Ongeloofelijk lage prijzen in webshop: is there a catch?

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:54

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Een vriend van mij is op zoek naar een nieuwe laptop. Hij werkt bij een bank en een klant attendeerde hem op de website dzcp688.com. Hier wordt elektronica zoals TV's en laptops aangeboden voor een ontzettend lage prijs.

Een voorbeeldje: DELL XFR D630 2.8GHZ CORE 2 EXTREME 8GB RAM 256GB SSD kost bij hen net € 850,-. Als je de specs van het apparaat bekijkt dan zie je dat het echt een monster laptop is. Hoe kan het dat ie voor zo weinig geld bij hun de deur uitgaat?

Het bedrijf in kwestie is gevestigd in China. Er is al contact geweest via een chatsessie over MSN waarin die vriend een aantal vragen heeft gesteld over de betaling en de levering. Ik vind het wel érg goedkoop. Wat vinden jullie??

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat denk je zelf?

If it sounds too good to be true; it probably is. Zéker met zo'n domeinnaam :X

Waar is boerenverstand toch gebleven...

Zie ook het "Related" kopje:
Afbeeldingslocatie: http://dzcp688.com/img/fixads3.jpg :X

Of de betaalmogelijkheden:
Payment way:

i. Bank wire transfer

ii. Western union

As for the detailed payment information, please contact us further.
En een hotmail adres voor contact :X

[ Voor 80% gewijzigd door RobIII op 13-05-2009 19:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Hmmm... Slecht in elkaar gezette webshop, lage prijzen, gevestigd in China.... Ja, alles voor een oplichtingspraktijk is aanwezig :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 09:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Dit geeft het ook wel weg: http://www.dzcp688.com/info.asp?id=43&isc=1

Een mail-adres bij hotmail... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Tukk op 13-05-2009 19:06 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 15:05
"This item is a returned or canceled order from a previous customer. Item is in like new condition."

Misschien een reden?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Verwijderd

Made in China _O-
Je koopt waarschijnlijk iets wat er net zo uit ziet, maar werkelijk veel slechtere hardware heeft.
Het is het zelfde als de Sony V700 koptelefoon die hun onder de naam Z-700 verkopen maar die gewoon zo fake zijn als het maar zijn, toch heb ik een keer zo'n ding besteld en opzich deed ie het best goed, maar het is niet met elkaar te vergelijken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MrFl0ppY schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:07:
"This item is a returned or canceled order from a previous customer. Item is in like new condition."

Misschien een reden?
Echt, sommige mensen schreeuwen gewoon "Please, besodemieter mij!!!!" :X
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:07:
Made in China _O-
Je koopt waarschijnlijk iets wat er net zo uit ziet, maar werkelijk veel slechtere hardware heeft.
En jij denkt dat je überhaupt iets thuis gestuurd krijgt (van deze shop)? :D

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 13-05-2009 19:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dat mensen nog in zoiets trappen. ;( Waarom hoop je toch dat het geen oplichters zijn terwijl je gezonde verstand zegt van wel.

Niet doen dus.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik zal die mattie van mij wel eens een link passen van dit topic. Eerst had ik zoiets van, mwah misschien is die apparatuur nu eenmaal zo goedkoop in China. Maarja on the other hand.... Western Union Money Transfer.... Heb ooit een Xbox 360 "gekocht" voor € 220 toen ze net uit waren. Die heb ik dus nooit aan zien komen. En kon ook nix met Western Union Money Transfer regelen voor een eventuele refund na oplichting.

Dat hotmailadres als contactadres doet t m inderdaad. Had ik niet eens gezien :X

Edit:
Ik zie wel dat ze ook geld accepteren via PayPal. Ik dacht dat je bij PayPal ook een soort verzekering had op hetgeen dat je online aankocht, correct me if I'm wrong though...

[ Voor 15% gewijzigd door Techno Overlord op 13-05-2009 19:17 ]

Forever raver!

