OC systeem zit niet in een kast.

Je moet voor jezelf bepalen of je een snel systeem nog sneller wilt laten draaien. En dus een stabiele OC gaat zoeken. Of dat je gaat overklokken als hobby, met droogijs, LN2 enz.

Kies je voor de eerste dan is je systeem prima.

Kies je voor de 2e, koop dat een los OC systeem, die je jkapot mag clocken, en begin met goede onderdelen om het te leren. Een E8400 op een P45 bord iod.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

Eguna

AMD is liev

Ook ga je niet blij worden van je spinpoint, dat is leuk als extra schijf voor opslag maar als je zo veel geld uitgeeft, of wil uitgeven aan hardware dan moet je toch gaan kijken naar een paar high end solid state drives, zoals twee vertexen in raid 0, of twee velociraptors in raid 0 als je SSD's nog niet aandurft :)

My life for hire!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
-The_Mask- schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:52:
Een AMD Phenom II 955BE inplaats van de Intel Core i7 omdat de AMD CPU een unlock multiplier heeft.
Als CPU koeling zou ik vloeibare helium gebruiken, dat vindt de AMD CPU heel fijn.

Als videokaart zou ik twee cherrypicked HD 4890's gebruiken. Die overklokken zo goed. :Y

Iets in de richting van dit hieronder, zit nog geen toetsenbord, muis en geluidset bij. Kast mist trouwens ook maar dat lijkt me vrij nutteloos. Een ultiem overklok systeem zit namelijk niet in een kast. Daar is het veel te mooi voor. :D

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 221,06€ 221,06
1Corsair Dominator TW3X4G1800C8DF€ 242,46€ 242,46
1Enermax Revolution85+ 1050W€ 274,-€ 274,-
1Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P€ 149,50€ 149,50
2HIS HD 4890 Turbo€ 239,-€ 478,-
1LG GGC-H20L€ 85,-€ 85,-
1Samsung SH-S223F€ 17,68€ 17,68
2Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 70,90€ 141,80
1Samsung Syncmaster T240HD€ 299,-€ 299,-
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,24€ 32,24
ImporterenTotaal€ 1.940,74

De luchtkoeler zit erbij omdat je moeilijk 24/7 met vloeibaar helium kunt draaien. ;)
Je zou beter voor een andere voeding kunnen kiezen, want 275 euro voor een 1000 Watt voeding is overpriced tegenover bijvoorbeeld een be quiet! Dark Power Pro 1000 W die 184 euro kost.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• -The_Mask-
  • Niet online
robvanderaart schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 02:35:
[...]

Je zou beter voor een andere voeding kunnen kiezen, want 275 euro voor een 1000 Watt voeding is overpriced tegenover bijvoorbeeld een be quiet! Dark Power Pro 1000 W die 184 euro kost.
Zet wel wat verschil in een Enermax en Be Quiet! voeding. :D
Het rendement van de Enermax is ook veel hoger dan de Be Quiet! voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Ja, maar of je voor die 4 % bijna 100 euro meer wil betalen blijft natuurlijk de vraag.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:52:

vloeibare helium??? Dus zelf vloeibaar stikstof is niet goed genoeg???
Mag ik dan wel vragen of je dit zelf ook gebruikt?
Volgens mij heb je gewoon een artikel gelezen over het wereldrecord met phenom II en vloeibaar helium (>6Ghz). buiten bragging rights heb je hier trouwens niks aan.

Als ik denk aan overklokken gaat het bij mij om meer dan gedurende 15 min een benchmark zetten en hardware vernielen door het te bevriezen. Een overklok moet voor mij 24/7 kunnen draaien zodat ik er ook in de praktijk iets aan heb.

Het feit dat je een phenom II aanprijst boven een core i7 bewijst volgens mij enkel dat je een AMD/ATI fanboy bent en niks meer. Een phenom II kan je wel hoger klokken als een core i7 maar dat wil daarom niet zeggen dat je daardoor meer rekenkracht hebt. Een core i7 is gewoon op alle gebied sterker dan een phenom II. Bovendien laat een core i7 920 zich gemakkelijk 24/7 klokken aan 4Ghz (Bclk 200) met luchtkoeling en dan heb je inderdaad LN nodig om dit met een phenom II qua rekenkracht te overtreffen. Waarom denk je trouwens dat ze unlocked phenoms verkopen tegen zulke 'lage' prijzen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2009 19:11 ]

• mzq6600
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@UpInSmoke
Het lijkt wel of jij een verkoper bent van intel(je komt erg onprof over weetje).
Kom maar op met je onderbouwing.
Aan uitspraken als: een i7 920 op 4Ghz is sneller dan phenom II op ln2 heb je niks.

