Ik ben bezig met n pc samenstellen en nu ben ik bij de grafische kaart.
--
Ik heb wat dingen gelezen over SLI en Crossfire(X) e.d.
Op deze site zie ik bijvoorbeeld dat de nVidia (sli) kaarten het beter doen dan de ATI (crossfire) kaarten.
{edit} >> Hierzo zijn ook nog wat dingen te vinden over SLI vs Crossfire
Hier zie ik dat nVidia zegt dat hun SLI tot 1.9 keer sneller is dan een single kaart.
"In een advertentie van nVidia melden ze dat een SLi setup 1.9 keer beter presteert dan met één kaart."
{/edit}
Hoe zit dit precies. Wat ik ongeveer snap is dat voor SLI de programma's / games SLI moeten ondersteunen om het goed te kunnen gebruiken, en anders kan de performance zelfs achteruit gaan.
Verder is het zo dat Crossfire wel gewoon bij alles gebruikt kan worden, maar minder goed is bij de gesupporte games en apps voor SLI.
Zie bijvoorbeeld Call of Duty 4, en Crysis. Hierbij komen de nVidia kaarten hoger dan de ATI kaarten.
--
Verder snap ik sommige prijsverschillen tussen bepaalde kaarten niet.
Er zijn geloof ik een paar dingen waar op gelet moet worden bij een graka:
Bijvoorbeeld deze graka een Sapphire HD3870 heeft een
engine van 775 MHz met
512 mb en
gddr4 op 2250 MHz en een
256 bit brede bus.
Deze kost EUR 95,--
En deze Asus EAH4850 MATRIX/HTDI/512M deze graka:
Engine 625MHz
Capaciteit 512 MB
Geheugen gddr3 1986
Bus 256
EUR 159,--
Hoe kan het prijsverschil zo groot zijn terwijl de tweede een langzamere engine (625 MHz) en langzamer geheugen (1986 mhz) heeft????
--
Ik heb wat dingen gelezen over SLI en Crossfire(X) e.d.
Op deze site zie ik bijvoorbeeld dat de nVidia (sli) kaarten het beter doen dan de ATI (crossfire) kaarten.
{edit} >> Hierzo zijn ook nog wat dingen te vinden over SLI vs Crossfire
Hier zie ik dat nVidia zegt dat hun SLI tot 1.9 keer sneller is dan een single kaart.
"In een advertentie van nVidia melden ze dat een SLi setup 1.9 keer beter presteert dan met één kaart."
{/edit}
Hoe zit dit precies. Wat ik ongeveer snap is dat voor SLI de programma's / games SLI moeten ondersteunen om het goed te kunnen gebruiken, en anders kan de performance zelfs achteruit gaan.
Verder is het zo dat Crossfire wel gewoon bij alles gebruikt kan worden, maar minder goed is bij de gesupporte games en apps voor SLI.
Zie bijvoorbeeld Call of Duty 4, en Crysis. Hierbij komen de nVidia kaarten hoger dan de ATI kaarten.
--
Verder snap ik sommige prijsverschillen tussen bepaalde kaarten niet.
Er zijn geloof ik een paar dingen waar op gelet moet worden bij een graka:
- GPU snelheid
- Geheugen snelheid
- Capaciteit
- Busbreedte
Bijvoorbeeld deze graka een Sapphire HD3870 heeft een
engine van 775 MHz met
512 mb en
gddr4 op 2250 MHz en een
256 bit brede bus.
Deze kost EUR 95,--
En deze Asus EAH4850 MATRIX/HTDI/512M deze graka:
Engine 625MHz
Capaciteit 512 MB
Geheugen gddr3 1986
Bus 256
EUR 159,--
Hoe kan het prijsverschil zo groot zijn terwijl de tweede een langzamere engine (625 MHz) en langzamer geheugen (1986 mhz) heeft????

[ Voor 7% gewijzigd door highmastdon op 12-05-2009 10:42 ]
Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.