Verwijderd

RobIII schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:08:
En jij denkt dat je überhaupt iets thuis gestuurd krijgt (van deze shop)? :D
Nee, die Z-700 kwam van Ebay, dus daar heb je nog een stok om mee te meppen, maar dit is wel heel duister.
'almost evil' >:)
Het moge duidelijk zijn denk ik zo :)
CaptainM schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:15:
Ik zie wel dat ze ook geld accepteren via PayPal. Ik dacht dat je bij PayPal ook een soort verzekering had op hetgeen dat je online aankocht, correct me if I'm wrong though...
Wat dacht je van fake paypal accounts en dat soort dingen, als je geld hebben, dan zijn ze daarna niet meer te vinden en de meeste paypal verzekeringen zijn alleen op sites geverifieerd door paypal en ik denk niet dat hun er onder vallen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 19:25 . Reden: editje voor CaptainM ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
CaptainM schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:00:
Een vriend van mij is op zoek naar een nieuwe laptop. Hij werkt bij een bank en een klant attendeerde hem op de website dzcp688.com. Hier wordt elektronica zoals TV's en laptops aangeboden voor een ontzettend lage prijs.
Dit is een hele betrouwbare webshop, ik heb mijn TV er ook vandaan. Ze mailen me ook nog regelmatig, vandaag nog van hun zuster-website:
v4YPtb _a href="http://tuwkughqqqbf.com/"_tuwkughqqqbf_/a_, dmotdsybjahm, [link=http://vwrdjhsllatj.com/]vwrdjhsllatj[/link], http://nusqfqlbfezr.com/

[Serieus]: dergelijke domeinen worden aangemaakt via de "2 dagen gratis domeinnaam proberen voor je moet betalen". Hierna volgt direct een spamrun, en als er genoeg hits komen binnen die dagen blijft de site bestaan, maar 99,5% van de domeinnamen vervalt gewoon na 2 dagen. In de tussentijd hebben de spammerts hun geld al binnen.[/Serieus]

• Mclulinjenek
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-11-2025
Als alles hierboven nog niet genoeg is staat er bij de beschrijving van de Dell laptop ook dit nog: We will accept all reasonable offers. Feel free to make an offer.

Als je bij bijvoorbeeld de samsung TV's kijkt lijken de prijzen die ze vragen voor de verschillende LCD TV's bijna random gekozen. Zo is het scherm uit de 8 serie van 40 inch goedkoper dan de 40 inch tv uit de 5 serie.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:24
Uit de FAQ:

1. Que: How can i place an order?

Ans: You can order online. Just register up our web first,and choose which do you prefer to buy. We will reply you in 24 hours. You can also contact us by E-mail or MSN to tell us what do you want. You pay by our Payment Methods with our payment details. we delivery the shoes once your payment confirmed.

Wist niet dat ze schoenen verkochten _O- _O-

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

mad-dog schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:55:

Wist niet dat ze schoenen verkochten _O- _O-
Duh, alle schoenen komen toch uit china :?

Verwijderd

mad-dog schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:55:
we delivery the shoes once your payment confirmed.
Ah, kijk daar komt je antwoord, je krijgt een mooie Dell notebook doos thuis gestuurd met schoenen erin _O-
'They walk like hell' })

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
OMG, zo leggen ze t idd wel té erg erboven op... }:O

Forever raver!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:33
Ik zal die mattie van mij wel eens een link passen van dit topic. Eerst had ik zoiets van, mwah misschien is die apparatuur nu eenmaal zo goedkoop in China. Maarja on the other hand.... Western Union Money Transfer.... Heb ooit een Xbox 360 "gekocht" voor € 220 toen ze net uit waren. Die heb ik dus nooit aan zien komen. En kon ook nix met Western Union Money Transfer regelen voor een eventuele refund na oplichting.

