Toon posts:

Data recovery - geformatteerde data

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Door verwarde omstandigheden heb ik per ongeluk een verkeerde partitie geformatteerd (geen snel-format, maar een uitgebreidde(?) format). Hier stond enorm veel data op die ik nu graag wil recoveren. Ik had de tool Data Recover for FAT en NTFS gebruikt in eerst instantie, ik dacht dat dit freeware was maar kwam er al snel achter dat dit niet het geval was. Maar deze tool vond wel heel mooi al mijn bestanden terug met bestandsnaam en al. Nu heb ik al een aantal andere freeware tools gevonden, maar deze kunnen vaak alleen specifieke bestanden terug halen of alleen bestanden zonder bestandsnaam.

Mijn vraag is nu dus, weet iemand een tool die net zoals Data Recover werkt en dat ik daardoor dus (vrijwel) alles terug kan halen met bestandsnaam? Overigens, hoeft het geen freeware te zijn, zolang dit maar een.... populaire tool is.

Alvast vriendelijk bedankt!

Niels

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2009 21:45 ]

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Je geeft net aan dat Data Recover for FAT en NTFS werkt maar dat het niet freeware is.

En daarna zeg je dat je software zoekt zoals Data Recover die niet freeware hoeft te zijn :?

Waarom dan geen licentie kopen voor Data Recover als dat prima werkt 8)7

Maargoed om op je vraag terug te komen:

R-Undelete heb ik veel goeie ervaringen mee...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Topicstarter
Mwja, vrij gek verhaal he?

Maar dat doet er niet zozeer toe, ik ben nu nog met PC Inspector file recovery bezig. Ik weet nog niet of deze tool wel goed werkt, maar vind het zonde om de scan te annuleren. Mocht deze niet aan mijn verwachtingen voldoen, ga ik zeker je tool proberen! Hartelijk dank!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:52

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb eens een keer TestDisk gebruikt om data te recoveren van een externe hardeschijf die mijn moeder perongeluk formatteerde. TestDisk is freeware en ook nog eens opensource.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:17

Patriot

Fulltime #whatpulsert

crack_en_hack schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:45:
Je geeft net aan dat Data Recover for FAT en NTFS werkt maar dat het niet freeware is.
En daarna zeg je dat je software zoekt zoals Data Recover die niet freeware hoeft te zijn :?
Waarom dan geen licentie kopen voor Data Recover als dat prima werkt 8)7
Waarschijnlijk omdat hij populaire software dat geen freeware is wel op bepaalde manieren kan verkrijgen ;)

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:31
Volgende keer iets beter opletten, dit heeft namelijk niets te maken met Windows, maar wel met een harde schijf. Als je hem in OM had gezet, dan had je misschien nog het OM FAQ tegengekomen en was dit topic overbodig. ;)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Patriot schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:56:
[...]

Waarschijnlijk omdat hij populaire software dat geen freeware is wel op bepaalde manieren kan verkrijgen ;)
:)
g0tanks schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:53:
Ik heb eens een keer TestDisk gebruikt om data te recoveren van een externe hardeschijf die mijn moeder perongeluk formatteerde. TestDisk is freeware en ook nog eens opensource.
Perfect, klinkt goed. Zal er zeker eens naar kijken! Bedankt!
Malantur schreef op zondag 10 mei 2009 @ 23:02:
Volgende keer iets beter opletten, dit heeft namelijk niets te maken met Windows, maar wel met een harde schijf. Als je hem in OM had gezet, dan had je misschien nog het OM FAQ tegengekomen en was dit topic overbodig. ;)
Excuses! Ik blijk een zwak te hebben voor het verkeerd plaatsen van topics bij GOT. :) Dit hoofdzakelijk door gebrek aan kennis.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2009 23:06 ]

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
g0tanks schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:53:
Ik heb vandaag nog testdisk succesvol gebruikt. Wat een top programma!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 23:12
Ik gebruik al jaren Easyrecovery Professional. Heeft mij en vooral mijn familie al meerdere malen gered van diverse disasters.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook TestDisk gebruikt, maar kon niet echt files terug vinden met testdisc zelf geloof ik. Toen zag ik dat er een programma bij zat, PhotoRec. Maar ook deze is alleen capabel om bestanden zonder bestandsnaam en folders terug te brengen. Erg vervelend dat ik tot nu toe nog geen applicatie kan vinden die, net als Data Recover for FAT en NTFS, data met bestandssctructuur kan terughalen.

