Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb een probleem met mijn computer.

PROMLEEM OMSCRIJVING:

Het is namelijk zo dat na dat ik ingelogd heb mijn pc ongeveer 5 tot 10 minuuten kan gebruiken daarna hangt me cpmputer zich volledig op. Ik kan ook geen CTRL + ALT + DEL gebruiken. De enigste optie is de reset-knop. Na een herstart komt het probleem gewoon weer terug.

WAT HEB IK ZELF GEDAAN OM HET PROBLEEM PROBEREN OP TE LOSSEN:

Ik heb zelf het volgede gedaan om het probleem eventueel te verhelpen.

- De harde schijven gedefragmenteerd.
- De harde schijven uitgebreid op fouten gecontroleerd.
- de harde schijven op gecontroleerd met McAfee Internet sercurity.
- Ccleaner gebruikt voor alles nog een keer op te schonen (coocies, register etc.)
- Alle NIET microsoft services uit geschakeld en alle opstart bestanden uit gezet. (dit verlengt alleen de tijd tussen het inloggen en vast lopen)

Al het boven staande heeft niets geholpen, mijn computer is virus vrij heeft geen fouten etc. De installatie is pas een kleine 2 maanden oud. Heb alles netjes geupdate.

Ik maak gebruik van Windows Vista Ultimate x64 met service pack 1 en alle tot nu uitgebrachte updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:06

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

heb je dat ook in safemode ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 23:58
memtest gedraaid?, dit lijkt op een geheugenprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb dat niet in save mode.

Alles wat ik geprobeerd heb heb ik in save mode uit moeten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 23:58
Dan lijkt het me toch verstandig om het even op een bootdisk te branden en eventjes te draaien;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb nog geen geheugen test gedaan, hier heb ik geen software voor. Welk programma zou ik daarvoor kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Memtest, zoals hierboven beschreven :)

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebeurt het niet als je een specifieke programma combinatie heb draaien. al heb ik firefox gedraait en wil daarna IE openen hangt mijn pc ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:10:
gebeurt het niet als je een specifieke programma combinatie heb draaien. al heb ik firefox gedraait en wil daarna IE openen hangt mijn pc ook.
Hij beschrijft dat niet alle niet-Microsoft services zijn uitgeschakeld.
- Alle NIET microsoft services uit geschakeld en alle opstart bestanden uit gezet. (dit verlengt alleen de tijd tussen het inloggen en vast lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik even een vraag/idee

Ik heb EVEREST op me pc, weet iemand of ik met dat of met een ander programma een loge bestand zou kunnen maken die kan aangeven waar het mis gaat, zodat ik dan de risultaten hier kan posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu Memtest86+ 2.11 aan het draaien. Er moet 8 GB gecontroleerd worden. Hoallang zou dit gaan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Voor een goede test kan het best een nachtje duren. Vind het wel gek dat het in safe mode niet gebeurd, ik zou persoonlijk gokken op een software probleem en windows opnieuw installeren. Pas als dat het probleem niet op zou lossen zou ik aan de hardware gaan trekken. Maar goed, eerst alle hardware controleren kan natuurlijk ook ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
Als het in veilige modus wel werkt...

Is het waarschijnlijk software welke dit probleem veroorzaakt. dit kan dus ook software van een driver zijn

Ik zou kijken welke software er geladen wordt. ook al heb je dat via MSCONFIG al disabled..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen gekeken naar de resultaten van de geheugen test. Test is voltooid met de volgende melding.

Paas Complete, No errors, Pres ESC tot exit.

Ik heb dus op ESC geklopt en mijn computer nog eens laten herstarten, het probleem is niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb intussen alles geformateerd en opnieuw geinstalleerd, Alles weer netjes ge-up-date, De problemen zijn weer terug gekomen... Windiows hangt zich weer kort na het inloggen op. Ik kan ook weer alleen maar in de save mode werken.