Dat hotmailadres als contactadres doet t m inderdaad. Had ik niet eens gezien :X

Edit:
Je hebt dus ervaring met oplichting, maar dit leek je wel een goede site?? |:(

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Payment is through paypal only. Paypal kan je terugdraaien. Go for it :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GoT zou eigenlijk geld moeten vragen voor topics als deze. Want zij die die vragen stellen willen meestal hun geld kwijt... ;)
Ik zal die mattie van mij wel eens een link passen van dit topic.
Misschien kun je hem ook een link naar een verkoper van gezond verstand geven :) . Laat hem alsjeblieft gaan nadenken en begrijpen dat er economische onmogelijkheden zijn, en dat er kwade mensen in deze wereld zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

frankpaul1 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 01:43:
[...]
Je hebt dus ervaring met oplichting, maar dit leek je wel een goede site?? |:(
Hij probeert gewoon, net zoals veel mensen, méér ervaring op te doen, in dit geval met oplichterij. Dat hij er goed van doordrongen is zeg maar, en dan later anderen van advies uit de praktijk te voorzien. ;)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

Gewoon doen joh! Wie niet waagt wie niet wint toch?

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Ik begrijp niet dat er mensen zijn die de TS aanmanen om dit door te zetten zoals hierboven mij :-(

Deze website en bijhorende cheap hardware zijn doordrongen van duidelijke aanwijzingen dat het om pure oplichterij gaat, niets meer, niets minder..

[ Voor 3% gewijzigd door R3veNG op 14-05-2009 02:32 ]

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

R3veNG schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 02:31:
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die de TS aanmanen om dit door te zetten zoals hierboven mij :-(
Dat doen ze niet, al zijn het erg cynische bijdragen. Alleen is het wel zo dat er veel mensen zijn die blijkbaar alle logica overboord gooien en stoppen met nadenken zodra ze een koopje denken te zien. En dan is het voor te stellen dat zo iemand misschien wel leert als het ze geld kost.

Ik kan er zelf niet bij dat er mensen zo dom zijn om er uberhaupt in te trappen, maar ja, ze geloven in die miljoen-tegen-1 kans dat het toch echt is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Snake schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 02:06:
Sta jij garant voor zijn geld als het toch oplichterij blijkt te zijn? ;)
gambieter schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 02:42:
[...]

Ik kan er zelf niet bij dat er mensen zo dom zijn om er uberhaupt in te trappen, maar ja, ze geloven in die miljoen-tegen-1 kans dat het toch echt is.
Misschien zijn dat soort mensen fervente Pratchett-lezers? The funny thing about one-million-to-one chances is that they crop up nine times out of ten. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 03:28:
Misschien zijn dat soort mensen fervente Pratchett-lezers? The funny thing about one-million-to-one chances is that they crop up nine times out of ten. :+
Ah, een kenner! _/-\o_ .

Ik kon het niet laten om die erin te zetten :P

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Wow, dat is wat ik nou noem een wel erg slecht opgezette zaak. Ah het aroma van een hotmail address, Wire Transfers, het kopieren van een de verzendvoorwaarden van een..erm schoenen website? Ik mis nog een 06 nummer!

Oh ja echt te vertrouwen, moet je ook even vragen of ze nog een neef in nigeria hebben die geld veilig moet stallen.

There is no place like ::1

Verwijderd

The interwebs. Taking stupid people's money since 1994.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:25

-d-

Ik zie zo'n beetje elke paar weken een vergelijkbaar topic hier met een of andere overduidelijke scam webwinkel, ik snap echt niet dat mensen hier uberhaupt nog over twijfelen. Blijkbaar loont het dus nog steeds om dit soort scampraktijken te runnen.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
Snake schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 02:06:
Kopersbescherming slechts tot €200 toch????

Stay safe

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
Hardware in China is toch sowieso ongelovelijk goedkoop, de prijs zou opzich kunnen kloppen. Maar dat is dan alleen als je in China in een hardwarewinkel staat..

Het lijkt me dat het een fake winkel is, maar als ze een paypal account hebben, zou je eventueel kunnen proberen te achterhalen via Paypal zelf of deze account echt is, en daar kun je ook vragen wat je rechten zijn. Misschien kan dat je helpen de beslissing te maken.

