Ik heb een laptop die vrij vaag doet; als je Windows opstart freezed deze als je de desktop ziet (zandloper op startbalk), kopieren waqt erg lang duurt. Nu heb ik Windows opnieuw geinstalleerd, en nu begint deze ook al af en toe heel kort te freezen. Een SMART-tool erbij gehaald, en vrij veel belangirjke waarden (volgens Wiki) waren te hoog. Kan dit verklaren waarom Windows zo raar doet? De harde schijf tikt ook maar ik wil vooral even weten of dit het Windows-probleem kan veroorzaken...
Verwijderd
Als 'ie tikt en dit soort symptomen heeft dan is 'ie defect. Terugsturen voor garantie of weggooien.
Verwijderd
als je hardeschyf tikt geeft dit aan dat hij ergens tegen aanloopt.
Het is tijd voor een nieuwe hardeschyf. Als je slim bent sla je je data op en maak je een back-up op de nieuwe hd. kan wel via dos of eventueel via partition magic (over kopieeren) dos
Het is een schyfje die rond draaidt als die ergens tegen aanloopt dan betekend het binnen de korste keren dat er een steeds grotere deuk in komt tot deze verbogen is. Dan kan je niets meer terug krijgen
Het is tijd voor een nieuwe hardeschyf. Als je slim bent sla je je data op en maak je een back-up op de nieuwe hd. kan wel via dos of eventueel via partition magic (over kopieeren) dos
Het is een schyfje die rond draaidt als die ergens tegen aanloopt dan betekend het binnen de korste keren dat er een steeds grotere deuk in komt tot deze verbogen is. Dan kan je niets meer terug krijgen
offtopic hardeschijfVerwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:35:
Het is tijd voor een nieuwe hardeschyf
ontopic : tikken = oh oh
Backuppen en disk rma-en
KPN - Vodafone Ziggo Partner
er is hier toevallig ook iemand met zo`n beetje de zelfde symptonen
Signature
inderdaad snel backuppen die handel, kwestie van tijd dat je schijf het helemaal opgeeft.
You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.
backuppen en garantie claimen 
alhoewel ik hier ook een heel oud laptopje heb dat af en toe ook eens een tik geeft op de HDD alhoewel ik er nog geen problemen mee heb gehad :d
alhoewel ik hier ook een heel oud laptopje heb dat af en toe ook eens een tik geeft op de HDD alhoewel ik er nog geen problemen mee heb gehad :d
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
dat noemen ze mazzel en uitstel van executiepm1 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:37:
Signature
Verwijderd
Tikken betekent over het algemeen dat er sprake is geweest van een head crash, waardoor de System Area niet meer leesbaar is. Vaak is er dan rondvliegend gruis wat voor verdere schade kan zorgen. Meteen backuppen dus.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:35:
Het tikken is niet omdat 'ie ergens tegenaan loopt, maar de head-actuator die het armpje telkens opnieuw naar de System Area beweegt, als deze onleesbaar blijkt springt ie terug.
mja, verder doet hij het wel.. Er staat gelukkig niets belangrijks op, ik wilde alleen even weten of ik er nog mee verder kong gaan, niet dus
Danke schon!
heb ik ook al eens meegemaaktVerwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:39:
[...]
Tikken betekent over het algemeen dat er sprake is geweest van een head crash, waardoor de System Area niet meer leesbaar is. Vaak is er dan rondvliegend gruis wat voor verdere schade kan zorgen. Meteen backuppen dus.
Het tikken is niet omdat 'ie ergens tegenaan loopt, maar de head-actuator die het armpje telkens opnieuw naar de System Area beweegt, als deze onleesbaar blijkt springt ie terug.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
Pagina: 1