Misschien nog ideeen? Of misschien doe ik iets verkeerd bij TestDisc? Het is namelijk teveel data om met de hand naderhand nog eens uit te gaan zoeken..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 07:33 ]

• shytah
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 07:31:
Ik heb nu ook TestDisk gebruikt, maar kon niet echt files terug vinden met testdisc zelf geloof ik. Toen zag ik dat er een programma bij zat, PhotoRec. Maar ook deze is alleen capabel om bestanden zonder bestandsnaam en folders terug te brengen. Erg vervelend dat ik tot nu toe nog geen applicatie kan vinden die, net als Data Recover for FAT en NTFS, data met bestandssctructuur kan terughalen.

Misschien nog ideeen? Of misschien doe ik iets verkeerd bij TestDisc? Het is namelijk teveel data om met de hand naderhand nog eens uit te gaan zoeken..
Ik heb met TestDisk een hfs+ partitie terug kunnen halen die was overschreven was een Microsoft reserved partition (MSR). TestDisk herkent onderliggende bestandsstructuren (als in overgeschreven bestandsstructuren) en kan deze in zijn geheel terugzetten.

Verwijderd

Je geeft zelf aan dat Data Recover for FAT en NTFS alle bestanden bij jou terug kon vinden inclusief de bestandsnaam. Als ik op de site van hun kijk dan zie ik dat hun software $ 69,- kost. Als het echt belangrijke data is dan lijkt me dat dat je daar wel minstens $ 69,- voor over hebt om het terug te krijgen. Als je data je nog niet eens dat bedrag waart is, dan is het waarschijnlijk ook niet zulke belangrijke data.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:40
Amen. Helemaal mee eens. Ik heb ooit met hetzelfde probleem gezeten. Heb eigenlijk nooit goeie freeware data recover utils gevonden. Gratis software om partitietabellen terug te zetten is er genoeg, maar voor een goeie recovery zal je toch wat euro's moeten neerleggen. Ik heb destijds Get Data Back for NTFS gebruikt. Helaas ook niet gratis, maar werkt wel. Proggie heeft wel 8 uur staan crunchen. Mooie was dat het ook nog met data op de proppen kwam van de vorige 6 installaties.

Kortom, als je freetrial bevalt gewoon kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Terror op 11-05-2009 09:33 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:43

Haan

dotnetter

Met ^^

Niet alles is gratis op te lossen, wees blij als je voor een paar tientjes software in huis kan halen die je probleem oplost.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• shytah
Haan schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:35:
Met ^^

Niet alles is gratis op te lossen, wees blij als je voor een paar tientjes software in huis kan halen die je probleem oplost.
TestDisk werkte gewoon voor mij. Ik denk er dan ook over na om een donatie te doen. Echter ben ik niet zo happig op paypal :/ .

Verwijderd

Topicstarter
Akkoord, maar mocht het gratis kunnen (waarvan ik een beetje vanuit ging aangezien er een onwaarschijnlijke hoeveelheid aan gratis recovery tools beschikbaar zijn), dan vind ik het de moeite waard om een freeware applicatie te zoeken in plaats van de eerste de beste tool te kopen zonder verder research te doen.

Daarnaast beschik ik zelf niet over een creditcard en ik geloof dat ik over één moet beschikken om te kunnen betalen(?). Dat is de tweede en meeste voorname reden dat ik verder zoek. Maar ik zal kijken of ik misschien een creditcard kan regelen of op andere wijze kan betalen.

Dus laat er geen misverstand over bestaan, mijn data is verreweg wel de 60 dollar waard, maar iemand die een beetje inspanning wilt inzetten kan ook soms op andere manier (en soms nog betere) aan geschikte software komen. Ik geloof niet echt in het "liefde op het eerste gezicht" verhaal, daarom ga ik kijken of er mensen zijn met ervaring, jullie dus... Eerst kijken of er iets beters is, dan pas in het diepe duiken...

Alsnog bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 10:25 ]

Verwijderd

Probeer eens Recuva (freeware):
http://www.recuva.com/download

Verwijderd

Topicstarter
Recuva, zou deze denk je wel de folder structuur enigszins terug kunnen vinden? Zo ja, dan ga ik het vanavond eens even proberen. Zit nu op kantoor op mijn werk.

