40 inch scherm welke videokaart

Pagina: 1
Acties:

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Beste tweakers

ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart

hij moet een 40" scherm kunnen trekken. maar worden geen games opgespeeld.

puur internetten en office enzo.

wat raden jullie aan .

ik heb nu in een vergelijkbaar systeem een 4870 maar das denk ik iets te veel voor normaal gebruik ?

alvast bedankt

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:36

beany

Meeheheheheh

Wat heb je zelf al gevonden met google? Daar is hierover zat te vinden.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 10:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ongeveer elke simpele videokaart is geschikt, want de grootte van het scherm is niet relevant, maar de resolutie. De resolutie van een full HD tv kan door elke videokaart wel gegenereerd worden. Een low budget radeon of gforce doet het werk dus wel.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12 10:09
Wat is de resolutie van die 40" scherm? full hd of hd ready? Wat heb je zelf uitgezocht ?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Kijk welke aansluiting en resolutie je nodig hebt. Deze moet de graka ondersteunen. Voor de rest van de eisen bekijk: **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Voor 2D werk lijken me verder alle DVI Dual Link of HDMI kaarten wel te voldoen... afhankelijk van de resolutie kan zelfs standaard DVI al voldoen :)

[ Voor 6% gewijzigd door asfaloth_arwen op 11-05-2009 10:03 ]

Specs

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
resolutie? das het belangrijkste... internetten / office is niet zwaar op 1920x1080 (HD).... dus 4870 heeft het MAKKELIJK. Zelfs onboard nvidia kaartjes kunnen dit nog aan.

Verwijderd

Volgens mij kun je dit met elke low budget videokaart wel trekken..

Maar andere vraag.. waarom office etc op een 40 inc scherm :/

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-12 12:16

Mojo

The Power Within

Ik zou gewoon een basic ATi of nVidia kaartje pakken welke HDMI + geluid ondersteund.

HD4770 is wel een leuke kaart. Niet duur en nog redelijk krachtig als je er een spelletje op wilt spelen. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-12 20:34

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:35:
Volgens mij kun je dit met elke low budget videokaart wel trekken..

Maar andere vraag.. waarom office etc op een 40 inc scherm :/
Inderdaad ja, daar had ik nog niet eens over nagedacht 8)7 Sowieso moet je dan een meter of 2 van het scherm af zitten, anders is het geen doen. Ik heb nu al met een 26" monitor dat ik er eigenlijk te dicht op zit, dat is ongeveer 75cm (of het bureau is gewoon te klein :P )

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Ik heb pas een HD4670 Ultimate gekocht (rond de 70,-) voor hetzelfde doel en ben erg tevreden. Zelfs een spelletje gaat nog redelijk, mijn vrouw gamed wel eens mee met Counterstrike Source en dat draait hij op de hoogste instellingen prima.

Ik ben vooral voor dit kaartje gegaan voor de HDMI uitgang en het passieve koelblok.

http://www1.sapphiretech....erview.php?gpid=280&grp=3

[ Voor 11% gewijzigd door Plurk. op 11-05-2009 11:45 ]

• theorganiser
  • Nu online
beeldscherm is een 37 inch beeldscherm resolutie : 1920x1080

dat is het scherm met max resolutie

scherm heeft een vga ingang en hdmi
weet niet of het hd ondersteunt voor de rest

liefst niet al te prijzig

die
4670 ziet er wel aardig uit

iemand nog meer ervaring ?

[ Voor 13% gewijzigd door theorganiser op 11-05-2009 12:25 ]

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
theorganiser schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:54:
beeldscherm is een 37 inch beeldscherm resolutie : 1920x1080

dat is het scherm met max resolutie

scherm heeft een vga ingang en hdmi
weet niet of het hd ondersteunt voor de rest

liefst niet al te prijzig

die
4670 ziet er wel aardig uit

iemand nog meer ervaring ?
Een resolutie is het aantal beeldpunten op een scherm. En een tv/monitor mag je officieel pas Full HD noemen wanneer hij 1920x1080 als resolutie aan kan (nog wel wat eisen voor de Full HD naam, maar dat zijn hoeveelheden aansluitingen, maar die doen er voor het beeldkwaliteit niet toe verder..).

[ Voor 22% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 11-05-2009 19:18 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De vraag is ook of het scherm geen beeldverbeteraards toepast op het HDMI signaal, waardoor office werk praktisch onmogelijk wordt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zelf een PCI videokaartje met 4MB geheugen zou nog genoeg zijn. Alleen aansluiten met HDMI zit er dan meestal niet in. :D

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Koop dan meteen een EEE Box 204 of een FitPC. Uitermate geschrikt voor office en internet en kan zelfs HD content afspelen. EEE box verbruikt 20watt, FITPC zo'n 7 watt.

4870 is echt enorm overkill :P 4770 ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Mick1990 op 11-05-2009 20:39 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-12 20:02

the mod man

iets van beeldmaker

Ondersteund de tv wel 1 op 1 pixelmapping? anders wordt het waarschijnlijk koppijn. De tv gaat dan trucjes uithalen het beeld uitrekken etc. om het beeld zogenaamd beter te maken. Gevolg is dat je alles onscherp ziet en vooral met office werk is dat heel vervelend.

Verder is elke videokaart goed genoeg zolang die gelijk aan of meer pixels ondersteund (max resolutie moet dus niet 1024 bij 768 zijn :+ wel is het (een beetje afhankelijk van je tv) aanteraden om een videokaart met hdmi te nemen vanwege die trucjes en uitrekken (sommige tv kunnen alleen 1op1 pixelmapping via hdmi.)

