Toon posts:

Tips voor een goeie moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, op school hebben we een computer project daarbij moeten we in groepen een computer samenstellen van ouder computer onderdelen. We zijn in de groep nu bezig met onderzoeken naar de computerondelen.
Ik onderzoek nu dus het moederbord. Mijn vraag luid eigelijk of jullie tips hebben voor me met het zoeken van een goeie moederbord.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05 12:49

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik ben bang dat dit draadje heel snel een slotje gaat krijgen...

Aangezien het een school project is, is het de bedoeling dat jij dat onderzoekt.
Jij moet de eisen samenstellen en aan de hand daarvan een moederbord zoeken...

Wij kunnen je daarbij niet helpen ben ik bang...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 23:53
Huh, wij weten toch niet over welke moederborden jullie beschikken ?

My favorite programming language is solder.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:01

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Het lijkt me juist de bedoeling dat je dat zelf doet, ipv dat wij dat voor jou gaan bedenken.
Daarnaast is me jouw vraag niet helemaal duidelijk; je moet kiezen uit oude onderdelen? Dus ook een oud moederbord? Uit welke heb je dan de keuze?

/edit:
(^^ met hun dus)

[ Voor 7% gewijzigd door Icephase op 12-05-2009 11:36 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mij is je doel niet echt duidelijk...
Je moet een computer samenstellen? Check reviews? mag niet zo moeilijk zijn.
Ik neem aan dat je niet eens in-depth hoeft te kijken, maar alleen hoeft te selecteren op features zoals voldoende SATA aansluitingen en genoeg geheugenslots?
Gewoon een webwinkel erbij pakken.

Edit:
Als je moet kiezen uit een stapel oude onderdelen, kijk dan even wat je er mee moet gaan doen en wat bij elkaar past.
B.v. je hebt videokaarten die je kan gebruiken. Welke past op welk bord en voldoet voor het gewenste doel. Moet je er mee kunnen gamen of wordt het een simpel officebakkie?
Hoeveel schijfruimte heb je nodig, welke schijven heb je en hoe kan je zorgen dat je genoeg schijven aansluit? welk bord heeft genoeg correcte aansluitingen?
En als de specs van het bord niet duidelijk zijn, zoek dan even de site van de fabrikant op. Daar vind je alles wat voor dat bord relevant is.

[ Voor 50% gewijzigd door McKaamos op 12-05-2009 11:43 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 23:26
Is het doel van naar school gaan niet dat je wat leert, dat je er wat van opsteekt? Ga je dat straks ook doen als je in een computerwinkel ofzo werkt? "Meneer, ik zal het even voor u uitzoeken. Heeft u even geduld tot de tweakers hun oordeel geven", "kan ik u nog een bakje koffie aanbieden" bla bla bla?

Doe je voordeel met onze zeer uitgebreide PMG FAQ en steek er wat van op! Wellicht heb je ookw at aan de [BBG Aanschaf]-topics in de CSL: Welke moederborden worden geadviseerd en waarom?

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-05 10:13
offtopic:
Het moet zijn 'Een goed moederbord'. 'Een goeie moederbord' is in bepaalde groeperingen spreektaal, en verder gewoon fout.

Verder zul je dit soort dingen zelf uit moeten zoeken, anders leer je er niets van. En dat is toch de hele essentie van school :)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 11:08

Haan

dotnetter

Sowieso is het moederbord afhankelijk van welke processor je neemt, dus begin daar eens zou ik zeggen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Helaas is de vraag te breed (even afgezien van het feit dat wij je huiswerk niet doen..lees beleid er maar op door).

In jouw geval ligt het simpelweg aan de onderdelen die je tot je beschikking kan krijgen. b.v. je CPU bepaald je leeftijd en soort moederbord.

Verdiep je eens in
CPU socket typen

http://users.erols.com/chare/cpu_sock.htm

Geheugen

type dram
(DDR/DDR2/EDO)

Wikipedia: DDR2 SDRAM

aansluitingen voor kaarten

PCI /ISA/ AGP / PCI-x
http://members.tripod.com/gary_one/pciagp.htm

CPU type (hoewel die bij gebruikte hardware al geinstalleerd zal zijn.)

AMD/intel en weer socket type.

Als je daar een beetje uit bent heb je denk ik een aardig verslag.

/edit: vergeet de PMG faq niet he? het lijkt veel, maar het staat er wel allemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 12-05-2009 11:45 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05 12:49

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Eeeeen nu zijn we eigenlijk alsnog zijn huiswerk aan het doen....

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tips kan ik je geven.
1. Maak een eisenlijst
2. Pak de specspagina's van de fabrikanten erbij.
3. Pak reviews erbij

Dat gezegd hebbend gaat dit topic op slot. Sowieso verwachten we dat je je eigen hardware kunt uitzoeken, maar als het aankomt op een schoolopdracht is het helemaal de bedoeling dat je zelf inzet toont.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.