Overigens, hoe lang kan je ong. data terug proberen te halen? Ik heb nu al 3 keer ong. zo'n deep scan uitgevoerd namelijk. Ik begin een beetje bang te worden dat het straks niet meer terug te halen is?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:43

Haan

dotnetter

Een credit card is inderdaad soms wel handig om online software te kopen ja. Sinds ik er een heb, ben ik daar ook een stuk makkelijker in geworden en koop ik sneller een licentie dan moeilijk gaan doen om een illegale versie te vinden waarbij het ook nog nooit zeker is wat je er voor extra troep bij kan krijgen. Maar meestal kan je ook wel andere manieren van betalen kiezen, zoals PayPal of iDeal.
En het kan ook zeker geen kwaad om eerst een lijstje te maken van mogelijkheden voor je iets koopt inderdaad, dus goed bezig hoor :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-02 14:53
Laat je de harde schijf waarop die partitie staan wel 'met rust'? Hoe meer er van/naar de schijf geschreven wordt, deste meer data je kwijt raakt. Als de (geformateerde) partitie fysiek nog bestaat is dat geloof ik wat beter beveiligd, maar ook geen garantie. Zelf heb ik alleen soms PC Inspector File Recovery gebruikt, vooral bij grote bestanden werkte dat erg slecht en traag. Succes nog ;)

Verwijderd

Topicstarter
Davidov2008:

Wat ik dus uit je bericht begrijp is dat het lezen van data geen probleem is? Dus in theorie zou ik nog tig keer kunnen proberen met diverse tools?

Verwijderd

Correct.

Verwijderd

Ik heb zelf goede ervaringen met Free Undelete.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:42:
Ik had de tool Data Recover for FAT en NTFS gebruikt in eerst instantie, ik dacht dat dit freeware was maar kwam er al snel achter dat dit niet het geval was......

....Overigens, hoeft het geen freeware te zijn.....
Rare vraag, maar als je al software hebt gevonden, en het hoeft geen freeware te zijn, waarom koop je bovenstaande tool dan niet? :')

Verder zou je "Recuva" kunnen proberen, dat is de beste freeware tool die ik ken.... In het betaalde segment heb ik goede ervaringen met GetDataBack.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En een tik richting OM.

Dat er toevallig wat data op staat die ook door een Windows install kan worden gelezen is in deze slechts bijzaak :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
maartena schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:11:
[...]

Rare vraag, maar als je al software hebt gevonden, en het hoeft geen freeware te zijn, waarom koop je bovenstaande tool dan niet? :')

Verder zou je "Recuva" kunnen proberen, dat is de beste freeware tool die ik ken.... In het betaalde segment heb ik goede ervaringen met GetDataBack.
Ik verwijs je terug naar zo'n +/- 6 posts terug voor antwoord op je eerste vraag. :)

Ik ben nu al 12 uur aan het scannen met Recuva, ik hoop op een folder gestructureerd resultaat. Anders wordt het alsnog een creditcard van iemand zien te regelen en die persoon in kwestie daarna terug te betalen voor de aanschaf van de tool Data Recovery for FAT and NTFS.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 00:06 ]

• maartena
Het kan sowieso erg lang duren inderdaad. Ik was voor een 80 Gb harddrive ooit 20 uur kwijt aan scannen, en uiteindelijk toch 80% van de data weten te herstellen. (Schijf zat vol met bad clusters na een val)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Nu alweer een paar dagen verder, helaas blijkt open-source dit keer geen uitweg te zijn. Data Recover (www.recoverdatatools.com) overstemt verreweg alle andere tools qua resultaat. Ik probeer nu al 2 dagen het te kopen, ik heb zelf geen creditcard en de persoon die ik had gevraagd om gebruik te maken van zijn creditcard is hem voor de tweede keer vergeten. Helaas... nog een dag wachten, terwijl ik nu onderhand haast begin te krijgen.

Maar concluderend: Data Recover, kan ik nu uit ervaring zeggen, geeft verreweg de beste resultaten.

• Mistraller
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:11:
Nu alweer een paar dagen verder, helaas blijkt open-source dit keer geen uitweg te zijn. Data Recover (www.recoverdatatools.com) overstemt verreweg alle andere tools qua resultaat. Ik probeer nu al 2 dagen het te kopen, ik heb zelf geen creditcard en de persoon die ik had gevraagd om gebruik te maken van zijn creditcard is hem voor de tweede keer vergeten. Helaas... nog een dag wachten, terwijl ik nu onderhand haast begin te krijgen.

Maar concluderend: Data Recover, kan ik nu uit ervaring zeggen, geeft verreweg de beste resultaten.
lastig voor je. Al eens van Paypal gehoord?

