Toon posts:

Specificaties voor een nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben benieuwd of mijn pc een nieuwe Video kaart kan hebben, Want ik speel momenteel World of warcraft en met alles op laag zit ik rond de 10 fps, wat niet speelbaar is
M'n vriend zei dat misschien de "Radeon HD 4850"

Processor : Intel (R) Dual CPU E2180 @ 2.00GHz 2.00Ghz
Geheugen (Ram): 2,00GB
Het is een Windows Vista.
Fujitsu Siemens computer
(als jullie meer info nodig hebben zeg het even, en waar ik het kan vinden)

Ik heb hier totaal geen verstand van 8)7
Een Vriend van me zei ook dat ik moest kijken naar de voeding ofzo, maar tja.. ik weet niet waar ik kan vinden

Ik zat te denken een nieuwe pc te kopen maar dat vind ik wat te lang duren want ik heb nog niet zoon goed betaalde baan (ben 15)
Alvast Harstikke bedank. :)

Verwijderd

hoeveel watt is je voeding?

en het is een HD4850 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zou je me mischien helpen met waar ik kan vinden hoeveel voeding ik heb ?

Verwijderd

dat staat op je voeding...

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-05 16:10
DanielV was me voor:)

[ Voor 69% gewijzigd door MonkeySee89 op 11-05-2009 16:40 ]

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:20
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:37:
Zou je me mischien helpen met waar ik kan vinden hoeveel voeding ik heb ?
8)7
Kwestie van je kast openmaken, en waarschijnlijk zit je voeding linksboven in de hoek van de kast. Vervolgens kijk je op de voeding hoeveel Watt ie levert, en hoeveel Ampere op de 12 volt (!!!) lijn hij kan leveren. Als je voeding niet genoeg Ampere op de 12Volt lijn kan leveren, gaat het hele upgraden niet door zonder een nieuwe voeding aan te schaffen.

Kijk ook naar het merk van je voeding. Voor verdere voedingvragen moet je hier zijn: Welke voeding heb ik nodig? Deel 22

Verder, als je voeding nou niet veel vermogen kan leveren, moet je eens kijken naar de HD4770, deze gebruikt onder full load slechts 80Watt, de HD4850 gebruikt volgensmij 20-30Watt meer.

[ Voor 11% gewijzigd door AlexV op 11-05-2009 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm lol , En waar vind ik mn Voeding :P ? nooit hiervan gehoort.. sorry ben hier egt nieuw in

Verwijderd

Topicstarter
o bedankt alex, ik zal even kijken, geef me een momentje

• AlexV
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:41:
hmmm lol , En waar vind ik mn Voeding :P ? nooit hiervan gehoort.. sorry ben hier egt nieuw in
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:42:
o bedankt alex, ik zal even kijken, geef me een momentje
Gebruik de 'Edit'-knop rechtsbovenin het beeld bij elk van jou reacties als je binnen 24 uur 2x of meer achter elkaar post (hiermee bedoel ik meerdere van alleen jouw berichten, ononderbroken door andere users berichten, achter elkaar). Dus zoals je hierboven met die 2 deed ;)

[ Voor 3% gewijzigd door AlexV op 11-05-2009 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok zal ik onthouden, ok ik hb mn kast openemaakt, en ik zie links boven een stikker, maar waar moet ik naar kijken?

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Even de sticker fotograveren en uploaden op imageshack dan even de link hier pasten :)

(of alles even overtypen)

[ Voor 14% gewijzigd door Neodymium op 11-05-2009 16:55 ]

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/3848/p5110061.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/p5110061.jpg/1/w3072.png

is dit een goede foto ?

• AlexV
Luukland schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:54:
Even de sticker fotograveren en uploaden op imageshack dan even de link hier pasten :)

(of alles even overtypen)
Of de foto gewoon hier posten ;)
Ik denk dat je beter deze voeding kan vervangen door een A-merk voeding (Coolermaster, Zalman, Antec, etc) van 350 Watt en dan kan je er met een gerust hart een HD4770 of HD4850 bijprikken, en dan weet je zeker dat de voeding niet zal gaan roken o.i.d.

[ Voor 51% gewijzigd door AlexV op 11-05-2009 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok , Kunnen jullie misschien een link hier neer zetten voor een site waar ik dat kan kopen ? , bol.com ofzo of iets anders ?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:10:
Ok , Kunnen jullie misschien een link hier neer zetten voor een site waar ik dat kan kopen ? , bol.com ofzo of iets anders ?
Misschien moet je even de tweakerssite wat beter leren kennen? ;)

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik zou daarnaast ook nog even kijken of er wel ruimte is om een grote videokaart te plaatsen, dat de kast bijvoorbeeld niet in de weg zit enzo. Vervolgens is het wel bijna zeker dat er een PCI-e16 op het moederbord zit (http://www.foxconnchannel...00343_761GXM2MA-KRS2H.jpg <--- In dit geval de linker geel gekleurde slot). Het is ook handig om te kijken of er ruimte is om de videokaart te plaatsen omdat de meeste videokaarten 2 slots innemen, in mijn voorbeeld zou het meest rechter witte slot ook onbruikbaar worden, aangezien daar de koeling van de videokaart in moet... Eventueel een foto van je moederbord en kast zou helpen om een goed advies te geven...