Nu hoop ik heel erg hard dat iemand nog een oplossing heeft, ik ben echt ten einde raad.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gebruik een restore point van vlak na je basis installatie en ga dan stuk voor stuk je 'update' stappen en overige installaties doen?
Ergens tijdens je hele verhaal installeer je iets wat niet in safe mode draait, maar wel on normale mode en wat blijft hangen (addins, oude versie van bijvoorbeeld Alcohol120 of iets dergelijks).
Het klinkt namelijk aardig als een driver-achtig iets wat in een loop blijft hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 17-05-2009 14:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:51
Als je Windows opnieuw installeerd, na elk programma'tje, driver, of update opnieuw installeren en kijken of het probleem er is. Dan weet je in welk programma/driver de fout zit.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt aan Mc-Afee te liggen, ik heb deze verwijderd tot nu toe loopt alles goed... Maar dan vraag ik me af wat zit er in mac-Afee wat er voor zorgt dat een computer zicht volledig ophangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:

IK heb vannacht me PC laten draaien op de RC versies van windows 7 te downloaden, zeowel de x86 als de x64 versie. Vanmorgen toen ik wakker werd hing me pc volledig vast, de reset knop was weer de enige optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE 02-06-2009

Ik heb intussen Windows Vista opnieuw geinstalleerd, mc-afee er opgezet maar ook met een schone installlatie blijft mijn computer weer na 5 min hangen. Vervolgens heb ik mc-afee weer verwijderd en vervangen voor antivir personal free,

Daarna heb ik een tijdje nergels last van gehad. Nu download ik wel eens met torrent, daar bij gebruikte ik het progamma uTorrent. Onder het downloaden blijdt mijn computer spontaan hangen. Vervolgens heb ik uTorrent verwijderd en opnieuw geinstalleerd, Dat ging een dag goed en daarna was ik weer terug bij af.

Mu gebruik ik BitComet 1.12 Ook dit programma geeft de zelfde problemen als uTorent

Ben nu op zoek naar de oplossing.... en daar bedoel ik niet mee een nieuwe installatie van Windows Vista en alle andere software die ik gebruik, want dat blijkt niet te werken.

Dus wie heeft de sleutel tot de oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kom op...
Weet niemand iets, of willen jullie gewooon niet helpen.

Ik kan toch moeilijk alles programma's eraf gooien die in eens niet meer werken, dan houd ik straks niks meer over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:50:
UPDATE 02-06-2009

Ik heb intussen Windows Vista opnieuw geinstalleerd, mc-afee er opgezet maar ook met een schone installlatie blijft mijn computer weer na 5 min hangen. Vervolgens heb ik mc-afee weer verwijderd en vervangen voor antivir personal free,

Daarna heb ik een tijdje nergels last van gehad. Nu download ik wel eens met torrent, daar bij gebruikte ik het progamma uTorrent. Onder het downloaden blijdt mijn computer spontaan hangen. Vervolgens heb ik uTorrent verwijderd en opnieuw geinstalleerd, Dat ging een dag goed en daarna was ik weer terug bij af.

Mu gebruik ik BitComet 1.12 Ook dit programma geeft de zelfde problemen als uTorent

Ben nu op zoek naar de oplossing.... en daar bedoel ik niet mee een nieuwe installatie van Windows Vista en alle andere software die ik gebruik, want dat blijkt niet te werken.

Dus wie heeft de sleutel tot de oplossing....
Hmm.
Zou het aan je netwerk (drivers) kunnen liggen?

ff een guess:
McAffee probeert te updaten na 5 minuten -> crash
torrents downloaden -> crash

Crashed hij altijd/alleen als je netwerk applicaties gebruikt? Kan je bijvoorbeeld superpi eens een nachtje laten draaien? Beetje stressen zonder netwerk verkeer.
Stekker eruit / netwerk verbinding uitschakelen...

/edit
Ik zie geen specs, maar heb je de drivers van je mobo / netwerkkaart geinstalleerd? Zijn er nieuwere versies van?

[ Voor 5% gewijzigd door J2pc op 03-06-2009 13:50 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 11:01
Kijk eens naar de voltages van je geheugen in de BIOS? Ik heb een paar dagen geleden ongeveer hetzelfde probleem gepost, en dat was toen de oplossing. Mijn config is ook bijna dezelfde als de jouwe. Zoek je geheugen even op de site van OCZ en kijk of hij genoeg prik krijgt. Mijn geheugen (OCZ Platinum DDR3) had bijvoorbeeld 1.8V nodig en kreeg op de standaard settings in de BIOS maar 1.6V.