---------------

• yinnemans
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-02 13:22
Hallo Tweakers,

zit met een soortgelijk probleem, heb windows opnieuw geinstalleerd en kan belangrijke fotos niet meer vinden; heb werkelijk a.d.h.v. de OM FAQ álles doorlopen en geprobeerd (file recovery, rescuephoto, testdisk, smart recovery

Van alle recovery programmas heb ik tot nu toe het meeste 'resultaat' met getDataback for NTFS. Ik zie alle foto's die ik terug wil hebben en ook de bestand en mapnamen kloppen. Heb inmiddels een licentie ingevoerd en heb de bestanden allemaal naar een usb stick gekopieerd.

Alle foto's zijn flink groot (op hoge resolutie geschoten) en ook dat wordt herkend. Je zou dus denken dat het een piece of cake is om nu de foto's te openen....SO CLOSE om gefrustreerd van te raken

Dit lukt namelijk NIET (zie afbeelding). Ik krijg continu de melding dat het bestand niet opgebouwd kan worden, bij gebruik van alle denkbare foto programmas.

Wellicht zinvol te melden is: had oude windows (liep continu vast) op C-partitie staan en had een E en F partitie voor andere bestanden. Bij reinstall van windows heb ik bewust wederom C gekozen zodat bestanden op E en F (dacht ik) ongemoeid bleven. Wat blijkt, na opstart in nieuwe windows worden alle partities wel gezien echter de inhoud is gewijzigd! C-partitie is nu leeg, E is nier meer toegankelijk (parameter is onjuist?) windows staat op F??

1) Verwijderd de setup bij herinstal van windows automatisch oude versies van het OS?
2) Indien ik via getdataback wel keurig de complete bestanden zie die ik wil hebben, hoe zou ik deze kunnen openen?
3) Brengt getDataback for FAT hier wellicht uitkomst? Of is dit zinloos daar ik zeker weet dat alle partities/schijven standaard als NTFS staan?
4) Hoe krijg ik E-partitie weer toegankelijk?

alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z295/yinnemans/eroor_gdb.jpg

Ik ben een pessimist; een realist in de ogen van een optimist.

Verwijderd

1) Verwijderd de setup bij herinstal van windows automatisch oude versies van het OS?
2) Indien ik via getdataback wel keurig de complete bestanden zie die ik wil hebben, hoe zou ik deze kunnen openen?
3) Brengt getDataback for FAT hier wellicht uitkomst? Of is dit zinloos daar ik zeker weet dat alle partities/schijven standaard als NTFS staan?
4) Hoe krijg ik E-partitie weer toegankelijk?
1. Nee, tenzij je ervoor kiest om je schijf te formatteren tijdens de setup.
2. Dat kan niemand voor de volle 100% zeker zeggen.
3. Zinloos inderdaad.
4. E-Partitie uitlezen met datarecovery software zoals R-Studio of eerder genoemde tools. Dat windows explorer er niet bij kan wil niet zeggen dat andere software dat ook niet kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag eindelijk mijn Licentie weten te bemachtigen, ik heb Recover Data for NTFS zijn werk laten doen en ben erg tevreden met het resultaat! Ik heb vrijwel al mijn geformatteerde foto's terug en andere belangrijke data (waaronder heel veel ontwerp werk van mij). Dus Yinnemans, ik kan je adviseren Recover Data for NTFS aan te schaffen! Hulde aan de ontwikkelaars van Data Recover for NTFS!
Mistraller schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:32:
[...]

lastig voor je. Al eens van Paypal gehoord?
Paypal is toch ook alleen CreditCard?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2009 21:25 ]

• Mistraller
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:24:

Paypal is toch ook alleen CreditCard?
Zucht....

Je kan al zeker 2 jaar gewoon je bankrekening koppelen.

---------------

• yinnemans
Nou ik heb de scan versie van Datarecovery geprobeerd maar levert zover ik kan zien minder resultaat dan het progje "getDataBack"...

zodra ik bij Datarecovery op .jpg files ga zoeken krijg ik een waslijst en vervolgens loopt het programma vast en wordt afgesloten... niet iets waarvoor ik dan geld ga betalen uiteraard...

ik wilde een foto bijsluiten maar photobuck gaf aan deze filetype niet te kennen (is gewoon een .jpg) die ik op geen enkele wijze kan openen. deze is afkomstig van GetDataBack. Hoe kan dit?

Als het iemand lukt om deze te openen dan is mijn probleem opgelost en heb ik alles terug.... Wie o Wie??