Sowieso blijf ik het een nogal groot risico vinden, ook al (b)lijkt alles legaal te zijn. Het komt wel uit China, verzenden is dus megaonhandig en zelfs als je kan betalen en ze sturen wat op blijft het de vraag wat je echt krijgt, is het wel het goede product, is het in goede staat? Iemand naaien vanuit China is vrij makkelijk. Hotmail adres lijkt me niet echt betrouwbaar, maar goed g2play.com heeft gmail en daar krijgen mensen ook hun games van, het is niet doorslaggevend. Hoe dan ook, China is ver weg, verzenden is onhandig en zelfs als de betaling lukt is het nog maar de vraag wat je krijgt en wat je rechten dan zijn. Ik zou het gewoon lekker in de buurt bestellen.

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Verwijderd

Echt, de twijfel die sommige mensen nog steeds hebben...is het nou écht zo belangrijk om een paar honderd dollar op een laptop te besparen, terwijl het zo ongelooflijk evident is dat je wordt opgelicht?

En dan die 'maat' van TS ook nog. Die werkt dus bij een bank, maar komt dus wel doodleuk aanzetten met deze link. Het is te hopen dat die gast bij de bank plees schrobt ofzo, want ik zou zo iemand niet vertrouwen met het behandelen van gevoelige dossiers of met het checken van WID/MOT-gegevens. Als je dit gelooft... 8)7

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:55

aap

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:03:
En dan die 'maat' van TS ook nog. Die werkt dus bij een bank, maar komt dus wel doodleuk aanzetten met deze link. Het is te hopen dat die gast bij de bank plees schrobt ofzo, want ik zou zo iemand niet vertrouwen met het behandelen van gevoelige dossiers of met het checken van WID/MOT-gegevens. Als je dit gelooft... 8)7
Het zal wel die man bij de bank geweest zijn die bedacht had dat er goed geld te verdienen was met het verstrekken van hypotheken aan mensen zonder baan en geld. Daar heeft hij zijn baas toen ook van weten te overtuigen, dus ik kan begrijpen dat de TS een dergelijk overtuigend persoon op zijn woord gelooft.

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 20:02
Lol, ze verkopen er zelfs ook nog een Dell XPS M1710 en neppe Rolexen

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10-2025
Het grappige is dat er idd heel veel van dit soort sites zijn voor ieder type product is er wel zo'n site te vinden.

Je hoort idd vaak dat het om fake sites gaat en zo. Maar toch heb ik een keer samen met een kennis van de proef op de som genomen en ergens 12 paar schoenen besteld voor een prijs die echt super laag lag. Betaald via Western Union. Ondanks dat ze ons sterk afraden het niet te betalen hebben we het gewoon gedaan.

Tot mijn verbasing kwamen de schoenen gewoon aan :P Ik wil niet zeggen dat het altijd goed gaat maar in sommige gevallen is het dus niet fake.

Verwijderd

Als jullie de moeite hadden genomen met lezen dan had je erachter gekomen dat de Rolex iniedergeval echt is, wel een oud beestje. En ze hebben ook een gewoon e-mail adres.
Het bedrijf erachter is de GuangDa Foreign trade Corporation.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
Oh ok, dank je wel! Ik denk dat het dan allemaal wel betrouwbaar is. Ik ga er nú bestellen doen!

Nickname does not reflect reality

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

2. Que: How long will the items arrive?

Ans: After you send the money, we will ship the items which you ordered before in the next 48 hours. Usually, it takes 3-5 working days to all over the world.
[cartman]This is bullcrap![/cartman]

Alleende douane in NL doet al langer over het controleren...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• RMX
  • Laatst online: 13:45

RMX

Fastex schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:34:
[...]

[cartman]This is bullcrap![/cartman]

Alleende douane in NL doet al langer over het controleren...
Wat hebben hun daar in godsnaam mee te maken ?
Het termijn geld ook alleen voor USA zover ik zie

Als er iemand is die succesvol iets besteld heeft, laat maar weten.. _/-\o_

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

@fastex
Ik bestel regelmatig samples op mijn werk uit China en heb die meestal binnen een week (=5 werkdagen) binnen. Uitzonderingen daargelaten dus dit is zeker geen bullcrap.
Als je het met een container gaat verzenden dan duurt het wel even maar gewoon via UPS of DHL is het er ALTIJD binnen een week.
Dit zijn mijn ervaringen vanuit China.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