Mijn topic staat hier.

There's so much comedy on television. Does that cause comedy in the streets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Heb je toevallig een PCI netwerkkaart? In navolging op de opmerkingen van J2pc, wat gebeurd er als je die eruit haalt?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:21

Saven

Administrator

Ik heb precies hetzelfde gehad nadat de stroom hier een keer uit was gevallen terwijl de PC aanstond. Een aantal reboots later was mijn partitie kwijt en was met geen mogelijkheid meer terug te halen (ben er 2 dagen mee bezig geweest)

[ Voor 22% gewijzigd door Saven op 03-06-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 11:01
J2pc schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:46:
[...]

/edit
Ik zie geen specs, maar heb je de drivers van je mobo / netwerkkaart geinstalleerd? Zijn er nieuwere versies van?
In zijn sig... ;)

There's so much comedy on television. Does that cause comedy in the streets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

arrrr..... 8)7

Ok, ik zie dus onboard-lan. Zijn de laatste drivers van je mobo / netwerk etc. geïnstalleerd? Ik heb geen idee of er problemen zijn met die chipset / drivers. Maar kan je daar niet eens op zoeken? Als ik je symptomen zo zie neig ik naar *een* probleem met de netwerkconnectiviteit (scrabble! 8) )

[ Voor 12% gewijzigd door J2pc op 03-06-2009 14:11 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:16
Bij mijn vriend was het dat de CPU naar de klote was. Een onderklok hielp dus.
Misschien zou je dat eens kunnen proberen? en kijken of het dan paar dagen stabiel loopt, of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:38:
Kom op...
Weet niemand iets, of willen jullie gewooon niet helpen.

Ik kan toch moeilijk alles programma's eraf gooien die in eens niet meer werken, dan houd ik straks niks meer over...
Kom op...
Lukt het niet, of wil je 't gewoon niet vertellen?

We kunnen toch moeilijk blijven gissen als je niks verteld, dan kunnen we wel bezig blijven :P

verkapte 'post-eens-wat-feedback' post
Heeft het gewerkt? Heb je een oplossing?
Wel zo fijn voor mensen met vergelijkbare problemen die hier terecht komen als je de afloop ook meedeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
in jouw situatie zou ik een HDD test uitvoeren me software van je leverancier deze is op de site van de leverancier vaak wel te downloaden maxtor heeft hervoor powermax. tevens een memtest draaien voor het testen van het geheugen. en eventueel een strest test bijv. dmv 3dmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

en, gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die harddisk was inderdaat niet gezond.

Ik kon dan welk geen programma vinden om fouten op te sporen. Dus heb ik hem proberen te formateren via de Windows XP CD. Omdat er dus beshadigingen op zaten kon ik de betreffende Hardisk niet formateren.

Ik heb er nu een andre in gezet, Alles opnieuw er opgezet, en tot mijn vrees blijft uTorrent en vergelijkb are rogramma's ook hier weer hangen waardoor het systeem zich volledig ophangt.

Ik denk dat ik van de week maar eens 2 hele nieuwe raptors ga aanschaffen. Eens kijken wat die doen.
Verder heb ik dus een vista lecntie waarbij je je fabrikant moet kiezen en je krijgt je code. Ik denk dat ik die ook eens ga vervangen voor een normale, ik heb namelijk het vermoeden dat er in de installatie die ik nu gebruik onnodige rotzooi zit waardoor bepaalde dingen niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:58
Probeer eens ander geheugen. Heb zo goed als hetzelfde gehad als jij, en bij mij was het de combinatie van ASUS + OCZ = hangen.