Kan een slecht geinstalleerde raid controller de oorzaak zijn dat data niet juist wordt teruggevonden? Schijven staan namelijk striped en wellicht zijn de bestanden daarom niet compleet? Kan

BVD!

• Mistraller
yinnemans schreef op maandag 18 mei 2009 @ 00:20:
Nou ik heb de scan versie van Datarecovery geprobeerd maar levert zover ik kan zien minder resultaat dan het progje "getDataBack"...

zodra ik bij Datarecovery op .jpg files ga zoeken krijg ik een waslijst en vervolgens loopt het programma vast en wordt afgesloten... niet iets waarvoor ik dan geld ga betalen uiteraard...

ik wilde een foto bijsluiten maar photobuck gaf aan deze filetype niet te kennen (is gewoon een .jpg) die ik op geen enkele wijze kan openen. deze is afkomstig van GetDataBack. Hoe kan dit?

Als het iemand lukt om deze te openen dan is mijn probleem opgelost en heb ik alles terug.... Wie o Wie??

Kan een slecht geinstalleerde raid controller de oorzaak zijn dat data niet juist wordt teruggevonden? Schijven staan namelijk striped en wellicht zijn de bestanden daarom niet compleet? Kan

BVD!
Is een beetje kapen van het topic van een ander dit, maar goed;

Heb je voor de grap al eens de inhoud van die files bekeken? En vergeleken met andere foto's? Volgens mij krijg je in een JPEG namelijk eerst wat info over bestandstype, exif etc. Misschien kan een exif proggie er iets van bakken? Heb je ergens zo'n corrupte jpg online staan?

Uploaden naar een foto dienst gaat natuurlijk niet lukken (DUH) want die "doen" iets met de foto. Gewoon ff uploaden naar je webruimte bij je ISP dus, met good old FTP.

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 18-05-2009 00:37 ]

---------------

• yinnemans
nja geen kapen, maar zag dat het probleem van de topicstarter was opgelost dus om extra topics te voorkomen borduur ik voort hierop :S

ik ben bang dat de foto's e.d. gewoon verloren zijn; feit dat ik de bestanden qua naam/type en grootte via de recovery tools terugvind en niet kan openen, komt doordat dit slechts de data van 1 van de twee raid0 HDD's betreft die is teruggevonden. De andere data benodigd voor de uiteindelijke opbouw van het bestand is waarschijnlijk overschreven :(
Eerstvolgende stap is kijken in mobo handleiding of achteraf installatie van de raid-controller nog mogelijk is zodat voor windows weer duidelijk wordt hoe de data verdeeld is over mn HDD's.. Dan nog maar een keer de recovery tool erover heen en hopen op resultaat.
Ben zeker bereid om wat euro tjes neer te tellen als ik de garantie krijg dat de bestanden compleet teruggehaald kunnen worden. Maar helaas hebben de scans geen resultaat.. de tweakers hier die WEL gewoon bestanden konden terughalen, werken die ook met striped HDD's of stonden deze allemaal in raid1? Daar zit vanzelf wel een verschil tussen....

• maartena
Data terughalen van een RAID of STRIPE is een heel ander verhaal, en kan vaak niet met de normale, bekende data recovery tools. Als je de RAID werkend hebt in Windows, dan kun je vaak nog wel e.e.a. terugkrijgen, maar een DOS versie van een recoverytool word al een heel stuk moeilijker.

Het advies is ook eigenlijk: backup, backup, backup..... Ik heb 40+ Gb aan digitale foto's die ik niet kwijt zou willen raken. Deze staan dan ook verdeeld over 2 schijven, eentje in mijn PC, en een externe schijf die wekelijks automatisch een backup maakt. Dat verzekerd niet tegen brand natuurlijk, maar ik ik kan in ieder geval een schijf kwijtraken zonder problemen.

Ik heb trouwens ook nog een 80 Gb IDE hier liggen die ik niet gebruik.... wellicht gooi ik daar alles op, en leg ik die in mijn la op het werk.

Daarbovenop is het zo dat fotobestanden een "open einde" hebben..... met andere woorden, de kans is vrij groot dat je een bestand kunt herstellen, kunt openen, maar dat dan toch de helft van het plaatje weg is en grijs is.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Voor het recoveren van data vanaf beschadigde RAID-sets heb ik erg goede ervaringen met R-Studio: http://www.data-recovery-software.net/ Dit is dan wel geen freeware maar dit pakketje kost zeker niet de wereld, mijn data was mij meer waard! :D

My software never has bugs, it just develops random features...

Pagina: 1