@RMX, op alle producten die buiten europa gekocht worden dienen invoerrechten betaalt te worden...dat heeft het er dus mee te maken...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Fastex schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:04:
@RMX, op alle producten die buiten europa gekocht worden dienen invoerrechten betaalt te worden...dat heeft het er dus mee te maken...
Maar niet alle pakjes worden gecontroleerd, veruit de meeste worden gewoon doorgestuurd zonder dat de douane er iets mee doet. :*

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Fastex schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:04:
Dat hangt nogal af van de waarde van de producten ;)

Klik

Verwijderd

Wat maakt jouw vraag anders dan: Producten uit china halen?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
NMe schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:26:
Maar niet alle pakjes worden gecontroleerd, veruit de meeste worden gewoon doorgestuurd zonder dat de douane er iets mee doet. :*
Dan heb ik blijkbaar veruit het meeste pech van iedereen ;) Iets van 90% wordt onderschept hier.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:40:
[...]

Dan heb ik blijkbaar veruit het meeste pech van iedereen ;) Iets van 90% wordt onderschept hier.
Als je een keer gepakt bent kom je op de lijst: alle vervolgzendingen aan jouw adres worden dan standaard gecontroleerd zo'n beetje. Ze zijn niet gek daar bij de Doune: die begrijpen ook wel dat jij dan waarschijnlijk vaker dan 1x besteld zonder behoorlijke opgave.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 15:43 ]

Verwijderd

Dat is niet waar (denk ik). Ik heb ooit eens iets besteld bij Thinkgeek (thundercats t-shirt + I seek Japanese GF hoodie): 45 euro samen dacht ik, DHL aan de deur: +- 40 euro heffing betalen vóórdat ik het pakketje mocht hebben.

Later via Amazon, On the front lines van Disney besteld, 32 euro. Gewoon in de brievenbus.

Nu weet ik niet of ze meer schrikken van textiel dan van dvd's in collectors edition's blikken doos :)

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 17:05
Amazon is dan ook anders, ik weet niet hoe die dat doen, maar je hoeft nooit invoerrechten te betalen.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

Per artikel soort betaal je meer of minder. Dus voor leren laarzen kan een ander tarief gelden dan een t-shirt van katoen. Beide kleding maar hoeft niet hetzelfde invoer tarief voor te gelden.
Ook het land waar het vandaan komt maakt hier verschil in. Uit china 3% invoerrechten en uit Japan bijvoorbeeld 0%.
Wil je zelf opzoeken welke tarieven je kan verwachten als je iets besteld kijk dan hier even:

Kijk hier maar eens...

Niet makkelijk om iets in te vinden maar er is geen andere manier volgens mij om erachter te komen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:58
Tharoy schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:07:
Amazon is dan ook anders, ik weet niet hoe die dat doen, maar je hoeft nooit invoerrechten te betalen.
Boeken zijn in ieder geval belastingvrij (hoewel dat los staat van invoerrechten; wellicht vervallen die ook) dus dat is op een groot deel van Amazon's internationale bestellingen van toepassing. (Ze verkopen wel meer dan boeken, maar veel spullen zoals b.v. electronica, worden naar Europa vervoerd.)
Echt, de twijfel die sommige mensen nog steeds hebben... [..]
En dan die 'maat' van TS ook nog. Die werkt dus bij een bank, maar komt dus wel doodleuk aanzetten met deze link.
Dit waren ook precies mijn gedachten bij het lezen van de topicstart... ik begrijp nu veel beter hoe de kredietcrisis heeft kunnen ontstaan. Echt álles aan deze site is fout; hoe kun je in godsnaam overwegen hier wat te bestellen? Ergens is het natuurlijk wel fijn dat idioten alle waarschuwingssignalen gewoon negeren; daardoor kan ik relatief veilig online shoppen en dubieuze sites negeren. Als mensen op zouden letten, zouden scammers wellicht een subtielere aanpak gaan gebruiken en dat zou echt vervelend zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Soultaker op 14-05-2009 17:51 ]

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik meen dat Amazon verscheept vanuit meerdere locaties in de EU.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Echt, de twijfel die sommige mensen nog steeds hebben...is het nou écht zo belangrijk om een paar honderd dollar op een laptop te besparen, terwijl het zo ongelooflijk evident is dat je wordt opgelicht?