Ik ben ook intel fanboy, maar soms moet je toegeven aan de concurrentie(zal jij ook moeten doen);)

Verwijderd

EVGA X58 SLI Classified is inderdaad geen goede keuze voor moederbord.
De nvidia SLI bridge is enkel een veredeld verwarmingselement en geeft verder geen enkele meerwaarde.

Pas verder ook op met de Cosmos S case. Met de 20cm fan in het zijpanneel is enkel plaats voor koelers <15cm. voor hogere koelers (en dat zijn er heel wat) zal je deze fan moeten verwijderen en hiedoor kan de temp van MB en GC sterk oplopen...

Bij socket 775 bordjes kon je je TRUE nog horizontaal monteren (richting airflow is dan naar boven) zonder dat je de fan in het zijpanneel moest verwijderen, maar bij socket 1366 bordjes ligt de CPU ongeveer 1cm lager op het MB en daardoor lukt dit niet meer.

Ik vrees dus ook een beetje voor de triton 88 koeler in combinatie met de fan in het zijpanneel.
Als het wel zou passen is de triton 88 een zeer goede keuze want de koelprestaties zijn bangelijk goed (beter dan TRUE).Als je het toch zou uitproberen laat me dan zeker iets weten want ik heb ook een cosmos S case en ik zou mij graag een triton 88 aanschaffen om mijn core i7 920 die 24/7 op 3,8Gz draait koel te houden...

• frankK800i
  • Laatst online: 25-01 18:47
@ UpInSmoke: "Een phenom II kan je wel hoger klokken als een core i7 "

Ik dacht dat het daar om ging bij overklokken? Als je dan voor de i7 kiest, kies je niet voor overklokken.

Edit: Ook hieronder gezegd.

[ Voor 9% gewijzigd door frankK800i op 23-05-2009 17:30 ]

MVG, Frank

• -The_Mask-
  • Niet online
:')

Wat wil je nu?
Eerst wil je het ultieme overklok systeem en je hebt daar een Intel Core i7 920 in met een GTX295 dit is zeer zeker high-end, maar goed overklokken doet het niet erg.
Daarom zei ik neem een AMD Phenom II 955 en 2 ATi Radeon's HD 4890 die klokken veel beter over.
Wat jij samenstelt is gewoon een high-end PC en heeft niks met ultiem overklok systeem nodig.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

mzq6600 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:05:
@UpInSmoke
Het lijkt wel of jij een verkoper bent van intel(je komt erg onprof over weetje).
Kom maar op met je onderbouwing.
Aan uitspraken als: een i7 920 op 4Ghz is sneller dan phenom II op ln2 heb je niks.

Ik ben ook intel fanboy, maar soms moet je toegeven aan de concurrentie(zal jij ook moeten doen);)
Vroeger (ten tijde pentium4) was ik helemaal pro AMD en tegen intel. Mijn vorige PC was dan ook een AMD. Sinds core2duo is intel echter duidelijk beter bezig dan AMD en mijn huidige PC is dan ook intel (core i7 920). Als AMD volgend jaar ofzo terug afkomt met een bangelijk goede CPU dan is mijn volgende terug AMD.

Heb misschien wel een beetje overdreven maar wou gewoon zeggen dan je niet met LN moet werken om te overklokken. LN is enkel goed voor benchmarks. Ik heb nog nooit iemand weten 'werken' met een pc op LN. Bovendien lijkt het mij duidelijk dat Biohazard82 niet van plan is te werken met LN. Laat staan met vloeibaar Helium.

Dat een core i7 krachtiger is dan een phenom II is toch gewoon common knowledge. Lees er de reviews op anandtech of tomshardware maar op na. Daarom is de core i7 ook duurder dan eender welke phenom II...
Uit eigen ervaring kan ik ook toevoegen dat je een core i7 920 zeer gemakkelijk zonder één enkele voltage te veranderen kan overklokken tot Bclk 180. Dit resulteerd in een kloksnelheid van 3,78Ghz (180x21). Om dit te koelen volstaat om het even welke degelijke luchtkoeler.
Bij nadere inspectie blijkt zelfs dat de core i7 920 beter overkolkt dan de Phenom II 955 BE (link). De enige reden om een phenom II te verkiezen boven een core i7 lijkt mij dan ook budget.