Persoonlijk raad ik een Corsair 400W (80+ Certified) en een HD4850 aan, maar dan moet deze wel passen ^^

@ Waar moet ik het kopen; http://tweakers.net/ext/p...e=213940%2F1%2C225856%2F1

[ Voor 10% gewijzigd door Neodymium op 11-05-2009 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha is goed, ik ben hier net nieuw, alleen omdat me vriend zij dat ik hier wat moest rond vragen,
Zal ik doen :)

Verwijderd

AlexV schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:04:

Ik denk dat je beter deze voeding kan vervangen door een A-merk voeding (Coolermaster, Zalman, Antec, etc) van 350 Watt en dan kan je er met een gerust hart een HD4770 of HD4850 bijprikken, en dan weet je zeker dat de voeding niet zal gaan roken o.i.d.
Hij heeft juist een hele goede voeding er in zitten die zou ik niet vervangen. Deze is beter dan een goedkope Coolermaster bijvoorbeeld. ;)
Nog beter: Delta maakt zelf voedingen voor Antec. :9

En als videokaart zou ik geen HD4850 nemen de HD4770 presteerd maar een fractie langzamer, maar is stukken zuiniger en goedkoper. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh ok -The_Mask- , dus als ik de ruimte in mn kast heb zou het kunnen die video kaart? (er komt een plaatje.. even uploaden)

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:18:
[...]
En als videokaart zou ik geen HD4850 nemen de HD4770 presteerd maar een fractie langzamer, maar is stukken zuiniger en goedkoper. :)
Mee-eens :D Foutje van mijn kant... Ik weet alleen niet hoe oud de voeding is en of deze nog wel lekker presteerd. Ik zou idd voor een HD4770 gaan ja, is idd goedkoper en niet echt langzamer... Voeding zou ik gewoon upgraden, ik heb eens een goedkoper voeding gehad die boem deed, en daardoor moederbord & processor naar z'n grootje...

Nieuwe link met producten: http://tweakers.net/ext/p...e=225856%2F1%2C239569%2F1

[ Voor 8% gewijzigd door Neodymium op 11-05-2009 17:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:20:
Oh ok -The_Mask- , dus als ik de ruimte in mn kast heb zou het kunnen die video kaart? (er komt een plaatje.. even uploaden)
Als er ruimte is kan het idd. :)

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Grote foto :P Dat past makkelijk :) Ik zou zeggen bestel-tijd :D

[ Voor 6% gewijzigd door Neodymium op 11-05-2009 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
:D, ik hoop dat jullie kunnen zien of ik ruimte heb, volgens mij wel toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens Hartstikke bedankt!, nu nog ff erachter komen hoe ik het moet aansluiten, maar dat komt later wel als ik hem heb

Dankje wel, groetjes kris.

Verwijderd

Hoeveel van zulke vrije connectors heb je trouwens nog aan je voeding hangen?
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/31/Molex_female_connector.jpg

Of heb je zo'n aansluiting op je voeding?
Afbeeldingslocatie: http://knol.google.com/k/-/-/v7bkyuj9owuq/i1xbow/pci-e.jpg

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 17:18

the mod man

iets van beeldmaker

Staat een hd4850 of hd4770 wel in verhouding met zijn cpu? Ik heb geen ervaring met WoW maar het is al weer een wat ouder spel en het lijkt me niet dat je draavoor een hd4850 danwel hd4770 voor nodig hebt. En icm met de E2180 lijkt me een hd4770 wat overkill. (iets met bottleneck...)

Als je echter van plan bent en nieuwe pc aanteschaffen kan je natuuurlijk nu al de videokaart kopen en nu al betere prestaties krijgen in WoW en dan later de rest van de pc te vervangen. Wel op letten dat hardware snel verouderd en dat als je over een jaar de rest wil vervangen de videokaart misschien achterblijft.

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Een E2180 is niet echt een bottleneck voor een HD4770. Behalve dan met 3DMark06, maar dat zegt meer over 3DMark. ;)

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:38:
Een E2180 is niet echt een bottleneck voor een HD4770. Behalve dan met 3DMark06, maar dat zegt meer over 3DMark. ;)
Een E2180 zal een HD4770 zeker wel wat tegenhouden, maar zelfs dan is zo'n videokaart een goede investering. Overigens zou ik het eerst proberen met je huidige voeding, want Delta is best een aardig merk dat volgens mij aan veel meer OEM's voedingen levert. Daarnaast heb je 14 A en 15 A op de 12 volt lijn wat meer dan genoeg is voor een HD4770.

Verwijderd

anton121 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:21:
[...]

Een E2180 zal een HD4770 zeker wel wat tegenhouden, maar zelfs dan is zo'n videokaart een goede investering.
Daarom zei ik ook niet echt en niet echt niet. ;)
Overigens zou ik het eerst proberen met je huidige voeding, want Delta is best een aardig merk dat volgens mij aan veel meer OEM's voedingen levert. Daarnaast heb je 14 A en 15 A op de 12 volt lijn wat meer dan genoeg is voor een HD4770.
Wat betreft de voeding die moet met een HD4770 idd meer dan genoeg zijn, maar dat zei ik ook al. ;)

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:30:
[...]
Daarom zei ik ook niet echt en niet echt niet. ;)
[...]

Wat betreft de voeding die moet met een HD4770 idd meer dan genoeg zijn, maar dat zei ik ook al. ;)
Ik had idd nog niet alle posts gelezen, maar dan is dit alsnog een bevestiging voor de TS i.p.v. al dat geblaat over het feit dat het geen Tagan of Coolermaster is ;).

Misschien nog leuk om te weten, ook al heb ik dit in veel andere topic gezegd. Mijn systeem (Athlon X2 5200+ met HD4830) heeft meer vermogen nodig dan die van de TS incl. HD4770, maar draait toch erg stabiel op een Chieftec 350 W (10 + 15 ampère).
Pagina: 1