Kijk eens of je ergens een ander reepje kunt krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds mei bijna hetzelfde probleem. Bij mij freezed de computer echter op random momenten, soms nog geen minuut na booten, soms een volle 2 weken niet. Het lijkt compleet random. Al mijn drivers zijn up to date, Prime95, Memtest, 3dmark en vista's self diagnostics vinden geen fouten. Het enige wat ik heb om op te gaan is een drietal foutcodes in de gebeurtenissenlog; IDs; 11, 15016 & 10016. Deze fouten komen aan de lopende band voor en de gesuggereerde oplossingen online verhelpen ze niet. error 15016 was er het eerst, en kan volgens microsoft veilig worden genegeerd, maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Net als ts ben ik inmiddels redelijk wanhopig. Maandagavond kon ik niet eens meer booten, na uren proberen heb ik het opgegeven, waarna mijn pc de dag erna weer vrolijk opstart en draait als een zonnetje ?? Tot vanavond... Ik snap echt geen bal van dit hele gebeuren. Op het moment dat de fout optrad liep de pc al 1,5 jaar extreem stabiel, en er was al een aantal maanden niets meer veranderd in de software/driver/hardware config. Het enige wat ik kan bedenken is een ahrdwarefout of windows Update, maar bij beiden kom ik er niet achter wat precies de fout is...

Noch kan ik op één van mijn hardwarepieces de hele boel wegschrijven. Specs in mijn sig, ik draai Vista x64 Business...

Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:45:
Probeer eens ander geheugen. Heb zo goed als hetzelfde gehad als jij, en bij mij was het de combinatie van ASUS + OCZ = hangen.

Kijk eens of je ergens een ander reepje kunt krijgen ;)
Andere reepjes heb ik hellaas niet meer, Dan zou ik die al nieuw moeten kopen. Ow en de harddisk waar de problemen me waren is vervangen. heb een andere er in gezet en alles netje geinstaleerd, uTorrent vertoond de zelfde kuren al op de oude harddisk. McAfee heb ik er nog niet opgezet...

Ik heb de harde schijf die ik er in heb gezet wel software gevonden van de fabrikant, deze heb ik laten lopen en er waren geen fouten op de hardeschijf. De schijf die ik niet kan formateren word door een kennes van me ge-low-leveld.

vanmiddag ga ik even al me drivers vernieuwen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:22:
Ik heb sinds mei bijna hetzelfde probleem. Bij mij freezed de computer echter op random momenten, soms nog geen minuut na booten, soms een volle 2 weken niet. Het lijkt compleet random. Al mijn drivers zijn up to date, Prime95, Memtest, 3dmark en vista's self diagnostics vinden geen fouten. Het enige wat ik heb om op te gaan is een drietal foutcodes in de gebeurtenissenlog; IDs; 11, 15016 & 10016. Deze fouten komen aan de lopende band voor en de gesuggereerde oplossingen online verhelpen ze niet. error 15016 was er het eerst, en kan volgens microsoft veilig worden genegeerd, maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Net als ts ben ik inmiddels redelijk wanhopig. Maandagavond kon ik niet eens meer booten, na uren proberen heb ik het opgegeven, waarna mijn pc de dag erna weer vrolijk opstart en draait als een zonnetje ?? Tot vanavond... Ik snap echt geen bal van dit hele gebeuren. Op het moment dat de fout optrad liep de pc al 1,5 jaar extreem stabiel, en er was al een aantal maanden niets meer veranderd in de software/driver/hardware config. Het enige wat ik kan bedenken is een ahrdwarefout of windows Update, maar bij beiden kom ik er niet achter wat precies de fout is...

Noch kan ik op één van mijn hardwarepieces de hele boel wegschrijven. Specs in mijn sig, ik draai Vista x64 Business...

Help?
Ik heb sinds dat ik de problemen heb nog never nooit een foutmelding gehad. Dus dat maakt het zoeken naar een oplossing niet echt makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel in het gebeurtenissenlogboek gekeken? Ik krijg ook geen open en blote foutmelding, ik ben er zelf naar gaan zoeken... Gebeurtenissen logboek kun je vinden onder cofig panel=>system=>systeembeheer=>gebeurtenissenlogboeken weergeven. Daarna ga je onder aangepaste weergave (bovenste knoop) naar beheergebeurtenissen. Daar kun je eventuele errors en waarschuwingen inzien + IDs. Voor hetzelfde geld wist je dit allemaal al, maar het valt te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update Donderdag 11 juni 2009 – 8.47 uur

Mijn sywsteem bleef weer hagen, de resetknop was weer de enige optie CTRL + ALT + DEL werkte niet. Toen de pc bleef hangen was ik aan het kijken op de website van ASUS voor geheugen ondersteunig. OCZ stond er niet bij.