Om mijn punt nog een beetje kracht bij te zetten zal ik afsluiten met een quote uit een recente review van anandtech:
On the CPU side, what we end up with is a buyer's market with tons of choices. At the high end, if you can manage, the Core i7 is simply in a league of its own. Honestly, if I were spending close to $300 on a CPU today I'd do my best to make up for the differences in platform costs and go with an i7 over any Core 2 or Phenom II alternative.

Verwijderd

frankK800i schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:20:
@ UpInSmoke: "Een phenom II kan je wel hoger klokken als een core i7 "

Ik dacht dat het daar om ging bij overklokken? Als je dan voor de i7 kiest, kies je niet voor overklokken.

Edit: Ook hieronder gezegd.
Waarom lijkt iedereen te denken dat je een core i7 niet kan overklokken?
Met een core i7 haal je net als met een Phenom II maximaal ongeveer 4Ghz met luchtkoeling.
(zie link naar anandtech review in mn vorige post)

voor de core i7 920 is dit een overklok van 50% en voor de phenom II 955 BE is dit een overklok van ongeveer 25%. Welke is dan de beste CPU om te overklokken?

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:16:
Met een core i7 haal je net als met een Phenom II maximaal ongeveer 4Ghz met luchtkoeling.

voor de core i7 920 is dit een overklok van 50% en voor de phenom II 955 BE is dit een overklok van ongeveer 25%. Welke is dan de beste CPU om te overklokken?
Bij een _ultiem_ overklok systeem is het vrij logisch om wat anders dan luchtkoeling te gebruiken. :P
En de AMD Phenom II serie is dol op kou veel meer dan een Intel Core i7, dat lijkt me de reden. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• artificial_sun
  • Laatst online: 07:10

artificial_sun

Mazda Rx7

Het komt een beetje over alsof jij als nieuwe tweaker geen advies van gewardeerde tweakers als -The_Mask- wilt. Als jij denkt dat je het ultieme overklokkers systeem hebt moet je het gewoon kopen. Maar ik zou voor mezelf bedenken: wat wil ik gaan doen met mn pc?
- gamen
- video editten
- foto editten
- inet en office
- benchmarken
- muziek
- home cinema
- enz.

Als je dat weet (inclusief de progs die je gaat gebruiken) dan wordt je vast goed geholpen. Houd er wel rekening meer dat je waarschijnlijk een AMD systeem aangeraden krijgt (betere prijs/prestatie voor 90% van de apps).

Edit: @Biohazard82: Met wat meer info (en in het juiste BBG topic) wordt je altijd goed geholpen. Je mag het advies van UpInSmoke gebruiken maar let wel dat hij pas sinds vandaag op tweakers zit, (dacht eerst dat de topicstarter UpInSmoke was). Lees je goed in en vraag op de juiste plaatsen advies dan komt ales goed. ;)

Hierbij wil ik tweakers als, GENTEX, ED_L, -The_Mask-, Reinman en iedereen die ik vergeet :+ bedanken voor het advies voor mn x4 940 systeempje

[ Voor 18% gewijzigd door artificial_sun op 23-05-2009 19:02 ]

Stadia was beter....

• -The_Mask-
  • Niet online
UpInSmoke is niet de TS al dacht ik eerst ook dat hij dat wel was. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

-The_Mask- schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:53:
UpInSmoke is niet de TS al dacht ik eerst ook dat hij dat wel was. ;)
Biohazard82 is ook nog nieuw, en UpInSmoke komt alleen maar schoppen heb ik zo het idee. Ik edit mn post even. Sorry TS

Stadia was beter....

Verwijderd

Dat wil ik best geloven. (dat AMD Phenom II serie is dol op kou veel meer dan een Intel Core i7)

Echter LN is enkel goed voor benchmarks. Praktisch kan je met zo een PC niks doen. Enkel goed om op te scheppen. Overklokken kan ook 24/7 en dan zijn er slechts 2 opties voor koeling nl lucht en water. Daarom en om alle andere redenen die ik in mn vorige posts reeds heb vermeld blijf ik bij mijn standpunt. Als geld geen issue is dan koop je best een core i7 920 (core i7 940 en 965 zijn enkel voor idioten die te veel geld hebben).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2009 19:05 ]

Verwijderd

Ik wil helemaal niemand afbreken ofzo. Ik wou gewoon ff mn mening kwijt.
Als dit aggressief of beledigend overkwam wil ik me daarvoor excuseren. Dat was niet de bedoeling...

