Ook ff gespeeld op de pc. Loopt vloeiend, totaal geen problemen op de hoogste settings (i920@3,3 en GTX285). Graphics zijn best okay, alleen is er veel popup: de grond is er vaag en pas op zo'n 20 meter of zo zie je de hires graphics laden.
Sturen is tsja, arcade natuurlijk. Ik had gelukkig een XBox 360 controller want het toetsenbord is erg vreemd ingedeeld en m'n stuur wilde niet werken.
Races zijn eh... tjsa, gas geven en rijden maar... je glibbert alle kanten op. Soms moet je gewoon stug rechtdoorrijden, dwars door alles heen, en soms moet je echt wel goed sturen om bepaalde bochten te halen. Vond het wel meteen irritant dat je eerste MOET worden. Dat lukte op zich makkelijk (rookie

) maar toch... soms glibber je alle kanten op terwijl de AI lekker doorkart op de rails. En het idee dat je dan zo'n race overnieuw moet doen... Bij GRID doe ik regelmatig races en dan maakt het me niet uit hoeveelste ik word: het gaat om de kick van het racen, side by side en zo: die kick heb ik hier niet. Nog niet.
Schade is er niet, zo lijkt het: je kan met je buggy complete bergen afstuiteren zonder problemen. Alleen als je te hard tegen iets aanramt, wordt je simpelweg gereset.
Free roam is saai, eigenlijk. Het ziet er wel leuk uit, maar het voelt compleet doelloos. Is het ook natuurlijk. Het weer veranderd steeds, op zich aardig, en het licht ook. Maar voor de rest... je rijdt maar wat over eindeloze weggetjes. Het is wel ERG groot.

Je kan ook gewoon NIET sturen en dan kom je alsnog overal, wat het rijden over de weg een beetje nutteloos en overbodig maakt.
Tsja, eerste indruk... Het is groot. Maar het voelt leeg (dat IS het vaak ook) en doelloos. Vooralsnog heb ik geen klik, zoals ik bij GRID bijvoorbeeld wel had. Het is lollig, maar geen game waar ik me in wil bijten om echt te winnen of zo. Vooral dat je OVERAL gewoon maar door kan karren (gas geven en je rijdt maar door, ongeacht of je stuurt of niet) maakt het wat saai en ontneemt me de wil om op de weg of zo te blijven rijden. Dat kan wel, maar waarom zou je... En ik ben geen enkel stadje of zo tegengekomen: de natuur gaat maar door en door... en wisselt steeds van uiterlijk, maar uiteindelijk komt het allemaal een beetje op hetzelfde neer. Een paar omgevingen sprongen er opeens wel uit, maar het merendeel deed me niet zoveel.
De grootte van de map is een van DE features van het spel, maar... wat moet je eigenlijk met zo'n grote map.
Al met al vooralsnog een geinige arcadegame om wat mee te dollen, maar ik niet om je in te verliezen. Vooralsnog. Het is de moeite niet waard om er teveel energie in te stoppen: dat idee heb ik eigenlijk.