Ik weet niet of dit dan wil zeggen dat het niet ondersteund word, want ik update altijd de bios naar de nieuwste versie, dergelijke lijsten worden meestal gemaakt op de eerste bios versie.

De volgende programma’s draaide mee,

- Adobe updater

Toen het gebeurde was er dus netwerk verkeer.

Na de reboot heb ik wel alle drivers kunnen downloaden en installeren, deze zijn nu nieuw. Ook heb ik de updates via windiows update kunnen binnen halen zonder problemen, weer moest ik rebooten. Tot nu toe geen vast hangers.

Ik heb nachtdienst gehad en ga nu slapen
Als test zet ik

- Windiows Live Messenger 2009
- X-Fire

open om te kijken hier mijn syteem reageerd, ben benieuwd of hin straks nog gewoon werkt als ik wakker ben.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 08:47:
Heb je wel in het gebeurtenissenlogboek gekeken? Ik krijg ook geen open en blote foutmelding, ik ben er zelf naar gaan zoeken... Gebeurtenissen logboek kun je vinden onder cofig panel=>system=>systeembeheer=>gebeurtenissenlogboeken weergeven. Daarna ga je onder aangepaste weergave (bovenste knoop) naar beheergebeurtenissen. Daar kun je eventuele errors en waarschuwingen inzien + IDs. Voor hetzelfde geld wist je dit allemaal al, maar het valt te proberen.
Hmm dat is een betje moeilijk te vinden, ik gebruik een egelse versie van Windiows Vista, Dus als je me even kan zeggen hoe ik dat kan vinden in de engelse versie

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is voor mij weer lastig, ik draai 2x de NL versie... Misschien iemand anders die weet welke termen er in de engelstalige worden gebruikt? Anders kun je misschien proberen te zoeken op eventviewer, zo heet het gebeurtenissenlogboek in de engelse versie geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 18:25
Of je klikt met je rechtermuisknop op deze computer en klikt dan beheren (of manage in het engels) dan zit je ook in de eventviewer.

Edit@J2pc je hebt helemaal gelijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Bazvv op 11-06-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Bazvv schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:13:
Of je klikt met je rechtermuisknop op deze computer en klikt dan beheren (of manage in het engels) dan zit je ook in de eventviewer.
Feitelijk zit je dan in 'computerbeheer', waarin de module eventviewer zit
of compmgmt.msc in uitvoeren, zelfde resultaat.

/azijnpismodus off :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie genoeg staan,

Maar niet iest wat wijst iop een fout of iet dergelijks, nergens iets met een driehoekje of kruisje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Kun je het geheugen ook niet meer terugsturen en omwisselen voor QVL geheugen? Of iig geen OCZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het hem net, we kunnen niet echt bewijzen dat het aan het geheugen ligt, ik zorg altijd coor de nieuwe bios, dus de QVL klopt niet altijd. Misschien dat de recentebios mijn OCZ geheugen wel ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo ik heb weer eens alles er opmieuw opgezet, Heb deze keer Vista Enterpice gepakt, deze is temiste legaal en uhhm krijg dus alle updates. Dat zal wel weer een hoop schelen, Mijn pc bleef net weer sponttaan hangen, dus waarschiijnlijk toch het geheugen. Dar me moederbord er niet mee overweg kan,

Oh in de post staat er altijd iets van DDR2 800 Mhz unganged mode,... wat betekend dat eigelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:25:
Dat is het hem net, we kunnen niet echt bewijzen dat het aan het geheugen ligt, ik zorg altijd coor de nieuwe bios, dus de QVL klopt niet altijd. Misschien dat de recentebios mijn OCZ geheugen wel ondersteund
Voor zover ik weet ondersteund (bijna) geen enkel Asus mobo OCZ-geheugen. Ik heb dit dus tijd geleden gehad, had er OCZ 1066 inzitten. Random freezes. Kingston geheugen erin (die wel op de QVL stond), vista ff opnieuw geinstalleerd en weg waren de freezes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Veel oplossingen gaan uit van een softwareprobleem, maar het lijkt me heel duidelijk een hardwareprobleem. Het lijkt me nodig je hele systeem (incl. CPU en videokaart) te stresstesten. Hier zijn genoeg tools voor (superpi, 3DMark, etc.)