I can't wait to shoot!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
the mod man schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:46:
Ondersteund de tv wel 1 op 1 pixelmapping? anders wordt het waarschijnlijk koppijn. De tv gaat dan trucjes uithalen het beeld uitrekken etc. om het beeld zogenaamd beter te maken. Gevolg is dat je alles onscherp ziet en vooral met office werk is dat heel vervelend.

Verder is elke videokaart goed genoeg zolang die gelijk aan of meer pixels ondersteund (max resolutie moet dus niet 1024 bij 768 zijn :+ wel is het (een beetje afhankelijk van je tv) aanteraden om een videokaart met hdmi te nemen vanwege die trucjes en uitrekken (sommige tv kunnen alleen 1op1 pixelmapping via hdmi.)
1:1 pixelmapping wel of niet doet er toch niet toe? Als hij met zijn PC een signaal met de native resolutie van de tv stuurt komt 't toch gewoon aan zoals hoort..?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kn4kw0r5t schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:06:
[...]

1:1 pixelmapping wel of niet doet er toch niet toe? Als hij met zijn PC een signaal met de native resolutie van de tv stuurt komt 't toch gewoon aan zoals hoort..?
Nee hoor, je hebt ook nog iets zoals "overscan"

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoeveel weegt je TV eigenlijk? Leuk dat ie 40" is maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-11 12:55
Exirion schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:25:
Hoeveel weegt je TV eigenlijk? Leuk dat ie 40" is maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.
Vraag dan gewoon Welke TV het is :P

Welke tv is het? link? info? O-)

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Kn4kw0r5t schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:06:
[...]

Ik heb hier een tv (sharp aquos 32x20e) die is ook full Hd maar als ik hem 1920*1080 aanbied dan is het beeld onscherp tenzij ik dot by dot (sharps benaming) aanzet en moet bij m'n videokaart drivers overscan uitzetten.

De tv heb ik aangesloten via dvi - hdmi. Als ik hem op een andere manier aansluit kan ik niet dot by dot kiezen en heb ik dus onscherp beeld.

I can't wait to shoot!

• theorganiser
  • Nu online
ehm welke tv het precies is weet ik niet

alleen dat het een samsung is ,
een vriend van me vroeg namelijk om een systeem te gaan bouwen,

het verhaal :
was bij me broer op verjaardag daar had ik eind november een systeem voor gebouwd, voor precies dezelfde doeleinden alleen wat meer gamen. en toen zij ie vriend dus dat ie ook zoiets wou.
alleen geen spellen , wel beetje film kijken enzo.

dit had ik toen samengesteld voor me broer :

Afbeeldingslocatie: http://inlinethumb08.webshots.com/44679/2106003280101613494S500x500Q85.jpg

maarja das denk best een beetje to much

[ Voor 4% gewijzigd door theorganiser op 12-05-2009 08:57 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-12 00:20

M2M

medicijnman

dat lijstje is voor een niet-game pc echt te dikke overkill. Kijk eens in de BBG naar de budget pc's. Die zijn uitermate geschikt. Stop er een grotere harddisk in en je bent klaar.

Ps. Office werk op een 40" tv is uit ervaring niet aan te raden.

-_-

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

M2M schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:23:
*knip*

Ps. Office werk op een 40" tv is uit ervaring niet aan te raden.
Hangt er een beetje vanaf op welke afstand je zit. Wij hebben hier 2 32 inch tv's staan. 1 full hd en 1 hd ready.
op de hd ready is office werk niet te doen vanaf mer dan zeg 2 meter (en al helemaal niet vanaf de bank :+ met tobo op schoot en muis gewoon op de bank) Maar bij de full hd zit ik er max een meter vanaf (meestal minder want ik gebruik hem echt als pc mointor) en dan is het heel goed te doen.

40 inch is wel groot om er een meter vanaf te zitten denk ik (maar het went vanzefl)

I can't wait to shoot!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-12 00:20

M2M

medicijnman

the mod man schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:28:
[...]

Hangt er een beetje vanaf op welke afstand je zit. Wij hebben hier 2 32 inch tv's staan. 1 full hd en 1 hd ready.
op de hd ready is office werk niet te doen vanaf mer dan zeg 2 meter (en al helemaal niet vanaf de bank :+ met tobo op schoot en muis gewoon op de bank) Maar bij de full hd zit ik er max een meter vanaf (meestal minder want ik gebruik hem echt als pc mointor) en dan is het heel goed te doen.

40 inch is wel groot om er een meter vanaf te zitten denk ik (maar het went vanzefl)
ik heb al eens wat mailtjes proberen te typen op het scherm van mijn ouders (32", HDready). Eerlijk gezegd was het gewoon niet te doen...

misschien dat het aan mij ligt, maar ik heb toen mijn laptop van het scherm gehaald en heb de mailtjes op mijn laptop getypt.

-_-

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

M2M schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:16:
[...]

ik heb al eens wat mailtjes proberen te typen op het scherm van mijn ouders (32", HDready). Eerlijk gezegd was het gewoon niet te doen...

misschien dat het aan mij ligt, maar ik heb toen mijn laptop van het scherm gehaald en heb de mailtjes op mijn laptop getypt.
hier een impressie van mij set-up (crosspost uit show je home cinema)
Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/548/050ki1.jpg
niet op de rotzooi letten O-)
krijg je een beetje idee van de afstand en de grote van de tv.

I can't wait to shoot!

Pagina: 1