Net of je zoveel geld hebt dat je niet op een paar honderd dollar kijkt... Doe ff normaal.

En het is niet een 'maat' maar een maat en die heeft een respectabele functie bij de bank. Zwaar overdreven reactie en ook nog op de man af gespeeld. Je doet je nick echt eer aan... :O

Ik zal altijd kijken waar ik een product voor de goedkoopste prijs kan krijgen mits het natuurlijk betrouwbaar en 100% legit is. Ikzelf koop altijd mijn shit in NL, ik ben 1 keer opgelicht en dat zal me geen 2de keer meer gebeuren.

[ Voor 11% gewijzigd door Techno Overlord op 16-05-2009 01:32 ]

Forever raver!

Verwijderd

Er is nog zo een site: www.haoyunlaid.com
Ik weet niet of het echt is, maar PS3 voor nauwelijks 200 euro en iPhone minder dan 300 euro!
Paypal betalen kan niet, wel via WU en Banktransfer.

Kan verder helemaal niets op het internet vinden over deze domeinnaam.
hulp?

Kai

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 15:09:
Er is nog zo een site: www.spam.com
Ik weet niet of het echt is, maar PS3 voor nauwelijks 200 euro en iPhone minder dan 300 euro!
Paypal betalen kan niet, wel via WU en Banktransfer.

Kan verder helemaal niets op het internet vinden over deze domeinnaam.
hulp?

Kai
Als je je geld wil kwijtraken go ahead! Maar alweer het zelfde verhaal dus tja.

There is no place like ::1

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-01 12:00
Dat er mensen zijn die hier nog intrappen. Er zijn 1000en websites uit vage landen met precies zulke aanbiedingen. Sommige wat beter opgezet dan de ander vrijwel altijd een vage domein naam. Je hebt 100% garantie dat je je geld nooit meer terug ziet 8)7

Er zijn altijd een paar simpele redenaties die je even moet doen als je een super aanbieding tegenkomt:
1: Wie is de persoon/bedrijf in kwestie en reputatie
2: Elke bedrijf wil winst maken dus waarom zo goedkoop
3: Niets is gratis
4: Liefdadigheid bestaat niet op het internet

Verwijderd

Dat klopt toch niet wat je daar zegt, Amazon.com waar ik cd's bestel heb ik toch elke keer invoerrechten erbij zitten.
ABCstore ook, gaat via Fed Ex en daar krijg je ook een factuur, zelfs bij kleding.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:00

EraZor

Don't mention the war

Oh, als je gaat bestellen, bestel dan ook ff een Ducati 1098 voor me.... die kost daar maar 1600€....

Verwijderd

weet iemand een site waar ze die dingen wel echt versturen?
iemand die zelf ervaring heeft?

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:00

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

www.bol.com

Geen gezeik, kwam gewoon aan hoor :)

Waarom? Omdat het kan!!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:52:
weet iemand een site waar ze die dingen wel echt versturen?
iemand die zelf ervaring heeft?
Welkom op Tweakers.net kroef :)

Voor jouw vraag kun je het beste antwoord vinden in de Shopreview op de frontpage van Tweakers.net. Zo kun je ervaringen van anderen teruglezen over shops en zelf bepalen of je een shop betrouwbaar genoeg vind om je bestelling te plaatsen :)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:13
Omg, ik zag een Suzuki GSX-R 750. Voor 1800 :P

Als dat nou ook echt zou zijn.
Ze doen zeker niet aan ophalen, dan zou ik wel een gokje willen wagen

Zucht...

• Wildfire
  • Laatst online: 18:31

Wildfire

Joy to the world!

Van Chinavasion, ook zo'n vage site die volgens praktijkervaringen hier wel degelijk uitlevert:

http://www.chinavasion.com/import-from-china/

:)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1