En als in memtest86 je geheugen goedgetest is lijkt het me niet het geheugen...

[ Voor 14% gewijzigd door pinockio op 13-06-2009 09:53 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 09:42:
[...]

Voor zover ik weet ondersteund (bijna) geen enkel Asus mobo OCZ-geheugen. Ik heb dit dus tijd geleden gehad, had er OCZ 1066 inzitten. Random freezes. Kingston geheugen erin (die wel op de QVL stond), vista ff opnieuw geinstalleerd en weg waren de freezes!
Tjah, om te kijken of het daar aan licht zou ik nieuw geheugen moeten kopem, toch zonde van dar OCZ geheugen, het is namelijk net nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan 3D mark dan ook fouten aangevem, of laten zien wat er fout gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
pinockio schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 09:53:
Veel oplossingen gaan uit van een softwareprobleem, maar het lijkt me heel duidelijk een hardwareprobleem. Het lijkt me nodig je hele systeem (incl. CPU en videokaart) te stresstesten. Hier zijn genoeg tools voor (superpi, 3DMark, etc.)

En als in memtest86 je geheugen goedgetest is lijkt het me niet het geheugen...
Ik heb toen ook memtest gerund, 24 uur lang oid. Paar keer. 0 fouten. Want kijk, er is niks mis met het geheugen, het is de combinatie van geheugen + moederbord! Als je moederbord niet met bepaald geheugen overweg kan betekend dit niet automatisch dat het geheugen kapot is en dus fouten aangeeft in memtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pinockio; mja, ik heb dus hetzelfde freeze-probleem, maar mijn geheugen is van kingston en zou door mijn mobo prima geknuffelt moeten worden. Ook heb ik eindeloos Memtest, Prime95 en 3Dmark gedraait; alles gaat als een zonnetje.... Als ik dan niets meer weet te troubleshooten kan ik weer een paar uur tot een week normaal werken en dan begint het gedonder weer. Als het een hardware probleem is vind ik het vrij weird dat hij tijdens stresstests niet crasht en met zulke idioote random intervallen op random toepassingen, van gaming tot idling tot surfen tot alleen muziek luisteren. Ik ben redelijk ten einde raad inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:28
Kijk eventjes of er nieuwe BIOS versies beschikbaar zijn voor je mobo.. Zeker met 8gb geheugen, is dat vaak een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel de nieuwste bios, en de QVL is vernieuwd, OCZ DDR 2 1066 word ondersteund zo wel de 2 GB chips als de 4 GB chips

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Heb je echt geen bekend persoon ergens in je buurt wonen waar je een half uurtje een setje geheugen van kan lenen? T liefst kingston (aangezien dat het meest op de QVL staat?) , dan sluiten we het geheugen iig helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Aangezien je geen echte duidelijke foutmelding krijgt:

Windows feature lets you generate a memory dump file by using the keyboard - misschien heb je daar wel A hotfix is available to enable CrashOnCtrlScroll support for a USB keyboard on a computer that is running Windows Vista SP1 or Windows Server 2008 voor nodig.

Daarmee kun je zelf een BSoD genereren, en de bijbehorende memory dump kun je weer met de debugging tools nakijken:
http://blogs.msdn.com/ntdebugging/default.aspx

Windows Crash/Memory dumps FAQ

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit engels is me te moeilijk, Hier kom ik dus echt niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lijkt berholpen te zijn. De harddiks was corupt die moet ik gaan lowlevel formateren. Daarnaast heb ik mijn geheugen van ungaged mode naar ganged mode gezet. andere harddisk er in en vista enterprice erop gezet. bios geupadte, en nu loopt alles als een zonnetje
Pagina: 1