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:37

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Gaat niemand hem even vertellen dat bij overklokken nog al wel eens wat kapot kan gaan?
Lijkt me duur projectje als je de CPU of GPU er uit knalt of mobo ziekelijke vernaggelt ik zou eerst wat lager gaan beginnen als je pas net begint met overklokken.

(Denk niet dat een auto-tuner meteen een Ferrari koopt om effe leuk cilinder blok te gaan uithonen)

Maar goed neem je het risico nuf said above.

Si vis pacem, para bellum

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:09:
Ik wil helemaal niemand afbreken ofzo. Ik wou gewoon ff mn mening kwijt.
Als dit aggressief of beledigend overkwam wil ik me daarvoor excuseren. Dat was niet de bedoeling...
Laten we maar eens de topic starter afwachten voordat hij 5 paginas strijd ziet :P

Laten we allemaal vriendjes blijven :) En nog welkom op GoT

Stadia was beter....

• frankK800i
  • Laatst online: 25-01 18:47
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:16:
[...]

Omdat je het zelf hebt gezegd. Ook is het zo: Link Dit is dan wel extreem, maar het geeft je wel een indicatie. Een ultiem overklok systeem is imo een systeem waarbij je een zo hoog mogelijke verschil hebt tussen OC Ghz en stock Ghz. Dit kan miss wel het beste zijn bij een Sempron. Maar iig ga je het ultieme OC-systeem niet krijgen met een I7. Het high-end systeem wel...

Edit: beetje late reactie van me...Ook van mij excuses als ik hieren aggresief overkom.

[ Voor 4% gewijzigd door frankK800i op 24-05-2009 12:39 ]

MVG, Frank

Verwijderd

Overklokken zorgt voor een hoop extra warmte! Zorg dus dat je een goed koelsysteem hebt dat de overklok stabiel kan houden. Het is dus niet zo, dat je met de duurste chips de hoogste overklok haalt.

Voor een goede koeling zou ik eens naar een phase-change systeem kijken die extreem koelt!!!
of een TEC (thermo electric cooling), maar hier weet ik de prestaties niet van.

kijk bijvoorbeeld op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/979516//
of op azerty voor een kast met phase change http://azerty.nl/8-1048-2...e-xpressar-rcs100-fu.html

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:35
Ik denk dat de topictitel niet helemaal aansluit met wat de topicstarter zoekt.
Hij wil, denk ik, geen ultiem overklok systeem, maar een ultiem systeem dat hij ook nog wil gaan overklokken.

Voor 2000 euro kan je dan best voor de i7 gaan, al is het imho veel te veel extra geld voor een beetje extra performance.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:00:
Als geld geen issue is dan koop je best een core i7 920 (core i7 940 en 965 zijn enkel voor idioten die te veel geld hebben).
Als geld geen issue is koop je juist eerder een 965. ;)

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:24:
Overklokken zorgt voor een hoop extra warmte! Zorg dus dat je een goed koelsysteem hebt dat de overklok stabiel kan houden. Het is dus niet zo, dat je met de duurste chips de hoogste overklok haalt.

Voor een goede koeling zou ik eens naar een phase-change systeem kijken die extreem koelt!!!
of een TEC (thermo electric cooling), maar hier weet ik de prestaties niet van.

kijk bijvoorbeeld op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/979516//
of op azerty voor een kast met phase change http://azerty.nl/8-1048-2...e-xpressar-rcs100-fu.html
Tec's zijn ongeloofelijk inefficient en de Thermaltake kast zou ik al helemaal niet kopen.

Mocht je onder kamer temperatuur willen koelen zou ik contact opnemen met een goeie "custom" phase change bouwer waar je aan kan geven wat je wel en niet wilt. Ga je bijvoorbeeld alleen voor prestaties, of wil je naast je pc kunnen slapen. (Dan zo ik sowieso geen phase nemen)

Maar heb zo'n idee dat jullie de TS al weg hebben gejaagd.
Pagina: 1